Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    maar ik ben bang dat ie dat gaat verwarren en dat ie geen borstvoeding meer wilt.

2. ja ideaal een speen! t enige iritante is dat ie hem elke keer uitspuugt....

jvtje misschien moet ik indd. is proberen niet gelijk aan te leggen als hij huilt.. maar hij is dan contstant naar de tepel aan t zoeken...

daphne bedankt voor de tip.. ik kijk t eerst nog eventjes aan.. want als nutriton weer wat minder goed is voor de darmpjes wacht ik daar liever nog even mee.. want meneertje heeft ook best last van krampjes.

moet nu gauw weer naar brian toe.. hij huilt!

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nieuwe foto van isa:

4. Nazli hoef je niet bang voor te zijn. uit een speen komt geen voeding.. en als Isa echt honger heeft neemt hij geen genoegen met een speen!

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    en nog eentje:

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    deentje, ik zal toch proberen met een speentje, want het is echt niet te doen, als ik hem in zijn bedje leg, dan huilt ie en wilt ie op me schoot liggen en dan zoekt ie naar me tepel en als hij het te pakken heeft en als er melk uitkomt dan wordt hij boos en trekt ie een stukje weg totdat ie alleen me tepel vastpakt. pff en dat doet pijn zeg.

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Even snel want een meisje huilt die honger heeft....

Nazli van de nuby zijn er speciale spenen die de tepel na bootsen om verwarring te voorkomen...

8. hoe reageert isa als je hem je pink geeft dan? is hij dan wel stil en tevreden?

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nu huilt ie niet meer, hij is op me schoot en hij slaapt niet, hij is al 3 uur lang wakker is dat normaal.

maar stel dat ie niet stil en nie ttevreden is

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Even Louise-spam met mama.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    weten jullie hoe dat zit met het bijschrijven van de kleine in je paspoort.?
    moet er dan een foto in?

12. will

will Niet meer actief

ja, anastasia er moet een foto in, weet er helaas alles van ;)

van dat zweten wist ik ook niet. de eerste 2 weken dreef ik mijn bed uit en heb er nog last van maar dan niet meer zo erg.

onsukkie wat een lieve foto's.

hier is de vakantie begonnen. gisteren in de kerk heeft lobke zich prima gedragen kon ook niet anders wat ze lag aan de borst. haha was goed te zien want was aan 1 kant helemaal plat.

het is hier zo warm. ik heb kiespijn (tandarts is er niet, geen vervanging, morgen is het een feestdag we zijn er alleen nog niet achter wat we vieren dus moet tot maandag wachten,mmm) en ik plak aan alle kanten, *amy is nieuwsgierig want die zit stiekem mee te lezen* *o, mijn man ook maar die kan het niet lezen, zegt ie* dat was het geklaag weer voor vandaag. nu maar weer wat inpakken.

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Anastasia, toevallig hebben wij vanmorgen iris in mijn paspoort laten bijschrijven. Onze paspoorten verlopen volgend jaar dus wij vonden het zonde om in allebei te doen, en aangezien ik bv geef, moet ze wel bij mij zijn ;)

Maar goed, er moet inderdaad een pasfoto in, en daar moet ze de ogen in open hebben, en dat wilde dus echt niet lukken. Dus de fotograaf zette haar er zo op met de mededeling dat ze wat soepeler waren geworden. Maar die muts op het gemeentehuis keurde het dus niet goed, wij dus weer terug naar de fotograaf, maar konden Iris niet wakker krijgen, alles geprobeert, zelfs koudwater! Uiteindelijk zijn we maar op een terras koffie gaan drinken en hebben gewacht tot Iris wakker werd. Toen lukte het eindelijk. maar de fotograaf zie dat ze ook nog moeilijk konden doen over de oren, die moeten er ook allebei opstaan. En eentje was maar nauwelijks zichtbaar, maar zei laat ze mij maar bellen als ze het niet accepteren.

"s middags weer terug naar gemeentehuis, Iris weer mee want die moet erbij zijn bij de aanvraag. Toen had ik het paspoort van Erwin vergeten, die moest ik ook meenemen, maar dat had ik niet gelezen, zucht. Maar gelukkig haalden ze een hand over hun hart en hebben Erwin thuis gebeld of hij akkoord ging met de plaatsing van Iris op mijn paspoort, dus eindelijk is het rond! Zucht, pffff.

Vind het van die foto toch zo'n onzin, over een jaar is Iris helemaal veranderd en kennen ze haar niet terug, laat staan over 5 jaar, wat een onzin! Gelukkig is Laura al wat ouder en gaat het dus wat makkelijker denk ik! Maar wij gaan over een paar weken een week naar duitsland ivm met het 40 jarig huwelijk van mijn schoonouders! Dus ik moest wel, durfde haar niet zo mee te nemen!

14. will

will Niet meer actief

evelien en anastasia, hier ook heel wat ellende gehad met de pasfoto. hoofd moet recht, ogen open, geen handen in beeld van haar zelf en de gene die haar vasthoudt. hier was het nog erger evelien, d'r mond moest dicht zijn. foto is tot nu toe goedgekeurd, als het goed is is het nu in denhaag en we weten nog niet of de foto goed is (consult en de ambassade is het goedgekeurd)

maar evelien het is niet alleen dat ze over een jaar veranderd zijn kijk maar eens naar een foto van vlak na de geboorte en nu, dat is al een verschil. het slaat helemaal nergens op.

evelien, omdat wij in het buitenland wonen konden we haar niet bijschrijven in ons paspoort omdat onze pas dan opgestuurd moet worden en die hebben we zelf nodig. Lobke krijgt dus haar eigen paspoort en die is geldig totdat ze 16 is. hoe moet je je voelen als je 14 bent en met school op kamp in het buitenland gaat, hahaha.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    eindelijk slaapt isa, hij is 4.5 uur wakker geweest, pfff

pasfoto, moet ik ook laten maken voor zijn paspoort, maar als ik het hier lees dan ga ik nog wachten

16. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Anastasia, ja dus zoals je al had gelezen moet er een foto in.
    Het is echt niet gemakkelijk om je kleintje goed op de foto te krijgen. Oogjes open en beide oortjes zichtbaar.
    Het makkelijkst is om Laura een jurkje aan te trekken, kun je daar je eigen handen onder doen om haar wat rechterop te laten zitten.
    Aangezien je handen niet zichtbaar mogen zijn op de foto.
    Toevallig had ik Abigaël die dag een jurkje aangedaan, dus dat kwam wel goed uit. Het lijkt nu op de foto of haar jurkje een beetje hoog zit, maar ja dat moeten we maar voor lief nemen.

17. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Even een vraagje, hoe maken jullie een avater met jullie eigen foto?
    Het lukt me namelijk nog niet.
    Alvast bedankt!

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Jij dus ook zo zweterig? Ik kijk er zowat tegen op om te gaan slapen,want ik word echt badend in het zweet wakker, zo vies! En 's nachts is dat niet zo erg (alleen heel erg vies), want dan kan je 's ochtends douchen, maar ik ga niet elke keer na m'n middagdutje douchen, vind douchen al een onderneming opzich...

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ok meiden dan moet ik me er maar bij neerleggen dat het een drama gaat worden pffff ....
    Ik weet wel dat ze heel wat soepeler zijn dan een tijdje terug.. heb het volgende gevonden
    http://www.paspoortinformatie.nl/Paspoo ... Model_2007 en dan op de link klikken .. helemaal onder staat dan iets over kinder onder de 6

Wij laten haar wel in beiden paspoorten zetten, al is het maar dat als je in het buitenland bent en er gebeurd iets de andere ouder ook de kleine mee kan nemen.

vind het verder wel ronduit belachelijk dat de kleine op een pasfoto moet!

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ jvtje: Ja ik wist het ook niet van zweten en borstvoeding hoor, maar ik werd een van die nachten in het ziekenhuis echt BADEND wakker, en die verpleegster die ik toen opriep voor pijnstilling zei dat dat van de borstvoeding kwam.

@ Lafo: De kleine ligt hier ook al uren te slapen. Gisteren keek ik daarnaar uit, maar nu heb ik zoiets van: wordt es wakker joh! Maar het is alleen maar goed, want als ze veel wakker is heeft ze last van krampjes. Ze is gelukkig heel goed te troosten tegen me aan (oor tegen m'n borstkast) en een pinkje in haar mond, maar toch is het sneu...

@ Nazli: De kraamzorg hier zegt dat als ze de borst zonder problemen en goed pakt, dat een speentje best mag. Hier krijgt ze hem ook soms, maar ze vindt er weinig aan, ze heeft liever m'n pink dan.
    Wat een mooie foto's van Isa!

Hier het middagdutje overgeslagen omdat manlief er even neit aan had gedacht geen bezoek uit te nodigen tussen 12 en 3. Moet zeggen, het breekt me behoorlijk op, en krijg nog bezoek vanavond, dus ik kan er nog niet tussenuit. Beetje balen... heb hem er ook even op aangesproken, hji begreep het wel, maar had er niet aan gedacht. Snap ik ook wel, maar daar schiet ik dan weer niets mee op.

Louise heeft vandaag haar gehoortest (alles goed) en haar hielprikje gehad. Was zo raar, dat vrouwtje belt aan en loopt naar binnen en feliciteerd ons en ik had echt zoiets van: Wat komt ze doen?

Maar de kraamzorg ging gelijk wat pakken, dus ik dacht het zal wel goed zitten. Zeker toen ze haar koffer uit begon te pakken was het snel duidelijk, maar vond het wel raar dat ze niets zei wat ze kwam doen...

Maar hielprikje viel me alles mee. Ze vond dat voetje vasthouden erger dan het prikje zelf.

Deel Deze Pagina