Onsukkie: wat een verhaal...pff heftig zeg...Schrijf het maar van je af, uit ervaring weet ik dat dat helpt. Anastasia: heerlijk zo'n eind wandelen. Hier ook in de middag gewandeld, zalig. Hier precies de goede temperatuur.... En wat bezoek betreft: ik had ze echt weggestuurd, of gezegd, heel even maar want dan is het voedingstijd. En wil ik rust, kun je dat niet alsnog zeggen...Mijn mams en zussen ook wel elke dag maar ze belden altijd van tevoren. Het is wat met de mei-beebjes, hier ook een meisje wat na 5 dagen al weer op het geboortegewicht zat....We hebben lekkere slagroom! Deentje: na 4,5 week was het vloeien helemaal gestopt, maar na anderhalve week was het al zo minimaal dat ik nog net een inlegkruisje nodig had....
deentje het vloeien stopte hier al na een paar dagen om vervolgens een week later in alle hevigheid terug tekomen anderhalve week geleden stopte het. onsukkie, ik zou geloof ik ook zeggen dat het maar heel aven kan omdat je moet voeden. Kom zeg jullie moeten ook wat tijd met z'n drietjes krijgen. Natuurlijk is het leuk als ze even jullie wondertje komen bewonderen maar dat hoeft niet zo lang te duren. ben het helemaal met je eens. schrijf lekker je verhaal van je af, het is niet niets. maar sta er niet teveel bij stil wat er wel niet had kunnen gebeuren. geniet van jullie lieve Louise. Lobke was ook naar 4 dagen weer terug op haar gewicht maar ze was ook niet zoveel afgevallen maar 40 gram dat is helemaal niets eigenlijk.
Hoi, ik ben ook een meimama geworden, 20 mei is onze zoon geboren. best heftig allemaal geweest de bevalling, maar wel een mooie ervaring en de pijn ben ik al vergeten Onze zoon is nu 17 dagen en heeft zo'n last vd darmpjes en kan zijn ontlasting niet kwijt... zijn er meer die dit probleem hebben? we proberen vanalles om hem te helpen, maar het wordt niet beterder... we hebben nu de ontlasting wat losgemaakt met de thermometer wat gelukkig geholpen heeft, en meneer slaapt nu eindelijk, het mannetje was bekaf nl. maar we moeten hem niet te vaak helpen... hopelijk duurt dit niet lang meer, en wennen zijn darmen snel. Iemand nog tips? verder is het een heel lief en tevreden mannetje
welkom nieuwe mei mama's vloeien: hier al 2 weken een inlegkruisje , geen bloed meer maar kleine beetje lichtbruinig vocht.. onsukkie: gelukkig is het allemaal niet thuis gebeurd.. wat als dat antwoord zal je nooit weten,... gelukkig is alles in het ziekenhuis gebeurd. En hebben jullie het geluk om jullie wondertje bij je te hebben, het had idd ook heel anders af kunnen lopen. Jullie hebben veel geluk gehad. Want het is zeer zeker een traumatische gebeurtenis geweest als ik het zo van je hoor. Praat maar lekker van je af, dat lucht hopelijk op! ((onsukkie))
Zo heb even bij kunnen lezzen, gek dat ik 's ochtends vroeg alle tijd he om dat rustig te doen, terwijl ik ook in bed bed kon liggen Onsukkie: het is inderdaad een heel verhaal, je moet niet teveel gaan deenken aan het wat-als- verhaal, want dat weet je gewoon niet. Een uitgezakte navelstreng komt maar zooo weinig voor en in de meeste gevallen kan je dan zelfs nog een normale bevalling hebben (volgens onze vk). Jullie hebben dikke pech gehad, maar geluk dat je toch naar het zh gegaan bent. Schrijf en praat zoveel van je af als jij nodig hebt, maar probeer vooral te genieten van je mooie meisje! Bezoek: laat weten dat je tijd voor jezelf nodig hebt, vooral ouders broers en zusjes willlen graag elke dag even kijken. Spreek daar een vaste tijd voor af, maar dan echt max 10 minuten en dan weer weg. En alleen even kijken en niet aankomen. Zo hebben wij dat de eerste 2 week ook gedaan. Als ik behoefte had datze langer kwamen dan gaf ik dat zelf aan. Het heeft ook echt 2 week geduurd voordat we hem bij anderen op schoot hebben laten zitten, pinken etc mogen wel, maar alleen van papa of mama en verder niet! Denk dat de spruw beter wordt. Heb Ruben net voor het eerst weer aan de borst gehad en nu ligt ie heerlijk te slapen. Nog 80cc nagekolfd, heb nu nog 4 voedingen in de koelkast, dus als meneer aangeeft dat ie toch niet aan de borst wil of ik teveel last krijg dan is er voeding genoeg op voorraad. Vloeien: hier een week. Daarna een week maandverband (1 per dag en nooit vol) toen over op inlegkruisjes. Die gebruik ik nogsteeds, maar niet voor het vloeien, maar meer omdat je met die mini-pil zomaar wat kunt gaan vloeien zonder het aan te voelen komen en daar zit ik met de lichte zomerkleding niet echt op te wachten... Annetske: welkom! Last van de darmpjes heb ik zelf geen ervaring mee, Ruben heeft alleen 1 dag krampjes gehad en verder gaat dat eigenlijk wel. Hij wordt wel eens krijsend wakker als ie moet poepen en dan wrijven we lekker op zn buik, of leggen hem buik op buik tot ie klaar is en in slaap valt. Wat je kunt proberen is een warm badje of een warm kruikje. Thermometer moet je idd zo min mogelijk doen. Weet niet wat voor voeding hij krijgt, want er zijn baby's waarvan de darmpjes bepaalde fv niet goed kunnen verteren en dus veel poep-moeite hebben. Je moet dan in overleg met het cb over op licht-verteerbaardere voeding. Ga nu mn man wekken, die moet straks werken en wil daarvoor nog graag geknipt worden. Heb het al 2 week uitgesteld, dus denk dat ik het nu maar eens ga doen... ziet ie er ook wat fatsoenlijker uit
goedemorgen! Friendly: ik heb zelf ook sochtends de meeste tijd om even bij te lezen..gek idd terwijl je nog lekker in bed kan liggen. En wat je schrijft over het bezoek, hier was dat de eerste weken ook een drama.. ik had het ook aangegeven maar ze luisterden gewoon niet. dat kan ook nog namelijk, of dat ze zeggen dat je je niet zo moet aanstellen ofzo grrrr krampjes, ja hier had Laura dat dus heel erg in het begin.. ik heb heel veel tips gehad hier en heb het rijtje ook al een aantal keer laten passeren.. Maar goed nog een keertje dan masseren van het buikje warme douche,kruik of badje cinababy druppels venkelthee op je arm dragen, baby dan liggend op zijn buik en indien ook moeizaam poepen thermometer 10cc extra water bij de flesvoeding druppeltje olie in de fles Maar goed wat ons heel goed hielp is andere voeding. In overleg met het cb hebben wij nu Nutrilon Omneo dat is voeding speciaal voor licht spugen, moezame ontlasting en krampjes!
Goeiemorgen meiden! @Onsukkie, schrijf het maar lekker van je af hoor meid.. het is ook niet niks! Ik heb een hele fijne bevalling gehad maar ook daarover vind ik t fijn om te praten om het allemaal goed te beseffen! heel begrijpelijK! Hier trouwens ook van die vervelende ouders de eerste week haha.. zaten hier twee keer per dag en dan ook nog eens te bakkelijen wie de kleine nu weer mocht vasthouden, was het toen zo zat dat ik er wat van gezegd heb (en dankzij de hormonen ook niet op de meest vriendelijke manier *schaam schaam*) en sindsdien komen ze niet meer zomaar! Mijn vader zei na drie dagen al, zo vrijdag word het mooi weer (het was toen dinsdag) denk da ik lekker met mn kleinzoon ga wandelen.. hahaha nou dat schoot helemaal verkeerde keelgat in bij mij en ik riep dan ook, nou denk het niet... denk dat de papa en mama eerst maar even gaan! Het commentaar word ik ook gek van, ze weten het allemaal beter..! Heb ook tegen vrienden gezegd dat je ouders heel anders zijn als ze opa en oma worden.. pffffffff! @Friendly, meid wat fijn dat de spruw minder wordt! Lekker hoor! @Annetse.. hier heeft Noah ook last dat ie niet lekker kan poepen, wij helpen hem dan.. niet meer met de thermometer omdat ie dan luie darmpjes kan krijgen maar we leggen m op de commodekussen en doen zn luier open en zn voetjes houden we vast in de hurk houding zeg maar en wrijven dan op zn buikje.. zo stimuleer je de darmpjes en met zn voetjes kan hij dan afzetten.. en dan duurt het paar minuutjes maar dan poept ie zich wel helemaal leeg.. misschien een idee? succes! we zijn gisteravond bij vrienden op visite geweest, kleine lekker mee in de maxicosi.. heeft heerlijk geslapen tot uur of tien en toen om elf uur gekolfd flesje gegeven en 1 uur waren we thuis, kleine kon gelijk bedje in en kwam om vier uur pas weer en daarna om zeven uur.. was echt lekker weer wat normaals te doen! Man en ik hebben gister besloten om binnenkort lekker een weekendje naar een huisje te gaan met zn drietjes.. ff weg van visite enzo en helemaal van elkaar te genieten! ook willen we einde van de maand lekker met zn tweetjes uit eten.. en de klene dan voor het eerst een avondje bij opa en oma te brengen (kijken of we het volhouden hahahaah)... Hier vloei ik ook nog nauwelijks.. een beetje oranje rozig bij afvegen meer niet en dat al een week! Ben ook alweer week aan de pil! Heeft er trouwens al iemand weer sex gehad (ahahaha schaamteloze vraag he), had hier paar dagen na de bevalling mn zin wel weer terug maar weet nou eigenlijk niet wanneer het weer kan, dat van het vloeien weet ik wel maar bedoel meer met zicht op mn hechtingen.. zou het daarvoor kwaad knnen? kun je ze open halen ofzo? Misschien stomme vraag hoor maar vroeg het me af... Zo heeeeeel lang verhaal geworden hihi sorry! Kus
yeah Lobke heeft d'r paspoort \/ hahaha, moest het even kwijt. De aanvraag is niet eens naar denhaag gestuurd maar is in stockholm door iemand op de ambassade afgegeven omdat het te krap tijd werd. nu dus ook maar 5 jaar geldig. geloof dat het me grootste zorg was dat de pas niet op tijd klaar zou zijn. trouwens is die foto niet het enige gekke in dat paspoort. achter lengte staat 0,45 m. he, gatsie, heb net een luier verschoond ze is nu volop bezig om deze ook maar weer te vullen. Lobke heeft de laatste paar nachten weer dat ze rond 3 uur wakker wordt baalde er van dat ze dat ritme weer ging pakken. maar nee hoor. betrapte Rene vannacht bij de wieg, die lobke even uitgebreid een kus geeft. ja, hoor dat had ie dus al een paar nachten achter elkaar gedaan :x daar werd ze natuurlijk wakker van en niets zeggen en gewoon weer in bed kruipen en doen alsof je slaapt mm, geloof dat ze klaar is dus ga maar weer een luier verschonen
@Hannah: ze hadden elkaar dus aangestoken donderdagavond, telepatie? LOL Vrydagmorgen was Luna ook nog jeneglig, en smiddags was t over. Geef sinds gisteravond 150, geslapen van de voeding van 11uur, tot 7 uur (6 uur wel gepoept) en nu weer tot 11 uur Goed hé ze heeft alleen de fles van 11uur nie helemaal leeg gedronken, dus ben benieuwd hoe lang ze t volhoudt..... Hoest met de buuv? @katsas: ja lief is ie hé, net zo'n baljurkje met al die rouches... Leuk dat je me gelinkt hebt (moet je ons wel ff omdraaien, anders is Luna de mama en ikke de baby LOL) @Will: ok vanaf nu zal ik dat heel zachtjes zeggen @Evelien: wat een goed nieuws! wat fy dat de bv weer beter loopt! Wat sneu nog voor Kim zeg, dat t nog steeds nie zo goed gaat op school. En ja, dan die stomme citotoets, dat is echt een momentopname... @Anastacia: Luna heeft dat meestal tussen de 2na en 1na laatste voeding, dat ze niet wil slapen, en t liefste op de arm ligt. @Gina: ja is idd vervelend, gelukkig valt het by Luna mee hoor, ze heeft t niet vaak. maar als ze t heeft, pfff dan kun je beter watjes in doen @Dolphin: wat vervelend, voor jullie allebei. hopenlyk ging t vannacht beter? @Katsas: ben je nu alweer ongesteld? dat is ook best snel of niet? Hier nog lang geen teken van.....Heb ook geen flauw id hoe lang zoiets duurt eigenlyk? Wel echt een definitieve afsluiting van de zwangerschep en t bevallen enzo hé? @HannaH; aaah daar is t antwoord op mn vraag al, ook een meisje, wat leuk! En een leuk vriendinnetje voor Nieve! Feliciteer haar maar @Ntombi: oooh gaaf, ga je naar Egypte! Dat staat ook al heel lang op myn lystje! Vind je t nie eng/ spannend met zo'n kleintje? @Deentje: een eigen id kaart is ook een goed id zeg! @Hannah: zo jy bent gisteren druk geweest zeg, goed zo @Onsukkie: hihi leuke foto @Evelien: ah gossie, Iris al verkouden, bah, dat had nog best ff mogen wachten hè? En met die kolf heb je goed, als ik ooit weer zwanger ben, wil ik wel weer bv proberen, en dan koop ik ook meteen een kolf! @Onsukkie: pfff wat een heftig verhaal meid, kryg er tranen van in mn ogen Schryf het maar lekker van je af hoor! En wat fyn dat je toch naar het zh bent gegaan hè! En kan me voorstellen dat je ook wel es tyd voor jezelf wilt! En ook dat je niet wilt dat iedereen de pink erin stopt, mag je best wat van zeggen hoor! @Annetske: allereerst welkom hier, en nog gefeliciteerd! Miss kun je Gjalt helpen door een druppeltje slaolie door de voeding te doen? @Gina: goed zo, goed voor jezelf op gekomen! @Will: goed zo dat ze haar paspoort heeft! 0,45 cm, hihi, wat grappig Enne die René toch! Zo ik ga maar es ff naar de stad, moet een nieuwe navulling hebben voor de luieremmer (haal er geloof ik maar gelyk 2....) en heb by kleertjes.com alweer iets leuks gezien (eigenlyk heel veel, maar goed haha) Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Vandaag ff een off dagje, heb echt alles wel gelezen, maar mij ontbreekt elke puf. Laatste dagen zitten veel dingen tegen en dat breekt me vandaag op..heb het even helemaal gehad en ben heel onzeker over mezelf. Veel tranen..bah..hou helemaal niet van huilen. Een vriendschap die sinds gisteren waarschijnlijk over of in ieder geval een heel stuk minder is...bah..kan het er nu niet bij hebben.. sorry voor dit ego berichtje, maar heb het gewoon echt gehad.....
Hallomeiden, Annetske: welkom hier...Anastasia heeft je al een duidelijk antwoord op je vraag gegeven...Hier heeft mijn meiske er in ieder geval geen last van. Friendly: fijn dat het beter lijkt te worden die spruw.. Will: yeah eindelijk! Enne die René.... En bedankt hihi.. Ice: succes in de stad! Ik stond gister ook al weer met kleertjes in de handen maar heb ze teruggehangen... Ntombi: wow nu al naar Egypte? Een hele onderneming met zo'n kleintje maar wel erg gaaf. Gina: vervelend zeg en goed dat je er wat van gezegd hebt. Hier gelukkig niet die problemen. Mijn moeder of zussen belden altijd voor ze wilden komen en schoonouders ook. Wij zijn 2 weken geleden voor het eerst uit eten geweest. Nieve is een avondje bij dr oma geweest...Was heel erg wennen en moest ook wel een traantje laten, maar het was ook wel lekker en gezellig. Wat sex betreft, je moet niet meer vloeien en ze zeggen met hechtingen enz dat de wond na 6 weken genezen is. Libido was hier ook meteen weer terug na de bevalling, moest er alleen niet aan denken Hier hebben we het voor het eerst weer gedaan zo'n 5 weken na de bevalling. Ga dadelijk ook eens richting het dorp en even langs mijn ouders....Mijn vader staat al weer te popelen om haar te zien...Zoals jullie weten is mijn vader opgenomen en rond haar geboorte ging het even heel slecht met hem dus hij heeft in het begin niet veel van haar meegemaakt dus die is de schade nu aan het inhalen. Ze werkt ook therapeutisch Nou meiden fijne zaterdag!
Pfff ik heb nauwelijks nog tijd om hier bij te lezen. Heb het erg druk met m'n meiden, maar het is wel genieten hoor. Humor: Quinn wilde Zenne zojuist optillen, ik zei haar dat dat te gevaarlijk was, stel je voor dat ze zou vallen. "Gaat Zenne dan kapot mamma?" vroeg ze, ik zei dat ik dat wel erg grof vond, "Nou dan koop je toch een nieuwe baby" zei Quinn toen. Whaha wat een peuterhumor!
Even snel een berichtje van mij. Hier gaat het met ups en downs, bij jullie vast wel bekend. Neia doet het goed. Ze heeft alleen nog geen ritme, de ene keer komt ze al na een uur weer en dan laat ze er 4 uur tussen zitten. ' s Nachts gaat het wel heel goed. Dan slaapt ze altijd 6 uur door, daar zijn wij zooooooo blij mee. "s Avonds is ze altijd wat jengelig en soms huilt ze heel hard, dan lijken het wel krampjes te zijn, zo zielig. We proberen dan van alles, het enige wat helpt is aanleggen en onder de douche. Verder doet ze het heel goed, ik denk dat we wel blij mogen zijn. Met mij gaat het de ene dag beter als de andere dag. Ik vind het voeden heel zwaar, vooral omdat er geen ritme in zit. Het kolven gaat perfect en ze drinkt al makkelijk 90 cc leeg. Ik denk dat ik nog aan alles moet wennen: het voeden, de visite, het huishouden, pijn aan mijn tepels, pijn onderin. En ik wil natuurlijk teveel, ik rust echt veel te weinig, omdat ik nog zoveel wil doen, en dan is de dag alweer voorbij. Verder vind ik het wel spannend dat Mark maandag weer moet werken. Hopelijk zal het dan goed gaan. We zullen zien! X Marieke
goedemiddag! hier gister naar de kermis geweest daar een kote paniekaanval gehad en maar weer naar huis gegaan was niet erg leuk helaas! had donderdag de psychiater nog maar is gebelt maar nuw as hij ziek dus dat schiet ook niet erg op! Linda dat is indd. peuterhumor haha. marieke wat heerlijk dat neia snachts doorslaapt! wou dat brian dat deed