Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Maar draai je hem dan na verloop van tijd, als hij slaapt, wel op z'n rug of blijf je er echt de hele tijd bij?

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja evelien het is idd wel goed voor het contact, vind het op zich ook wel prettig dat ze nog aanhapt en drinkt. Vanmorgen heb ik het ook weer even geprobeerd en daarna de fles nog gegeven..
    Ze heeft toch beide borsten leeggekregen ( want daarna kreeg ik er nog maar 5 cc uit ofzo met kolven)
    Maar daarna een fles van 100cc nog opgedronken. De bv alleen is dus echt niet meer genoeg voor een voeding, maar idd alles is meegenomen.

Heeft nu echt nietmand iets van Lafo gehoord? zal haar anders eens een smsje sturen. mis haar hier en hoop dat alles goed gaat...

3. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    nee draai hem niet, blijf gewoon constant in de buurt.. ik doe mn dingetjes in huis wel, maar kijk regelmatig ff om het hoekje of ie nog ligt.. als ie eenmaal slaapt blijft ie namelijk wel liggen maar als ik m hoor of denk dat ie wakker gaat worden dan blijf ik erbij.

Ik heb Lafo net smsje gestuurd, vroeg me ook al af hoe het met haar gaat!

Lekker toch dat ze in ieder geval drinkt bij je! Ook al is het niet genoeg..

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hoi gina ik had lafo ook gesmst..

Nieuws van Lafo

kreeg het volgende berichtje terug :

Hi meiden, lief dat jullie aan me denken. Heb zware dagen achter de rug. Weinig slapen etc.
    Gisteren kraamfeest gehad.
    Ben nog erg moe, kom me vanavond weer melden. Mijn man is heel de week nog vrij gelukkig!
    En geef alleen nog maar fles geen bv meer, ik trok het niet meer!
    Tot vanaav. Dikke kus van ons!

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    hahaha heb ik ook gehad!

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja gina dacht ik al :)
    nou ja gelukkig gaat het dus naar omstandigheden redelijk!

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hebben weer een heerlijke avond achter de rug... Ruben had van 18-24 eigenlijk weer niet geslapen, maar alleen gehuild. Wilde alleen tegen ons aanliggen en dan was ie stil. Om 24 maar geprobeerd hem te laten huilen, maar werd alleen maar erger! Toen heeft manlief hem bij zich gepakt in bed zodat ik in elk geval kon slapen. Om 3uur heeft ie hem pas in zn eigen bed gelegd. Half 5 werd ie wakker voor voeding, fles was erg snel leeg en voor 5 uur lag ie slapend en wel weer in bed. Half 8 was ie al weer wakker en hij slaapt nu pas weer!
    Heb net lactatiekundige gebeld (maar natuurlijk zat ze net in consult, dus belt later terug). Wil toch proberen om met behulp van haar wat zekerder te worden over de bv en kijken hoe het kan dat Ruben alleen goed drinkt als ik in een houding zit waar je niet vrolijk van wordt :( . Kolf nu alle voedingen af, maar dat vind ik eigenlijk heel jammer. Probeer eerst of zij me kan helpen en anders gaan we toch maar een andere kolf kopen (dubbel).
    Gaan nu eerst ff boodschappen doen, hij slaapt nu tenminste!

8. goedemorgen meiden!

gelukkig gaat alles goed met lafo!

hier ook een mannetje die heel graag op zijn buikje slaapt. doe t zelfde als jou gina.. gewoon lekker op zijn buikje laten slapen en elke keer eventjes kijken. heb hem ook al is omgedraait maar dan word ie vaak wakker en begint hij te huilen.

met mijn borst gaat t gelukkig beter! voel me vandaag ook weer beter dan gister! heb gister veel op bed gelegen en een paar uurtjes slaap ingehaald.. andere houdingen gedaan met bv en veel gemasseerd.. t is nog wel gevoelig.. maar al wel een stuk minder gelukkig! bedankt voor de tips meiden!

ik ga hier de kids is even in de oranje outfits steken :)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    gelukkig maar Dena!

Wat vervelend friendly dat ruben zo'n moeite heeft met slapen!
    Is ook wel erg vermoeiend als hij niet in zijn eigen bedje wil liggen denk ik!
    Je kunt hem niet constant bij je houden, maar laten huilen is ook geen optie.
    Kan het zijn dat hij gewoon honger heeft ofzo? Of een speentje wil? Of heb je dat allemaal al geprobeerd?
    laura wil alleen savonds niet naar bed, tussen 2 voedingen in dan is het ook huilen huilen huilen net zo lang tot je haar oppakt en bij je legt..

Hier overigens niet meer zo lang geslapen als gisteren hoor, en krijg haar ook niet op 5 voedingen, maar lekker op 6.. ze komt savonds namelijk steeds dichter op elkaar soms al na 2 uur wil ze weer eten.. en ga haar niet laten krijssen van de honger omdat ik vind dat ze er 4 uur tussen moet hebben.. het CB kan wat dat betreft mijn rug op. ":)
    woensdag ga ik weer laten wegen ben benieuwd hoe het dan is..

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dena, hier heeft nr 1 haar oranje outfit al aan :D (Sam dus) Fay ligt lekker te slapen en vond het beter om haar te laten slapen. Maar de kleren liggen klaar. (Ben trouwens benieuwd hoelang Sam haar bandana ophoudt)

Wij zitten hier ook nog zeker op 6 voedingen, 5 zal nog wel eventjes duren ben ik bang hihihi.
    Fay wilt dus 's avonds ook alleen maar bij ons zijn, anders is het brullen. En dat is natuurlijk niet prettig.

Friendly ik weet heeel goed hoe jij je voelt! Gisteren kon ik Fay gelukkig om 1 uur in bed leggen, en om 4 uur werd ze wakker helaas alweer.

Moet even lachen hihihi, Fay ligt nog boven en maakt een geluidje, en het was hier heel erg stil beneden, nou Sam vloog eventjes omhoog hihihihi

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Even snel een ego-berichtje...

Heb alles doorgelezen maar reageer later...Nu dadelijk naar de huisarts want denk dat mijn meisje spruw heeft. Heb wit plekje in haar mond ontdekt, ze is heel onrustig met drinken en zet het soms echt op een krijsen bij het drinken, duidelijk pijn in haar mondje zo zielig.
    Heb zelf ook jeukende/pijnlijke tepels.
    Vanmiddag ook nog nacontrole bij de gyn dus zal wel vanavond worden voor ik er ben...

En de groetjes van Anna, ze geniet volop van Mila maar heeft het gewoon superdruk doordat ze alle voedingen kolft en geeft. Ook nog eens veel familie die ver weg woont dus als die komen zijn die er een hele dag en dus geen tijd voor de pc. Alles gaat wel heel goed, Mila groeit als kool!
    Woog van de week 3900 gram.

Tot later!

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    over het algemeen gaat het slapen van ruben prima, als ie maar in de bakerdoek ligt. Gister denk ik combi van de warmte en wat krampjes. nu ligt ie ook te huilen, maar hoor hem ook hele harde winden laten... dus weer buikpijn...
    gisteren heeft ie trouwens voor het eerst echt gelachen... gelukkig wel naar mama! :D

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hannah: vervelend hoor spruw! Ben blij dat het bij ons de goede kant op gaat. Bij Ruben zie ik niks meer, mijn tepels zijn nog niet helemaal weer de oude maar het gaat de goede kant op...
    Heb toch ook maar de lilypadz besteld, kijk er echt naar uit om 's nachts zonder bh te kunnen slapen!
    Hier heeft alleen mama de oranje-outfit aan. Voor Ruben hadden we nog niks gekocht. Moet vanmiddag nog op verjaardag, dus ga ff langs het centrum kijken of ze nog iets hebben liggen :D
    Anastasia: ik wil graag iets doen in de kinderopvang, als coordinator o.i.d. dat zijn HBO-functies meestal, maar dat vind ik niet zo erg.
    Ruben is weer gaan slapen, had hem tijdens het kolven ff getroost en nu ligt ie met zn speentje * verbeter- hij lag met zn speentje* weer in de wagen. Kan ik mooi nog ff broodjes smeren, de lactatiekundige zou ong 12uur bellen...

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja ik geef volledig borstvoeding inderdaad.
    Heb ook geen kolf en flesjes enzo, heb ook eigenlijk geen idee wat je dan moet hebben voor kolf en flesjes en opwarmapparatuur enzo...

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik weet helemaal hoe je je voelt wat betreft spoedkeizersnee... ik heb er ook een gehad en ik moet zeggen, het verwerken is best wel heftig. Ik heb het verhaal wel al opgeschreven en 100x verteld en dat werkt wel moet ik zeggen.

16. KatSas

KatSas Bekend lid

Oef Hannah, echt vervelend he spruw...pffff, tim heeft het ook gehad...bah! ik hoop dat jasper ervan verschoond blijft, maar bijna alle babies krijgen het wel. Helaas..

Wat anders ookn og..jij bent niet verantwoordelijk ook voor anna haar doen en laten. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar hoe het met haar en mila gaat, dus wat dat betreft stel ik je updates erg op prijs hoor. Maar uhmmm, pfff ik snap zelf precies wat ik er mee wil zeggen maar zo neertypen is dan toch anders he..nou ja..misschien snap je me wel zonder woorden, who knows.

Pfff lekker warrig ik weer

17. KatSas

KatSas Bekend lid

Ow ja, nog wat anders...

ik had dus een klacht naar de coca cola gestuurd en had vanmorgen al antwoord of ik de fles op wilde sturen, zodat zij hem kunnen onderzoeken en dan nemen ze zo gauw mogelijk telefonisch contact met ons op. Nou ben benieuwd!

En Naviva belde ook nog vanmorgen n.a.v. evaluatieformulier wat ik had ingevuld over de kraamzorg. En ik was helemaal niet tevreden over de twee laatste dames..dus daar kwamen ze even op terug en ze boden hun excuses aan. Nou ja...ik had al helemaal niet verwacht dat ik er wat van weer zou horen dus wat dat betreft valt het me reuze mee. En nu maar hopen dat ze er wat van opsteken voor in het volgende gezin....

Zo....nu ff een bapao en dan nog even wat doen in huis straks...pffff geen zin!

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    De lactatiekundige komt morgen... ze denkt dat Ruben een klein mondje heeft (is ook zo) en dat ie daarom alleen goed drinkt als ik voorover hang. Morgen in elk geval consult en dan gaat ze de boel even goed observeren. Ben benieuwd, klonk als een hele leuke vrouw, heel begripvol!

Ruben hangt lekker in de box, beetje te grijpen naar zn nijntje-mobiel. Vindt ie echt reuze interessant. Kan wat dat betreft echt merken dat ie ouder wordt (jaja, hij is al bijna 6 week...)

Ga nu eindelijk een sollicitatiebrief schrijven en dan op verjaardag... tot later!

19. KatSas

KatSas Bekend lid

Friendly: ben erg benieuwd wat de lactatiekundige er morgen van zegt! Succes!

20. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    haaaiii allemaal,

ik kom net van het weeg uurtje af onze kleine man weegt 4430. is in 2 weken tijd 700 gram aan gekomen :oops: ..
    maar ja gemiddelt krijgt hij nog 7 voedingen en hij vraagt er echt om.
    hier is meneer wel al de hele morgen wakker echt de ogen wage wijd open staan geweldig.

@anastacia.. zo denk ik ook over het cb. ze hebben wel handige tips :)
    woendag mag ik voor het eerst samen met Bram naar de arts.

ik had laatst ook al gevraagd of iemand iets van LAfo had gehoord..
    mis idd LAfo en Anna en Anoesj...

@Deentje, gelukkig gaat het beter..
    ik heb erge last van mijn borsten gekregen toen ik de bv aant afbouwen was, en toen heb ik ook veel doen masseren ( niet altijd even fijn ) maar het hielp wel.

@Hannah, oei succes en sterkte bij de doktor.

@Katsass, gelijk heb je. niet tussen die twee in gaan staan dan kan het erger worden. maar lijkt me niet makkelijk.
    nou is toch wel netjes dat ze meteen een mail terug sturen..

Deel Deze Pagina