Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    volgens mij ben ik ongesteld geworden.. :( Kan eigenlijk niet echt het verschil zien of voelen, maar nu vloei ik toch meer als dagen ervoor. Paar dagen terug had ik helemaal niks meer en nu ineens weer helder rood :(

2. zozo fiona en jvtje dat zijn beste verhalen ;) maar heb t allemaal gelezen haha.. wou ook nog wat zeggen maar weet niet meer wat ;)

zit nu in de slaapkamer even te voeden.. dus ff lekker lezen en dan zo voetballen! spannend! heb er eerlijk gezegt weinig vertrouwen in dat we winnen.. maar hoop t wel haha!

in de woonkamer zitten ze al gezellig aan t bier en lawaai te maken.. dus dat beloofd wat! eigenlijk niks voor mij met die klote paniek allemaal visit... maarja kan mijn vriend t ook niet aan doen alleen met mij opgescheept te zitten haha!

he meiden allemaal een hele fijne avond! en hopen dat nederland gaat winnen :):):)

3. fiona ik baal ook zo van mijn figuur op t moment.. mijn buik flubbert aan alle kanten tijgerprint is niet om aan te zien :( baal er echt van! maar streepjes worden gelukkig al iets minder vurig dan dat ze waren. en die blubberbuik ga ik straks wel weg trainen! al denk ik dat ik daar wel even mee bezig mee.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier ook een blubberbuik en ik pas ook mijn broeken niet meer, ik doe mijn zwangerschapsbroeken aan, moet wel.

Zijn jullie al veel afgevallen?

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Er had er hier 1tje honger geloof ik... heeft flesje met 140cc (afgekolfde bv) zo leeg gedronken, maar vond dat kennelijk nog niet genoeg... krijsen! Dus nog maar wat in het flesje gedaan (beetje van wat ik zojuist afgekolfd had), daar nog eens 20cc van gedronken en toen was het toch eindelijk goed. Maar echt typisch, om die laatste paar slokken kan ze echt het hardste krijsen!

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

nazli: de laatste keer dat ik op de weegschaal stond, woog ik 11 kilo minder dan aan het eind van de zwangerschap en was gedurende de zwangerschap 8 kilo aangekomen. Dus ben inmiddels 3 kilo meer kwijt dan ik in totaal aangekomen was (mocht ook wel trouwens ;)). Maar echt goed zitten m'n oude kleren nog niet hoor. 1 broek krijg ik wel weer aan en ik denk dat ik langzaamaan een 2e broek ook wel weer kan gaan passen, maar de meeste broeken zal ik nog wel even voor moeten wachten. Die blubberbuik is hier toch ook nog best aanwezig.

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Van het weekend hier trouwens ook nog heibel gehad met m'n man. Hij snapte maar niet dat ik overdag nergens aan toe kwam, omdat ik de hele tijd Maudje bij me had, daar ze niet in dr bedje wil slapen. Daar snapte hij maar niets van, volgens hem zou ik te snel opgeven met haar in dr bed te laten liggen, want "ze zou ineens een heel ander kind moeten zijn ten opzichte van de weken ervoor". Nou, in de weken ervoor was ze de meeste tijd óók overdag bij 1 van ons anders. Of we waren 's middags weg, waardoor ze dan wel in de wandelwagen of maxi cosi sliep. Maar ja, al die keren dat ze de hele middag bij mij lag zal hij al wel weer vergeten zijn, want dan zat meneer vrolijk achter zn pc en kreeg dat dus niet mee :evil:
    En het is ook al niet zo dat ik niet geprobeerd heb om haar in haar bed te leggen. Maar een kind dat het dan binnen 5 minuten op een krijsen zet laat ik toch niet liggen? Als ze nou alleen een beetje zou mekkeren, ok, maar het is dan gewoon echt krijsen geblazen.

En dan ook nog gaan zeiken dat hij zoooo moe is als hij van het werk thuis komt en dat hij dan "meteen Maud in de armen gedrukt krijgt met het verzoek dit en dit en dit en dit te doen" Pfff, ja, vreemd he, dat ik na een hele dag met Maud op de arm blij ben als ik haar even af kan geven, zonder dat ze het dan meteen weer op een krijsen zet?! En wat denkt 'ie, dat ik nog lekker fris & fruitig ben?!? ("jij kan tenminste nog rusten overdag!" Tuuuurlijk, dat gaat heel gemakkelijk met een onrustig kind :rolleyes:). Ik snap heus wel dat hij ook moe is en hij heeft vorige week ook wel lange dagen moeten maken, omdat hij een paar keer naar Delft moest. Is toch telkens een rit van 1,5-2 uur. Ik snap echt wel dat dat er ook best inhakt, maar doe in vredesnaam niet alsof ik minder recht heb om moe te zijn. Hij kan in elk geval 's nachts nog doorslapen :evil: En ik vraag hem hooguit om Maud d'r luier te verschonen, dus dat valt echt nog wel mee.

Zo, dat moest ik even kwijt hoor!

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o jvtje meid die van mij was al zo nadat de kraamhulp wegging vrijdag en ik voor zaterdag en zondag een ander kreeg tot 1 uur ik zit met die kleine op me arm op bed te voeden ect ect en ik vraag schat kan je dit doen en dat of zus en zo hij zegt je hebt alleen nog maar opdrachten voor me ik hoor alleen maar de hele dag mijn naam

jaaaa duuuuhh! heb een kind op me arm en heb hechtingen zo dat moest ik ff kwijt!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nee, toen hij nog thuis was heeft hij daar gelukkig niet zo'n last van gehad. Kon hem echt alles vragen. Maar nog vaker kwam hij wel even bij mij kijken of hij nog wat voor me kon doen :)
    Het is ook niet zo dat hij nou niets meer wil doen ofzo, ik kan me alleen zoooo kwaad maken om dat excuus dattie moe is. Want ik ben ook moe, en ik moet er wél 's nachts uit en heb overdag ook echt niet zo vaak tijd om nog wat te rusten, ongeacht wat hij denkt.

10. will

will Niet meer actief

als dit het plaatselijke afzeik uurtje van onze mannen is dan klaag ik ook maar even mee.
    Die van mij denkt dat ik met Lobke op me arm een doos met glaswerk kan inpakken. ik kan best veel maar dat dus echt niet.
    dan die nachten dat hij lobke wakker maakt en dan denken dat IK om 6 uur mijn bed uit ga om de t.v aan te doen voor Daisy omdat het haar niet lukt omdat hij vergeten is een batterij mee tenemen voor de afstands bediening.
    hij is ook zo blij voor me dat de borstvoeding goed gaat. snap zijn blijheid volkomen hij hoeft geen voeding te geven midden in de nacht als hij lobke heeft wakker gemaakt, nog geen luier hoeft hij om te doen.

verder is ie wel lief hoor maar op sommige momenten :evil: is het net zijn moeder.

11. will

will Niet meer actief

haha, einde geklaag.
    ga mijn bed opzoeken. nog even lobke voeden en even lekker knuffen met mijn meiske.

meisjes tot morgen, slaap lekker.

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo lieve mama's!

Sorry dat ik me zo laat weer meld ;)
    Sinds dat de kraamzorg weg is en we het zelf moeten doen valt het plannen van m'n dag nog erg tegen ;)
    Voordat we allemaal aangekleed en klaar staan is de halve dag om!

Even een ego bericht kom vanavond alles snel even bijlezen!

Afgelopen donderdag zijn we nog met Amy naar de dokter geweest omdat ze zo raar ademhaalde en we konden gelukkig gelijk terecht.
    Gelukkig was het niets en waren we gewoon overbezorgde ouders ;)

Vrijdag heb ik m'n borsten aan de wilgen gehangen ;) ben toen overgegaan op de fles en weet je die beslissing had ik 100x eerder moeten nemen.
    Amy is een stuk rustiger en mama ook, tsjongejonge wat heb ik zitten kloten met die borstvoeding, de druppel die dag was dat ze m'n tepel greep en zo hard dat ik het uitgilde en ik denk dat ze het in China hebben kunnen horen. En toen ging zij natuurlijk ook keihard huilen en heb ik huilend de zorglijn gebeld en gevraagd hoe ik moest afbouwen.
    Ik kolf nu gewoon af wanneer de druk tre hoog is en dat gaat prima.
    Afgekolvde melk gooi ik weg want die kolf heb ik geleend en heb geen zin om door te gaan met afkolven.
    Die vrijdagavond ging ik dus voor het eerst afkolven zonder de gebruiksaanwijzing te lezen (lekker slim) ik dacht kan nooit moeilijk zijn maar ik had me toch last van m'n tepels :(
    Zo'n pijn ze fikte helemaal en heb toen met twee natte washandje erop geslapen auuuuu :confused:
    Later las ik dus wel de gebruiksaanwijzing en wat bleek ik had dat ding op max gezedt en je moet op min beginnen, tsja blond he ;)
    Die zaterdag voelde ik allemaal druppels lopen, ik dacht van die natte washand en je raad het nooit volop stuwing en het melk spoot er aan alle kanten uit.
    Puur omdat ik psychisch die knop in m'n hoofd heb omgezet.
    Het meeste wat ik afgekolfd heb is 100 ml aan meer kom ik niet en nu zit ik nog maar op 40 dus dat gaat gelukkig hartstikke goed.
    Amy krijgt 5 flessen per dag van 125 ml en die drinkt ze met gemak op die gulzigaard!
    Nog een reden dat ik ben gestopt met bv is dat ik naar het weeguurtje was gegaan en ze dus was afgevallen en daar word je bloednerveus van.
    Nu gaan we straks weer wegen dus ben benieuwd!
    Ook ga ik zo naar de dokter want ze heeft een bult onder haar armpje ter grote van een dikke puist, ik denk een insectenbeet maar laat het toch maar even nakijken.

Zondag kraamfeest gehad was erg gezellig, lekker weer en voelde me die dag erg goed!
    Naar buiten gaan gaat ook steeds beter dus we zijn op de goede weg.
    Amy slaapt nu ook beter met de fles, heb nu ook wat meer nachtrust, ze komt maar 1x 's nachts!
    Ben nog wel snel moe maar m'n conditie moet weer opgebouwd worden, dat is logisch.
    Gister bloed geprikt en m'n ijzer is is van 5.3 naar 6.0 gegaan dus die biefstukken werken goed ;)

Consultatieburo is gister ook langs geweest, was een leuke vrouw.
    Weet weer een hoop meer.
    Alleen ze ging over m'n bevalling praten en toen zei ze dus dat ik geluk gehad heb omdat zij iemand kende die eraan is overleden :confused:
    Leuk om dat te horen maar niet heus, ik vraag me weleens af of die mensen niet nadenken eerst voordat ze dingen roepen.

Zo dat waren mijn dagen in het kort, sorry voor ego bericht, ga vanavond alles bikjlezen en reageren.

Zou het gister eigenlijk al doen maar het Nederlands elftal speelde en wat een super wedstrijd he, echt gaaf.
    Amy had haar oranje romper aan!
    Haar peettante en oom kwamen ook voetbal kijken, alleen peetoom is Italiaan dus die had het niet zo naar z'n zin ;)

13. Luieruitslag: die zinkzalf van Dr. Swaab is echt goed! Quinn had altijd luieruitslag van de tandjes. Een keer zo erg dat ze echt blaren had en niet meer kon zitten, hele tijd huilen. Hebben toen die zalf bij de apotheek gehaald en na een dag was het bijna weg.

Dolphin: ben benieuwd of je nu echt ongesteld bent. Ik verwacht het volgende week wel weer te worden.

Deentje: hoe was het voetballen? Geen paniek meer gehad met die drukte?
    Hier ook een stukje voetbal gekeken, maar ben voornamelijk bezig geweest om Quinn en Zenne in slaap te krijgen, altijd als ik een rustig avondje wil dan gaan de meiden daar wel even een stokje voor steken met een hoop gekrijs. Vooral Quinn die heeft het gisteren bont gemaakt en dan is Marc altijd de enige die haar uiteindelijk in slaap krijgt.

Kleding: ik heb direct na de bevalling al mijn oude kleren aan kunnen doen, ookal ben ik nog behoorlijk out of shape. Heb een flinke flubberbuik en nog behoorlijk dikke benen en billen, over m'n borsten maar niet te spreken die zien er echt triest uit.
    En oei ik weeg nog 66 kilo :cry: Hmmm dat wordt echt nog flink afvallen hoor.

Jvtje: vervelend dat je heibel had met je man.
    Marc kwam gisteren thuis van het werk en is me direct gaan helpen. Hij snapt best dat ik niet alles alleen kan doen met de meiden en dat ik ook moe ben na zo'n dag. Hij was ook moe, maar samen was alles zo klaar en konden we samen de rest van de avond vrij hebben.
    Vandaag ga ik toch proberen om zelf zoveel mogelijk af te krijgen want we moeten vanaaf nog ff naar de verjaardag van mijn opa.
    Maar er zal vast een dag komen dat hij minder zin heeft om allerlei karweitjes te krijgen.

Ik ga zo eens wat doen hier, het is nu even rustig hier in huis, Zenne slaapt en Quinn speelt en kijkt tv. Vind het wel genieten even rust!

14. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    het lijkt er wel op lindatjuhh, nou ja heb ik dat ook weer gehad he.. :rolleyes:

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hallo meiden,
    Hier ook weer present! Hebben jullie ook zo genoten van het voetbal gisteravond...? Voor het eerst in tijden dat ik het weer leuk vond om naar oranje te kijken, en 3-0 is natuurlijk ook geweldig.
    Laura had haar mijn 1e ek tshirt /rompertje en speen :) echt leuk!

Vanmorgen heeft ze niet zo veel zin om te slapen, ligt wat te jengelen in de wieg, en spuugt de speen steeds uit. Denk dat ze wat onrustig is omdat ze moet poepen, want dat heeft ze zondag voor het laatst gedaan!
    Zo meteen krijg ik bezoek, dus gezellig!
    En dan nog even naar de stad iets kopen voor vaderdag!

16. Lafo: Wat fijn dat Amy het zo goed doet met de fles! Drinkt ze 5x 125? Zenne drinkt 6x 100 en 1x 130 (voor de nacht).
    Lekker slim om die kolf zo te gebruiken zonder de gebruiksaanwijzing te lezen haha. Gelukkig gaat het nu beter met afbouwen.
    Lekker tactisch verhaal van die vrouw van het cb, lig je net op te wachten. Maar gelukkig is het bij jullie helemaal goed gekomen.

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hai meiden!

Hier een vervelende nacht gehad, Noah wou absoluut niet slapen.. dronk nadat ie bv had gehad nog een flesje afgekolfde melk 110cc op.. denk dat mn bv terugloopt want had er al drie dagen over gedaan om 1 flesje vol te krijgen.. dus de kogel is door de kerk ik stop ermee en ga vanaf vandaag over op fv.. hoop daarmee de rust weer beetje te vinden! Ik ben alweer ruim een week met de mini pil begonnen en denk dat het daar ook een beetje mee te maken heeft.. maar aan de andere kant mijn moeder had het ook in de vierde week.. dus..

@anastacia, hier Noah gister ook in zn oranje rompertje, ek speen, voetbalslofjes en pluche voetbal hihi.. echt te schattig!

@Lafo, meid fijn dat je er weer bent.. wat fijn dat je die stap lekker genomen hebt.. en nu die rust die je verdiend ;)
    Mijn vader is Italiaan dus die had het ook minder naar zn zin.. mij maakte het niet uit al ben ik voor nederland als ze verloren hadden had ik volgende keer in het blauw gegaan hihi.. voordeel van halfbloedje zijn! ;)

@Linda, ik zou wel willen dat ik weer in mn oude kleren pas.. snik snik.. helaas! Mn truitjes enzo wel maar broeken nog ff niet.. ga vandaag ook maar ff wat kopen, ben alles nu wel zat!

Nou fijne dag allemaal! Kuss

18. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @will: deppen met een piepklein beetje maizena op de luieruitslag (op de open plekjes) Ik vind het een top uitvinding! Hoe kom je erop om maizena te gebruiken bij babies? Maar goed, hier heeft het heel goed geholpen op een open plekje in Mikki haar lies.

@deentje: Zo te horen heb je een supernacht gehad gisteren in vergelijking met de vorige nachten! Lekker hoor! Hoe was afgelopen nacht?

@Zo'n eind lopen moet ik normaal al niet aan denken, laat staan nu! :confused: Hahaha, ik ben erg lui aangelegd hoor!

Ja mooi is dat he! "Net of ze poppenkast aan het spelen zijn", zei Yoran! :)

Gisteren had Mikki ook een poepongelukje. Ik had haar net haar eerste EK-rompertje aangetrokken en ze lag heerlijk op mijn schoot een beetje te murmelen na haar voeding. Opeens trekt ze haar benen op en ik hoorde vanalles haar luier inlopen. Het liep er echter net zo hard weer uit, want het randje van de luier zat dubbelgeklapt! Dus langzaam werd haar rug en zij oranje. Dat is natuurlijk wel de goede kleur, maar Mikki heeft de wedstrijd dus "gezien" in een schattig roze rompertje. Uiteraard wel met de hup Holland hup- speen in haar mondje! :)

@fiona: Je bent ook al weer lekker op de been hoor ik, goed hoor! Wel een lastig verhaal met je moeder, maar ze moet denk ik wel weten dat ze wat gepaste afstand moet bewaren. Hoe vind jij het zelf dat ze elk moment binnen komt vallen? Ik zou daar niet tegen kunnen hoor, maar misschien heb jij daar niet zo'n last van?
    Ik heb ook flink last van mijn stuitje en kan daardoor niet zo heel lang op de bank zitten. Ik merk wel dat het steeds ietsje minder wordt gelukkig. Aan mijn schaambotje heb ik ook nog veel pijn, maar dat is logisch, want daar heeft de verloskundige langs lopen duwen en dat heeft ze niet heel voorzichtig gedaan (dat moest ook, anders was het nooit gelukt!)

Hahhaha, wat een kneus ben ik zeg! Nou ja, je kunt ook de link onder mijn berichtjes aanklikken, dan kom je er ook! ;)

@nazli: Hier nu 10 kilo kwijt en nog 7 te gaan tot mijn begin gewicht. Dan nog 9 kilo tot wat ik wil wegen, maar dat komt later wel!

19. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik had dat met Yoran, die moest altijd even "doorkrijgen"dat ie gewoon vol zat, dus ff pink erin ipv meer voeding en dan was ie na 5 minuten wel tevreden! Moest altijd erg om hem lachen als ie dat deed, hij was dan echt heel boos!

20. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hahaha! Dat zal ie niet leuk vinden als je dat tegen hem zegt!
    Ronald doet hier de kraamverzorgster na: Hij stofzuigt zich een slag in de rondte, poetst de wc's, houdt de keuken aan kant en kookt er ook nog eens bij! :confused: Zo fanatiek was hij nog nooit en ik ben dan ook benieuwd hoe lang hij dit volhoudt! :)

Deel Deze Pagina