@ gina, het kan zeker aan de minipil liggen hoor, dat zei de vk ook tegen mij. Fv geeft je denk ik nu wel meer rust, maar de kleine kan daardoor wel meer buikkrampjes krijgen, dus je moet het volgens mij langzaam afbouwen de bv.
@lafo: Lekker dat je je een stuk beter voelt! Je Hb klimt weer op zag ik. Dat helpt een hoop, je zal daardoor ook minder moe zijn. En dat je een beetje rust hebt gevonden scheelt ook een jas (hele ouderwetse uitdrukking, bedenk ik me net! )
Heb niet alles bijgelezen meiden, sorry! Lafo, jeetje wat een verhaal. Ik zit nog te twijfelen of ik jou zal volgen. Ik word helemaal gek van de bv en al dat kolven. ben er echt heel de dag mee bezig. En als ik dan een uurtje er tijd tussendoor heb ben ik constant bezig om mijn borsten en tepels te verzorgen, want ze doen zoveel pijn. Om de hoeveel tijd kolf jij nu af? Ik ben benieuwd hoe Amy het nu doet op de fv. Hopelijk is ze nu ook aangekomen. Vond Amy de fv ook gelijk lekker? Ik ben zo bang dat ze dat niet neemt. Jvtje, pfffffff heftig meid. Ik snap je helemaal. Ik voel me zelf constant schuldig omdat ik thuis helemaal niks kan doen. Maarja, ben echt de hele dag met de kleine bezig. Gister vroeg m'n moeder nog, wat heb je dan de hele dag gedaan? ja, gevoed en Neia stil gehouden. Gewoon je frustraties laten gaan meid, het moet eruit. En hij mag het ook wel horen hoor. Will, ongelofelijk wat mannen van ons kunnen verwachten! Dat lijkt me inderdaad onmogelijk. Gina, jij gaat dus ook over op de flesvoeding? Geeft je dan de afgekolfte melk ook nog? Of alleen maar fv? Leuk dat alle kleintjes de rompertjes enzo aan hebben gehad. Neia ook hoor. Alleen is ze 's avonds zo onrustig. En lijkt het alsof ze de hele avond moet eten. En ik dus maar aanleggen en kolven tijdens de wedstrijd. Dat was wat minder. Maar de wedstrijd was super gaaf. Gister dus de eerste dag zonder Mark. Pfff wat heb ik het zwaar gehad zeg. De dag is voorbij gevolgen. Om 2 uur kwam de wijkzuster en ze is 1,5 uur gebleven. En Neia wilde maar de hele tijd eten en geknuffeld worden. Ik was blij toen Mark weer thuis was. Ik had hem zelf ook wel heel erg gemist. Verder heb ik zondag weer een niersteen uitgeplast. En nu heb ik weer veel pijn in mijn buik. Geen idee of er nog 1 zit of dat ik buikgriep krijg. Voel me echt niet lekker. Misschien komt het ook wel door het voeden. Om 1 uur gaan we Neia wegen. Ik ben zoooooooo benieuwd. Vind het ook wel spannend hoor. Maar volgens mij moet ze wel mega veel zijn aangekomen, want ze drinkt zo veel en heel gulzig. We zullen zien.......... X marieke
daam, ik gebruikte maizena wel bij de waterpokken werkte ook perfekt. lobke heeft nu nog maar 2 kleine plekjes dus zal de maizena pakken. thanks voor de tip.
Hier ook genoten van het voetbal. Voor het eerst sinds de bevalling dat ik opgebleven ben en niet op de bank in slaap viel! Net de lactatiekundige gehad. Ruben lag idd niet goed aan, maakt heel makkelijk een te klein mondje. Na even oefenen ging het goed. Hebben hem voor en na het voeden gewogen en hij had 140cc op! Hij was deze week weer 400 gram gegroeid... das de derde week achter elkaar! De lactatiekundige was het met mij eens dat Ruben best het Kiss-syndroom kan hebben, hij gaat nl steeds meer naar 1 kant trekken. Heb voor morgen dus een afspraak bij de huisarts om te kijken waar we het beste met hem naartoe kunnen. De lactatiekundige belt dan donderdag weer om te vragen hoe het gaat. Echt een tip voor als je twijfelt met de bv... ik heb er echt heel erg veel aan gehad! Mn draagzak was ook net binnen en meneer ligt nu dus heerlijk te slapen. Hoop dat ik hem op deze manier wat minder hoef in te bakeren.
Hannah, hoe is het nu met jou en Nieve? Was het toch spruw? En hoe was het op de nacontrole bij de gyn? Evelien, hoe is het nu met de buikgriep? Oh ik heb zo met je te doen meid. 2 rondlopende meiden en dan ook nog een kleintje dat wil eten enzo natuurlijk. Hopelijk gaat het nu een beetje beter. Ik moet gaan, mevrouw wordt wakker. Knuffel voor iedereen! X marieke
Marieke: de lactatiekundige vertelde mij net dat de kindjes als ze het goed doen overdag vrij regelmatig komen en dan 's avonds wat onrustiger zijn en vaker drinken. Dit zodat ze 's nachts een wat langere ruk maken over het algemeen. Misschien voor jou ook handig om een lactatiekundige in te schakelen als je zo twijfelt en je tepels pijn doen. Zou zonde zijn om te stoppen met de bv, helemaal als Neia er wel goed op groeit!
Friendly: ben benieuwd of Ruben kiss heeft, hopelijk niet. Welke symtonen heeft hij? Hier blijf ik er ook alert op, maar misschien zie ik wel spoken.
- veel huilen en slecht slapen (Ruben huilt alleen veel als ie slecht = onrustig slaapt, daarom heb ik hem ingebakerd. - voorkeurshouding ( had ie gelijk, maar wordt steeds erger - slikklachten en overmatig spugen (gaat steeds meer spugen, deed ie eerst niet zo erg, nu na elke voeding komt er wat erug, soms pas na een uur) - ontwikkeling van schedel asymmetrie (beginnen we nu iets te zien) een scheef ruggetje (hij ligt het liefst rond, of ie echt scheef is weett ik niet, maar het lijkt wel zo.) - een sterke neiging tot overstrekken (vooral als meneer boos of onrustig is) - protesthuilen bij aan- en uitkleden (dit had ie heel erg, maar sinds ik veel tegen hem praat en alles uitleg wordt het wat minder. - heel veel hikken - heel erg schrikkerig zijn (ook in zn slaap) en dan weer onrustig worden met als gevolg weer huilen.
hey meiden, jullie klaaguurtje herken ik zo. al in mijn vriend af en toe iets makkelijker. als ik maar een leuke dag heb gehad met Bram. hij zegt soms wel van jah je hebt tijd genoeg. en dan kijk ik hem met een scheef gezicht aan en begint hij te lachen. nu ff het "in de hemel prijs uurtje " hij is ook ontzetten lief hoor, hij zei vanmorgen nog ga vanmiddag een uurtje liggen ! ( omdat ik zo moe ben omdat ik er2x per nacht uit moet ) en hij smst elk uurtje wel hoe het met Bram en mij gaat. zodra hij thuis komt, kijkt hij in de box en in de wandelwagen en als hij dan merkt dat Bram in bed ligt, kijkt hij echt met zo'n puppy gezicht... en ik h oef hem maar iets te vragen en hij doet het. *klaar * @Friendly, heb je al een sollicitatie brief op de bus gedaan? Bram komt overdag heel regelmatig en sávonds erg onrustig en drinkt meer, naar hij laat max 4 uur tussen de voeding zitten. @Fiona, belt ze wel iedere keer van te voren of staat ze gewoon voor je deur? @Daam, hihi ik denk dat dat ons allemaal wel een keertje overkomen is of overkomt .. @Deentje, en hoe is het gegaan? ik hoop goed. zijn ze niet te lang blijven zitten? @Hannah, en wat zeiden ze? oei Bram heeft niet genoeg gehad.. ga hem ff klein flesje geven! tot zo.
oh hij slaapt al, wel hard zuigend op zijn speentje, ik heb Bram maar sokjes aangedaan. want zijn uitslag is langzaam terug aant komen en dat jeukt ziet wel komisch uit. @borstvoeding geven. jeetje ik had niet gedacht dat er zoveel meiden zich niet happy zouden voelen bij bv ( bedoel het alleen maar goed hoor ) omdat je overal positieve dingen erover hoort, want als ze mij vragen geef je bv, en dan zeg ik nee kijken ze je aan zo van huh ? en als ik dan uitleg waarom niet.. dan is het net alsof ze je niet geloven. ik vind het zelf wel heel belangrijk dat je je goed voelt, want als je je niet happy bij de bv voelt merkt je beeb dat ook. ik vind het ook heel knap van diegene die wel door zijn gegaan met de bv en die er goed mee om kunnen gaan. ikzelf zou rond deze tijd ook gestopt zijn met de bv. ivm werken. als ik weer ga werken werk ik 9 uur per dag en bij ons is geen ruimte om te kolven laat staan dat er tijd voor is. ik werk in de horeca en als ik terug kom dan is het het drukste tijd.
oh ik heb nog een vraagje. zaterdag komt de kapper. en die gaat mijn haren verven, maar nu begin ik sterk te twijfelen. ik ben namelijk blond, en ik laat ze nu bruin verven staat dat eigenlijk wel? in mijn album staat een foto van mij. wat zouden jullie doen? ik vind het wel leuk om eens iets anders te doen maar dadelijk ziet het er niet uit krijg ik ze niet 1, 2 , 3 blond..
Witte reus: Bram doet netjes wat de lactatiekundige zegt, overdag vrij regelmatig komen en 's avonds onrustiger zijn en vaker willen. Dit doen ze vaak om een nachtritme te krijgen, alhoewel dat heel lang kan duren Heb gisteren 1 sollicitatiebrief afgeschreven, de ander doe ik vandaag of morgen, ff kijken wanneer ik er het meeste zin en tijd voor heb. Ga na de volgende voeding even naar de postbank, want ruben zn spaarleeuw doet het niet, geen ligt en geen gebrul Ook nog even de papieren voor de regenboogrekening invullen. Ruben zn eigen spaarcentjes gaan dan naar de Rabo (want die heeft zo'n mooie muntjesapparaat) en het geld van de kindertoeslag en de kinderbijslag gaat dan naar de postbank, waar we dan zijn spulletjes van kunnen betalen en de rest kunnen sparen (de postbank rente is het eerste jaar hoger dan de rabo). Hoeveel sparen jullie voor de kleine? Ik wilde 25 per maand op Ruben zn eigen rekening sparen en dan 50 euro op de uitgeefrekening sparen voor schoolkosten etc. De rest kunnen we dan uitgeven aan kleertjes, voeding, luiers etc. Als er dan een tweede komt krijgt die ook 25 euro op een eigen rekening, maar blijven we bij dezelfde 50 (tenzij we meer kwijt kunnen) om te sparen voor schoolkosten etc. Is dit logisch?
Hmm... vind blond je wel goed staan, misschien niet in 1x bruin verven maar wat donkere highlights erin doen? Of ff aan de kapper vragen hoe zij erover denkt. Ben zelf niet zo van het haar... Het moet makkelijk zijn (dus of kort zodat ik er een kam door hoef doen en hooguit een beetje gel (niet teveel)) of lang zodat er een staart in kan. Verder geen poespas want daar heb ik een hekel aan. Heb het nu weer lang, maar twijfel sterk om het toch weer in te korten. Heb nu regelmatig Ruben-spuug in mn haar (als ik het spuugdoekje vergeet en mn haar niet vast gedaan heb...) en als het kort is heb ik daar geen last van. Maar goed, als het kort is duurt het minimaal een jaar voor het weer wat op lengte is... twijfeltwijfel dus
@friendly, ik geef Bram overdag een flesje van 135 cc en dan komt hij om de 3. 3.5 uur. en na 18.00 uur krijgt hij flesjes van ongeveer 165 cc.. en die drinkt hij helemaal op. alleen vanacht vond ik niet zo lief van hem. heeft hij met pijn en moeite 80 cc leeg gedronken en is toen inslaap gevallen ( ik haast ook schrok ineens wakker ) dus wie weet komt hij binnekort helemaal niet meer s'nachts (*duim duim*) ik heb afgelopen woensdag een sollicitatie brief op de bus gedaan, ik hoop wel dat ik er iets van hoor. dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. nog ff een vraagje : hoe weten jullie dat jullie kindje verkouden is? Bram niest nu iets meer dan normaal, en heeft een heese stem... klinkt kei zielig die heese stem.
ik ben 7 kilo´s al kwijt, nog 6 te gaan, ik pas echt niet meer in me broeken Wat eten jullie zo al, ik mag niet dieten omdat ik bv geef, maar ik snoep ook te veel, is ook niet gezond.
Ruben niest ook wat meer, komt denk ik van veel buiten zijn (wind, tocht, pollen etc.) verkouden wordt het pas als ie snotterig is, niet goed door zn neus kan ademen, slijmerig is. Je kunt het vaak aan het kind zelf wel merken als ie heel jengelig is en wat verhoging krijgt kun je hem wat zoutoplossing geven als je denkt dat ie verkouden is/wordt.
oh nee... de laptop is kapot, het stekkertje waar de oplader in moet is in de lptop gevallen snappen jullie het nog? ff kijken waar die van mijn vriend ligt.
witte reus, je kan het aan de kapper vragen, die weten het beter. Het kan je misschien leuk staan, een keer wat anders.