Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Isa niest ook veel, volgens mij niezen ze als ze het koud hebben.

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    @ Nazli: ik eet gewoon (alleen wat meer, mensen vragen zich af waar ik het laat). 's ochtends 2 boterhammen, tussendoor meestal alleen drinken een enkele keer met een koekje. Tussen de middag 3/4 boterhammen, soms een cracker of wat yoghurt erbij. 's middags veel drinken, tegen een uur of 3 nog extra thee met een biscuitje oid. Tussen 17 en 18 probeer ik warm te eten (afhankelijk van Ruben's ritme soms iets eerder, soms iets later). Eet zoveel als ik zin in heb en dat is afhankelijk van hoeveel ik gedaan heb die dag. Na het eten nog wat yoghurt of vla. Tegen 20.00 weer thee met een koek, daarna soms wat chips of chocola en als ik zin heb fruit. Het fruit valt de laatste week wat tegen, alleen aardbeien en meloen gaan redelijk, de rest ligt te rotten op de fruitschaal :oops:
    Maar goed, ik ben veel in beweging, zat de laatste 3 week netjes op hetzelfde gewicht als voor de zwschap, maar schrok vanmorgen dat ik nog weer een kilo afgevallen was. De laatste drie dagen ook min 10km per dag gewandeld, daar kan ik dus niet tegen eten :( . Jullie hebben dus het 'probleem' dat je gewicht kwijt wilt, ik heb het 'probleem' dat ik niet meer af mag vallen...

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    kan best, merk ook dat ruben niest na het douchen of wassen, zal dus idd wel wat met kou te maken hebben.

net gebeld voor nacontrole bij de verloskundige, leek me wel leuk een nagesprek, ookal ben ik dan uiteindelijk niet bij hun bevallen...

hmm, Ruben slaapt nog lekker, ga nog maar ff boven was opruimen en misschien eten klaarzetten. Krijg vandaag kipfilet met gebakken aardappeltjes (restjes) en witlof. Twijfel alleen tussen rauwe of gekookte of uit de oven... iemand anders voorkeur :)

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    zo jij eet dan gezond. Hier kan ik wel bewegen, maar het lukt niet, mannetje die is bezig met verbouwing. de kinderwagen die blijft in de auto en we wonen nu op de 3e verdieping, met smalle trappen waar de kinderwagen er niet langs kan, dus ik kan de kinderwagen niet dragen en de kelder heeft ook smalle trappen, niet zo handig gemaakt die trappen.
    Waar wij gaan verhuizen is de 4e verdieping maar het heeft wel brede trappen en de kelder nl ook. moet maar een weekje wachten. Ik probeer wel in huis te bewegen.

5. will

will Niet meer actief

friendlu, er zijn een paar dingen die je opnoemt waar ik me niet zoveel zorgen om zou maken, b.v. het hikken dat doet lobke ook en kan voortkomen van de slikklachten en het spugen. het overstrekken komt heel vaak voor bij vroeg geboren kindjes (stressbaby ten gevolge van teveel indrukken).

de ontwikkeling van de schedel zou ik weer wel heel goed in de gaten houden, net als het ruggetje.

bij Daisy is er ook sprake van kiss geweest maar het viel allemaal gelukkig reuze mee. wel heeft ze twee jaar lang therapie gehad om die voorkeurshouding te veranderen. het slechte slapen en huilen heeft heel erg lang geduurd maar is ook goed gekomen.

ik hoop dat de huisarts je morgen goed advies kan geven want hoe sneller je begint met behandeling des te beter. je kan natuurlijk zelf al beginnen met de voorkeurs houding te veranderen door de fles aan de andere kant te geven zodat Ruben gedwongen de niet voorkeurskant op te kijken en vaker het armpje van de niet voorkeurskant te pakken.
    succes morgen.

hannah, hoe gaat het met Nieve. marieke herinnerde me eraan dat je naar de huisarts ging voor de spruw, en?
    heb je nog ''bruidskleertjes'' kunnen vinden?

witte reus, klinkt verkouden ja. bij lobke hoor ik steeds een snottebelletje zitten en vanochtend kwam die na het badje er zo met uitademen uit. denk dat ze er zelf van onder de indruk was, ze trok een heel raar gezicht. maar een zoutoplossing bij zo'n jong kindje? ik weet het niet hoor.
    ik zou eerder een door gesneden ui in de buurt van het bedje zetten houdt ook de muggen weg.

ice waarzit je, is alles goed met jou en Luna?

hier wordt ook nog steeds teveel gesnoept lijk nog steeds zwanger als het daarom gaat. Kan er gewoon niet vanaf blijven, denk dat het een beetje de zenuwen voor de verhuizing zijn.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    vanochtend werd isa om half 4 wakker enis tot 6 uur wakker gebleven en hij huilde veel zeg, ik werd echt moe van. ik wist ook niet wat hij had, hij had geen honger, ik was namelijk dat ie niet kon poepen denk ik. toen ik een nieuwe luier omdeed, plaste hij op ons bed, hij poepte en hij had een boertje gelaten en was weer een gelukkig baby. maar als ik hem in zijn bed leg, dan huilt ie weer, me zusje had voor hem een trekpop met geluid (weet niet hoe die heten) gekocht, ik lag op me bed en moest iedere keer het touwtje trekken, ik werd wel moe van het touwtje trekken.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik merk ook dat isa weinig ontlasting heeft, hoeveel x per dag moet hij eigenlijk ontlasting hebben?

Sorry als ik te veel vraag!

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Bij bv mogen ze elke luier ontlasting hebben, maar 1x in de week mag ook (pas na een paar week) de meeste baby's hebben 2 a 3 poepluiers per dag op bv de eerste weken.
    Will: maak me ook niet echt zorgen om alles, maar met elkaar is het wel veel. Ruben gebruikt zn andere kant wel, maar zodra je hem 'vrij' laat kiest hij automatisch weer zn voorkeurskant. als hij op de commode ligt ligt ie ook half rond, als ik hem andersom op het aankleedkussen leg (was tip van cb) dan helpt dat dus niks. Bed andersom opmaken helpt niet, washandje in zn nek leggen (onder laken/matras) helpt niet, rolt ie zo overheen. Hij is gigantisch sterk in zn nek, dus hij tilt en draait net zo lang tot ie prettig ligt...
    Ben benieuwd wat de ha zegt morgen. misschien is simpele fysiotherapie wel voldoende... ik weet het niet maar wil in elk geval voorkomen dat het erger wordt of dat ie echt scheef groeit. Kan meteen vragen naar de medicijnen voor de spruw, moest nl een week doorgaan nadat het weg was, maar had in totaal maar voor 6 dagen druppels meegekregen en die zijn morgenvroeg dus op.

9. will

will Niet meer actief

wat jij beschrijft over ruben dat hij zo sterk in zijn nekje is herken ik van Daisy. Ook van alles geprobeerd om haar de andere kant te laten gebruiken ze besloot zelf anders. vond het heel erg moeilijk om haar een kant te laten gebruiken die ze niet wilde gebruiken.
    is de spruw wel weg of kan je het niet goed zien?

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hier een foto zoals hij zelf gaat liggen... je ziet wel dat ie helemaal gebogen ligt....

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    bij hem is de spruw weg, de lactatiekundige heb ik ook nog even laten kijken. Maar goed, je moet een week nabehandelen (om zeker te zijn dat het echt weg is!).
    Ruben tilde na een paar dagen zn eigen hoofdje al op, eerst denk je gewoon dat ie zo sterk is, maar later hoor je dat dat niet zo hoort, dat ze daar later pas meer horen te beginnen.
    De enige oplossing die ik had om hem op zn andere kant te laten slapen was om hem op zn buik te leggen (maar dan durf ik er niet bij weg dus dat doe ik niet als ie slaapt) maar inmiddels kan hij ook dan zn hoofd aan de andere kant krijgen :(

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    nog wat spam....

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    deze heb ik afgedrukt voor vaderdag...

14. friendly wat een schattige foto's zeg! mooi mannetje is ruben!

wat een mooie wedstrijd gister zeg! had t echt niet verwacht! brian was wel lekker jengelig tijden de voetbal.. moest dan ook 100x opstaan om zijn speen er weer in te doen, voeden, knuffelen... dus de hele wedstrijd met brisan bezig geweest! gelukkig is t met de paniek heel erg goed gegaan!
    vandaag belde eindelijk mijn therapeut terug.. maar daar word ik ook niks wijzer van.. moet maar wachten tot mijn psychiater beter is.. :(

brian doet t veel beter nu met de voedingen. gisteravond om half 11 laatste voeding.. toen om half 3 weer. en toen pas rond 7 uur weer.. dus ik mag niet klagen :):)

nu liggen brian en arjen allebij even lekker te slapen! dus even lekker een momentje voor mijzelf :)

Kleding: helaas ik pas mijn oude kleding ook nog niet! pas 2 broeken.. maar die heb ik ook de ereste helft van de zwangerschap aangehad.

truitjes zijn allemaal te kort of te straks en dan komt mijn tijgergeprinte blubberbuik eronder uit :( en dat is ook niet de bedoeleing. ksan nietw achten tot ik weer mag beginnen met buikspier oefeniongen! wil volgend jaar toch wel weer in bikini.

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Blubberbuik is het enige dat ik nog over heb van de zwangerschap... mag inmiddels wel buikspieroefeningen doen maar daar heb ik zo'n hekel aan :cry: Maaar goed, een blubberbuik is ook niks dus zal helaas wel moeten :(
    Alhoewel, mensen die mij achter de kinderwagen zien snappen niet dat het kind uit mij komt en de stratenmakers e.d. fluiten al weer volop, dus misschien dat ik mijn buik erger vindt dan ie er voor de buitenwereld uit ziet.
    Deentje: heb je idd niks aan zo'n therapeut... maar in elk geval fijn dat het goed gaat met je aanvallen! Lekker hoor dat Brian ook wat ritme lijkt te krijgen, en 1 nachtvoeding... lekker he!

16. Friendly: toch herken ik hier ook wel een paar dingen.
    Zenne kon ook al na een dag of 5 haar hoofdje optillen, ze is ook enorm sterk in haar nek. Voorkeurshouding is er ook wel, maar als we haar met haar hoofd naar de andere kant leggen blijft ze zo ook wel liggen, soms draait ze om.
    Overstrekken doet ze ook veel, ze duwt haar hoofd naar achteren en maakt haar rug hol, dit doet ze vaak na een fles.
    Hikken doet ze ook veel na een voeding, maar daar maak ik me minder druk om, deed Quinn namelijk ook veel en deden ze beiden al veel in m'n buik.
    Verder wordt hier eigenlijk niet veel gehuild en gespuugd dus dat is weer positief.
    Slapen doet ze eigenlijk ook gewoon goed, alleen 's avonds heeft ze vaak een wakkeruurtje, ze slaapt ook meestal ontspannen en rustig.
    Protesthuilen alleen als madam grote honger heeft of als ik haar in bad ga doen, lijkt me dus ook niks vreemds. Schrikken doet ze ook, maar is er nooit lang van onder de indruk.
    Al met al zijn het hier dus eigenlijk die voorkeurshouding, de sterke nek en het overstrekken wat ik vreemd blijf vinden.

17. [​IMG]

Zo ligt ze dus gewoon ontspannen en niet in voorkeurshouding te slapen.

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    mooi meisje hoor... ik zou het gewoon in de gaten houden Linda en als je twijfelt aan de ha vragen wat die er van vindt.
    Vind dat Ruben nu wel wakker mag worden, heb weer goed stuwing... :( Heb hem van 10.00-10.45 met tussenpozen en vaak opnieuw aanleggen gevoed, dus zou zeggen dat ie nu wel weer even wakker kan worden. Maar goed dat we weinig op de planning hadden vandaag :D

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    denk trouwens dat we de 100 wel moeten kunnen halen vandaag :D

20. Ik vraag het volgende week sowieso even op het cb.
    Die 100 moeten we makkelijk halen. Ben benieuwd hoeveel jaar we erover doen om de 2000 te halen haha, we hebben het allemaal toch een stuk drukker nu.
    Ruben al wakker?

Deel Deze Pagina