Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Nee en hij doet ook nog geen poging om wakker te worden :( Maar ja, ga niet meer kolven dus laat de borsten maar ff op spanning staan...
    2000... in een jaar moet dat lukken, tenminste als iedereen een beetje blijft komen. En als er veel gekletst wordt red je makkelijk 100 pag per week dus dan lukt het zelfs in een half jaar!

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    stom zeg... er zijn momenten dat je wilt dat je kind eindelijk gaat slapen en nu wil ik dat ie eindelijk eens wakker wordt... maar goed hij heeft wat in te halen van de afgelopen dagen (alleen jammer dat mijn borsten dat moeten bezuren :( )

3. ja die 100 gaan we wel halen vandaag! denk 100 per week niet... over deze 100 hebben we ook best lang gedaan haha!

brian huilt! tijd voor happies ;)

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Deentje: laat Brian ff langer huilen, misschien dat Ruben er op reageert ;)
    100 per week... das 13 pag per dag, das idd wel veel. Maar denk wel dat het vanaf nu wat drukker wordt, de meesten beginnen wat in een ritme te komen en wat meer tijd te hebben. als het mooi weer is is het natuurlijk wel wat rustiger en als de eersten weer gaan werken ook... en dat is al snel!

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hehe... hij wordt wakker! hij begint nu te pruttelen!

6. Hier ligt er een op mijn arm te slapen.

Anastacia: wat hebben jullie een prachtige site zeg en een heel mooi meisje! Gek, ik had een heel andere voorstelling van hoe je er uit zou zien haha.

7. zoo brian valt nu bijna weer in slaap aan de borst. ligt nog hele lieve pruttel geluidjes te maken :)
    ja voor de eerste zal t werk alweer bijna beginnen.. zien jullie er tegen op of hebben jullie er wel weer zin in?

zijn er eigenlijk veel mama's die thuis blijven?

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier ben ik ook even, met de nadruk op even, ben echt kei druk, heb niet veel tijd om te schrijven, dus helaas, jullie moeten het met een kort berichtje doen! :cry:

Iris is niet meer verkouden, maar is overdag en 's avonds erg aan het rommelen met het eten. Ze drinkt nu in 3 etappes. Eerst drinkt ze, maar door de tsr is dat niet rustig drinken, vaak verslikt ze zich dan ook nog even, dan valt ze al vrij snel in slaap, omdat ze daar moe van is, denk ik, ik verschoon haar dan, leg haar weer aan, want mw. schreeuwt of ze al dagen niet gegeten heeft ;) . Na zon 6 tot 8 minuten drinken slaapt ze dan heel diep en kan ik haar niet wakker krijgen, en dan leg ik haar dus weg, na een kwartier komt ze dan weer met luidkeels protest alsof ik haar laat verhongeren. Ze drinkt dan nog 2 tot 4 minuten en dan is ze pas echt verzadigt, De laatste keer geef ik haar de andere borst. Maar dat kost dus heel veel tijd, en Tessa wil best wel geduldig zijn, maar als ik Iris voor de 3e keer aanleg heeft ze het gehad, en heeft zoiets van , ik wil ook wel wat aandacht! En dan knijpt ]ze Iris in haar hoofd of probeert te slaan, etc. Na 2 uurtjes komt Iris al vaak weer. en beginnen we weer van voren af aan. Dus daar ben ik druk mee, en het halen en brengen en nog een boodschap doen etc is ook best heavy, steeds 3 kinderen vastzetten in de auto, met dat warme weer kan ik Iris en Tessa niet even laten zitten in de auto, dus daar ook eruit en even later er weer in, pfff...... Dan tussen de middag tessa en kim een broodje geven en drinken, Iris wil ook drinken, en dat is ook alweer een tijdje geleden, dus ze mag ook wel, leg haar 2 keer aan maar kort, en dan is het weer tijd om naar school te gaan, weer allemaal in de auto, uit de auto, naar school en met Iris en Tessa weer naar huis. Om 2 uur ligt tessa dan in haar bedje en voed ik iris nog 2 keer, en die ligt tegen 15.00 uur ook in bed en heb ik tijd om wat te eten :confused: . omn 15. 30 uur is tessa weer wakker, en ik hoef gelukkig niet naar school want kim gaat met een vriendinnetje mee naar dansles, en moet dus om 17.00uur haar halen. ga gauw nu het eten klaar zetten!

Voor buikgriep heb ik gewoon geen tijd, is ook over nu, alleen mijn darmen maaken nog erg veel lawaai, gisteren wel van de voetbal genoten. probeer later nog een langs te wippen hier en te reageren op jullie, sorry voor mijn ego/berichtjes!

kus evelien

9. evelien maakt niks uit van dat ego berichtje! meid wat heb jij een drukke dagen.. hoe hou je het vol!
    gelukkig is je buikgriep over en is iris niet meer verkouden!
    neem je wel af en toe even rust voor jezelf! heb je ook nodig!

Kussie!

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ha meiden,

Sorry voor de late update...Druk druk druk gisteren en vandaag.....

Nieve heeft idd spruw. Heb nu medicijnen gekregen en hopelijk werkt het snel. Merk het zelf ook aan de jeukende tepels. Nieve had gelukkig nog niet veel plekjes in haar mondje maar ze heeft er wel last van. Soms heeft ze echt pijn in haar mondje en gaat dan krijsen tijdens drinken, echt zielig. :cry:
    De borstvoeding zelf gaat nog steeds super dus wil daar wel mee doorblijven gaan.

Nacontrole bij gyn was erg prettig. Hebben uitgebreid mijn bevalling besproken en heb mijn hart kunnen luchten, uiteraard niet zonder de nodige traantjes. Maar de gyn ging zeker de dingen die niet goed waren gegaan bespreken..........Erg fijn, mij helpt het niet meer maar hopelijk een ander wel.
    Ook nog even over anticonceptie gesproken. Ik wilde eerst niks meer gebruiken omdat de kans op een spontane zwangerschap vrijwel uitgesloten is maar nu denk ik daar anders over. Het zal me maar gebeuren dat ik toch ineens zwanger ben. En dat is niet verstandig. De zwangerschap en bevalling zijn echt een aanslag op mijn lijf geweest en zeker het feit dat mijn bloeddruk zonder medicijnen nog niet goed is drukte de gyn me op het hart voorlopig echt niet zwanger te worden. En dat was ik dus ook niet van plan.
    De pil wil ik niet meer, voelde me zo'n ander mens zonder pil.
    Dus ik dacht aan de nuvaring of mirenaspiraal. Nuvaring mag niet met borstvoeding dus het wordt de mirenaspiraal. Voordeel daarvan is dat je niet of nauwelijks nog ongi wordt :)

Veel drinken in de avond: dat heet clustervoeden, dat doen borstvoedingskindjes om zich vol te tanken voor de nacht om zo langer te slapen...

Voetbal: ik is echt enorme voetbalfanaat, zowel oranje als ook nederland en de buitenlandsecompetities dus gisteren was echt smullen.
    Met onze eigen kleine hooligan, in haar shirt met hup holland hup, oranje korte broekje en bandana met jong oranje :)

Blubberbuik: hier ook, mijn bovenbuik is netjes plat maar daar onder is zo'n gestreepte hangzak :( Ben al meer kilo's kwijt dan voor de bevalling, alle kleding zit ook wel weer goed allen dan die hangzak in mijn broeken is wat minder...

Man: ik moet zeggen dat hij echt super lief en attent is. Als ik hem wat vraag om te doen, doet ie dat zonder morren ofzo. Hij neemt me ook veel uit handen, ondanks dat hij hele dagen werkt. Niks is hem te veel.
    Ben zó blij met mijn vent...De komst van Nieve heeft echt een extra dimensie gegeven aan mijn liefde voor hem...wha wat klinkt dat filosofisch...

Lindatjuh: wat een scheetje zeg...Heerlijk ontspannen ligt ze er bij hoor.

Lafo: fijn wat van je te horen en fijn dat het beter gaat. Heel goed dat je de beslissing om over te stappen hebt genomen! Als het zoveel rust voor jullie beiden oplevert. Dat maakt je juist een goede mams, dat je die keuze kán maken!

Gina: ook jij overgestapt...Zo te lezen idd teruglopende bv, dat kan ook door de pil komen ja. Jammer maar het is niet anders, en als jet rust oplevert.......

Deentje: 100 per week...Nou ik zal mijn best gaan doen ;) En in bikini, dat ga ik niet meer gezien mijn tijgerpatroontje. Ook al zou ik geen hangzak hebben.

Friendly: fijn dat de lactatiekundige je zo goed heeft kunnen helpen. Over voeding hoef je dus niet te klagen. Ben benieuwd of Ruben Kiss heeft.
    Wat een leuke foto's!

Will: ja ben aan het surfen en heb al wat leuke bruiloftskleding ontdekt..Bij kleertjes.com bijvoorbeeld..ubercute......

Marieke: jeetje zeg, zo staat je hele dag in het teken van voeden/kolven en dat is natuurlijk niet de bedoeling. En dat het steeds zo'n pijn blijft doen is echt niet goed. Je zou een lactatiekundige kunnen raadplegen of overstappen op de fles. Ik snap dat de keus moelijk is maar denk dat voor jou en Neia het beste is om over te stappen. Denk dat het dan een stuk rustiger wordt, Neia een blijere mama heeft. En Neia heeft toch een poos bv binnen gehad, je hebt het geprobeerd.
    Een blije mama is ook heel wat waard! En die keus maken in het belang van je kind is alleen maar super!
    Hoe was het op cb?

Anastasia: is Laura nog gaan slapen? En petje af hoor zo'n wandeling!

Katsas: ik begrijp wat je bedoel...Maar spreek Anna bijna dagelijks dus als er iets gevraag wordt dan kan ik daar wel een update van geven...

Evelien: hoe gaat het met de verkoudheid van Iris?

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Werken: gelukkig nog 7 weken verlof te gaan inclusief 2 weken vakantie....Maar mijn maag draait rond als ik aan werken denk.
    Zie er nu al erg tegen op en heb ook echt geen zin.... :cry: :cry:

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Marieke ik reageer even snel op jouw vragen.

Meid ik kan niet voor jou beslissen,maar we hebben allebei een loodzware bevalling gehad, een rotte start gemaakt dus en allebei behoorlijk stressig geweest (nog steeds ;) ) jouw situatie lijkt erg op de mijne.
    Voeden was iedere keer weer een hel, ik zag er iedere keer weer tegenop.
    En dat is echt niet goed meid nu weet ik echt heel zeker dat ik de juiste beslissing genomen heb.
    Amy is sinds vrijdag 70 gram aangekomen dus ben erg blij!
    En meid ze is gek op die fles, ze ziet er juist veel voldaner uit en ben nu echt van haar aan het genieten.
    Als ik dit allemaal van te voren wist had ik het 10x eerder gedaan, ik kan nu echt van mijn meisje genieten en mijn herstel gaat nu ook veel beter!
    Ik kolf steeds minder af 1 a 2 x per 24 uur, meestal pas als ze gaan lekken.
    Ze zijn nu ook heel soepel dus verwacht er binnenkort helemaal mee te stoppen.
    Hoeveel kolf jij af dan per keer?
    Als je vragen hebt of je hebt zin in een kletspraatje kan je me bellen hoor!

Lindatjuhhh wat drinkt Zenne al veel, goed hoor!
    Groeit ze ook al zo hard?
    Cb vind het wonderlijk dat Amy flessen van 125 helemaal opdrinkt!
    Ben benieuwd wanneer ik weer van hoeveelheid moet veranderen?
    Ze weegt nu 3980.

Witte Reus een ieder die bij mij aankomt met bv maffia achtige praktijken die krijgt echt de wind van voren, ben die instanties etc meer dan zat die je een schuldgevoel aanpraten als je van de bv af wilt.
    Het had heel leuk geweest als het gelukt was maar als het niet gaat dan moeten zij je ook gelijk de kans geven om over te gaan op de fles ipv dat door pushen.
    Zowel in het zh als de kraamhulp hebben er erg over doorgezeikt.

Hannah ik voel me nu eindelijk ook een goede moeder ;)
    Dank je wel :D
    Spruw vervelend he, Amy heeft het ook nog steeds een paar witte puntjes die maar niet weg willen gaan :(
    Ben al meer dan een week bezig met die medicijnen!

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    zo ben ik weer,

heb de laptop van mijn vriend gepakt hihi.

ik ben zelfs een kilo bij gekomen :( moet nu nog ongeveer 5 kilo afvallen maar mijn broeken ed pas ik alweer. 1 broek zakt me zelfs al af ...
    bij mijn maag is alles platter als voorheen alleen een blubber buik, al zijn mijn buikspieren wel duidelijk zichtbaar dus ff flink trainen :D

@verkouden.. Bram heeft een schorre stem, en je hoort het slijm roggelen .. dus gewoon een ui op zijn kamer neer leggen?

@Hannah, oei zielig voor Nieve zeg, en voor jouw want jeukende tepels zijn niet fijn.
    gelukkig heb je er medicijnen voor gekregen,

en werk bah nee moet er ook niet aan denken maar dat komt omdat ik er eigenlijk weg wil en al aan rond neuzen ben voor iets anders. ik zou geen thuis blijf moeder willen worden.

@kapper. de kapper is een schoonzusje van me dus.. en die is geen een kapsel tegek die heeft zelf nu grijs haar voor de lol hoor.

wat eten jullie vandaag

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hannah werk blegh daar wil ik ook echt nog niet aandenken maar ben bang dat het zo september is :( :x
    Ik moet over 4 weken terug komen bij de gyn voor nacontrole, ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.
    Net als jij na een traumatische bevalling zit ik niet te wachten op nog een zwangerschap, mijn man en ik hebben het daar wel veel over gehad al.
    Ik heb wat research gedaan op internet over mijn complicatie wat dus fluxus heet. Iedereen die ooit een fluxus gehad heeft, heeft dus de helft meer kans op herhaling bij de volgende zwangerschap + dat het echt dodelijk kan zijn en met dat allemaal in m'n achterhoofd denken mijn man en ik dat we het er bij eentje gaan houden.
    Ik weet dat het erg vroeg is om zo'n beslissing te nemen maar in mijn geval is dat het beste.
    We zijn vandaag naar de ha geweest voor Amy haar bult en het was gewoon een puist :confused:
    Ze heeft nu al jeugpuistjes ;)
    En mijn man wil zich graag sterriliseren en daar hebben we ook voor geinformeerd alleen de ha was het niet met ons eens, hij vind dat ons gezin niet compleet is en die opmerking is me in het verkeerde keelgat geschoten. Je mag best zeggen dat we deze beslissing erg vroeg nemen en dat we er misschien nog maar eens over moeten hebben maar gaan concluderen dat ons gezin niet compleet is dat bepalen we zelf wel!
    Hij vond ons te jong om zo'n beslissing te nemen!
    Ik ben zelf ook enig kind dus waarschijnlijk hoor ik dus ook niet bij het ideaal beeld van een compleet gezin ;)

Maar net als Hannah wil ik van de pil af en een spiraal zou de juiste oplossing zijn maar ben nu overal bang voor wat betreft operaties / gerommel in m'n baarmoeder. Daar zit ik nu even niet op te wachten.
    Dus for the time being dus condooms.
    Ik vind het wel eng om straks al sex te hebben, ben erg bang voor bloedingen.
    Vloeien is gelukkig zo goed als over, dat scheelt als je van binnen bent schoongemaakt.
    Mijn man vraagt stiekum al weer een beetje hoe ik er over denk maar ben erg bang en het is pas 2 weken geleden.
    Hebben jullie al sex gehad? Viel het mee of tegen?

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Friendly ik herken ook wel een aantal dingen wat jij beschrijft over dat Kiss syndroom maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.
    Mooi ventje is Ruben, hij ziet er gezond uit!

Evelien tsjongejonge wat een drukte bij jou thuis zeg, ben nu al moe van het lezen ;)
    Hou je taai meid, wel een voordeel dat je geen tijd hebt voor je buikgriep ;)
    Met Iris is dus alles weer goed, gelukkig!
    Hoe uitte die verkoudheid zich dan?

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    WIj eten vandaag tortellini met hamburger en komkommersalade...

Lafo: pff kan me voorstellen dat je dan angstig bent en zeker als die complicatie ook een tweede keer kan optreden.
    Ik zou het met je gyn bespreken. Wie weet heeft hij nog andere invalshoeken en denk je er dan anders over.
    Ik had de eerste weken ook echt zoiets van nooit weer, we gaan genieten van Nieve en dan is het goed.
    Maar naarmate de weken verstrijken wordt dat toch anders. Denk dat er hier toch ooit nog wel voor een tweede gegaan wordt. Ook al wordt ik al angstig bij het idee nog een keer te moeten bevallen.

Sex: hier na 5 weken voor het eerst geprobeerd. Ik was erg bang en zenuwachtig. Gezien het feit dat er 40 hechtingen gezeten hebben.
    Het viel me echt reuzemee. Het was wel gevoelig en het schuurde wat maar desondanks was het toch wel fijn.
    Kan je wel aanraden glijmiddel te gebruiken ;)

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hannah lekker eet smakelijk!

Wij eten vetten hap ;)
    Bitterballen, patat mmmmmm heerlijk!

En bedankt voor de tip ;)
    Ik zal alles nog wel eerst bespreken met de gyn misschien verander ik idd nog wel van standpunt maar ik denk van niet!

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Lafo: sex: het valt mee, maar wel pas als je er zelf helemaal aan toe bent, anders ben ik bang dat het je echt heel erg tegen valt!
    De beslissing die jullie willen nemen is idd heel erg vroeg. De opmerking van de huisarts klopt niet, alhoewel zijn bedoeling waarschijnlijk wel goed is. Hij had moeten zeggen dat het een grote beslissing is en dat jullie er een half jaartje (okee dat klinkt lang, maar een jaar is ook zo voorbij) over na moeten denken en jullie dan doorstuurt.
    Kort na de bevalling nemen mensen soms beslissingen die ze anders niet zouden nemen, hoe moeilijk of makkelijk de bevalling ook geweest is. Waarschijnlijk kun je het gesprek met de gyn hierover ook aangaan en die kan je waarschijnlijk nog meer vertellen en zijn/haar mening geven. mannelijke sterilisatie vind ik een hele goede oplossing, maar denk idd dat de beslissing nu nemen niet de juiste oplossing is... Maar goed, het is natuurlijk jullie beslissing. Ik begrijp goed dat jullie het bij 1 willen houden maar er is altijd die maar... ik zou echt een jaar wachten en als je er dan nog zo over denkt dan pas die knoop doorhakken.

Voeden van Ruben alleen ging super. Eerst 10 min borst 1, toen verschonen, nog 10 min borst 1. Toen even spelen en lekker rechtop. Daarna nog 10 min borst 2 gegeven en hem eraf gehaald toen hij niet echt meer dronk. laten boeren en precies een uur na het wakker worden lag meneer weer lekker te slapen!
    Ben nu aan het eten, gekookte witlof met gebakken aardappels en kipfilet. Lekker snel klaar! Zo gelijk de afwas even en dan nog eventjes een rondje wandelen, waren nog niet buiten geweest en ben er net achter dat ik geen vla of yoghurt meer heb. dus lekker ff naar de supermarkt!

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Evelien: die drukte dat is precies de reden dat ik geen twee kleintjes dicht op elkaar wil... als ik jou alleen al hoor dan draai ik door denk ik. Alhoewel de meeste mensen die ik spreek zeggen dat de tweede er zo 'bij tussendoor' gaat... nou als derde misschien, maar voorlopig lekker eentje!
    Lafo: lekker hoor, had ik ook wel zin in! Maar goed, denk dat we dat vrijdag krijgen... en gezond vind ik toch ook wel erg lekker ;)

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Baby's niezen veel omdat ze uit een steriele baarmoeder komen en nu dus alles veel minder steriel is, is mij verteld.

Will lekker he dat snoepen, soms heb ik moeite om die privileges die ik had tijdens m'n zwangerschap vaarwel te zeggen ;)

Deel Deze Pagina