Friendly jij houd dus ook van lekker veel wandelen, heb vandaag al weer 2 km gelopen, alleen het zweet gutste van m'n lichaam af en ben gesloopt maar ik wil me weer fit gaan voelen, ik wil ook fluitende bouwvakkers Ja misschien moeten we nog even wachten met die beslissing.......misschien reageren we wel erg heftig. Ik ben heel m'n leven al een twijfelaar dus nu ook. Voor mijn man hoeft het echt niet meer en als ik niet zo'n bevalling gehad had dan zou ik wel graag een tweede gewild hebben.....nu denk ik dat ik dat alleen zou willen voor Amy.....omdat ik zelf vroeger wel graag een broer/zus had willen hebben.....
Ik heb alleen halverwege de zwangerschap snoepbuien gehad. De laatste paar week gingen waterijsjes wel erg had, maar verder was het voornamelijk gezond... veel fruit en verse (rauwe) groente. De rauwe groente eet ik nogsteeds veel, het fruit wat minder.
denk er rustig over na Lafo, je hoeft die beslissing niet nu nemen. Je bent nog jong en een tweede hoeft niet direct. Laat je door de gyn goed informeren over de herhaalkans als je onder strenge controle bent tijdens de zwangerschap, er zijn ook mogelijkheden om het kindje bij voorbaat met de keizersnede te halen... praat er veel over, maar stel de beslissing nog even uit. Jullie moeten beide achter nog een kindje kunnen staan en het niet doen voor Amy... das altijd de verkeerde reden. Ik houd idd erg van wandelen. Paar dagen ruim 10 km gelopen, maar vandaag nog geen stap buiten gedaan... Ik ben 's avonds ook echt kapot hoor, maar overdag geef ik daar niet echt aan toe. Je lichaam kan vanzelf wat meer aan, rustig opbouwen!
@will: volgens mij kunnen we ons allemaal bij tijd en wijle wel flink beklagen over onze mannen Die van mij is verder ook heel lief hoor em hij doet zelfs luiers verschonen , maar hij moet me dus echt niet aan komen zetten met het argument dat hij moe is om iets niet te doen. Daar word ik dus echt pisnijdig van. @Lafo: dat herken ik wel hoor... toen m'n man vorige week weer ging werken had ik echt het idee dat ik alleen nog maar met Maud bezig was en verder nergens meer aan toe kwam! Tot nog toe gaat het deze week gelukkig een stuk beter Wat een opmerking van die vrouw van het cb zeg... dat is inderdaad precies wat je wilt horen Wel fijn dat het verder een leuke vrouw is. Ik vond die bij ons maar een enorme muts eigenlijk. Maar ik heb de volgende afspraak al weten te plannen op een dag dat zij niet werkt, dus hopelijk is degene die we nu krijgen wat minder mutserig Wat een rare huisarts heb je zeg Wie is hij om te zeggen dat jullie gezin niet compleet is?! Dat is toch zeker iets waar jullie zelf over moeten beslissen?! Zoals je zelf al zegt, als hij nou zou zeggen dat het misschien nog wat vroeg is om die beslissing te nemen en dat je alles beter nog even een paar weken/maanden de tijd kan geven om te laten bezinken en dan nog eens er over na te denken, ok, maar zeggen dat je gezin nog niet compleet is én dat jullie nog te jong zouden zijn... hoe oud moet je dan zijn om zo'n beslissing te kunnen nemen? 55? Wat sex betreft: m'n man begint wel steeds harder aan te dringen en ik begin zelf ook wel steeds meer zin te krijgen, maar hier is het vloeien eigenlijk pas sinds gister (nagenoeg) over, dus we hebben wat geduld op moeten brengen. Misschien van het weekend ofzo eens wat proberen... @Linda: fijn dat je man meteen gaat helpen, ik zou willen dat die van mij dat deed... Ik snap ook heus wel dat hij ook moe is. Zeker zo'n eerste week nadat je een maand thuis bent geweest, en dan ook nog meteen 3 dagen zo'n 3-4 uur in de auto zitten, naast 8 uur werken. Ik heb alleen het idee dat hij mijn moeheid niet zo serieus neemt ("jij kan tenminste overdag nog wat gaan rusten") en dat hij niet beseft dat de hele dag in je eentje voor zo'n kleintje zorgen ook tamelijk slopend is, zeker als dat kleintje alleen bij mama wil slapen... Zo ken ik hem ook eigenlijk helemaal niet. 'Vroeger' was hij meestal degene die na het werk nog even aanspoorde om iets te doen. @anastasia: Voetbal was leuk gister ja. Eindelijk voetbalden die gasten ook weer eens daadwerkelijk, in plaats van dat gerommel de hele tijd! En een super uitslag natuurlijk. Hopelijk kunnen ze dit volhouden! Maud had vanmorgen ook geen zin om te slapen. Ze was tegen 5 uur alweer wakker (terwijl ze om 2 uur te eten heeft gehad en daar normaal toch zeker 4-5 uur op slaapt), heb het voeden nog kunnen rekken tot 6.45 uur, maar ze heeft in de tussentijd wel steeds wakker gelegen. Na die voeding heeft ze ook al niet echt geslapen. Pas tegen 11 uur viel ze eens in slaap... @Daam: hier werkt tot nog toe echt alleen nog even aanleggen om haar rustig te krijgen. Als we haar een pink geven krijst ze net zo vrolijk verder... @marieke: ja, probeer voor jezelf ook maar eens na te gaan wat je zoal gedaan hebt op een dag. Ik kom dan ook niet verder dan "euhhh, Maud gevoed en verschoont en haar til gehouden..." Vind het dan zelf ook moeilijk te geloven dat je daar echt de hele dag mee bezig bent, maar toch is de dag om voor je er erg in hebt en heb je inderdaad niets anders gedaan dan met die kleine in de weer zijn. Vervelend dat je nu weer last hebt van je nierstenen @friendly: 400 gram op een week groeien En ik vind Maud al hard gaan met 500 gram in (nog geen) 2 weken tijd... Fijn dat je zoveel gehad hebt aan de lactatiekundige! En hopelijk word je morgen bij de dokter ook wat wijzer. Wij willen nu iets van 25,- per maand gaan sparen voor de kleine. We overwegen nog om ook nog een andere spaarrekening voor haar te openen (ze heeft nu een regenboogrekening), zo 1tje waarbij het geld echt tot haar 18e vaststaat. Dan is de rente wat hoger. Daar gaat dan ook het meeste geld naar toe. Mocht de 25,- naar de regenboogrekening dan wat veel van het goede zijn, wordt dat teruggeschroefd naar bijv. 10,-. Maar die rekening is er dan ook vooral zodat ze af en toe wat leuks kan kopen enzo. Die andere rekening is dan echt voor de studie. Als je met die 50,- uitkomt voor de kosten van de kleintjes, lijkt het me niet nodig dat bedrag op te hogen. Daarbij moet je natuurlijk eerst en vooral kijken naar wat je kunt missen! Waarom mag je niet meer afvallen? Wat een leuke foto's van Ruben! Maud kan inmiddels ook haar hoofdje al zelf optillen. Voorlopig ga ik er maar vanuit dat het bij haar is omdat ze 'gewoon' zo sterk is. Vanmorgen op het cb was de arts er eigenlijk alleen maar van onder de indruk, maakte zeker niet de indruk dat ze dat verontrustend vond dar Maud dat nu al kan. @witte reus: er zijn er hier volgens mij inderdaad behoorlijk veel die fv geven, al dan niet na bv geprobeerd te hebben. Hier gaat de bv wel goed gelukkig, al heb ik de laatste dagen wel weer meer last van mn tepels en ik kan daar niet echt een oorzaak voor vinden Maar ook al gaat het hier goed, ik moet zeggen dat ik er niet echt rouwig om ben dat ik over een maandje 'moet' beginnen met afbouwen, ivm werk. Ik heb dan ook helemaal niet dat ik bv nou zo'n geweldig iets vind, wat je vaak wel hoort. Ik vind het eerlijk gezegd maar een heel gedoe. Wat betreft haren verven, dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. Ik heb daar echt totaaaal geen kijk op Ik neem aan dat de kapper zoiets wel kan vertellen. Verkouden... Maud niest eigenlijk vanaf haar geboorte vrij veel, hoewel het vandaag wel vaker lijkt te zijn dan normaal. Ook heeft ze regelmatig snottebelletjes in dr neusje zitten en dat kun je wel horen met ademhalen. Maar tot nog toe lijkt ze er niet echt last van te hebben, dus of ze echt verkouden is zou ik niet durven zeggen. Ik ben op het moment in elk geval wel verkouden, dus ik hoop maar dat ik haar niet heb aangestoken... @nazli: ik snoep eigenlijk ook wel teveel nu... maar ja, een reep of een koekje is met een jengelig kind vaak makkelijker gepakt dan een boterham. Al probeer ik toch wel elke dag zeker 1x brood te eten, meestal lukt me dat zo rond lunchtijd wel. Gelukkig heb ik 's ochtends over het algemeen vooral dorst en niet echt honger. 's Avonds eet ik normaal warm, de ene dag wat meer dan de andere. Daarna meestal niets meer. Een enkele keer wat chips of een koekje ofzo. Maud heeft hier denk ik toch zeker wel 4 poepluiers op een dag, al kost het haar ook wel eens behoorlijk wat moeite om het er uit gewerkt te krijgen. Dan is ze zo druk bezig met persen en wil het maar niet opschieten... Maar hoeveel poepluiers ze zouden moeten hebben, ik heb geen idee eerlijk gezegd! @Deentje: fijn dat je zo weinig last hebt gehad van je paniekaanvallen gister! Wel vervelend dat je niets aan je therapeut hebt Hopen dan maar dat je psych snel beter is! Werk... ik mis het voorlopig nog echt niet Ik zie er in zoverre tegenop om in augustus weer aan de slag te gaan, dat ik dan m'n kleine meisje naar de crèche moet gaan brengen Ik weet wel dat ze daar niets te kort komt, maar toch... @evelien: pfff, je hebt het er maar druk mee! Dat is nog een heel gedoe op die manier. Ik vind het al een heel gedoe om met alleen Maud de dag door te komen, met steeds het voeden en verschonen enzo... @Hannah: wat vervelend dat Nieve spruw heeft Hopelijk doen de medicijnen snel hun werk. Prettig dat je alles nog zo goed met de gyn hebt kunnen bespreken! Hopelijk heeft iemand anders er inderdaad wat aan dat nu goed bekeken wordt wat er zoal mis ging en wat daar dan aan verbeterd kan worden.
Zit te twijfelen: C1000: 20 min lopen, AH: 5 min lopen, LIDL: 10 min lopen Aldi: 30 min lopen Oke, doe aldi maar niet, dan ben ik anderhalf uur weg voor een pak vla Als ik naar AH of LIDL ga kan ik nog een bak ijs mee nemen en wat lekkers voor vanavond (ach ja, ben weer eens alleen en dan moet je wat
Anastacia en Gina meiden nog een dikke knuf voor jullie omdat jullie zo lief een smsje gestuurd hebben! Wanneer spreken we weer wat af met meiden uit de regio zuid-Holland! Daam jij ook al zin om wat af te spreken? Ga snel op je site kijken, zag een mailtje van je ben erg benieuwd naar Mikki! Gina dat is wel makkelijk zeg dat je een halfbloed bent, nu lekker voor NL zijn We worden tenslotte Europees kampioen
58 kilo is echt mijn ondergrens, Zit nu op 59,5 en 60 is eigenlijk mn streefgewicht. Als ik meer afval word ik echt mager en das niet de bedoeling natuurlijk. 60-65 past goed bij de lengte, maar op 60 voel ik mezelf het prettigst. Onder de 58 voel ik me veel slapper etc, dus echt niet goed voor mn lichaam. Op het cb vonden ze het ook alleen maar mooi, is goed voor zn spieren werd er gezegd. Maar hij gebruikt die spieren dan wel verkeerd, helemaal omdat hij ze dus steeds maar 1 kant op gebruikt. Kan heel best zijn dat hij geen KISS heeft, maar wil het wel graag zeker weten en als ie het wel weet zijn we er nog mooi op tijd bij. Hier idd veel op de fles, vind dat eigenlijk erg jammer (alhoewel ik het in de meeste gevallen heel goed begrijp!). Ik wil zelf graag zo lang mogelijk bv geven, het liefst tot een half jaar en dan afbouwen omdat hij dan vast voedsel krijgt. Hebben nu 6 week gehad... dus nog zo'n 20 te gaan... klinkt wel erg ver weg!
Sorry friendly, had je de eer echt wel gegund hoor Maar zonder al jouw geklets, zaten we nu sowieso nog niet op pagina 100, dus in zoverre komt zeker ook jou de eer toe hoor Vanmorgen moest Maudje trouwens voor de 1e keer naar het cb. Ze woog inmiddels al 4990 gram (alweer 500 gram in 10 dagen aangekomen ) en was 56 cm. Da's de eerste keer dat ze officieel gemeten is. De arts was heel erg tevreden met haar, ze ziet er goed uit, mooie verhoudingen. Ze vond haar hoofdje ook echt heel mooi rond, zo rond zag ze niet vaak meer, zei ze Ook heeft ze haar schrikreflex getest (Moreau-reflex ofzo?) en daar reageerde ze ook totaal niet op, wat een goed teken is, omdat dat betekend dat ze goed tegen prikkels kan (wat niet geheel als verrassing komt, ze vindt echt alles prima en slaapt werkelijk overal doorheen). Ze hield ook haar hoofdje al goed omhoog, iets wat eigenlijk kindjes van zo'n 3 maanden pas zouden moeten kunnen. Kortom: ze doet het gewoon perfect!
Zo Jvtje wat een verhaal zeg over je man Daar zou ik ook erg boos om kunnen worden, heb nog geen echte strubbelingen gehad alleen 1x toen Amy een aantal nachten flink had gehuild heeft hij een keer kutkind gezegd......en toen ben ik erg boos geworden........en moest ook heel hard huilen.......maar we waren toen erg gespannen en dat helpt niet echt. Ik snap nu waarom Amy alleen maar gekrijsd heeft wat heb jij een hoop melk zeg! Het meeste wat ik uit twee borsten gehaald heb is 100cc
Friendly en welke supermarkt word het, ik zou voor AH gaan Jvtje wat groeit Maud hard zeg! Jij hebt echt slagroom
Maud gebruikt haar nekspieren gelukkig wel alle kanten op. In principe maakt het haar niet uit welke kant op we haar leggen. Ze ligt ook nog wel eens met haar hoofdje gewoon naar voren gericht, in plaats van opzij. Ik kan me voorstellen dat je graag zeker wilt weten of het wel of geen KISS is. Dat zou ik ook willen weten als ik me daar zorgen over zou maken! Wat je zegt: als het wel KISS is, kun je er beter maar zo snel mogelijk bij zijn. Een half jaar bv ga ik nooit volhouden. Maar dat komt ook wel door m'n werk hoor. Ik zit telkens bij een andere klant, dus het is best lastig om dan elke keer te moeten regelen dat er een kolfplek komt en dat ik ook de tijd ervoor krijg. Hoewel de klant die uren -als ik het goed begrepen heb- niet hoeft te betalen (dat zijn echt kosten voor m'n werkgever), kan ik me toch voorstellen dat die graag iemand heeft die ook daadwerkelijk 8 uur kan werken en niet iemand die van de 8 aanwezige uren maar 6 uur werkt... Dus ik ga de bv voor het werk wel afbouwen. Al wil ik wel proberen of ik de bv genoeg op gang kan houden voorlopig om 's morgens en 's avonds Maud nog aan de borst te kunnen leggen, dat ze alleen overdag (en evt. de nachtvoeding, mocht ze dan nog niet doorslapen) fv krijgt. Ok, je zit dus al op je normale gewicht. Dan kan ik begrijpen dat je niet nog verder af wilt vallen. Zeker als je duidelijk minder lekker in je vel zit onder de 58 kilo!
@lafo k*tkind... das niet zo lief van je man. maar klinkt heel stom maar ik kan me wel voorstellen wat de spanning met je doet als je kind alleen maar huilt en dat je geduld een keertje op is ik moet zeggen ik kan er beter mee om gaan als mijn vriend, maar ja dat komt omdat hij gemid. 15 uur per dag werkt, en bram meestal begint te huilen als hij wilt gaan slapen. @sex.. we hebben het van het weekend geprobeerd, maar dat was geen succes het deed mij erg zeer. ik moet eerlijk zeggen zoveel zin heb ik er nog niet in. wel veel geknuffeld enzo.. al had ik 2 dagen na de bevalling echt zin om te vrijen gek he. ohhh zijn jullie kindjes ook al de hele dag wakker? Bram is al vanaf 9 uur wakker en wil maar niet slapen. hij mekkerd af en toe. ik heb hem nu in zijn bed gelegd anders krijg ik ook niets meer gedaan. hoop dat hij in slaap valt.. iedere keer als hij zijn flesje heeft valt hij in slaap en als ik hem dan in bed of in de bak wil leggen word hij wakker en zijn ogen zijn ook wijd open.. @friendly.. jeetje zo veel wandelen. ik wandel ook graag soms wel 2 uur geen idee hoeveel km ik dan gewandelt heb woehoe, maak net de post open en een brief van essent kacing we krijgen 600 euro terug dat komt goed uit aangezien we in september een nieuwe keuken krijgen. @spaar geld. wij hebben een spaar rekening voor Bram geopend, en al het geld dat we krijgen van de visite storten we daarop en we storten iedere maan 12.50 en dan over 18 jaar hadden we iets van 3500 meen ik. mijn vriend vond dat genoeg want zijn ouders hebben ook nooit voor hem gespaard.. wij krijgen speklappen met ? maar mijn vriend is erg laat thuis
Het wordt denk ik de Lidl, is net een stukje verder en dat ijs is lekker en niet duur (goede reden vind ik zelf ) Maud groeit ook lekker hoor! Heel erg netjes! Ga nu eerst ff naar de winkel, kom straks verder kletsen (als er dan nog iemand ie tenminste )
ik ben gister naar het weeg uurtje geweest. Bram is 57 cm en weegt 4430 @jvtje, hoe moet ik dat goed uit leggen. eigenlijk is dat best jammer dat je je bv half MOET afbouwen omdat je werk zich niet aan past ( snap je wat ik wil zeggen ). als mijn melk nog goed was geweest en ik kon er goed mee omgaan dan zou ik ook half half gaan doen.
Hmm... nog ff een reactie op die reactie van je vriend Wittereus. Dat zijn ouders nooit voor hem gespaard hebben zegt toch niet dat jullie ook niet voor je kind hoeven sparen? Mijn man zijn ouders hebben ook nooit voor hun kinderen gespaard en zij moesten ook nog alles (studie etc) zelf betalen, terwijl mijn ouders wel een beetje voor ons gespaard hadden (net voldoende voor een rijbewijs, maar goed hadden zelf de keus wat we er mee wilden). Maar er wel voor zorgden dat studie en alles betaald werd. Enige wat we zelf moesten betalen vanaf dat we studiefinaciering kregen waren de boeken en dan hielden we nog genoeg over om leuke dingen te doen en kleren etc te kopen. In mn studietijd had ik het wat dat betreft beter dan nu. Voorlopig krijgen wij kindertoeslag en kinderbijslag. De kinderbijslag houden we voor het onderhoud en de toeslag is om te sparen. We proberen nu dus 25 voor Ruben en 50algemene kinderkosten te sparen (dus voor studie etc). maar als we meer kunnen sparen doen we dat en wordt het krap dan gaan we minder sparen. Okee, straks meer, ga nu eerst echt weg
zo is het niet bedoelt, maar ik wilde best wel 25 euro per maand sparen maar dat vond mijn vriend teveel omdat hij dat ook nooit gehad heeft, dus kwamen we op de helft uit! Hij en ik hebben allebei vanaf ons 12e gewerkt, zolang we studeerde betaalde onze ouders dat. en het rijbewijs kregen we voor de helft van mijn ouders als we niet deden roken. zodra we vast werk kregen en we nog thuis woonde moesten we kost geld betalen.