oh men! kan de buren wel iets doen. Bram ligt aan de straat kant en hij moet gaan slapen. uitgerekend nu gaan ze zagen en boren op straat! grrr
Ik snap wat je wilt zeggen. Het is overigens niet zo dat ik MOET afbouwen hoor, ik heb het er wat dat betreft sowieso nog niet met m'n werkgever over gehad. Ik heb gewoon zelf helemaal geen zin in dat gedoe, bij voorbaat al niet dus. Als ik bij een 'gewone' werkgever zat (dus niet een detacheringsbureau) zou ik denk ik ook wel dezelfde keuze gemaakt hebben trouwens. Denk dat ik me sowieso niet echt prettig zou voelen om (max) 2 uur per dag mezelf terug te trekken om te kolven. En als ik me op zo'n moment eigenlijk alleen maar opgelaten voel, zal dat vast het kolven ook niet ten goede komen!
arm mannetje, hij heeft wallen onder zijn oge daar word je bang van maar slapen ho maar! hij heeft 37.6 ... en is erg warm.. maar ik moet gaan we krijgen visite! tot morgen
Hier hebben we wel al een aantal aanvaringen gehad. Maar dat was meestal ook wel voor een belangrijk deel door vermoeidheid & hormonen, waardoor opmerkingen net even iets sneller verkeerd vallen en dingen misschien ook wel net iets minder tactisch gezegd worden als normaal... Mijn man heeft Maud ook al wel eens minder aardig toegesproken. Al bleef het beperkt tot "Muts, hou die fiep dan ook gewoon in je mond doos!" (met name het gedeelte 'doos' kon ik trouwens niet echt waarderen...)
indd. er word weer aardig gekletst! gezellig hoor! heb alleen neit echt tijd meer om te reageren... heb net brian in bad gedaan ga nu arjen naar bed brengen! en dan ga ik lekker op de bank liggen en een film kijken! en er een lekekr rustig avondje van maken en vroeg naar bed! fijne avond allemaal!
ik durf isa niet alleen in bad te doen, ben zo bang dat ie gaat wegglijden en dat ie kou gaat vatten.
zo meiden heb alles bijgelzen o hannah 40 hechtingen! ieuw maar wel goed om te horen dat de sex weer goed komt witte reus hier ook na 2 dagen maar moet nog ff een tijdje geduld hebben hier zit ik na te denken over de mirena spiraal omdat wij toch nog niet denken aan een 2de en als dat zo is na een jaar of 3 a 4 denk ik dat ik als het vloeien is gestopt de huisarts ga bellen want ik haat de pil had hiervoor de nuvaring maar hier ook vergat ik hem vaak in te doen weer dus ga een sireus overwegen lees er veel positieve verhalen over hier een goede dag alleen over de voeding ben ik nog niet tevreden ze krijgt nu 90 cc en de eerste 40 gaan er goed in dan moet ze ff stoppen want ik moet haar laten boeren aangezien ze zelf niet stopt beau wil amper boeren maar het zit er wel heel erg dwars dus ben ik bezig om haar te laten boeren en dan doet ze dan en dan wil ik verder maar dan zit het nog dwars bij haar en dan zijn we een half uur verder en wil ze verder drinken maar ze spuugt en stribbelt tegen o ik hoor haar het is weer etenstijd was om 5 uur begonne met de fles en om kwart over 6 was ik er klaar mee heb nu een andere speen mischien ligt het daar aan ik ga er ff pakken en schrijf zo verder
Oke de kogel is door de kerk. Ik ga afbouwen met de bv. Ik heb vandaag weer flink gehuild. Ook tijdens het aanleggen, het doet zoveel pijn . En ik heb er goed over gesproken met mijn moeder en met Mark. Daarnaast heb ik heel veel gehad aan jullie reacties en tips. Heel erg bedankt! Dit is echt zo super. Neia was trouwens wel flink aangekomen, ze weegt nu 3725 gram, en is dus in 1 week 255 gram aangekomen. Hopelijk doet ze het op de fv ook zo goed. Ik merk wel dat mijn borsten flink op springen staan, omdat ik heel vaak voedde, en daarnaast ook nog veel heb gekolft. Dus ik moet maar even kijken hoe het afbouwen gaat. Maar de bedoeling is dat ik nu de eerste en laatste voeding aan de borst wil doen (dan hoef ik ook niet daarnaast te kolven), en wil ik 1 keer overdag kolven. Dat geef ik dan via de fles, en de rest krijgt ze gewone flesvoeding. Geen idee of dit werkt, maar zo wil ik het proberen. Om 5 uur heeft ze voor het eerst fv gehad, en dat ging super goed. Ze dronk niet meer als 90 cc, en ze deed er ook langer over als afgekolfte melk. Daarna was ze helemaal voldaan, en is ze langzaam in slaap gevallen. Net werd ze weer wakker. En nu is Mark haar een flesje van 125 cc aan het geven, omdat ze 's avonds vaker wil drinken, en op de verpakking staat dat ze dit mag hebben voor haar gewicht. Ik ben benieuwd hoeveel ze op kan. Ik vind het wel spannend zo, en ben benieuwd of ze nu ook de hele nacht doorslaapt. Maar ik ben zo blij met deze beslissing, het lucht echt op. X Marieke
Lafo, meid heel erg bedankt voor je antwoorden en tips. Ik denk inderdaad dat we in hetzelfde schuitje zitten. En ik bel je zeker als ik je nodig heb hoor! We hebben allebei een zware bevalling gehad met lichamelijk wat nasleep. Ik denk dat de bv me daarom ook zo zwaar valt. Sinds dat de kraamhulp weg is heb ik misschien nog maar 2 a 3 keer een dutje gedaan. En ik merk gewoon dat ik lichamelijk helemaal op ben, en dat toch eigenlijk wel nodig heb. Stiekum ben ik jaloers op jou dat je al weer zover heb gelopen. Hoewel het bij jou vast ook niet zonder slag of stoot is gegaan. Maar het lopen doet bij mij nog zoveel pijn. Ik haal echt maximaal 300 meter, en dan heb ik echt het gevoel alsof alles beneden zo beurs is dat ik gewoon geen stap meer kan verzetten. Iemand tips hoe ik dit kan opbouwen? Hannah, ah wat zielig zeg voor Nieve dat het toch spruw is. Hopelijk is het snel weg met de medicijnen. Gelukkig was de nacontrole een prettig gesprek, en heb je je zegje kunnen doen. Logisch natuurlijk dat de traantjes op kwamen zetten. lijkt me ook zo moeilijk om er met die gyn over te praten. Maar wel goed natuurlijk. Was je alleen? Heb jij trouwens nog tips wat betreft het wandelen? Of ging dat bij jou wel goed? Evelien, meid wat heb je het toch zwaar zeg. En ik maar denken dat ik veel moet doen: voeden voeden voeden. Pff jouw dag zou ik echt niet aankunnen. Gelukkig lijkt je buikgriep weg te gaan. Daar ben ik blij om. Dikke knuffel voor jou meid! Nazli, succes met het overhuizen. Klinkt erg zwaar. Maar je gaat er wel op vooruit toch? Friendly, ja inderdaad mega jammer dat de bv bij zoveel meiden tegenvalt. Ik wilde er ook zo lang mogelijk mee door gaan. Hopelijk kan ik die avond en ochtend voeding blijven doen. Wat een mooie foto's zeg van Ruben. Daar zal de papa vast heel blij mee zijn. Fiona, hoe ging de voeding nu? Blijft toch lastig dat voeden........ Deentje, jouw avond klinkt echt heerlijk! Geniet ervan meid! Witte reus, ah fijn zulke buren. Heb je echt nodig. Hoe is het nu met je mannetje? Misschien even alleen in een rompertje laten liggen, zodat hij wat afkoelt? Sex , pff daar zie ik echt tegenop/ Het is zo raar. Ik heb er wel zin in, en ik vind het heerlijk om met mijn mannetje te knuffelen. Ben ook zo blij als ik hem 's avonds weer zie. Maar ik moet er niet aan denken dat daaronder iets gaat gebeuren. Kan me ook niet voorstellen dat ik dat op de korte termijn wel wil. Maar ik hoop het toch wel. Echt vreemd die tegenstrijdige gevoelens. Ik vind het ook zo'n raar idee dat mijn mannetje mijn scheur heeft gezien, en ben bang dat hij daar dan aan moet denken als we seks hebben. Misschien denkt hij er zo wel niet over. Ik moet er binnekort maar eens over hebben, als ik er meer aan toe ben. X Marieke
okay heb om 8.15 haar fles gegeven heb nu de kleine fles van avant genomen en had er 90cc in gedaan we hebben ff een pauze op de 45cc ingelast mevrouw liet een boertje en we zijn verder gegaan de heeft 20 cc laten staan en slaapt nu ze ff een heel kleine beetje terug gespuugd maar ze stribbelde niet niets ze ligt nu in de box te slapen en ik verwacht haar rond 11 uur weer ik hoop zo dat ze niks terug spuugt de andere speen heb ik voor niks uitgekookt want die paste niet op de flessen die ik heb ik denk als dit goed gaat de difrax fles gewoon een te groot gat in de speen heeft voor haar het knoeien was ook stukken minder nu nog ff 2 voedingen aankijken en als het beter gaat dan morgen ff avant flessen erbij kopen ze heeft pas 1x 90 cc op kunnen drinken dat was gisteravond met de laatstse voeding ik denk ook dat het met het weer te maken heeft die warmte ect heb wel afgekookt vocht zo nu en dan toegevoegd aan dr nou meiden ik wacht af
jeetje friendly, wat kan jij kletsen zeg. marieke, ik denk dat je er voor heel goed aan doet om het zo te gaan doen. En wie weet als je haar vanavond laat nog een flesje geeft gaat ze vannacht lekker door, zou toch mooi zijn. Lobke is sinds vanmiddag niet in haar hum. ik trouwens ook niet. ben zondag door iets in mijn ooglid gestoken. ik zie er niet uit, mijn oog is helemaal opgezwollen en zit dicht. ben misselijk, hoofdpijn en heb koorts. heb het idee dat lobke er een tikkie van mee krijgt via de bv. fiona, lobke boert ook haast nooit maar als ze het doet lijkt het wel een grote kerel. schrik er ook steeds van als ze het doet.
oja ben 13 kilo afgevallen inmiddels moet er nog ruim 5 gaan en dan zit ik op me gewicht van voor me zwschap 62 kilo was dat en ik was 18 kilo aangekomen me buik ik ook weer platter ik ga morgen kijken of ik me oude broeken weer aan kan moment supreme heb ook vanmiddag me kraampakket opgeruimd en alle zwschapskleding uit me kast gehaald heb het hoofstuk nu echt afgesloten van de zwschap ik heb me meissie op me arm en dat was alles wat telde moest het pyschish voormezelf doen met gemengde gevoelens dat wel maar het is mooi geweest vamiddag voor het eerst alleen gaan wandelen met beau naar de bakker werd een beetje dissy maar eenmaal thuis slok cola en 2 druivensuiker en het ging weer moet zeggen heb een aardig ritme huishouden gaat goed (nog wel) en beau komt mooi op tijd scheelt ook nou ga weer ff verder lezen trouwens waar is ice? iemand?
lafo, ik denk dat je huisarts het niet zo heeft bedoeld ook al kwam het misschien bij jullie wel zo over. nu zeggen jullie dat het gezin compleet is maar je weet nooit hoe je er over een aantal jaar over denkt. het is nu allemaal nog zo vers. na de geboorte van daisy en alle ellende die daarbij kwam kijken heb ik ook heel hard geroepen dit nooit meer, 2 kindjes is mooi en kijk nu eens 9 jaar later was de kinderwens er toch weer. ik wil eigenlijk alleen maar zeggen denk er heel goed over na.
Wat geweldig dat Maud het zo goed doet! Was dit pas de eerste keer bij het cb? Wij moeten maandag al. Wat gaan ze dan allemaal doen en bekijken? En hoelang duurde het ongeveer bij jou? Spaarrekening: jullie brengen me op ideeen! Ik heb het maar op mijn to do list gezet. Ik heb trouwens nog geen papieren voor de kinderbijslag gehad. Wanneer kregen jullie die? Vaderdag: doen jullie nog iets voor vaderdag? Ik heb een mok besteld met Neia's foto erop, en een barbecueschort met een andere foto erop. En dat schort heb ik ook voor de opa's besteld. Kei leuk, ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden, ik kan ze aan het einde van de week ophalen. Nu ga ik er echt vandoor, even kijken hoeveel mijn meisje op heeft. X Marieke
Deentje: ik heb nog 12 weken verlof en mijn hoofd staat absoluut nog niet naar werken. Vind het prima zo, maar zou ook niet altijd thuis willen blijven zitten. Ik vind alleen m'n baan niet zo leuk Evelien: jij hebt het echt druk, ik vind het hier al druk met 2, laat staan met 3. Probeer toch een beetje rust te vinden hoor, je lijf heeft toch een hoop te verduren gehad. Hannah: wat vervelend dat Nieve spruw heeft! Hopelijk helpen de medicijnen snel. Je bent duidelijk gelukkig met je mannetje, lekker toch. Het wordt vaak gezegd dat de kans op een spontane zwangerschap erg klein is en juist dan gebeurt het vaak dat je toch zwanger raakt (is m'n vriendin ook overkomen vlak na haar bevalling). Lafo: fijn dat Amy het zo goed op de fv doet, uiteindelijk het beste als jullie beiden happy zijn. Mooi gewicht heeft ze al. Eten: ik heb zelf een boterham met aardbeien gegeten en heb voor de rest worteltjes, karbonade en aardappelen gekookt. Ik heb uit koppigheid niet warm gegeten. Lafo: wel een dratische beslissing zeg, ik zou er nog eens over nadenken, al kan ik me goed voorstellen dat je bang bent op herhaling. Ik zou het toch nog wel even de tijd geven hoor. Maar wat een stomme opmerking van die huisarts, niet echt tactisch om het zo te brengen. Hier wel al sex gehad, viel niet tegen Nazli: Fijn dat het zo goed gaat met Isa! Wij sparen 25 euro per maand per kind. Moet alleen de automatische overboeking voor Zenne nog activeren. Jvtje: het gaat duidelijk erg goed met Maud. Super! Witte Reus: lekker die 600 euro extra, altijd mooi van die meevallertjes. Bram gaat ook al zo goed. Deentje: lekker druk he met 2 kids. Geniet maar van je vrije avond. Hier liggen ze ook allebei in bed, al hoor ik Zenne af en toe mopperen en heeft Quinn ook al een gil gegeven. Maar ze hebben alles gehad wat ze moeten hebben dus ik ben niet meer van plan naar boven te lopen hoor (tenzij er een echt gaat krijsen). Ik wil dadelijk even een boek gaan lezen. Nu hoor ik ze allebei, Marc gaat toch even kijken pffff. Nazli: wat jammer dat je Isa niet alleen in bad durft te doen. Kou vatten ben ik zeker met dit weer niet bang voor en zo snel verdrinken ze niet hoor. Fiona: klinkt een beetje zoals het bij Zenne begon, maak je niet al te druk zolang er een stijgende lijn in zit komt het vanzelf wel goed. Al drinkt ze elke dag in totaliteit 10cc meer dat maakt niks uit. Focus je ook niet teveel op wat ze per fles drinkt, maar schrijf gewoon alles wat ze drinkt op en kijk dan naar het dagtotaal, als dat boven de min. grens is in verhouding met haar gewicht is het goed. Hier waren we eerst ook vaak meer dan een uur bezig met een fles, ze viel steeds in slaap of wilde niks meer om vervolgens een half uur later wel nog wat te drinken. Boeren ging ook niet altijd zo geweldig. Maar Zenne drinkt nu dus gewoon echt goed, niks meer over te klagen. Marieke: ook al langzaam over op fv. Net zoals ik tegen Lafo zei, je moet doen waar jullie beiden happy van worden. En fv is heus niet slecht voor zo'n kleintje en heeft ook weer wat voordelen. Hopelijk voel je je snel beter en gaat het afbouwen soepel. Hier was herrie in de keet. We zouden om 6 uur naar mijn opa's verjaardag gaan. Ik had Marc vanmiddag nog gevraagd of hij vantevoren wilde eten, dat wilde hij niet. Dus ik bedacht me dat we dan even snel een boterhammetje zouden eten aangezien mijn oma ook nog altijd wat te eten maakt. Om half 6 waren we al allemaal omgekleed en toen wilde meneer nog warm eten. Hele discussie over waarom ik niet gekookt had en dat ik het niet redde met die 2 en dat ze me teveel waren. Ik gelijk helemaal boos en huilen. Vond het niet grappig. Ben dus nog gaan koken en heb de verjaardag afgebeld. Vond het sneu voor Quinn want die had zich zo verheugd. Ik heb hem ook de hele avond niks meer gezegd tot een kwartier terug. Pffff mannen....
auwts will klinkt pijnlijk je oogie haha die lobke kan me voorstellen dat je schrikt van die boeren ik ben nog nooit zo gebrandt geweest op poep en boeren hahaha het is net of ik goud zie of hoor bij elke scheet en boer van die kleine marieke ik ben zooooweeeee blij als ik jullie verhalen leest over BV ik heb bewust voor de fles gekozen omdat ik meer negatiefen ervaringen hoorde dan posi ik heb me vaak moeten verdedigen omdat ik geen bv gaf of ik een misdaad beging maar ondanks ik ff zit te klooien met dat ze moeilijk ontlucht die kleine van me gaat de voeding goed en gaat het met mij goed en met de kleine geloof dat onsukkie wel lekker gaat met de BV als ik zie hoeveel van jullie opgelucht zijn wanneer ze over gaan stappen van Bv naar Fv en wat er vooraf allemaal mee gepaart ging van ellende ben ik echt blij met me keuze me meid komt echt niets te kort omdat ik Fv geef tegenwoordig is die bijna net zo goed okay ik had gemengde gevoelens doen het melk van de week uit me borsten liep maar het is de nartuur en het is iets heel moois maar niet weggelegd voor mij
oja meiden nog wat ik laat beau op haar zij liggen na elke voeding op de andere zij en dan heb ik een handoek opgerold in haar rug want ben zo bang voor een scheef hoofd gewoon de ouderwetse manier doen meer dit van jullie of ben ik de enigste hier je kan ook bij babywalz zon houder kopen dus ik snap niet waarom dat zo verschilt per land ik vindt dat als ze op de rug liggen zon aparte vorm van hoofd ze krijgen
Fiona: probeer een 0-4 maand fles van dodie met een 1-2-3 speen, daardoor krijgen ze minder lucht binnen (en hoeven lang niet altijd boeren) en je kunt de speen dus stellen op langzaam/normaal/snel drinken. Werkt voor veel kindjes die moeizaam drinken erg goed, vaak krijgen ze dan iets meer binnen terwijl ze er minder moeite voor hoeven doen. Is het proberen waard in elk geval! Marieke: fijn dat je de knoop doorgehakt hebt! Zou wel ff met de cb overleggen hoe je het wilt doen met de voedingen, misschien dat ze nog tips hebben. Als het voor jou veel rustiger is gewoon lekker overgaan op de fles. Ik weet inmiddels hoe zere tepels voelen... maar zoveel pijn als jij had ik waarschijnlijk niet eens! Ruben kwam om half 8 weer voor voeding, netjes na 3 uur. Uurtje bezig geweest (incl knuffeltijd!) en ligt nu voor het eerst sinds tijden zonder bakerdoek in zn wieg... ben heel benieuwd hoe het gaat. Als ie wel snel wakker is doe ik hem er na de volgende voeding wel in. Ben al lang blij dat ie de hele dag zonder dat ding rustig geslapen heeft, dus eigenlijk heel tevreden! Mannetje komt thuis, dus ga nog even zelf knuffelen . tot morgen!