Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja die gemengde gevoelens herken ik wel Fiona. Ik lekte melk 2 dagen voor de bevalling, ging zelfs twijfelen. Maar nu ben ik eigenlijk heel erg blij met de fv.

Will: beterschap met je oog en hopelijk is Lobke ook snel wat vrolijker.

Marieke: wat een leuke vaderdagcadeautjes! Wij doen hier niet aan cadeaus. Maar ik had Marc vorige week wel zo'n sleutelhanger waar je digitale foto's op kan zetten gekocht. Nu heeft hij altijd foto's van de meisjes aan z'n sleutelbos. Quinn mag wel een mooie tekening maken voor vaderdag en ik zet er dan een gedichtje bij namens haar.

2. will

will Niet meer actief

fiona, Lobke slaapt op dezelfde manier, ook met een handdoekje in d'r ruggetje.

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ze is weer wakker en huilen mevrouw zit nu haar 20 cc weg te drinken die ze net niet wou
    toen ze huilde en ik pakte haar op moest ze spugen en boeren kan je zien dat het toch dwars zit bij dr zit nu met 1 hand te typen zwaar

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

paps loopt met dr door de kamer ze slaapt op zijn schouder en liet weer een bulkje ga haar in de wieg liggen

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier is d ekleine meid al aan het jengelen vanaf 1700uur.. pfff
    Ze heeft weer niet gepoept vanaf zondag.. dus denk dat dat haar dwars zit! zo zielig
    Mijn lieve kleine meissie , zo zielig!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ooo anaS wat kut is dat he ik zit dan ook mee te huilen hoor en een badje?

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

heb haar in de wieg gegaan zodat ik wat kan eten maar ze huilt en ik weet niet wat ik moet doen

8. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Haai ladies!
    Ik meld my ook weer es ;)
    weekend is altyd druk, dus heb ik nooit tyd om te reageren haha.
    heb vanmiddag voor Luna een inbakerdoek gekocht! ze sliep de laatste tyd overdag zo ontzettend slecht, alleen maar huilen in bed, en wel beneden in de box slapen, of tydens t wandelen, of in de maxicosi, of in de buikdrager, of op schoot, maar NIET in bed Dus had ik haar vanmiddag eens in een laken gewikkeld (t zelfde id als zo'n inbakerdoek) en na een paar minuten sliep madam. jaja, dus toen maar gelyk zo'n ding gehaald, heb ik overdag tenminste weer wat meer tyd voor mezelf.
    Nu zit ze by papa op schoot te huilen, ze heeft krampjes of iets dwars zitten. Met t Johannesbroodpitmeel gaat t op en af, zaterdag en zondagavond heeft ze gekryst van de buikpyn omdat ze moest poepen, maar t niet lukte :( Dus maandag Cb gebeld, en hun adviseerde om 20 ml extra water door de voeding te doen. snap niet helemaal wat daar t nut van is, aangezien de voeding dan toch weer dunner wordt, maar ze poept wel beter. helaas nog wel krampjes, en nog steeds wat spugen.....
    vrydag moet ze prikjes, zie er zo tegen op, mn arme meisje :(
    oops dat was mn computertyd, luna is alweer by my, papa moet brood smeren.
    Dus kan helaas morgen pas reageren, sorry voor dit ego bericht meiden!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@nazli: hebben ze je niet geleerd hoe je de kleine het beste vast kan pakken als je hem in badje doet? Want als je hem goed vast hebt, kan hij echt onmogelijk wegglijden! En kou vatten, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Als hij zichzelf goed op temperatuur kan houden, dan kan hij er echt wel tegen om even nat in z'n blootje te liggen! Als je het echt niet vertrouwt, zou je altijd nog even de verwarming op de badkamer/babykamer (weet natuurlijk niet waar je zijn badje hebt staan) aan kunnen zetten, maar zeker met dit weer hoef je je echt geen zorgen te maken :)

@marieke: fijn dat je nu eindelijk een beslissing hebt genomen! Ik denk dat het voor jou nu een stuk rustiger zal worden en dat merkt Neia ook! De eerste fles is in elk geval al goed gegaan zo te lezen, dat zal in elk geval ook een opluchting voor je zijn :)
    Hopelijk kom je nu ook meer aan je rust toe, met de fv. Heb je misschien weer eens tijd voor een middagdutje ofzo.

Dit was inderdaad de 1e keer dat ze voor controle naar het cb ging. We zijn er wel al 2x eerder naar het weeguurtje geweest, maar dus nog geen controle gehad. Het duurde hier alles bij elkaar zo'n 20-25 minuten denk ik. En wat hebben ze allemaal gedaan ... gewogen & gemeten dus en verder heeft de arts nog een algemeen onderzoek gedaan, dus gewoon gekeken hoe het met haar gaat, de oogjes bekeken, haar hartje & ademhaling beluistert, even op dr buikje gelegd om te kijken hoe ze daarop reageert .. die schrikproef dus en verder nog beentjes & billetjes enzo bekeken. En daarnaast nog een hoop vragen gesteld over hoe het gaat enzo en ook tijd genomen voor mijn vragen.

Papieren voor de kinderbijslag. Goede vraag, ik zou het eigenlijk niet meer weten wanneer die hier gekomen zijn. Denk ergens tussen week 2 en 3 ofzo? Denk dat je die dus elk moment kan verwachten.

Ik doe dit jaar (nog) niets met vaderdag. M'n man heeft ook niets voor moederdag gedaan :evil: ;) (haha, was ook 6 dagen na Maudjes geboorte, hij had wel wat anders aan z'n hoofd :)). Nee, had wel een idee om voor hem het boekje over babymassage te halen, maar we moeten deze maand errug rustig aan doen met ons geld, dus dat moet maar even wachten. Daarnaast heeft hij al een cadeautje van me gehad na Maudjes geboorte, dus te klagen heeft hij niet :)

@will: klinkt pijnlijk, in je oog gestoken :(

@Linda: ik geloof dat ik met de kinderen een boterhammetje gegeten had, ze opgepakt had en alsnog naar de verjaardag was gegaan. Dat m'n man het zich maar zou opsoppen hoor. (Nou zal mijn man gelukkig nooit vragen waarom er nog geen warm eten is, want hij is zelf de kok hier, maar dan nog ;)). Als ik nou zomaar ineens besloten zou hebben om naar die verjaardag te gaan, zonder het hem te vertellen, ok, maar als hij allang wist dat 's avonds de verjaardag op de planning stond, dan moet hij ook maar niet zeuren.

@fiona: hier gaat de bv gelukkig wel goed en ik hoef me dus (voorlopig) niet te verdedigen voor m'n keuze. Al keek de arts op het cb wel enigzins bedenkelijk toen ik vertelde dat ik over een maand wilde beginnen met afbouwen... maar ze zei er verder niet echt iets van en gedurende het onderzoek kwam de voeding nog wel vaker terloops ter sprake. Op het eind had ze dan ook echt zoiets van 'je hebt er al goed over nagedacht en weet goed wat je wilt en waarom, dus over de borstvoeding hoeven we het niet meer te hebben!' Daar was ik wel blij mee :)
    Maar ik ben het wel met je eens hoor, ik heb een tijd terug van de vk ook zo'n tijdschrift 'BV' meegekregen. Nou, ik heb het geloof ik getrokken om tot blz 3 ofzo te lezen. Pfff, echt zo'n blad wat alleen maar verteld wat er nou zo geweldig is aan borstvoeding en waarom je daar absoluut voor moet kiezen. Sorry hoor, maar daar heb ik ook echt geen trek in, ook al heb ik dan wel voor bv gekozen!

Ik leg Maud ook regelmatig op haar zij in bedje. Zeker als ze nog wakker is. Als ze al slaapt is het een beetje hoe het uitkomt, wat ze voor houding heeft op het moment dat ik haar dan in bed leg (ze blijft dan ook op de rug gewoon slapen). Als ze nog wakker is, blijft ze duidelijk rustiger (en valt dus makkelijker in slaap), dan wanneer ze op haar rug gelegd wordt. Wij leggen dan meestal een knuffel in haar rug, al maakt het voor ons opzich niet zo heel veel uit, aangezien ze -als ze eenmaal slaapt- dus geen problemen heeft met op de rug liggen.

Vervelend dat ze nu huilt, net als je wat wil eten. Daar hebben wij ook een week ofzo last van gehad. Zette ze het altijd precies op het moment dat het eten klaar was op een krijsen :( Dan werd het hier dus maar om beurten eten... maar gelukkig is dat na een weekje wel weer beter geworden. Dat had ze trouwens rond dezelfde leeftijd als dat Beau nu is.

@anastasia: aawww, dat is inderdaad zielig :( Ik vind het hier al moeilijk als ik zie hoeveel moeite Maud soms aan het doen is om de boel eruit te persen en dan poept ze dus gewoon meerdere keren per dag, dus zeker geen last van obstipatie ofzo!

10. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    lastig hé fioon, hier ook al zo'n dametje :(

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ice: vervelend dat Luna zo'n last van krampjes heeft :( Ik vind dat bij Maud ook altijd zoooo zielig. Gelukkig heeft ze er hier weinig last van *klopt af*.
    Maud heb ik overdag meestal in de bak beneden liggen, als ze tenminste wil slapen (wat deze week tot nog toe duidelijk beter gaat dan vorige week :D). Ik denk dat ik haar ook wel in dr eigen bedje zou kunnen leggen, maar ik vind het eigenlijk net zo gezellig als ze beneden ligt ;)

Vrijdag prikjes... sterkte alvast! Pfff, volgende maand moet mijn meisje er ook al aan geloven. Ik zie er nu al tegenop :( Ik heb de afspraak gelukkig kunnen maken op een dag dat Michiel vrij heeft, dus die kan dan ook mee! Daar ben ik wel erg blij om, moet ik zeggen!

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud heeft rond 21.00 uur trouwens haar flesje gehad, dus ik heb toen weer gekolfd. Nou wist ik best al wel dat Maud niet te klagen heeft over de hoeveelheid melk die ze kan drinken, maar dit leek toch echt nergens meer op ... zo'n 270cc afgekolfd :confused: :confused: :confused: Da's bijna genoeg voor 2 voedingen... in 1x!

13. will

will Niet meer actief

welke prikjes dan?
    kan niets meer nakijken van de meiden, alles is ingepakt.
    hier beginnen ze pas met drie maanden en daisy mist er ook al 1. mag ik wel even in de gaten houden dus. gelijk in nederland erachter aan gaan.
    gaat dat eigenlijk automatisch of zou ik Lobke moeten aanmelden bij het cb?

14. will

will Niet meer actief

o, jvtje ben niet in mijn oog gestoken, dat klinkt helemaal eng ben op het randje van mijn ooglid gestoken waar je wimper zit. wimper, mmm die zie je niet eens meer, haha

ga mijn bed opzoeken. zit eigenlijk te bedenken wat ik zal doen. lobke slaapt nog maar net maar de laatste voeding was half 8. denk maar een klein flesje bijvoeding die ze normaal 2x per dag na de borst krijgt. ben het zo zat dat ik even geen zin heb om een kind aan de borst te hebben. ze doet er bijna een uur over voordat ze klaar is en ik wil slapen. :(

nou ja ik zie het wel even.
    slaap lekker.

15. KatSas

KatSas Bekend lid

Hoi!

@ Plusmarkt: kom er dus net achter dat er hier toch een plusmarkt zit...maar ja moet binnen een maand na de geboorte, zal dus nu wel niet meer kunnen..snif.

@ Hellepelle: zo te lezen gaat het dus helemaal goed met Cas! Lekker hoor en bouw je de borstvoeding dus nu al af?

@ Anastasia: jeetje wat heb je een eind gewandeld zeg, pffff hardstikke goed zeg!

@ witte reus: ik vind steeds op onverwachte plaatsen nog cola plak..ieuwwwwwwww

@ fiona: jeetje lastig hoor die situatie met je moeder, maar ik zou toch maar duidelijk je grenzen aangeven. Wel lekker dat het verder zo goed gaat en je lekker zelfverzekerd bent! Hardstikke goed.

@ Jvtje: na het voeden komt er maar 20 cc uit en als ik ipv voeden kolf met een beetje mazzel 50 ml. Maar heb nu de truuk ontdekt, ik doe dan 's middags een flesje afgekolfd..en dan kolf ik niet, dan krijgt jasper 's avonds dus de laatste voeding en dan zitten mijn borsten zo vol dat ik een kant geef en de andere kant tegelijkertijd afkolf en dan komt er wel 80-90 ml per keer uit, dat doe ik dan de eerste ochtendvoeding ook en dan heb ik genoeg.... Mijn borsten zijn gewoon niet gemaakt voor het kolven... En ja van mijn vriendschap is inderdaad erg jammer het voelt ook best raar... Tja...

@ Vloeien: ja al lang niet meer dus en zelfs dus al weer voor het eerst ongesteld geweest :confused: :x

@ Will: hee wat lekker dat het verhuizen misschien nog eerder kan! Lekker of niet?

@ Jvtje: die van mij denkt ook dat ik de hele dag rust heb als ik thuis ben met de kids :confused: heb hem van de week maar even gevraagd hoe dat dan gaat als ik straks weer ga werken en hij een dagje alleen is met de kids of hij dan ook nog gewoon alles doet verder. Geloof dat dat toch anders was...ach ja..mannen...soms....

@ Lafo: wat goed dat het nu met de fv zo goed gaat en je je stuk beter voelt. goede beslissing dan dus. Gezellig dat het kraamfeest goed geslaagd is zeg! Sommige mensen denken idd niet na bij wat ze zeggen, hoewel ik moet zeggen dat ik daar soms ook een handje van heb :oops:

@ Voetbal: jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik zat in mijn eentje te kijken maar heb een geweldige avond gehad! Prachtig spel!

@ Gina: jammer dat je bv terug loopt, maar inderdaad geen drama van maken hoor! En ja jij zit als halfbloedje altijd goed!

@ Daam : mooi roze is ook niet lelijk en wel de goede speen in dus! helemaal goed! En wat heerlijk dat ronald nog zo zorgzaam en goed bezig is, vooral volhouden! hihihi

@ Marieke: wat ontzettend waardeloos zeg dat de bv zoveel pijn blijft doen...misschien anders toch afbouwen of om en om geven? Ben benieuwd hoeveel neia is gegroeid, maar gaat vast supergoed. En ja wennen is dat he als je ineens alleen thuis bent, dat is in het begin ook echt niet leuk.

@ witte reus: volgens mij kan jij bruin prima hebben, denk dat het je goed zal staan hoor.

@ Evelien: ik word al moe als ik je verhaal lees laat staan als ik het zou moeten doen..whahaha, arme jij...sterkte!

@ hannah: dus toch spruw..zielig hoor, maar gaat gelukkig wel snel weer over met de goede medicijnen.Wat goed dat je je verhaal kwijt kon bij de gynaecoloog, ik denk dat dat ook weer een stuk verwerking is. Ik zou je ook het spiraal adviseren dan, vooral omdat ik net heb gehoord dat iemand dwars door de nuvaring heen zwanger is geworden....
    Fijn dat je me snapte, anders komt het zo onaardig over en zo was het dus juist helemaal niet bedoeld :D

@ Lafo: Pfff net alsof je ha daarover gaat, wel is het misschien een beetje snel om die beslissing nu te nemen, maar dan nog..het is jullie beslissing. Hier is ook besloten hoor dat erwin zich laat helpen, maar het kan alsnog zijn dat ik dan eerst een spiraaltje neem zodat we eerst rustig nog een jaartje erover na kunnen denken, voor alle zekerheid.
    Wij hebben al sex gehad, maar heb natuurlijk een ks gehad en dus niet ontploft van beneden.... ik vond het meevallen maar wel extra veel glijmiddel.... voor alle zekerheid. Twee weken is trouwens wel snel hoor...

@ Nazli: fijn dat isa goed gegroeid is en geen spruw had!

@ friendly: hier ook nog bv, wel goed dat je het een half jaar wilt volhouden, heb hier besloten dat ik met drie maand gestopt wil zijn, ivm mijn werk maar ook omdat ik mijn lichaam dan terug wil.

@ Jvtje: hee wat goed dat maudje helemaal goedgekeurd is op het cb! Is toch altijd wel weer lekker om te horen. En al weer 56 cm ook, gaat hard!

@ will: oef waardoor ben je geprikt dan? Klinkt als een eng beest als je er zo'n last van hebt...

@ Linda: bah wat flauw van marc...pfffffff bah. Hij heeft duidelijk zijn dagje niet :(

@ Anastasia: oef lijkt erop dat laura echt last heeft van haar darmpjes..inderdaad zielig.... ook zielig voor jou....

@ Ice: hoop dat het inbakeren gaat werken!

@ Will: ik zou als ik jou was in nl gewoon zelf even het cb bellen toch, geen idee of het automatisch gaat, maar dan duurt het vast weer lang...

Zo dat was weer een heel stuk...eigen schuld he..veel gemist, dus veel bijlezen dan! Nu nog ff spelletje doen en dan zo lekker bedje in! Vrijdag vrouwenavond bij een dinnetje, maar ik hoop wel dat er dan voetbal op komt :confused:

@

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    meiden jullie krijgen allemaal de lieve groetjes van Miriam25 :)

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    het rijksvaccinatieprogramma daar moeten ze de 1e prikjes krijgn bij 8 weken!

18. KatSas

KatSas Bekend lid

Anastasia: thanks, lief van miriam, had pas nog een berichtje bij haar geplaatst. Leuk dat je contact met haar houd!

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Will: bij 2 maanden krijgen ze hier 2 prikken, de PNEU en euhh.... die andere ben ik even vergeten. Ik zou bij terugkomst zelf even contact opnemen met het cb. Geen idee of dat automatisch gaat eigenlijk. Het cb werd hier vanuit de kraamzorg ingelicht geloof ik. Maar misschien dat de gemeente het ook wel automatisch doorgeeft als je je daar inschrijft? Maar zelf even het cb bellen zal in elk geval geen kwaad kunnen :)

Nou ja, op het ooglid lijkt me ook al niet echt een fijne plek hoor!

@KatSas: hier zijn m'n borsten duidelijk wel gemaakt voor kolven (en bv in het algemeen). Hoeveel kan je in je borsten hebben zeg :confused: :oops:

Nou verwacht ik niet dat mijn man snel een dag alleen zal zijn met Maudje. Als hij vrij heeft ben ik doorgaans ook vrij. Dus als hij een enkele keer alleen thuis is met haar, kan ik me nog wel voorstellen dat het echt 'anders' is dat hij dan alleen voor haar moet zorgen. Dan zal hij vast de hele dag alleen maar met haar spelen & knuffelen denk ik ;). Maar als hij regelmatig een dag alleen zou zijn met haar, zou ik dat toch echt geen excuus vinden hoor, dat het 'anders' is... Maar denk ook niet dat hij dat als argument zou gebruiken, wat dat betreft doet hij wel ongeveer net zoveel in het huishouden als ik. Kan me wel zo voorstellen dat hij dan aan het eind van de dag zoiets zou hebben van 'ik begrijp nu wat je bedoelt...'

20. KatSas

KatSas Bekend lid

[​IMG] zo'n mooie avatar en istie te groot voor hier..snif.....

Fijn dat het zo goed gaat jvtje, heerlijk toch, ben jaloers...maar ach red me prima zo hoor en jasper doet het voorlopig goed op de bv. dus dat is mooi.

Deel Deze Pagina