Hallo meiden! @Lafo, fijn dat het stuk beter gaat met je.. en al lekker aan het wandelen, super hoor! Geen dank hoor, enne bellen kan altijd he Meeting, lijkt me gezellig! Maken we toch afspraak voor binnenkort.. wil wel nog ff twee weken wachten ofzo moet natuurlijk met openbaar vervoer en vind het wandelen alleen al een hele opgaaf dus wil ff ritme te pakken krijgen hahah.. @Marieke, meid wat fijn dat je die beslissing hebt gemaakt! Voelt lekker he! Ik doe hetzelfde als jij, ik heb gister de tweede ochtend voeding een flesje gegeven en toen de borst weer en daarna flesje en toen weer de borst. M'n borsten stonden echt op knappen ineens weer dus heb nacht en ochtend voeding via bv gegeven en geef dalijk een flesje.. probeer ff week dit aan te houden en daarna weer een fv erbij.. zie het wel! Hij had wel krampjes idd van de fv maar daar moeten we maar ff doorheen! Trouwens hij had gister twee keer groene ontlasting.. en hij heeft dat zo nu en dan ook weleens gehad tussendoor.. waar komt dat door? Niet van mijn voeding in elk geval.. @Hannah, doe Anna de groetjes! Ahhh wat zielig die spruw! Hoop dat het snel over is meid! @Wil, lekker zeg nog eerder verhuizen! Zou idd ff bellen met cb want hier wordt je door de kraamhulp aangemeldt! @Kinderbijslag.. had de papieren wel al binnen maar je moet via internet aanmelden dus misschien kun je dat alvast doen! @anastasia, vervelend he die krampjes.. vind het zoooo zielig.. maar ja , je kunt er zo weinig aan doen! Ik doe wel rooibos thee door de voeding.. zo'n 10cc.. en als het heel erg wordt drink ik zelf ook aantal koppen op een dag zodat het in de bv komt.. het helpt wel! Hier gister na een drama nacht een drama dag gehad.. sochtends ging prima maar daarna ging het de mist in.. ik ging naar de stad met dinnetje en daar ging meneer liggen krijsen in zn wagen.. had eten gehad maar hij had echt last van krampjes, heeft ook drie keer zn luier volgescheten, en flink ook.. kreeg m ook niet rustig.. dus maar weer naar huis gegaan.. hier ook hele tijd gillen... ff aangelegd maar en daarna 30cc fv met 10cc rooibosthee gegeven en toen werd ie rustig.. en slapen in de box... gisteravond lekker in badje gedaan en aangelegd om 10 uur en toen lekker in bedje gelegd en hij kwam weer om half twee en daarna wakker in bedje gelegd (doet ie normaal echt niet) en heeft ie geslapen tot 5.15 (ws door man wakker geworden) en nu ligt ie prinsheerlijk in de box... heb voor man een stalen schakel armband gekocht voor vaderdag.. Noah's naam wil ik erin gegraveerd hebben maar daar wacht ik mee wil eerst weten of ie m mooi vind, anders is het zonde!En ik laat denk ontbijtservice komen! Hier heeft Noah ook sterk nekje.. hij draait zn hoofd al als ie op zn buik ligt, en tilt zn hoofd op om te kijken enzo.. maar verder heb ik niet het idee dat ie echt ergens pijn heeft wat wel bij KISS hoort... overstrekken doet ie niet.. protesteren bij aankleden alleen bij badje, voorkeurshouding tja.. hebben ze dat niet allemaal? hij doet het wel op de andere kant in ieder geval.. hij heeft mooi rond hoofdje.. ik zie het wel bij het cb! Zoooo weer heel lang verhaal geworden hihi.. heb niet op iedereen gereageerd ws maar er was zoveel geschreven dat ik veel vergeten ben.. sorry! Kuss
hallo dames, gina: leuk daten! dit keer misschien zoetermeer ofzo? of bij iemand thuis met bij voorkeur een tuin... Want met 6kinderwagens op een terras word lastig hahaha ik heb er wel zin in ! will: fijn dat je nog eerder naar nederland komt dan gepland ! marieke: hoe gaat het nu met jou en de kleine neia ? lafo: hoe gaat het bij jullie ? friendly wat voor baan zocht je nou ? hannah ; wat naar spruw! Hoop dat het snel over is hoor! katsas; je hebt gelijk hannah hoeft en moet geen verlengstuk zijn van anna we vragen het idd altijd aan haar maar dat is natuurlijk niet de bedoeling! ( dat ze zich verplicht voelt om ove anna te updaten etc) Ice welkom terug daphne waar ben je evelien je hebt het maar druk al ik het zo lees, neem ook wel rust en tijd voor jezelf he! je was toch ook ziek! nou hier ga ik onze kleine meid eens troosten, heeft net gegeten maar ligt te huilen in de wieg. Vannacht klein beetje gepoept, maar toch nog last van haar buikje... arme schat. en vanmiddag ga ik wegen in het CB ben benieuwd
Meneertje ligt te slapen dus weer even tijd om hier te lezen. Gisteren is Devrim heel de dag bijna wakker geweest, pfff...heeft alleen van 11.00 to 13.00 uur geslapen en een half uurtje in de kinderwagen tijdens het boodschappen doen. Gisteravond en vannacht ging wel weer heel goed dus gelukkig kunnen we 's nachts zelf ook aardig doorslapen. Hier langzaam aan ook fv tussendoor. Ik geef vanaf het begin gekolfde bv omdat Devrim 5 dagen opgenomen heeft gelegen in het ziekenhuis en daar dus al veel fv kreeg en hij de borst niet meer wilde. Maar ik word helemaal gek van het iedere keer kolfen dat ik wil gaan afbouwen en over op de fv. Net als ik ff tijd heb voor mezelf moet ik eerst nog weer gaan kolfen. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die al overstapt op fv. Heb gisteravond mijn bevallingsverhaal op papier gezet en hier bij het bevallingstopic geplaatst. Was erg goed om het allemaal eens neer te zeten en terug te lezen. En ook Devrim ligt in een inbakerdoek. Zonder valt hij echt niet in slaap, is hij veel te onrustig voor. Dan ligt ie maar te zwaaien met z'n armen. In de doek gaat het een stuk beter. Ik leg hem in z'n bedje wel altijd op z'n rug maar merk dat hij het veel prettiger vindt om op z'n buik te liggen, dat doe ik nu dus steeds vaker een poosje als ik erbij ben. Sorry voor ego bericht maar moet nog ff bijlezen want loop echt heel ver achter...
Dat is ook een idee ja.. ik heb wel een tuin maar echt klein haha.. maar als niemand verder tuintje heeft zijn jullie hier van harte welkom! Wel grote woonkamer waar makkelijk alle wagens kunnen staan! @Askim, is toch helemaal geen probleem om op fv over te gaan.. vind dat er wel heeeel veel nadruk op bv wordt gelegd terwijl een hoop moeders er aan onderdoorgaan hoor... als je je niet prettig voelt of het kost teveel moeite dan is het voor je kindje ook rustiger en prettiger denk ik dan maar... Hier ligt Noah heerlijk te slapen in de box op zn buikje.. is echt zijn favo houding, zeker met krampjes!
Ga zo eerst ff douchen en dan bylezen. heb wel alvast een vraagje Diegenen die een inbakerdoek gebruiken voor hun uk, hebben jullie dat eerst overlegd met t CB, of zyn jullie gewoon begonnen? heb al zo'n ding gekocht, maar nix overlegd, weet eigenlyk niet of dat moet?
@Gina, klopt m.b.t. bv-fv. Ik vond dat er in het ziekenhuis en door de kraamhulp echt teveel werd gepushed om vooral bv te geven en uren proberen om hem aan de borst te krijgen. De kleintjes hebben meer baat bij een rustige, ontspannen mama dan de stress van bv-kolfen. @Ice, ik heb niet overlegd met cb over de inbakerdoek. De kraamhulp deed hem al in een flanellendoek en adviseerde mij om een pacco inbakerdoek te kopen. Besteld via internet, volgende dag in huis en meneer slaapt een stuk beter.
vandaag voor het eerst naar de cb met angelo, spannend. Dan weet ik gelijk hoeveel hij is aangekomen en kan ik gelijk een paar vragen stellen over kolven, wat niet meer zo goed gaat..
ice, hier is het in het ziekenhuis standaard dat ze ingebakerd worden dus heb ik dat ook thuis gewoon gedaan. bij Daisy heb ik het ook gedaan omdat zij dus een stressbaby was. ik kan me niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb hoor. baker Luna maar gewoon lekker in en de volgende keer als je bij het cb bent kan je altijd nog zeggen dat je dat doet. m'n oog wordt gelukkig minder. maar het jeukt vreselijk. heb geen idee wat het is geweest, het bloede wel op de plek waar die geprikt heeft maar we hebben geen beest daar zien zitten. toen ik vanochtens Lobke uit de wieg pakte begon ze te lachen toen ze me zag. dus ik til haar op en begin te praten, begint ze helemaal te schateren, zoooooo schattig. hier 1tje die de borstvoeding erg zat begint te worden. dacht gisteren dat het kwam omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. als ik erover nadenk dat lobke gewoon een uur per voeding nodig heeft om te drinken dan word ik al moe. Lobke vindt het allemaal wel prima die ligt lekker tegen mama aan te drinken en maar een beetje om d'r heen te kijken maar ik zit in die tijd te bedenken wat ik allemaal nog moet doen. hoop dat ik het nog even vol kan houden tot we in nederland zijn. ik denk dat bv makkelijker is voor mij tijdens de reis naar nederland omdat de bv kant en klaar is en we dan niet eerst een pomp moeten zoeken om fv op te warmen. askim, hier in zweden gaan ze er gewoon vanuit dat je bv gaat geven. er wordt totaal niet gevraagd of je dat wel wilt. moet ook eerlijk zeggen dat er geen verpleegkundige is geweest die heeft geholpen bij de bv. volgens mij denken ze hier dat iedereen dat kan en dat ieder kind gewoon drinkt uit de borst. moet zeggen dat ik de eerste paar keer me erg hulpeloos voelde bij aanleggen omdat Lobke alweer sliep als ik haar er goed voor had leggen.
Goedemorgen, mama's, Hier eindelijk even rust. Iris heeft net goed en redelijk snel gedronken. en slaapt nu, Kim is naar school en Tessa naar de peuterspeelzaal, heerlijk! Eigenlijk zou ik wat in huis moeten doen, maar kan het even niet opbrengen, even wat mama-tijd! Iris knoeit heel erg bij het drinken, laat veel melk uit haar mondje lopen, zowel bij bv als bij het flesje. Hebben jullie dat ook, Iris heeft nl. een heel kort toogje onder haar tong en die zit aan de punt van haar tong vast en trekt hem naar achteren, dan krijg je een iets gespleten tongetje, ik zeg steeds gekscherend een hagedissen tongetje! Maar zowel vk als cb zeggen dat ze daar niks aan doen zolang Iris geen problemen heeft met drinken. Maar ze knoeit dus wel heel erg en ik heb het gevoel dat ze daardoor ook meer moeite heeft met de tsr. Volgende keer op het buro maar weer over hebben! Gisteravond ging het heel goed, ze bleef wel vaak komen, maar heb haar niet steeds aangelegd, gaf haar de pink en dan sliep ze weer heerlijk een hele tijd. Ze heeft 's avonds veel last van krampjes en dat vertaald zich in zuigbehoefte en ze is dan heel driftig op zoek naar iets om te zuigen en dat lijkt erg op honger hebben, maar ze is dan tevreden met te kunnen zuigen. Als ze teveel drinkt terwijl ze al krampjes heeft wordt het alleen maar erger. Gisteren om 22.00 de laatste voeding en toen om 3.00 uur weer en om 8.00 uur, dus dat was heerlijk. Kijken hoe het vandaag gaat! Zat nog wel te twijffelen of ik haar nog om 24.00 uur wakker zou maken voor een nachtvoeding, want vaak komt ze tussen 24.00 en 1.00 uur nog een keer, maar heb de gok genomen dat ze door zou slapen, op zich heb ik leiver dat ze zo tegen 3en nog een keer komt, gisteren bv, kwam ze om 5.15 uur, en om 6.15 uur was ik klaar en toen waren de meiden weer wakeer, en dan ben je dus gewoon vanaf 5.15 uur wakker. en nu kun je tegen 4en weer gaan slapen en de meiden slapen dan ook langer door, tot 7.00 uur want ze horen geen geluiden! Ik pas sommige van mijn oude broeken, wel de broeken van voordat ik 15 kilo afgevallen was, mmatje 44/46 is nog een poosje onbereikbaar denk ik Reageer even wat terug vanaf pg 85! Friendly wat een afstanden loop jij alweer zeg! Hier ook zaterdag de blauwe enveloppen, heerlijk! money, money, moeny, is so funny..... Anastasia, heb je foto's bekeken, leuk, ziet er gezellig uit op de boot. En clingendael daar wandelden wij ook regelmatig toen ik nog in den haag woonde. De eerste jaren hebben we op een zolder etage gewoont bij de dennenweg/ javastraat/ indische buurt. Leuk buurtje om te wonen,en vanaf daar gingen we vaak daar wandelen. Ook heb ik in de wijken leijenburg gewoond, vlak bij Daam's oude huis en in morgenstond. Ik heb 9 jaar in 't haagje gewoond! Deentje wat een heerlijk boy's heb je zeg! stoer! Katsas, balen zeg dat je vriendschap zomaar stuk loopt, en dat zonder een geldige duidelijke reden! Will, fijn het paspoort voor lobke, ik mag hem donderdag halen, en de 19e dat is al snel! Ben je mooi in nl als we kampioen worden! Gelukkig poept en plast Iris niet van zich af, dat was onze kraamhulp ook al opgevallen, dat maakte ze wel heel anders mee. Tessa heeft trouwens ook wat nieuws, heeft het de laatste dagen steeds over dat ik in het zh lag, dat noemt ze elke dag wel een keer of 20, heeft toch indruk gemaakt! Als ik dan zeg dat Iris toen geboren werd zeg ze heel beslist, nee, Iris van jamy gekregen! Jamy is onze kraamhulp, en zij kwam bijna gelijktijdig hier aan toen ik met iris uit het zh kwam, dus dat heeft ze aan elkaar gelinkt! Deentje, hoe is het nu met de paniekaanvallen, heb je er elke dag een of nog meer of minder? Will, dat word inderdaad wel even een omslag voor je meiden, maar ze gaan er vast van genieten, ze zullen wel meer weg zijn dan nu! naar vriendinnen, de stad in etc. Zal voor jou ook wel even wennen zijn! Deentje, is de pijn in je borst weg? Witte rues, wat is pallettie? Friendly succes met solliciteren, hoop dat het wat wordt! Daam, leuk dat je er weer bent, en de groetjes terug aan je vriend! Witte reus: Erwin houd niet van F1 wel van voetbal! Hoe is het met je man, niet nog weer van zijn stokje gegaan? Is inderedaad gee fijn idee , flauwvallen en vrachtwagenchauffeur, daar zou ik me ook zorgen om maken! Katsas, ooohh die colafles, nog gevaarlijk ook lijkt me! en al dat gepik, bahhh. Eeven een illussie armer, maar hema worst is eigenlijk doodgewone unoxworst! dat hebben unox en hema jaren lang stil proberen te houden, maar is een half jaar geleden of langer uitgelekt! Iris wil ook graag bij ons zijn, heb ook het idee dat het haar boven te stil is, het is hier beneden natuurlijk altijd een gezellige drukte. Gisteravond had ik iris in haar wiegje gelegd, en ondertussen gingnen kimn en tessa onder de douche, en spelen dan altijd een halfuurtje onder de douche, daarna nopg in de pyama's, verhaaltje en liedjes, jullie kennnen het ritueel, en daarna haaden pa en ma rust! Maar goed op het moment dat het boven rustig is geworden en wij lekker beneden zijn gaat iris dus huilen, terwijl ze geen kik geeft als die meiden daar aan het lawaai maken zijn! Askim, welkom back, ben benieuwd naar je bevallingsverslag! En lekker rustig aandoen, de mam's en het forum lopen niet weg! Jullie oranje outfits hebben gewerkt, we hebben gewonnen! Hannah, oh balen, toch spruw, hoop dat het gauw weg is en de groetjes terug aan Anna, geloof het helemaal dat ze daar druk mee is met voeden en kolven! Friendly, lillipadz hebben ze ook gewoon bij de etos! Witte reus, wat groeit Bram zeg! CB: daar heb ik een beetje een haat-liefde verhouding mee, zo met de bv vind ik het fijn om naar de inloopspreekuren te gaan en ook bel ik wel eens naar de hulplijn ,met een vraag. ze hebben goed advies en het is op mijn eigen initiatief, als de kleintjes wat ouder zijn vind ik ze wel eens heel erg opdringerig, ze doen of zij de wijsheid in pacht hebben en of ze wel eens precies weten wat er zich allemall in jou gezin afspeelt! Verder vind ik het heel erg fout dat elk CB zijn eigen denkwijzen etc hebben, dat scheelt nogal. Bij mij hebben ze me heel goed geholpen toen ik met tassa met kiss en een afgevlakt hoofdje kwam,meteen goede tips en een adres gekregen waar ik heen kon gaan, bij mij n schoonzus bagatelliseerden ze het, het zou wel meevallen, dat zag je wel vaker etc, dat hoofdje trok wel weer bij, gevolg ze heeft nu nog een scheef hoofdje. Verder moest ik een heleboel dingen heel anders doen dan zij! ik vind dat ze in grote lijnen op een lijn moeten zijn, want moeders onderling gaan toch dingen vergelijken! Oh katsas, ik zie nu dat ik al gereageerd had op de cola, beter 2 x dan helemaal niet, hihi Nazli, succes met verhuizen, gelukkig is het weer wat koeler weer! Daphne, de vorige 2 hebben ook nooit luieruitslag gehad, maar iris dus wel, heeft ook een wat droger huidje, heb hier wel het gevoel dat het aan de luierdoekjes licht! het wordt weer erger zodra ik ze weer gebruik! Ik vind het ook niet zo fris hoor, daarom koop ik wegwerpwashandjes! Hellepell, fijn dat het goeg gaat met cas! Meiden met moeders die hun grenzen niet kenne en steeds op de stoep staan en pinken in de mondjes duwen of steeds bellen, sterkte, blijf het aangeven en maak er afspraken over. Hier wonen mijn ouders verweg en ik zou ze wel wat vaker willen zien, maar ze worden een dagje ouder en voor hen is het een hele onderneming om hier heen te gaan! Jvtje, jij hebt veel melk zeg, i'm impressed, jij zou met gemak een vooraad aan kunnen leggen, zodat ze toch de eerste 6 maand bv heeft, en jij niet hoeft te kolven onder het werk, hihi Vloeien, hier bijna niet meer, zo nu en dan ineens een opleving! Menstratie, bij Tessa bleef het 9 maand weg door de bv, dat hoop ik nu weer! Ik heb jjuist 's avonds meer tijd voor het forum, maar ben dan vaak uitgeput, lees dan wel maar heb niet de puf om uitgebreid te reageren! Hier nog geen heibel met man! Hij is erg behulpzaam, ben ik blij mee! Lafo, fijn weer wat van je te horen, en goed dat je besloten heb te stoppen en dat je ook merkt dat het de juiste beslissing was. Bv geven is best wel zwaar,vooral de eerste periode, daar kom ik ook weer achter de afgelopen dagen, en als je dan al niet goed in je vel zit en moet herstellen van alles wat jij hebt meegemaakt! Fijn dat het jullie beiden rust geeft! En het verhaal over dat sterilliseren, ik ben het friendly eens, denk er nog eens goed overna, maar ik geloof ook dat jullie, in iedergeval jou man maar een kind wilde, al voor dat amy er was of was dat iemand anders? Marieke, jij ook goed dat je de knoop hebt doorgehakt, en ik hoop ook dat jij het zo mag ervaren als Lafo. soms is inderdaad een blijde moeder en kind belangrijker dan bv. En jullie hebben er beide (lafo en jij) heel veel voor over gehad, maar het lukt gewoon niet, denk ook dat jullie bevalling ermee te maken heeft, het herstel vraagt teveel en bv vraagt ook veel van je lijf! Gina, jammer dat jij ook moest stoopen, maar ja als je voeding terug loopt is het niet anders, hoop dat het afbouwen goed loopt, je hebt in iedergeval wel een goede aanpak, met zo geleidelijk af te bouwen! Maizena, nooit van gehoord, maar ga het ook proberen, bedankt Daam! Neia, ik had maandag ook de eerste dag zonder Erwin, We hebben het beide gered! Yess! Friendly, goed dat je het laat uitzoeken bij Ruben, ga maar op je moedergevoel af, en als je erop tijd bij bent kun je andere dingen voorkomen, bv een helmpje. En goed dat je de lactatiekundige hebt laten komen! Iris niest ook veel maar zij krijgt af en toe ook voeding in haar neus, bij de tsr , dan loopt het af en toe haar neus uit. Groene ontlasting, is normaal, dat mag, ze zeggen wel eens dat ze dan teveel voeding hebben? weet het niet meer zeker. Blubberbuik, tja wat zal ik zeggen, blubberr, blubberrr, blubberrrr! Iris tilt ook al goed haar hoofdje op, en ze kan zo lachen al, echt bewust, deed ze al in de 1e week, geen stuipjes. Ze reageert echt op smak geluidjes die ik maak etc. Ze kijkt ook al zo om zich heen, heeft ook veel te zien natuurlijk met haar zussen! Ik begin 1 september weer te werken, zie er nog niet tegenop, vind het tegen die tijd ook wel weer gezellig, ik werk 2 avonden in de week van 17.00 uur tot 22.30 uur, dat deed ik al en ga dat weer doen, Erwin past dan op, dus hebben geen kinderopvang nodig. De verkoudheid van Iris viel opzich heel erg mee. Ze had allen heel erg verstopte neus en snotterde veel en niestte veel, maar ze was er niet echt ziek van, ook geen koorts. Alleen lastig met drinken etc. Heb veel gesprayd maar dat hielp maar matig! Friendly, tussen mijn kinderen zit 3 en 3 1/2 jaar, op zich is dat een vrij groot leeftijdsverschil! De meeste gezinnen hebben minder tussen de kinderen zitten, denk juist nu ook dat dat leeftijdverschil me parten speelt, omdat kim al naar school gaat, en daardoor moet ik steeds overal naar toe rijden om te brengen en te halen. Maar ik denk dat ik even moet afzien tot de zomervakantie, nog 3 1/2 week en ik denk dat het na de zomervakantie wel beter gaat, dan heeft iris meer regelmaat en als ze slappt dan neem ik haar niet steeds mee naar school hoor, ben niet lang weg en in bed kan er opzich niets gebeuren, anders wordt het ritme van zo'n kind zo bepaalt door alle breng en haal momenten! Friendly heeft ons inderdaad naar de 100 geklets, maar zij heeft ook wat in te halen he, na maanden geen internet Jvtje, maud doet het ook erg goed, fijn als alles zo lekker loopt Lafo, ik word ook wel eens boos om de dingen die Erwin wel eens zegt, maar als je kinderen groter worden en ze het bloed onder je nagels weghalen dan zeg je soms zelf ook wel eens dingen die je van te voren niet verwacht had. Soms hoor ik mijn eigen moeder terug, haha, en dan denk ik wat zeg ik nu? Wiitte reus, lekker zeg 600 euro! Iris was gisteren ook veel wakker komt volgens mij ook door dat warme weer, vind het wel weer lekker dat het afgekoeld is eigenlijk! Marieke, ik heb het inderdaad wel druk, maar ben wel blij dat ik het gewoon allemaal lichamelijk wel kan doen, dat is ook wat waard, als ik dan die verhalen van jou, lafo en onsukkie lees dan denk ik echt, meid tel je zegeningen! ((((Dikke knuffel voor jullie drietjes)))) Lindatjuhhh, goh dat jij aan het koen bent geslagen voor je man en de verjaardag hebt afgebeld, dat had ik dus echt niet gedaan, Ik kook ook altijd hier, maar vind dat geen vanzelfsprekendheid! Ik had hem vriendelijk doch beslist naar de ah of de chinees gestuurd voor een kant en klaar maaltijd en was zelf naar de verjaardag gegaan, pfff... He Ice, leuk dat je er weer bent! Zo luchtalarm, ga er weer even vandoor, doeiiiii
Zo billen zyn schoon, dus kan ff bylezen voor mevrouw wakker wordt @Katsas: bah meid, naar dat je je zo voelde, hoe is t nu? einde vriendschap is nooit leuk, sterkte @hannah: ehm ja, kleertjes terug hangen, daar ben ik niet zo goed in. Heb by kleertjes een legging voor haar besteld, en zit nog te denken over zo'n leuk broekje van noppies. En eigenlyk wil ik ook nog een spykerrokje. Heb maandag wel een super leuk rokje gekocht by de hema, wit met een luierbroekje erin vast. Fyn dat het beter gaat met je vader! @Neia: hoop dat het inmiddels meer up dan down met je gaat! Hoe waren de eerste dagen alleen? @wittereus: fyn dat de uitslag byna weg is! Hoe is t nu met je vriend? Miss had ie last vd warmte, t weinig gedronken of gegeten? Hier zyn we allebei F1 fan, hoe vond je de wedstryd zondag? wat een blunder van hamilton zeg wat is Bram goed gegroeid @Deentje: hoe is met de pyn in je borst? @Daam: fyn weer wat van je te horen, zal strax es je verhaal lezen! Ik wil wel graag de site van Mikki zien, wil je me t password pben? @BV/ FV: zie dat het by de een heel goed loopt (fyn!), en by de ander een stuk minder () hoop dat het voor iedereen snel zo loopt / of blyft lopen zoals gewenst @Askim: zet je verhaal maar op papier meid, dat helpt je vast! is ook niet nix! Fyn dat het met jou en devrim beter gaat! @buikslapen: hier geen uk die dat wil, vind t doodeng, dus gelukkig wil ze dat ook niet @lafo: fyn dat het iets beter gaat, en dat de voeding nu goed loopt. Is voor allebei een stuk rustiger denk ik! @Friendly: die ruben tovh, houdt jullie ook wel bezig hé, hoe is t nu? @Hannah: ach arme Nieve toch Wat zielig Hoop dat het snel over is! Geef haar maar een dikke knuff van my en Luna Fyn dat het zo goed gaat met Anna! @Baby versiering: hier is alles weg uit de kamer, slingers waren na 4 weken weg, kadootjes na 5 geloof ik, en heb vorige weeek de lynen met kaartjes weg gehaald. alles nog gelezen, en natuurlyk weer ff emo ! @Vloeien: was hier geloof ik al na 2 of 3 weken over, gelukkig **ehm wat wordt t opeens donker buiten, bah ** @Nazli: klinkt idd als spruw, wat zei t cb? @Hellepe: wat fyn dat Cas zo goed gegroeid is en nog maar zo weinig huilt! @strings: hier alweer een hele poos aan, had echt een hekel an die boxers! @Fiona; hihi hier ook zo'n pestkop hoor, over haar buik plassen, of poepen als ik denk dat ze klaar is en de luier los/ af heb.... Hier ook 1 streepje over gehouden aan de bevalling Enne: hier ben ik! @mannen: leuk hé die eigenwyze mannen die lekker hun eigen zin doen en niet van je aannemen wat goed is wat betreft de kleine Wy zitten er de hele dag mee! Zo dat waren de eerste 10 blz, ik ga mn meissie uit bed plukken en een flesje geven! Tot strax! (enne niet teveel kletsen intussen hoor, anders kom ik hier nooit meer weg )
Hallo meiden, IK meld me hier ook aan! Ik zat (zit) bij de juni mama's. Zou pas 8 juni bevallen, maar het is 8 mei geworden Lijkt me wel leuk om hier ook mee te kletsen.Misshcien kunnen we nog wat van elkaar leren Gr Esther
Hoi! Nou, net terug van de ha. Ze heeft niet eens naar Ruben gekeken, alleen ff snel naar de hoofdvorm omdat hij sliep. Ze gelooft me wel over de voorkeurshouding, maar gelooft zelf niet zo in het KISSsyndroom omdat het niet bewezen is dat het uberhaupt bestaat. We hebben nu besloten om eerst kinderfysiotherapie te proberen om aan de houding te werken. Daar ga ik dus zo eerst even voor bellen. Verder ging de eerste halve nacht prima, de tweede halve nacht minder omdat Ruben heel veel ging spugen steeds. Heb hem om 7 uur gevoed en om half 10 nog een keer (want hij werd wakker toen ik hem overpakte van de maxi-cosi in de kinderwagen en wilde dus even getroost worden). Ben benieuwd wanneer ie nu weer wil, want na de vorige voeding heeft ie nog niet echt weer geslapen (steeds oogjes beetje open en beetje kreunen tussendoor). Will: geweldig dat Lobke al zo lacht! Ruben lachte zondag 2x (wel zonder geluid, maar het was echt lachen) en daarna niet weer... zo jammer, want in zn slaap en met zn oogjes dicht na de voeding lacht ie heel erg veel...maar das onbewust dus dat telt niet Anastasia: iets van coordinator in de kinderopvang oid, lijkt me erg leuk. Ga nu ff fysio bellen...
Samantha moest ook naar de kinderfysiotherapie Hij komt nu aan huis, is wel makkelijk. Ze heeft dus ook een voorkeurshouding. Wel een rot gezicht hoe hij het aanpakt Maar goed, is nu 2 keer geweest en moet zeggen dat het al iets beter gaat.
De kinderfysiotherapeut was niet aanwezig (natuurlijk) maar wordt terug gebeld. Deze komt waarschijnlijk ook aan huis, daar ga ik in elk geval wel naar vragen! Nu ff wat drinken... heb in de tussentijd wel een koekje gegeten maar nog niks gedronken... Esther: welkom! Samantha was dus ook 4 week te vroeg, Ruben ook...
welkom essiegirly! friendly lekker dan zo'n huisarts... Als je toch blijft denken aan het KISS syndroom kun je ook zelf een osteopaat bellen toch? Dan zijn je twijfels iniedergeval weg!
Deze kinderfysio is ook manueel therapeut en die kunnen dat ook behandelen. Laat het dus wel goed uitzoeken
was btw ook weer niet mn eigen huisarts, maar goed. gaan het in elk geval behandelen. Ben wel blij dat ik Ruben weer aan de borst heb. Hij is nu al 24 uur niet ingebakerd en maait niet met zn armen! Heerlijk als ie zo ook rustig kan liggen. Vanmiddag visite, zijn nogal drukke mensen dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Laat hem nl mede op advies van de lactatiekundige voorlopig overdag zo veel mogelijk -in-de-buurt- dus in de kinderwagen slapen. Zo veel mogelijk zn hongersignalen opvangen voordat ie gaat huilen. Maar ja... als hij huilend wakker wordt werkt dat natuurlijk niet.
Ruben was nog een dagje eerder... 'weeen' begonnen om 23.45, maar dacht dat het voorweeen waren. Om 04.00 had ik de vk en die voelde al 3 cm. even voor controle naar het zh, omdat vliezen nog heel waren. 05.00 vliezen spontaan gebroken en nogsteeds lichte weeen. Pas om 09.00 toen ik al 6/7 cm had kreeg ik besef dat ik aan het bevallen was. Toen kreeg ik ook pas echte weeen, en om 14.26 was ie er. Niks geen bevallingsvoorbereiding, geen afsluiting van met zn tweeen zijn, nee ineens ben je papa en mama... voelde echt heel vreemd. Deed ze het meteen goed na de geboorte? Ruben heeft 2 dagen op neo gelegen waarvan een halve dag in de couveuse, daarna nog 2 dagen bij mij op kraam. Heel anders dan de thuisbevalling die ik voor ogen had