zit te wachten op een berichtje van een vriendin... haar kindje wordt vandaag gehaald met een keizersnede. Weet niet hoe laat, alleen dat het vanochtend zou. waarschijnlijk belt/smst ze vanavond pas (tenminste dat zei ze gisteren). Houdt dus ook de hele tijd e hyves van haar man in de gaten, want daar zou het als eerste gemeld worden. Maar goed, neem niet aan dat ie dat binnen een half uur na de geboorte doet, dan heeft ie vast wel wat anders aan zn hoofd (hoop ik!).
Wilde ook graag thuis! Was dus 35 weken en 4 dagen! Me water brak rond 11 uur, niet eens zoveel, belde de vk, zegt bel je man en ga direct naar het z huis! Daar aangekomen rond 12 uur. Werd ik op een kamer gelegd aan de ctg..... IK had al weeen wat ik niet eens wist....... Werd ik naar een kamer alleen gebracht en ze dachten even kijken, 9 centimter Toen binnen een half uur was ze er! Om 15:55 geboren met 8 persweeen zo ongeveer
dat is lekker hihi en vooral snel ! maar je niet kunnen voorbereiden op papa en mama worden lijkt me heel gek,, hier net loeialarm... had mw eindelijk een flink volle luier gelukkig maar ! dan zal ze hopelijk ook weer rustiger worden ! ligt nu alweer heerlijk in mijn arm op het grote bed!
ik heb het wel geleerd, maar in het zh stonden ze naast mij, dus hier ben ik alleen en daar was het water temperatuur standaard ingesteld en thuis dan niet, ben bang dat het water te koud of te heet wordt. maar ik ga het een keertje proberen, maar wanneer?
nazli waarom doe jij het niet en laat je je man standbye staan. ik doe zelf altijd het volgende: ik zet het wipstoeltje met een badcape erin gelegd in de badkamer, ik laat het badje vollopen met warm water. Dan ga ik laura uitkleden en die zeep ik met een washandje met zeep vast lekker in op t aankleedkussen. dan wikkel ik haar voor die halve minuut in een hydrofiel doek en dan lekker in bad. bij mij, ( ik ben rechts) ligt ze dan met haar hoofd op mijn linkeronderarm, mijn hand zit onder haar linkerokseltje dan kan ze niet wegglijden. met mijn rechterhand kan ik dan lekker spoelen en doen. en als ze klaar is til ik haar dus uit bad en leg haar in de badcape in de wipstoel, wikkel haar er in en dan til ik haar er uit naar t aankleedj=kussen
Joehoe! Devrim is voor het eerst sinds 2 weken overdag zelf in slaap gevallen in de box! Wel op zn buik (eerste keer) dus ik hou het in de gaten maar hij is overduidelijk een buikslaper, gaan we dus vaker doen! @Will, t is toch raar dat je in Zweden geen begeleiding krijgt bij bv! Zeker bij een eerste moet je toch echt een beetje op weg geholpen worden. En die automatische vanzelfsprekendheid voor bv, kan daar best boos over worden. @Evelien, heerlijk he even een moment voor jezelf. En dat huishouden komt wel weer. Geniet maar even lekker! En dat juist die stiltes de kleintjes soms wakker maakt Hoorde gisteren van iemand die haar baby werd helemaal rustig van het geluid van de stofzuiger, zij zette dus af en toe gewoon de stofzuiger aan zonder dat ding te gebruiken, gewoon voor de kleine, . @Essiegirly, welkom bij de mei-mamas! @Friendly, vreemd dat de ha zegt dat het bestaan van Kiss niet bewezen is snap dat ha voorzichtig is, is ook goed, maar het bestaan in twijfel stellen lijkt me weer een ander uiterste. Gelukkig kun je nu wel naar de fysio voor Ruben zn houding, goed om er zo vroeg mogelijk iets aan te doen.
@Friendly, spannend de geboorte van beeb van vriendin.. @Essiegirly, wat een super snelle bevalling zeg. Dat wil ik ook! (als er ooit een 2e komt..) @Nazli, idd een badthermometer gebruiken, weet je zeker dat het water goed is. Gewoon eerst eens een keer proberen als je vriend er bij is maar zelf niets doet, zodat jij alles doet en je het zelfvertrouwen hebt dat het je alleen lukt. Succes!
hey meiden, zo naar een drama avond op zich een lekkere nacht gehad. Bram heeft geslapen van 05.30 tot 11.00 uur.. heeft even gehuild en ik een fles gemaakt wilde meneer hem niet. nu ligt hij een beetje onrustig te slapen in de box. dadelijk naar het CB toe voor het eerst spannend! @voorkeurshouding Bram heeft er ook eentje ben er wel bewust mee bezig om als hij slaapt zijn hoofd de andere kant uit te draaien. @Evelien, pallettie? is alles goed hihi.. @essiegirl, wat spannend op je zus wachten. wel leuk dat jullie rond dezelfde tijd uitgerekend waren! hoe gaat het nu met je kleine meis? @anastacia hier ook een slechte poeper hoor. Bram laat wel eens 2 dagen ertussen zitten maar als die luier dan eenmal vol is.. ging zondag zowat over mijn nek. en mijn vriend maar lachen ! @Linda.. grrr mannen. ik had hem lekker laten koken en was wel naar de verjaardag gegaan... ik ga ze ook gewoon laten verven wat ik heb afgesporken als het niet uit ziet dan heb ik pech hihi. @fiona, stom he dat je je zelf zo moet verdedigen als je geen bv wilt geven. het is toch jou keuze! @Neia, weet je inmiddels al hoe je moet afbouwen? ik heb gewoon afdoen kolven op gevoel, als mijn borsten op springen stonden afgekolfd.. wel bewust iets langer er tussen laten. en heeel goed masseeren! maar zo hoord het niet ik heb hier wel gelezen dat meerdere het zo doen. officieel hoord het als je Neia gaat voeden(fles) moet jij afkloven, maar je moet bijv als je om 11uur een voeding hebt en om 14.00 uur moet je die van 14.00 over slaan en zo 2 dagen door gaan en dan over 2 dagen als je om 17.00 een voeding hebt en om 20.00 die van 20.00 overslaan. snap je me nog? dus zo heb je in 4 dagen tijd al 2x een voeding af gebouwd. maar ik vond dat te ingewikkeld en heb gewoon gekolfd als het te vol werd. @hannah. hoe gaat het met Nieve en spruw? @friendly, wat stom van die ha.. ik zou het gevoel hebben dat ie me niet serieus neemt.. wat spannend dat je vriendin vandaag een kindje krijgt. een vrienden stel van ons is bezig om zwanger te worden en gaan morgen testen! spannend. wij zijn de enigste die dat weten. vind ik ook wel bijzonder. @dolphin, wat zeiden ze bij het cb? @nazli. ik zou als je man thuis is lekker samen in bad proberen te doen! maar hebben ze je niet uitgelegd hoe je je kindje het beste in bad kunt doen? ik ben zelf rechts, : je pakt met je linker arm Isa onder zijn hoofdje en onder zijn linker schouder vast. en dan pak je Isa met je rechter arm bij zijn linker bovenbeentje vast zo kan hij geen kant uit. wel doe ik altijd van te voren twee hydro luiers klaar legge 1tje waar hij op ligt als hij uit bad komt, en 1tje erlangs om hem mee afte drogen.
me man en isa die gaan onder de douche, me man vindt het niet handig in het bad en ik vind het in de douche niet handig. maar ik ga het proberen zoals jij het doet.
hallo allemaal. alles goed hjier met de meimama's? hier is het allemaal goed. ik vroeg me af hoe veel drinken jullie kindjes en hoe vaak? hier drinkt ze om de 3 uur. soms wel al 120 cc en soms maar 60 cc. meetsal nog wel 7 voedingen per dag. groetjes van sjaan
Zo Luna ligt voor t eerst in haar inbakerdoek in bed, net in de box sliep ze, maar nu kykt ze aardig wakker, dus ben benieuwd of ze gaat slapen! Ze ligt wel heerlyk rond te kyken in ieder geval. Maar als ze haar speentje kwyt is, huilt ze wel ff. Maar zo gauw die er weer in is, is ze weer stil haha. Wat een ideaal ding zeg, gaat heel makkelyk! Friendly, ik heb geloof ik dezelfde als jy, heb jy em ook vd thuiszorgwinkel? Oja vraagje: hoe vaak, en hoelang, en wanneer slapen jullie kleintjes? Zo nu ga ik ff verder lezen.....
nazli, die kun je gewoon in een babyzaak kopen. ik meen dat die van ons 5 euro kost. en er staat precies bij als het water warm genoeg is voor het babybadje.
witte reus, in het zh lukte het me wel alleen, maar daar was het een grote bad en de temperatuur is standaard, ik ga toch proberen, wat als me man begint met werken, moet ik hem toch alleen in bad doen.