Goedemiddag! Heb een goede nacht gehad..........Gisteravond om 9 uur kwam Nieve, om half 2 vanacht een keertje en toen weer om half 7....Heerlijk zeg! Hier blijft het gelukkig erg goed gaan met de borstvoeding. Geen last van kloven, jeuk of voeding die terugloopt en daar ben ik hartstikke blij mee. Wil toch zo lang mogelijk proberen borstvoeding te geven, vind het ook zo intiem en gezellig saampjes met haar. Wel geven we nu af en toe een flesje met borstvoeding, zodat ze daar aan kan wennen. Maar ben nog wel huiverig daarvoor omdat ze in begin juist alleen maar uit de fles wilde drinken en daardoor niet aan de borst. Mijn meiske is ook echt heel tevreden, huilt echt alleen als ze honger heeft en verder nooit......Voorbeeldig kind @ Kleding: hier past ze net in maatje 50, sommige dingen zitten goed andere nog veel te groot, met name de broekjes. 56 hoef ik echt nog niet te proberen. @ Witte reus: jeetje zeg wat vervelend zeg....kan me voorstellen dat je gekwetst bent. Maar waarom wil ze nu ineens niet meer? @ Anastasia: jeetje meid het blijft een beetje aanmodderen met de voeding en je koorts ook nog. Hoop echt niet dat je een borstontsteking hebt maar je verschijnselen lijken er wel op....Succes bij de huisarts.
hier een zeer goede nacht gehad. Angelo sliep van 22.00 tot 04.00 uur.. heerlijk ventje is het toch..
@Mariska: hier schiet t helemaal niet op met de kilo's, snap er nix van Ja ws omdat de Bv ook niet goed loopt denk ik.... @Hannah; fyn dat de BV zo goed loopt meis! geniet er maar lekker van Ga je als je weer aan t werk gaat nog kolven? Oja, Luna is sinds woensdag op t bureau al 185 gram aangekomen! En dat in 2 dagen! Goed hè
Wow Ice! Ze had zeker iets in te halen! Gelukkig maar, zal voor jou nu ook wel geruststelling zijn...... Als het zo goed mag gaan wil ik zo lang mogelijk BV geven...Maar kijk dat nog wel even aan en dan idd de voedingen die ik op mijn werk ben straks kolven. Moet alleen wel kijken hoe dat te regelen valt op mn werk...Wettelijk moeten ze daar wat voor regelen...Alleen denk dat het op veel weerstand zal stuiten...Nou ja we zien wel.... Dolphin: ook al zo'n lekkere nacht....
Hey hallo allemaal, Ik kom ook maar eens gezellig meekletsen hier. Wat leuk om te lezen dat de meeste toch wel allemaal zon beetje in hetzelfde schuitje zitten. Hier gaat ook alles prima en we genieten met volle teugen. Bij mij duurde het ook even voordat de borstvoeding goed op gang was, maar nu gaat dat heel goed. En ik ben wel van plan om straks te gaan kolven als ik weer aan het werk moet. @Ice ik denk inderdaad dat het kwijtraken van de zwangerschapskilo's wat moeilijker gaat omdat de borstvoeding nog niet zo goed wil. groetjes Annrieke
hihi hier pruttelt er ook al 1. Maar we hebben gelukkig een baby-cam, dus kan kyken zonder de kamer in te gaan.... En ja is wel een geruststelling dat ze t nu zo goed doet, blyf t nog steeds wel jammer vinden dat de BV niet loopt, maar wil mezelf ook niet helemaal gek maken met allerlei middeltjes en dingen. Op de flesvoeding doet ze t super, en dat is t belangrykste!
*zucht* had al zo'n vermoeden En omdat ze voor elke fles nog wel ff eraan mag, zodat ze er nog wat van binnen krygt, kan ik ook niet gaan diëten Wel ga ik vanaf volgende week weer sporten, wie weet helpt dat iets!
Aah ja joh Ice tuurlijk helpt dat. En ik geloof nooit dat jij zo heel erg dik bent geworden als ik zo naar jou foto's kijk. Ik zelf was ook niet dik voor de zwangerschap, maar ging tijdens de zwangerschap wel enorm veel vocht vasthouden. En nou heb ik me laten vertellen dat je vocht veel eerder kwijt bent dan vet. Heb ik ff mazzel! hihihi En ik was ruim 20 kilo aangekomen.(oeps) Lekker gaan sporten en veel wandelen dat doe ik ook. Liefs Annrieke
over de kilo's.. ik moet nog 5 kilo afvallen en dan zit ik weer op mijn oude gewicht jiiiieeehhaaa ben er dus al 9 afgevallen.. en wat de reden is van de peettante geen idee.. met vriend zegt dat ik haar moet bellen maar ik ben best eigenwijs dus bel haar niet heb haar vaak genoeg gebeld en ze nam niet op. en zij kan ook bellen.... begin eindelijk me ritme terug te krijgen, mbt het huishouden. 2 machine was gedraaid ook al 2 op gevouwen, het bed is schoon. de vaat is gedaan en onder alles gestofzuigd.. *geeft haarzelf een schouder klopje * en Bram kigt lekker in de box.. al wil hij niet slapen.
ik heb een vraagje over het kolven. hoe doen jullie dat ? ja met de kolf dat snap ik hihi. maar doen jullie dat meteen na de voeding? of een uurtje wachten? heb sinds gister een kolf en ben dus erg nieuwsgierig.
Het is gelukt met de foto's. Ik ben altijd zon kluns met die dingen. hihihi Maar goed ze staan er eindelijk op, dus nu kunnen jullie ook mijn kereltje bewonderen. Ik kijk nu naar buiten en het lijkt wel een wonder, want het is zowaar droog! Nou dat mocht ook wel een keer. Het heeft hier de hele nacht keihard geregent tot nu eigenlijk. Nouja hebben de planten voorlopig ook weer genoeg water gehad.(scheelt weer gieteren) Wat een rust zeg als allebij de kindjes even op bed liggen. Heerlijk gewoon. En manlief komt zo ook al thuis nou wat willen we nog meer.(behalve de staatsloterij eens een keertje winnen) Laat het weekend maar komen! Liefs Annrieke
@ witte reus dat ligt eraan hoeveel voeding je hebt volgens mij. Als Bram genoeg bij je drinkt moet dat voldoende zijn. Waarom wil je eigenlijk kolven als ik vragen mag?
Paar zaken op om te letten: -met wat voor kolf kolf je? Met een handkolf trek je er minder uit dan met een dubbelzijdige elektrische kolf. -wanneer kolf je? In de ochtend heb je vaak meer opbrengst dan later op de dag. -Als je op je werk kolft, dan kolf je in plaats van een voeding, dat levert meer op dan tussen de voedingen door kolven. -voor kolven tussen de voedingen door is 80cc per keer een mooie opbrengst. -Rooster de eerste weken 3 kolfpauzes in. -Je kunt (een deel van) je kolfrecht ook gebruiken om eerder weg te gaan/later te beginnen, zodat je je kind vaker zelf kunt voeden. Dat scheelt weer in de hoeveelheden die je kolven moet. -zet altijd een newbornspeen op de fles. Dit heb ik zo snel even voor je kunnen vinden betreft kolven. Hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Annrieke
hey thanks anneriek, nou ik wil oa kolven omdat ik straks als ik ga werken half stop met bv dus dan wil ik gecombineerd doen. en ik wil niet in het openbaar bv geven. dus als we een middag wij gaan dat ik dan gewoon bv mee neem in een flesje.. en zo kan mijn vriend ook een keer Bram eten geven. maar ik wil alleen het flesje geven als we weg gaan. of de bv moet ineens niet meer lukken.
Zo was ik alweer haha. @annrieke: nou 18 kilo sowiezo, t is maar goed dat Luna niet tot 40 weken bleef zitten Maar met een goede BV was t ws wat sneller gegaan, hoop dat ik de kilo's er zo ook nog afkryg Daar maak ik me wel zorgen om. Gelukkig komt Luna goed aan, gaat t tenminste nog by één van ons goed met t gewicht @Witte reus; jy ook al, mazzelaar! En volgens my is meteen na de voeding kolven t beste, dan zit de "achtermelk" vooraan, dat is de vetste melk.. @Annrieke: leuke foto's zeg! Wat een gaaf shirtje, die van "made with love"! En Joost vind de tubby dus ook heerlyk! Luna ook @Fiona: aaaaaaaaaaaaaah gaaf zeg! Wat lief, helemaal meisje meisje Zo nu ga ik ff de andere kant checken
@ Witte Reus: je kan of na de voeding kolven zodat je zeker weet dat Bram in ieder geval zelf genoeg gedronken heeft. Je kan ook1 borst geven en die leeg laten drinken inclusief de achtermelk en dan de andere borst leegkolven. Als je dan een voeding in een flesje geeft dan kolf je ook weer...