ik heb een badthermometer van de hema. die werkt goed. je moet hem op de bodem van het bad houdene n dan zie je precies wanneer het goed is.
hey Sjaan en ICe. die vraag wilde ik ook stellen. ff denken. Bram komt rond : 3 , 6 , 9 , 12, enz. om de drie uur dus voor de voeding er zit nu wel wat regelmaat in, maar vandaag dus niet. meestal slaapt hij nadat hij gedronken heeft en na de voeding van 18.00 is hij wakker en valt hij in slaap 15 min voor de volgende voeding. maar het is af en toe wel verschillend wanneer hij wakker is en blijft! natuurlijk als je hem in bad doet. ik merk wel dat Bram steeds vaker en langer wakker blijft. vind ik wel leuk hoor. want net als vandaag moest hij eigenlijk rond 8 uur komen voor de voeding maar hij begon rond half 8 te huilen. ik hem een flesje klaar gemaakt maar wilde niet drinken. is hij wakker gebleven tot 09.00 uur en is tot 11.00 in slaap gevallen. het is dat ik hem van de maxi cosi in de box heb gelegd en daar wakker van is geworden maar anders? ik ben wel benieuwd naar de andere
hier komt ze dus rond de 3 uur. maar soms begint ze al veel eerder te huilen. dan moet ze even wachten met het speentje, ik vind het echt heel zielig voor haar, maar als ik elk uur een beetje geef is ook niet goed. ze moet toch leren dat ze in 1 keer een bepaalde hoeveelheid moet drinken. hoeveel drinkt bram per keer? en slaapt hij snacht al door of wil hij dan ook om de 3 uur eten?
hebben jullie trouwens ook een trappelzak voor in bed? ik wil wel zo'n zak aanschaffen maar weet niet of ik dat wel zo vertrouw. want met het warme weer sliep Bram alleen in een rompertje met een hydrofiele luier en een flanelle luier. maar die deed hij in zijn slaap af schoppen!
het is zo irri he isa die raakt ook zijn speentje kwijt en dan zoekt ie het met zijn mond en het is zo een grappig gezicht. Als ie het eenmaal in zijn mond heeft dan is ie ook stil. Ben vandaag wel 10 x gegaan om het in zijn mondje te stoppen. Ik heb ook paar mensen gezien die er plakband overheen doen. Maar dat doe ik hem niet aan hoor! hij kkomt op verschillende tijden. Als isa eenmaal wakker is dan blijft ie 2 a 3 uurtjes wakker, slaapt hij heel moeilijk met zijn speentje in zijn mond en dan slaapt hij ongeveer 3 a 4 uurtjes. gisteren hebben ze bij het cb gezegd dat ik hem niet gelijk uit zijn bed moest halen als ie begint met huilen, ze gaf me de tip dat ik me gedragen tshirt met wat moedermelk naast hem leggen in zijn bed en het lukt ook. Vannacht heb ik heel lekker gesslapen, hij was om half 4 wakker en had hem gevoed en me shirtje naast hem neergelegd en gelijk in slaap gevallen en ik ook, het is zo heerlijk. Mannetje was ook blij!
Bram drinkt 135 cc.. ( krijgt de fles) als hij begint te huilen geef ik hem ook een speentje. hij komt om de drie uur. ook s'nachts heel af en toe kunnen er 4 uur tussen zitten. sávonds heeft Bram meer honger en komt soms wel om de twee uur. nen dan heeft hij ook echt honger. maar we zijn nu aant proberen om na de fles van 18.00 meer cc in de fles te doen. dus dat hij om 21.00 en om 00.00 uur 170 cc krijgt.
ik heb wel een trappelzak, maar daar was ze nog te klein voor. ik had m gepast. met de warme dagen heeft ze ook in het rompertje in bed gelegen en schopte ze de deken en lakentje er steeds af. ik heb het zo gelaten. ze had het niet te koud. haar temp was goed. en toen het smiddags heelw arm was heeft ze in de luier gelegen in de kinderwagenbak. dan kan ik die verplaatsten naar waar het het koelste is. nu schopt ze dus nog steeds de lakens eraf maar nu met dit weer heb ik haar gewoon wel kleren aangedaan. gr sjaan
zo heb ik het ook gedaan, en nu heeft hij wel zijn gewonen kleren aan wel nog een truitje met korte mouwen want hij heeft het echt erg warm.
ik ga even een stukje met daphne wandelen,. leuk jullie te hebben gesproken en veel succes met de kleintjes! x sjaan
Hoop dat je het snel gaat leren, het is zo leuk om je kleintje in bad te doen! Ik hoop als er nog een tweede komt weer zo'n vlotte bevalling te krijgen. Was zo makkelijke eerlijk waar! Alleen jammer van de knip, dat was een HEL! De knip zelf niet maar het dichtmaken! Dacht dat ik gek werd, een half uur lang hebben ze me dicht staan maken Dat deed echt PIJN! Maar verder waren ze het er alle 30 waard! kijk maar:
@essie kreeg je niet een extra verdoving? ik voelde ook alles met hechten. en ik heb een extra verdoving erbij gekregen. wat een kleintje . en wat een leuk geboorte kaartje (voorkant )
oh hihiihi, kom ik net boven heb even alles boven tegen mekaar open gezet. ligt de aller dikste kat op het aankleed kussen van Bram keek me echt zo aan van hmmm ik weet dat ik het eigenlijk niet mag maar het ligt zo lekker
Hallo meiden, Marieke goed dat je de knoop hetb doorgehakt! Echt knap van je hoor, je hebt het beste voor jou en je meiske gekozen! Wow ze is echt al goed aangekomen! Nazli: er zijn thermometers voor het badje, kan je nooit te warm of koud water hebben. En er zijn speciale steunen voor in het badje waar je kindje in ligt. Heb je je handen vrij en je kindje blijft daar in liggen en kan niet drinken. Askim: leuk dat je hier ook weer bent. Gelukkig slaapt Devrim beter in de inbakerdoek. Friendly: vaag van die huisarts. Gelukkig wel een goede kinderfysio, hopelijk helpt het je mannetje snel! Spannend van je vriendin..... Essiegirly: welkom hier meid. En nog gefeliciteerd met Samantha. Witte reus: hoe is het met Bram en zijn uitslag? Enne tijd gaat snel, vrijdag is mijn meiske al weer 8 weken Volgende week eerste prikjes........ Heb het idee dat het al beter gaat met de spruw. Gisteravond viel ze goed in slaap en vanacht en vanmorgen ook. Lang niet zo onrustig en huilerig dus hoop dat het zo blijft. Anastasia: fijn dat ze weer gepoept heeft...Hoe blij kun je zijn met een poepluier hi hi...En ik snap wat je bedoelt over Anna...Maar ik voel me niet verplicht hoor en Anna vind het wel fijn om te horen dat jullie aan haar denken...Ik hou dr op de hoogte van ons wel en wee hier op t forum Fiona: pff balen dat je je steeds zo moet verdedigen. Maar het is jouw keus en daar heeft niemand iets mee te maken. Balen dat Beau zo slecht poept, hopelijk wordt het beter. Will: hoe is het nu met je oog? En raar dat je geen enkele begeleiding krijgt rondom de bv...Is denk ik essentieel om bv goed te laten slagen. Heb het wel gemerkt doordat ik in 2 ziekenhuizen heb gelegen na de bevalling. De begeleiding in zkh was véél beter waardoor de bv ook uiteindelijk gelukt is. Evelien: heerlijk een momentje voor jezelf. Doe maar lekker rustig aan meid! Katsas: blijft jammer van die vriendschap....En ik zal eens even kijken of ik een fotosessie met de draagdoek kan doen... Linda: grrrrrrrrrrrrrrrrr mannen Ice: wat zielig dat Luna toch last van krampjes blijft houden en niet zo wil slapen. Hopelijk helpt die bakerdoek. Ik zou daar zelf het cb niet voor bellen en eerst eens gaan proberen. Nieve heb ik in een wrapper in bedje liggen, das niet echt een bakerdoek maar ze ligt er wel geborgen in en haar armpjes kunnen niet overal heen, helpt hier prima. Jvtje: das nog een flinke hoeveelheid na een voeding........Hier kolf ik dat soms ook na een voeding. Als ik een voeding helemaal oversla kolf ik gemiddeld tussen de 300-400 ml. De kolf bevalt nog steeds prima? Fijn dat je samen met je man kunt als Maud de prikjes krijgt, dat lukt hier helaas niet... Meiden met onrustige of slecht slapende kindjes misschien hebben jullie iets aan het volgende boek: Regelmaat en inbakeren. Ik heb dit voor de bevalling gelezen en daaruit zeg maar een soort schema/ritme gehaald wat we consequent zo doen. Nieve slaapt hierdoor goed en huilt bijna nooit, alleen als ze honger heeft. Het ziet er als volgt uit: - wakker worden, even knuffelen - schone luier - voeden - spelen( kan op de arm, in de box of wipstoel) - bij tekenen van moe worden( gapen, met knuistjes in ogen wrijven, jengelen) wakker in bedje leggen. Soms jengelt ze dan nog wat, soms is het wat huilen maar nooit langer als 10 minuten en ze valt dan ook goed in slaap.