Thanks Essie! En jouw meissie is ook een plaatje... Witte reus: succes op het cb! Dolphin: hoe was het op het cb met Angelo? Nazli: hier een foto van Nieve in dat zitje. Nieve net gevoed, ze ligt nu lekker in de box naar de mobiel te kijken. En dan dadelijk lekker even wandelen en boodschapjes doen.
Best handig zo'n ding! Ik heb een easy float ook leuk Hoop dta het bij jou wel wandel weer is.... Hier helemaal niet, ziet er somber uit. Heb maar de was gedaan en Bullet vlug uitgelaten! Lijkt wel te gaan regenen
Ice: Nieve slaapt overdag tussen de 3-4 uur tussen de voedingen. Soms slaat ze een slaapje over en blijft ze wakker ertussen. Meestal slaapt ze gewoon boven in wiegje of ledikantje, soms beneden in de kinderwagen. Dag ziet er ongeveer zo uit: 6 uur-9.30-13.00-16.30-20.00-23.30. Ze houdt dit ritme redelijk aan met de bv, kan een uurtje verschil tussen zitten..
Ja zo'n ding hebben wij ook voor in het grote bad. Dat vindt ze ook heerlijk. Het is hier droog met een klein zonnetje, beetje winderig. Wel lekker wandelweer denk ik...
Nou wandelse dan maar he Ik heb vandaag een thuisblijf dag! De afgelopen dagen veel weggeweest. Ze is nu flink aan het bij slapen hihihi
Jammer dat de bv terugliep.....Kan me voorstellen dat dat zwaar is. Dan nu weer rust met fv...... Hier gaat gelukkig nog altijd supergoed met de bv. Wil toch proberen een half jaar bv te geven als het lukt en zo mag blijven gaan.
Hallo meiden, Jeetje wat word er een hoop gekletst, ik kan het niet meer bijbenen Vroeger lukte dat toch een stuk beter Hier een prima nacht gehad, 24.00 laatste fles gehad en toen kwam ze pas weer om 07.00 dus ze heeft doorgeslapen! =D> Ben zo blij en trots op haar, ze doet het zo goed! Probeer al heel de tijd foto's via Kruidvat te bestellen maar mijn computer loopt iedere keer weer vast, iemand daar ook problemen mee? Welke winkel gebruiken jullie om foto's te bestellen? Ik ga nu ff snel bijlezen!
Ik ben jaloers op je! Ze was zo te klein ze kon niet zuigen te zwaar. Met kolven liep het erg af! Ook werd het me teveel, is me gezegt om het maar af te bouwen. 3 weken heeft ze gehad. Ben ik erg blij mee om het toch gedaan en meegemaakt te hebben. Is zoiets speciaals de borst geven!
Nieve was ook erg klein, ze is met 37 weken geboren en woog 2825 gram en was 46 cm. In het begin wilde ze ook niet aan de borst drinken maar na 6 dagen volhouden en veel kolven is het uiteindelijk toch gelukt en sindsdien gaat het super! Lafo: meestal bestel ik ze via de hema. Succes met lezen! Er komen nu ook wat brulletjes uit de box, dus ga haar in de wagen leggen en op pad... Tot later!
net met angelo naar de cb geweest en hij heeft ook een voorkeurshouding met zijn hoofdje. Veel adviezen meegekregen en nu maar hopen dat het over 2 weken beter gaat, anders komt de fysio langs. Over 2 weekjes ook de 2 eerste prikjes halen..
Hoi! @ Will: owwww wat lief dat lobke al schaterlacht! Dan smelt je toch gewoon..heerlijk hoor! Jasper lacht al wel, maar schateren toch echtnog niet. @ Evelien: wauw, je haalt de schade gelijk goed in met een heel boekwerk..hahahaha. En ja...het cb...dat is een verhaal apart he, ik haal eruit wat me goed uitkomt inderdaad en verder hou ik vast aan mijn eigen gevoel. Soms kunnen ze wel goed advies geven en heb nu gelukkig een echt aardige arts en verpleegkundige en die hou ik ook als het goed is, dus dat scheelt dan wel! @ Ice: het gaat wel goed hoor, na de eerste boosheid en schrik heb ik me er nu bij neergelegd en spreek hem nog wel op de msn, alleen is dat nu natuurlijk heel vreemd, best afstandelijk, alsof je kennissen bent, maar goed dat verandert ook wel weer... @ Esther: welkom hier! Jij bent dus mooi op tijd bevallen dan! En ook nog supersonisch snel lees ik al..wauw! @ anastasia: jeeeeeeeeeeeeeej! Wat kan je dan blij zijn met een volle luier he! @ Sjaandiaan: hier zit ik meestal op vijf voedingen op een dag en ik geef bv dus geen idee..., ik kolf wel af en dan krijgt jasper wel 160 en dat drinktie ook op.... @ Ice: jasper slaapt heel wisselend, sowieso 's nachts vanaf een uur of acht-negen sávonds en overdag wisselend, vanmorgen istie veel wakker geweest en nu ligtie weer ff plat.. @ Esther: mooi meisje hoor, jouw samantha @ hannah: zo'n zitje had ik dus toch ook al idd, maar dan in de vorm van een beertje. Wilde het gisteren uitproberen, was alleen thuis en eigenlijk moesten tim en jasper allebei, dus ik wilde ze samen doen...nou ja ..dat ging wel goed hoor, maar tim moest en zou in het beertjes zitje...zucht.... tim toen dus maar daarin en heb ik jasper laten drijven op mijn hand, ook helemaal goed. Zo nu ga ik zo denk ik ff uurtje liggen, heb knallende koppijn... waarvan? Ik heb echt geen enkel idee @
@Lafo: tja dat plannen vd dag is moeilyk hé, vind ik nu nog soms wel, je kunt t nog zo mooi bedenken, maar als de kleine t er niet naar heeft is t bye bye planning! Bedoel je met dat rare ademhalen soms heel snel achter elkaar, en soms heel rustig? dat is normaal. Net als rochelen en hoesten (niet teveel natuurlyk haha). Wist ik ook allemaal niet hoor. Wat fyn dat je nu voor jezelf een beslissing hebt genomen, en dat je er zo tevreden mee bent! (heb je je borsten wel weer van de wilgen afgehaald en terug in je bh gestopt? ) Au je 1ste kolfervaring klinkt niet erg prettig Hier ook zo'n gulzige hoor, 5x150 maar liefst en dan ook nog es 20 ml water er extra by! Waarvan was de bult? wat een rare opmerking van die vrouw, dat zeg je toch niet! @Voetballen: wat een super wedstryd hé, heeft Luna haar ek outfit toch geholpen : @kleding/ afvallen: nog steeds een triest verhaal hier . Ben afgelopen week wel 1 kilo afgevallen (nog maar 11 te gaan ) *zucht* Gelukkig zien mn borsten er nog fraai uit Maar zo te zien ben ik niet de enige die nog in haar zwangerschapskleding loopt? @Lindatjuh: 66? wou dat ik daar al was, dan hoefde ik nog maar 6 kilo *nog een zucht* @Gina; jy ook al over op de fles meid, jammer, maar idd, als t terugloopt, en jy je er beter by voelt, is dit de goede beslissing! Enne fles is ook heel fyn hoor, ik kan t weten @anticonceptie: hier nog nix, heb t maffe id dat als ik weer met de pil begin, ik die kilo's nooit meer kwyt raak, zou dat kunnen? of maak ik mezelf weer gek? @Neia: Luna nam de fles ook gelyk, maar zy drinkt ook water en thee, dus ze is wel makkelyk. Gewoon een kwestie van proberen denk ik. Als je je er beter by voelt, dan stap je toch lekker over. Na al die pyn zal er niemand zeggen dat je het niet geprobeerd hebt, of iets niet goed gedaan hebt/ doet! gewoon je eigen gevoel volgen, is voor grote en kleine Neia beter En oh nee, wéér die nierstenen Balen zeg, wou dat alles es op rolletjes ging lopen voor jou! @Friendly: wat fyn dat de lactatiekundige zo'n succes was! en wat is ruben weer goed gegroeid! Wat zyn de symptomen van Kiss? -> oh zie het al, hmmm sommige van die dingen komen me iets te bekend voor T slecht slapen (overdag), voorkeurshouding (leg wel steeds t hoofd de andere kant op), spugen (is met de nutriton wel minder geworden), overstrekken? (denk ik, maar is niet heel veel) ze heeft ook best vaak de hik, en dat schrikkerige heeft ze ook wel, paar x per dag. Nu maak ik me wel een beetje zorgen Oja, je mag wel wat kilo's van my hebben hoor! Wat een leuke romper! Hoe kom je daar dan aan? @wittereus: ja moeilyk hé, doe anders eerst kleurspoeling! Enne je knut altyd nog net als my duo penotti doen @Will: hier ben ik! toch wel fyn dat ik gemist wordt @Evelien: pfff klinkt druk meid! Knap hoor dat je t volhoudt, denk je ook een beetje aan jezelf? @Hannah: balen zeg vd spruw! hopenlyk helpen de meds snel! Wat fyn dat t gesprek je zo geholpen heeft! Als je praten wil, dan weet je me te vinden hé! Enne jaja, kleertjes.com hé, zei t toch wat heb je besteld? @Lafo: wat super dat het beter gaat met de voeding, en dan Amy gegroeid is! Het is zeker de goede beslissing geweest hoor! En is dat zo van die herhaling? Mn buurvrouw heeft t ook gehad, maar die houden het nu denk ik ook by 2. @Nazli: gelukkig goed gegroeid en geen spruw! @Neia: fyn dat je een beslissing hebt genomen meid, En zo te zien gaat het gelyk goed met jullie kleine meid, wat super! Wel balen dat t herstel by jou nog niet zo opschiet, behalve rust nemen, en goed naar je lichaam luisteren heb ik eigenlyk geen tips, sorry @Boeren: hier ook net een bouwvakker hoor @Fiona: wat lief meid dat je naar me vraagt Enne tuurlyk is fv hardstikke goed, als je meisje tevreden is en goed groeit, daar gaat het om hé @Lindatjuh: bah dat is wel erg flauw van Marc zeg, kan me voorstellen dat je daar erg boos om wordt! @Jvtje: ja echt heel zielig Wil vrydag t er toch es over hebben de overstap te maken naar friso comfort, dat gedoe met poepen en krampjes, wordt er simpel van En vind t zo sneu als ze zo moet huilen! Ik moet vrees ik alleen naar t cb, denk dat ik een vriendin mee vraag... Enne 270 gekolf? geloof dat je wel aandelen kunt nemen by de campina super! @Will: de ehm dktp en bmr geloof ik.... @katsas: ze wordt er wel rustig van, maar slaapt net pas. Elke keer als haar speentje uit valt, moest ze weer huilen. Als ze maar diep in slaap is, maakt die speen nix uit, maar als ze op t randje is, dan wordt ze weer wakker en is t huilen En kan moeilyk de speen vast plakken @Anastacia: thnx, doe maar terug! @jvtje: oh dan is t de pneu ipv de bmr.... @katsas: weet wat je bedoeld met ik ben jaloers, als ik hier posi verhalen hoor, ben ik ook nog steeds wel jaloers hoor! heb al wel besloten dat ik by een evt 2e gelyk een kolf zou kopen! @Gina: helpt rooibos ook? venkelthee ook! @Askim: ok, ben nu ook al ermee begonnen. Thnx! @Will: thnx voor je antwoord! @evelien: zo ff reageren zeg wat een verhaal! @essiegirly: welcome hiero! Enne een maand tevroeg, hoe gaat t nu met Samantha? En met jou natuurlyk! wat een snelle bevalling zeg! @friendly: hmmm dat er niet in geloven vind ik eenbeetje vreemd. Hopenlyk helpt de fysio! @slapen: hier drinkt Luna 7, 11, 3, 7 en 11 uur, ongeveer. Meestal gaat ze na de voeding slapen, maar soms is ze ook een paar uur wakker (zoals net), en slaapt ze maar een 1,5 uur. savonds meer wakker, en snachts slaapt ze door. @nazli: plakband nee dat gaat hier ook niet gebeuren! @Hannah: thnx voor de tips, dat schema ziet er idd meestal hier zo uit, alleen soms gaat ze gelyk na een voeding naar bed. wat een leuk zitje! Ik ga strax ook maar es wandelen denk ik! Als die donkere wolken tenminste ooit nog es verdwynen @Essiegirly: hier tzelfde hoor, Luna was 2740 by de geboorte (2,5 week te vroeg) en had dus ook moeite met zuigen. heb t een maand geprobeerd, maar toen liep het zo terug dat ze elke keer honger kreeg, dus hier ook op de fles! @katsas: heb t hele verhaal niet mee gekregen, maar is er dan wel een kans dat het weer goed komt? beterschap met je hoofdpyn! Zo ik ga maar es ff eten, en dan scrappen, voor madam weer wakker word! laters!
hmmm het lijkt zo handig, ik heb ze wel in de winkel zien staan, maar nooit gedacht dat het handig was
Hannah: ze woog 2460 gram en was 45 centimeter...... Dolphin: ook hier de fisio aan huis voor de voorkeurs houding Is best een rot gezicht, lijkt zo hardhadig! En die man heeft ook echt hele grote handen whahahahaaha Maar hij is heel aardig! Katsas: Optijd? ze was een dikke maand te vroeg 8 mei geboren i.p.v 8 juni
Fysio belde net, ze komt maandagmiddag aan huis. Vertelde haar over Kiss en ze vroeg meteen welke huisarts gezegd had ik gehad had... ze is het dus duidelijk niet met de huisarts eens. Maar goed, maandag gaan we verder kijken. Ice: dat rompertje komt gewoon van de prenatal, vandaag heeft ie hem aan met mama is de allerliefste (papa had ie nl al ondergespuugd ). Ruben was net weer wat onrustig, Had hem een uur aan de borst gehad maar wilde niet echt drinken en als ik hem weglegde dan gaf ie weer hongertekens. Flesje klaargemaakt en nog 60cc bijgedronken. Nu slaapt ie.
Fiona ik gebruik ook Avent bij Amy werken die flessen echt goed, in het begin verslikte ze zich nog weleens maar nu niet meer maar dat kwam dat ik toen nog bv gaf en aan de borst moet ze harder trekken dan met de fles. Ik hoop dat Beau het steeds beter gaat doen, het heeft even de tijd nodig. Boeren dat kan Amy wel, beter dan ma en pa Ik mag haar niet op haar zij leggen, ze moet op haar rug en ze heeft echt voorkeur helaas dus moet er echt opletten dat ik de wieg af en toe omdraai omdat ze graag naar het licht toe slaapt. Will misschien wel goed bedoeld van de ha maar verkeerd uitgelegd dan, ik had gewoon het idee dat zijn geloofsovertuiging meewoog in z'n preek naar ons toe en dat vind ik niet kunnen. Marieke gelukkig meid, goed dat je een beslissing genomen hebt. Beter vrolijk met de fles als ongelukkig aan de borst, althans bij mij heeft het erg geholpen. Misschien herstel je straks ook veel sneller, heb je meer rust en voldoening. Bij mij kwam er ook nog eens bij dat ze afviel gelukkig wat dat betreft krijgt ze genoeg aan je borst om het zo nog af te bouwen. Alleen zul je misschien straks merken dat ze moeilijker je tepel te pakken krijgt, ik merkte bij Amy wel degelijk speen/tepel verwarring, maar dat hoeft bij jou niet het geval te zijn. Ik ben benieuwd of ze die fles van 125 ml helemaal heeft opgedronken, ik denk van wel. Amy krijgt 5 x 125ml en dat kan ze goed verwerken. Wat groeien jullie baby's allemaal hard Amy is nu 70 gram gegroeit in 4 dagen dus echt hard gaat het niet maar ze groeit weer in ieder geval. Lindatjuhhh herrie met man / vriend hoort er echt bij, merk het vandaag ook weer, ik zoek het soms ook op moet ik wel eerlijk zeggen Zullen wel nog een restje hormonen zijn Ice en Anastacia wat vervelend dat jullie meisjes zo slecht poepen, is daar een reden voor? Lijkt me zo zielig voor ze, vooral die darmkrampjes dan zijn ze zo zielig Katsas nou ik wil nog geen sex hoor, ben veels te bang, was alleen benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb natuurlijk ook mazzel dat ik niet ben ingescheurd en ook niet ben ingeknipt maar de angst voor enorm bloedverlies blijft.......ben bang dat hij iets kan raken Jvtje Melkunie is jaloers op jouw productie en ik ook hoor trouwens, blijf erbij dat bv het intiemste is wat je met je baby kan hebben, maar wat niet is is niet! Gina is toch goed meid, ik wacht af tot iedereen zich weer fit voelt! Geef jij rooibosthee gemengd met de fv? Mag je dat ook alleen geven een beetje rooibosthee? Vroeger mocht venkelthee, maar helaas mag dat weer niet meer maar vraag me af of je ook nog wat anders tussendoor mag geven. Anastacia hier gaat het super en met Laura haar krampjes? Heeft ze al wat meer gepoept? Hier 3 poepluiers vanmorgen Jullie mogen ook naar mij toe komen, ik heb wel een tuin, maar we kunnen ook ergens anders afspreken! Askim dat moet ik ook nog steeds doen mijn bevallingsverhaal opschrijven voor de verwerking, ga zo de jouwe lezen! Evelien ja idd mijn man wilde er altijd maar eentje, en ik meerdere omdat ik enig kind ben en grote gezinnen idealiseer. Zoals bij jou lijkt me wel druk, maar supergezellig! Ik moet 1 september ook weer beginnen, maar bij mij word dat toch een ander verhaal natuurlijk met mijn werk problemen, even niet aan denken nog Friendly ben erg benieuwd wat ze gaan doen dan bij de kinderfysio? Hoe moet ik me dat voorstellen? Oefeningen, masseren etc? Essiegirly welkom meid! Wat leuk dat je samen met je zus zwanger was, zo afgesproken Witte reus zo heb ik het ook gedaan afkolven op verzoek En nu kolf ik nog maar 1x per dag, het loopt echt op z'n einde, hoofdstuk bv is echt afgesloten! Hoe lang heb jij moeten afkolven? Amy komt meestal om de 4 a 5 uur en soms langer ('s nacht maakt ze een lange ruk) en 's avonds korter op elkaar. Overdag kan er weleens 6 uur tussen zitten, ik weet niet of dat wel goed is maar ik geef maar 5 voedingen. Zo staat het ook op het pak. Hannah jammer dat je alleen moest en dat Jeroen niet mee kon, ik hoop dat Ramon wel mee kan maar dat weet ik met hem en zijn werk ook nooit. Ice ja dat onregelmatige ademhalen idd met rochelen en hoesten, wist ik veel Beter 1x teveel dan 1x te laat vind je niet En ik loop ook nog in m'n zwangerschapskleding, jammer dan. Leuke foto van Luna
Ik ga inderdaad perfect met de borstvoeding. Louise vaart er wel bij, gisteren alweer 3620 (ze komt van 3440 - wat ze af is gevallen nog, was niet hel veel). Het liep ook gelijk de 1e dag al, want zondag (zaterdagavond geboren) gaf ze 's middags al wat melk op. Ben er zeer blij en tevreden mee. Kreeg wel gisteren van het consultatiebureau de tip om vanaf 5 weken elke dag in elk geval 1 voeding af te kolven en in fles te geven om haar aan de fles te laten wennen. Vind ik minder, maar wellicht is het ook wel makkelijk. Ze doet 's avonds trouwens ook helemaal zelf dat clustervoeden, drinkt onwijs veel en wil om het uur aangelegd worden, maar dit heeft als voordeel dat ze vanacht dus van 12 tot kwart over 7 geslapen heeft. Wat een luxe! Hebben jullie al kinderbijslag aangevraagd? Ik heb het net gedaan via de site van de svb en m'n digid, ik dacht... zal eens kijken en Louise stond er al in bij m'n digid, dus heb het gelijk maar aangevraagd. Ik denk alleen dat we die van 5 juli niet meer krijgen, of wel? Zal dan wel 5 oktober worden, het volgende kwartaal.