hier zou ook nog van alles gedaan kunnen worden.... maar vandaag ff niet... heb ook echt totaal geen zin! Misschien morgen als ik tenminste een goed nachtrust krijg ( Ruben )
Over spaargeld gesproken, wij kunnen helaas nog niks sparen voor haar vanwege de dubbele lasten, morgen gelukkig weer een kijker dus fingers crossed. Maar opa's en oma's hebben al een spaar rekening voor haar geopend, ze heeft al 3000 euro, we zijn echt vreselijk verwend
Ik begin op pagina 101 met reageren WitteReus, ik kan me voorstellen dat het voor jullie vervelend is als de buren pas rond half 7 beginnen met lawaai maken. Maar ik weet niet of het mensen zijn die overdag werken? Want wanneer moeten ze het anders doen. Ik vind het een ander verhaal worden als ze het de hele dag door doen en dan ook vooral na 22 uur (want dan liggen er toch al wel heel veel mensen op bed). En weet je dat juist veel kinderen doorslapen op lawaai? Marieke, moeilijk he.. om te besluiten om de bv af te bouwen. Ook al is dit vaak voor de mama het beste, het doet stiekem zoveel pijn om te stoppen wantje wilt je kindje het beste geven. Maar als je het redt met 2x geven en 1x kolven en dan nog paar x flesje dan is het toch ook goed? Vind ik wel tenminste! Als je het zo doet denk ik ook niet dat je echt veel hoeft af te bouwen. En het opbouwen van wandelen, opbouwen dus Als je nu 300 meter kunt lopen dan doe je dat een weekje elke dag. En de week erna dan ga je net iets verder. Dus bijvoorbeeld je begint met een blokje om, die week erna doe je twee blokjes. En natuurlijk allemaal met de kinderwagen (met Neia er natuurlijk wel in he ) (ondertussen begint er hier eentje honger te krijgen) Anticonceptie, moet ik ook snel over gaan beslissen want de sex begint weer goed te komen hihihi Ik twijfel tussen Mirena en Implanon. Ik ben bang dat ik de mirena te goed ga voelen. Sterilisatie doen ze echt niet snel. Volgens bij zolang je onder de 40 bent proberen ze je over te halen het nog niet te doen. Afvallen, nog 10 kilo tot het gewicht van voor de bevalling, en dan nog zon 20 die er nog af moesten hard werken dus. Maar komt na 7 juli, dan ga ik weer bakkeren. Nazli, het alleen badderen is goed te doen. Hoe doe ik het Badje staat in de badkamer, dan leg ik de badcape klaar op de wc zodat ik de natte Fay er meteen goed op kan leggen om in te wikkelen. Ik kleed haar op haar gewoon op haar kamertje uit en ga dan snel naar het badje. Hoe hou je de kleine vast: Je legt je linker pols (is mijn voorkeurskant ook met voeding geven) onder het nekje en dan pak je het linker bovenarmpje tussen duim en wijsvinger (de rest van je hand vouw je dan gewoon mee) dan kan de kleine in het badje dus niet wegglippen. Ga anders een keer zonder water oefenen met Isa nog aangekleed. Linda, ik had hem zelf laten koken, of een boterham gegeven. En vraag maar of ie een hele week met je wilt ruilen, inclusief de nachtvoedingen! Fiona, als het echt goed gaat met de bv dan is het ideaal. Alleen vaak kost het te veel energie en dan wordt het een ramp. En ik ben echt vaak jarloers op moeders waarbij het vanzelf gaat. Ik typ nu ook met 1 hand En Fay heeft dus al minimaal een plat hoofdje, dus wij laten haar ook af en toe op de zij liggen. Anastasia, leve de schommel Scheelt heel veel gejengel (behalve als ze echt MOET eten) Ice, de eerste prikjes alweer  Fay krijgt die op 7 juli. Vaderdag, doen we pas aan als ze zelf kunnen knutselen. Jvtje, 270cc kolven? WoW! En Fay ligt overdag ook in de kinderwagenbak beneden. Scheelt me regelmatig traplopen. Will, misschien ff de GGD bellen in Roosendaal en navragen? Plusmarkt, daar ben ik dus ook te laat voor.. jammer Voetbal, hier de tuin dus vol en aan het einde van de avond een paar zatte heren die ook de dag erna gewoon moesten werken (foutje hihihihi). Ik heb gekeken met Fay op mijn arm, ze wilde niet slapen. Katsas, mijn stuk is nog langer hahaaaha Anastasia, doe je miriam25 de groetjes terug! Jvtje, DKTP is de tweede die ze met 8 weken/ of 2mnd krijgen Anastasia, lukt op veel plaatsen wel met veel kinderwagens. Je moet alleen van te voren even zoeken.. En hier ben ik hahahaha, moest ff flink wat typen. (ben nog bezig dus) Askim, ik ga zo je bevallingsverhaal lezen. En aan de rest, wel leuk dat velen van ons hun verhaal hebben gedaan. Het was aardig stil met bevallingsverhalen vond ik. En wij hebben dat even nieuw leven ingeblazen! Ice, officieel moet je overleggen als je wilt gaan inbakeren.. maar ik denk dat je moedergevoel wel genoeg zegt! Will, er zijn toch ook flessenverwarmers die je in de auto kunt gebruiken? Misschien kan je je moeder even op pad sturen en dit nog snel laten opsturen (kan dat nog in 2 weken?) En een uur drinken per keer, kan me voorstellen dat je er een beetje genoeg van hebt. Maar misschien wat Marieke ook gaat doen, de ochtend en de avond voeding wel live voeden en de rest kv of gekolft? Evelien, Fay is ook zon knoeierd. Ze doet het niet altijd, maar ja ze heeft er geen last van gelukkig. En de HEMA worst is wel van de UNOX, maar het is niet dezelfde worst als de Unox worst. Er zit wel verschil tussen. En Evelien, ik kreeg ook meteen tips mee voor het hoofdje en in het dossier is er een notitie van gemaakt dat ze het nu al in de gaten gaan houden. En het is echt maar heeeeeeel klein beetje dat het vlakker werd (dus zo groeit het zeker nog wel goed, maar het moet natuurlijk niet erger worden) Ik ken het gevoel van s avonds wel de tijd te hebben voor het forum, maar geen puf meer hebben om te reageren. Ik doe het nu dan ook maar een keertje extreem uitgebreid. Werken, ik moet eerst werk vinden lastig dus! Maar laatste week van juli loopt bevallingsverlof af, dus moet ww gaan aanvragen volgende week. (Liefst deze week nog) Ice, jij hebt toch ook een babybjorn buikdrager? Vind ze dat wel leuk, omdat ze geen buikslaper is.. heeft ze er aan moeten wennen? En maar 1 streepje overgehouden aan de zwangerschap.. mazzelaar! Ik heb echt een tijgervelletje whahaha. En vandaag weer een string aan YEAH Hoi Essiegirly welkom bij deze kletstantes. Friendly, ik zou als ik jouw was toch naar de osteopaat gaan, en het kisssyndroom niet bestaan? Ze zeggen zoveel dat het misschien niet eens bestaat, maar hoe kan het dan dat de behandeling door een osteopaat bij kindjes die het kisssyndroom hebben toch helpt? Lijkt mij de moeite waard. En ik vind dat zij gewoon ook eventjes naar Ruben had moeten kijken. Maar scheelt, ik ben dankzij Sam heel wat assertiever geworden. En als ik iets in mijn kop heb hahaha Anastasia, twee zielen 1 gedachte ten aanzien van Ruben en Friendly hihihi. Friendly, je zou bijna de visite afbellen om Ruben (en jezelf) wat rust te gunnen. Essie, wat een bevalling, dat was ook niet meer tegen te houden. Duidelijk dat er iemand geboren wilde worden hihihi Friendly en Essie, wat spannend vandaag! Nazli, bedenk me ineens, ik heb nog zon baddingetje waar je je kindje op kunt leggen in bad. Ik vind het niet prettig en gebruik het niet. Misschien is het iets voor jullie (Easybath heet dat ding, en er zijn er hier meerderen die het wel fijn vinden) Anastasia, zo badder ik dus ook met Fay, alleen sop ik haar niet in (ivm eczeem bij Sam gebruik ik bij Fay dus ook bijna geen sop dingetjes) Askim, als je er bij bent mag ie echt wel op zijn buik slapen hoor. Sjaan, Fay drinkt 6x per dag. Ik maak 5x 120cc met 4 schepjes en 1 schepje nutriton. Meestal laat ze hier een bodempje van staan. En 1x per dag maak ik 150cc met 5 schepjes en 1 schepje nutriton. Dit drinkt ze meestal bijna helemaal op (is dr laatste voeding) Geef jij trouwens mijn naamgenote bv of fv. Want fv dan zou ik idd ook rekken, met borstvoeding zou ik gewoon geven als ze vraagt. En het is niet altijd honger, soms is het zuigbehoefte, of mamahonger. Wittereus, ik heb al een slaapzakje klaarliggen (van de hema, de kleinste maat). En die dingen werken goed hoor. Je moet alleen letten op de armgaten, die mogen niet te groot zijn. Nazli, is maar goed dat jij er geen plakband om het speentje plakt. Want als ze speentje niet meer willen spugen ze het uit, en dat lukt dan niet, en dat kan gevaarlijk zijn. Je kan wel een spuugdoekje door het dingetje van de speen halen, dan raken ze het minder snel kwijt. En over een tijdje (oke, kan even duren hihihihi) dan kunnen ze de speen zelf weer terug doen. Dat is pas rust Sjaan, je kan niet met mij wandelen ik zit op de bank Hannah, plast/poept Nieve nooit tijdens de voeding? Ik moet Fay regelmatig na de voeding nog een keer verschonen. Het is dat ze zoveel spuugt als ik haar na de voeding verschoon, maar eigenlijk werkt dat voor haar beter. Lafo, ik maak fotoalbums, die laat ik via de HEMA afdrukken. Essie, hier ook een kleintje. Fay was 2600 gram (Sam was zelfs 1218 gram bij haar geboorte, maar die kwam 10 weken te vroeg), ik heb bij Sam wel bijna 6mnd gekolfd maar bij Fay trok ik dat niet. Maar beide dames hebben/hadden een te klein mondje waardoor het mij te veel pijn deed om bv te geven. Katsas hihihihi, gezellig ga je Jasper los in het bad laten en tim in het beertje wel lief, maar niet echt handig he.. maar kan het wel al voor me zien Ice, door de pil kan je zelfs aankomen, dus het maffe idee dat je daardoor je kilos niet kwijt raakt.. kan het me goed voorstellen! Lafo, jij hebt toch zw. Vergiftiging gehad? Ik dus bij Sam ook (had zelfs HELLP en zat tegen eclampsie aan, voor diegene die het niet kennen, dan krijg je stuipen) en bij Fay bleef het bij een hoge bloeddruk, dus hier geen herhaling! Onsukkie, je krijgt idd pas in oktober de kinderbijslag. En dat is dus om het duidelijker te maken (NOT) de kinderbijslag van juli hihihi. Even tussendoor weer een huilende fay helpen Wittereus, misschien moet jij het gewoon 1x tactisch vertellen tegen je schoonmoeder. Dat je het fijn vind als ze even bellen voor dat ze komen. Dit omdat het gewoon heel erg druk is, en je de tijd echt nodig hebt om een ritme te vinden. Snapt ze dit niet dan is het aan je vent om een vent te wezen En denk maar zo met de kinderbijslag je krijgt het dus ook nog een kwartaal langer hihihi. Lafo, dat is moeder instinct. Je kindje huilt die zal vast honger hebben dus je borsten gaan maar melk geven (of je nu wilt of niet hihihi) Keukens.. pff die van ons moet ook. Maar dat gaan wij in de hypotheek gooien. Maar ja.. dan heb ik eerst een nieuwe baan nodig. ZO ik ben bij en jullie hebben hier een half uur kunnen lezen hihihihi Groetjes Daphne
Ga denk ik maar eten maken... Ruben slaapt nog en heb nog niet zoveel trek, maar als ie wakker wordt ben ik zeker een uur verder en dan heb ik echt geen honger meer omdat het dan te laat wordt. Heb wel weer wat makkelijks, kapucijners met spekjes en rauwkostsalade. in 10 min op tafel en weinig afwas Nazli: ik ben niks aangekomen van de minipil... maar als je er aanleg voor hebt kan het natuurlijk wel. Zal bij iedereen anders zijn denk ik! Anastasia: wat worden ze snel groot he
@KatSas: zolang je maar genoeg hebt voor Jasper Wat je dan nog overhoudt om te kolven is mooi meegenomen, maar natuurlijk niet het belangrijkste (al is het best lekker af en toe een voeding door man-lief te laten doen ) @Gina: groene ontlasting... ik zou het niet weten. Maud heeft hier meestal mosterdgele ontlasting, maar ook wel eens wat donkerder gekleurd, bruin-groenig, maar ik heb daar verder eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Je kan trouwens wel goed aan haar luiers zien wanneer ik spinazie of andijvie gegeten heb .. zitten er allemaal groene stukjes in Ik heb ook een mini-tuin Maar Eindhoven is vast wat uit de richting voor een zuid-holland meeting (om nog te zwijgen van het feit dat er dan echt even heeeeel hard iets aan de tuin gedaan moet worden....) @Askim: als hij dan wel maar rustig was, dan maakt het niet zo uit dat hij bijna de hele dag wakker was, toch? Althans, ik vind het niet zo erg als Maudje wakker is, zolang ze lekker rustig is. Als ze alles bij elkaar krijst, vind ik het toch wel minder gezellig... @dolphin: hoe was het op het cb? Oh, ik lees het al. Heeft Angelo dan ook last van de voorkeurshouding, of dreigt in elk geval een afgeplat hoofdje? Over 2 weken al de eerste spuitjes da's wel vroeg, toch? Maud krijgt ze pas over een maand en is toch even oud als Angelo... @evelien: hier geen last van veel geknoei. Er stroomt af en toe wel een beetje voeding langs haar mondje, maar zeker niet veel en dat komt hier omdat mevrouw nogal gulzig drinkt (nou ja, er zit natuurlijk ook wel veel in m'n borsten, het spuit er nog net niet uit). Een voorraad aanleggen... mjah, daar heb ik al wel eens over gedacht, want volgens mij zou dat inderdaad nog lukken ook, als ik zou willen... (of het genoeg zou zijn om het tot 6 maanden te rekken weet ik niet, maar moet toch een heel eind kunnen komen ). Maar dan zou ik volgens mij de hele dag alleen maar bezig zijn met voeden & kolven en daar heb ik dan toch weer niet zo'n zin in... Ik kolf nu al niet na elke voeding het laatste beetje af, omdat ik gewoon te druk met Maudje bezig ben en daarna blij ben dat ik weer even gewoon kan zitten (is soms ook pas 2 uur nadat ze gegeten heeft, dan vind ik het al te laat om nog te kolven) Maud lacht ook al vanaf het begin zo'n beetje. Voor een deel zullen het vast wel stuipjes zijn, maar ik heb wel het idee dat ze daarnaast ook bewust grijnst, bijvoorbeeld wanneer ze net wakker is en je komt haar dan uit haar bedje halen. Dan verschijnt er echt een big smile op dat gezichtje, zo leuk! @essie: welkom hier! Da's wel een hele snelle bevalling zo dan! En 9cm terwijl je de weeen niet/nauwelijks gevoeld hebt daar had ik ook wel voor getekend Spannend voor je zus! Grappig dat jullie dan bijna gelijktijdig uitgerekend waren! Wat een mooie foto van Samantha @friendly: jammer dat de ha niet eens naar Ruben wilde kijken, behalve naar z'n hoofdvorm Gelukkig kun je nu wel naar de kinderfysio, hopelijk helpt dat al! En met een beetje geluk staat de therapeut wat meer open voor KISS en kan hij/zij zonodig verder doorverwijzen. Als de therapeut ook manueel therapeut is, zal 'ie er vast wel voor open staan Hier was Maudje vanmorgen ook veel aan het kreunen. Ik had haar in bedje gelegd zodat ik kon strijken (wat ook wel hoog tijd werd, geloof dat er inmiddels van 2-3 weken kleertjes in de mand lag ). Was wel bang dat ze weer zou gaan spoken, omdat ze niet echt wilde gaan slapen. Maar gelukkig bleef het bij wat kreunen en kon ik dus prima de strijk wegwerken Maud lacht hier ook nog vooral zonder geluid. Al komt er een enkele keer wel al een leuk kirrend geluidje bij sinds kort Spannend van die vriendin zeg! Goed hé, dat de fysio het niet eens is met de huisarts! Zij gelooft dus duidelijk wel dat KISS toch een echt bestaande aandoening is. Gelukkig maar! Het is natuurlijk nog altijd niet gezegd dat Ruben het ook daadwerkelijk heeft, maar je wordt dan in elk geval serieus genomen en er wordt goed naar gekeken. Dat zal een hele geruststelling voor je zijn. Die tuin-weddenschap wil ik nog wel met je aan gaan. Hier is het 1 grote onkruid-zooi In het najaar gaan we er eens wat aan doen. De zomer vinden we niet zo handig daarvoor, vanwege de (mogelijke) hitte. @witte reus: hoe was het bij het cb? Alles goed? Gaat zeker snel met die kleintjes hè... volgende week zijn onze ukkies ook al 6 weken! Die van jou volgende week dinsdag, die van mij maandag. Voor je het weet zitten we hier te kletsen over wat we gaan doen voor de 1e verjaardagsfeestjes van al die kleintjes Maud slaapt al sinds ze een week of 2 oud is in een slaapzakje. In die van 70cm past ze prima, is niet te groot voor haar. Afhankelijk van hoe warm het is, trek ik haar 's nachts eventueel dan wel een truitje met lange mouwen aan (als ze overdag iets met korte mouwen aan had). Overdag ligt ze vaak zonder slaapzak in bed. Ze heeft nu een zomer-slaapzakje. Die zijn niet zo dik en hebben korte mouwen, dus daar heeft ze het niet snel te warm in! Ik doe er verder ook geen dekentje of iets meer overheen, die slaapzak moet voldoende zijn om haar warm te houden (da's immers het hele idee van een slaapzak, niet waar ) Als mijn (schoon)ouders zoiets zouden doen, had ik ze dus gewoon niet binnen gelaten hoor! Ik zou tegen ze gezegd hebben dat ik nu geen tijd voor ze heb, dat ik druk bezig ben met andere dingen en dat ze dat hadden kunnen weten als ze gebeld hadden, zoals ook al eens duidelijk gemaakt was dat ze dat moeten doen. Fijn dat alles zo goed was op het cb! @sjaan: Maud krijgt bv, dus hoeveel ze drinkt zou ik niet weten. 1x per dag krijgt ze een flesje afgekolfde melk. Ik doe dan meestal zo'n 140-150cc in het flesje en dat drinkt ze meestal ook wel helemaal op. Soms blijft er nog een bodempje achter en soms heeft ze er zelfs nog niet genoeg aan. Ze komt 5-6x per dag voor eten, waarvan 1 keertje in de nacht. Tussen de voedingen zit dan ook meestal 4-5 uur. Na de avondvoeding wil er nog wel eens 6 uur zitten voor ze weer komt. @Ice: euhh... Maud heeft niet echt een heel duidelijk slaapritme geloof ik. 's Nachts slaapt ze doorgaans wel goed. Afhankelijk van hoe laat ze de laatste voeding heeft (soms is dat al om 8 uur, soms pas tegen een uur of 11, half 12) ligt ze nog even lekker bij ons, danwel gaan we met z'n allen slapen. Als we haar in haar bedje leggen, slaapt ze eigenlijk snel goed in. Als het nog wat vroeg is, dan ligt ze vaak wel een uurtje wakker, maar valt dan ook in slaap. Dan komt ze 1x in de nacht, hoe laat is afhankelijk van wanneer ze de laatste voeding gehad heeft. Daar ben ik dan meestal een 3 kwartier tot een uurtje mee bezig, voor ze weer in haar bedje ligt (de laatste dagen lijkt het wel iets sneller te gaan, wat ik helemaal niet erg vind!) en dan slaapt ze nog een uur of 3-4. Overdag is het heel wisselend. De ene dag slaapt ze bijna de hele dag niet, de andere dag doet ze niets anders , meestal zit het er tussenin. Vaak slaapt ze 's ochtends wel redelijk, maar niet zo heel diep, en is ze 's middags een tijdje wakker. Tegen een uur of 5-6 valt ze dan vaak in slaap (tenzij ze dan honger heeft ). Als ze slaapt, doet ze dat meestal zo'n 3-4 uur achter elkaar. @nazli: ik heb van de Difrax een simpele badthermometer, in de vorm van een vis , die is volgens mij zelfs te koop in de supermarkt! Maud doet dat ook al met haar speentje... je hoort/ziet haar dan echt proberen dat ding te pakken met haar mondje, wat natuurlijk totaaaal niet lukt. Raakt mevrouw nog gefrustreerd van ook Dus ja, dan loopt mama wel weer om de fiep te geven @Hannah: de kolf bevalt uitstekend Ben er echt nog steeds helemaal blij mee. Ik kom er alleen niet aan toe om na elke voeding nog het laatste beetje af te kolven, maar da's niet zo erg. Als m'n borsten erg vol aanvoelen, zorg ik er wel voor dat ik na het voeden nog ga kolven, maar zolang m'n borsten leeg genoeg zijn, hoef ik het daar in elk geval niet voor te doen 300-400ml en ik vond mijn 270 van gisteravond al heel wat . Meestal kolf ik zo rond de 200ml als ik de voeding oversla en tussen de 50-100ml als ik na het voeden kolf, maar dat ligt ook een beetje aan hoe snel ik kan kolven na het voeden. Nieve alweer bijna 8 weken... en dus ook bijna 2 maanden. De tijd vliegt echt voorbij hè! @Lafo: wauw! Lekker hoor, dat Amy heeft doorgeslapen! Ik kan niet wachten totdat Maud dat ook gaat doen. Ze redt het nu een paar keer per week om 6 uur tussen de avondvoeding en de nachtvoeding te laten, maar die avondvoeding is dan vaak al om 8-9 uur Foto's bestellen: daar moet ik nog een keer voor gaan kijken, daar ben ik echt nog niet aan toegekomen! Van de kraamhulp en cb mag je ze inderdaad niet op de zij leggen, omdat dat de kans op wiegendood vergroot. Maar ik leg Maud gewoon op haar zij hoor. Ze slaapt er gewoon een stuk beter door. En als ik dan van mn moeder hoor dat mn broer & zus allebei buikslapers waren en nooit ergens last van hadden, terwijl ik wél op de rug sliep en juist ik een keer ophield met ademen... @onsukkie: we krijgen allemaal vanaf juli kinderbijslag, maar dat wordt pas aan het eind van het kwartaal uitbetaald, dus eind september/begin oktober zien we dat geld pas daadwerkelijk. @daphne: onder de 40 doen ze daar moeilijk over?! Mogen ze toch hun best doen om tzt m'n man uit het ziekenhuis te houden hoor... Maar goed, we weten al heeeel lang dat we graag 2 kinderen zouden willen, niet meer! Dus dat zou hier geen instant-beslissing zijn net na de geboorte van een eventuele 2e.
Zo tussen t scrappen door ff bylezen. Luna heeft iets na 3uur de fles gehad, en is wakker gebleven tot nu, ze ligt nu in bed, dus hoop dat ze haar speentje inhoud @Friendly: hmmm miss dat ik die nog ff ga halen om zondag aan te trekken, is wel leuk toch? of hebben ze ook t-shirtjes? Heb al zoveel rompers @Lafo: weet ik niet, ik denk dat het hier komt van de nutriton, nu ik 20 ml water by de fles in doe gaat t wel ietsje beter, maar nog wel krampjes steeds Waarom mag je geen venkelthee geven? Enne dat rochelen en zo wist ik ook niet, vriendin had dat gevraagd op t cb, en zy zei dat tegen my. En van dat ademhalen wist Maikels moeder. Leuke foto hé hihi, heb em ook besteld als ek cover van de veronica gids! @Fiona: tjee meis, nee dat is niet leuk zo hé? Welke fles gebruik je? Miss is een andere fles een optie? Wy hebben difrax, en geen last van lucht. Wel met t kleinste speentje... @Wittreus: whaha, die bram toch Hoop dat het geen eczeem is meid! Enne ben jy tzelfde duo penotti als ik dan? Wa vervelend weer met je schoonouders zeg **hmmm Luna ligt heel wakker te kyken, dacht dat ze moe was ** @lelykste tuin met onkruid: ahum geen commentaar @nazli: zo das beter zo'n kinderbyslagfonds! @Daphne: ja dat is zo haha, en ik heb een babyfoon met camera, dus kan precies zien wat ze doet. En ik ga tussendoor ook vaak kyken hihi, hoezo dwang neuroot Luna vind de babybjorn helemaal super. Ze ligt ook wel graag op myn borst/ buik. Enne zie je wel, ik ga pas weer aan de pil als ik de kilo's (byna) kwyt ben! Maar ehm, condooms vind ik ook maar nix @Jvtje: haha valt maudje dus ook in slaap als t byna tyd is voor voeding, hier nog zo'n dametje Luna is alweer 8 weken geweest, en zaterdag is ze gewoon al 2 maanden, niet te geloven hoe snel de tyd gaat! Pffff ik moet er nog helemaal niet aan denken om te gaan werken Gelukkig ben ik elke morgen vry, en op de woensdag..... Nou ik ga maar es eten koken, moeten op tyd eten, want deze mams gaat vanaaf alwéér sporten (gisteren ook al geweest *trots op zichzelf*) Luna ligt met een gryns te slapen hihi. Nou doei! Oh voor ik t vergeet, heb nog een par vraagjes, miss dat jullie dat weten: - wanneer gaat die bruine streep weg dacht dat ie al heel snel na de bevalling weg zou gaan, maar hy is er nog steeds - wanneer zyn je buikspieren weer gesloten? ongeveer? nu ga ik echt, ciao!
Hmmm... *eigenlijk* zou ik nu wel eens wat te drinken willen (moeten...) pakken en heb ik ook wel enorm zin om het pak lange vingers dat hier nog ergens in huis ligt open te maken... Maar Maud ligt zoooo lief tegen mn borst te slapen, dat ik niet wil opstaan! Wat een dilemma zeg!
eindelijk eventjes tijd. daphne, pakketpost doet er langer over dan 2 weken. maar eenmaal in nederland ga ik afbouwen. als we straks onderweg zijn is de bv niet zo erg kan dan toch niets anders bedenken om te doen, haha. o, en roosendaal is van de baan we gaan naar steenbergen maar heb begrepen dat ze de eerste prikjes ook via de huisarts kan krijgen maar ga het nog even goed navragen. kon ook niet meer op GGD komen. hetzelfde voor mij, kan hier geen na controle krijgen moet de huisarts maar in nederland gaan doen. wat doen ze eigenlijk bij de nacontrole? ik kan mij alleen nog herinneren dat ze naar de baby keken en dat ze vroegen welke anticonceptie, wat doen ze nog meer. want als ik me goed voel is het toch niet nodig? geef even advies mijn kop lijkt wel over te stromen op het ogenblik. ik heb geen idee wat mijn gewicht is. de weegschaal is allang ingepakt en dat is maar goed ook want ik geloof niet dat ik heel blij wordt als ik er op ga staan. UNOX worst ook lekker, oef weer een pond erbij, ik pak die weegschaal nooit meer uit. friendly en essie, vreemd eigenlijk jullie kindjes zijn te vroeg geboren, lobke met bijna 38 weken en toch woog ze minder dan jullie kindjes. Sta er eigenlijk nu pas bij stil hoe klein ze eigenlijk was. sparen doen wij voor amy en daisy in nedrland, 25 per maand, lobke krijgt dat straks ook. ik heb vroeger, haaha vroeger zeg ik, de zilvervloot gekregen. ze spaarde elke maand een bedrag en aan de eind van de rit kwam daar een bonus van de bank (geloof ik) op. het bedrag kreeg ik toen ik 21 werd (alweer vroeger). we mochten zelf weten wat ermee deden als er maar ding van werd gekocht wat blijvend was (dus een herinnering aan mijn ouders) is bij mij een ringetje geworden. mmm, eventjes is wel heel eventjes geworden. tot strakjes
Hoi meiden, Even een waarschuwinkje, op badthermometers mag je nooit helemaal vertrouwen, ook altijd even voelen met je elleboog! Die badthermpometers zijn vaak niet goed, en gaan snel kapot! Die van mij deed het in de kraamweek al niet meer, heb ook geen nieuwe meer gekocht, hij bleef op 35 hangen steeds, zakte wel naar onderen, maar ging er niet overheen!
Ja will, lobke was idd maar een kleintje. Als ruben gewoon was blijven zitten was het een gezonde 7-ponder geweest. Maar goed, ben hier ook heel blij mee...hij past nog net in zn maatje 50 nu, dus hebben die kleertjes tenminste niet voor niks gekocht! Heb mn eten alweer op, nog een toetje en dan kan ik er weer tegen tot vanavond! JVtje... lekker lange vingers... ik zou maud toch proberen weg te leggen...kun je meteen ook wat drinken! ik heb voor vanavond nog oranje tompoezen! (mocht mezelf gisteren trakteren op wat lekkers, en vond oranje tompoezen wel een geschikt doel. Beetje jammer dat ik geen chocola meegenomen heb want heb vanmiddag het laatste stuk opgegeten.) wacht nogsteeds op bevallingsnieuws maar helaas, zowel op mn vriendin haar hyves, haar man zijn hyves of mijn tel geven nog geen nieuws....
Dolphin, als Angelo echt een afgeplat hoofdje aan het ontwikkelen is dan zou ik niet 2 weken afwachten, want het kan heel snel gaan, en als hij echt om een reden (bv Kiss) een voorkeurshouding heeft helpen die tips wrs niet. Want als het pijn doet om naar links te kijken helpt het niets als je links een knuffeltje legt oid. En dan zie je het hoofdje per dag erger afvlakken, dus houd het goed in de gaten! Want wat eenmaal afgeplat is corrigeer je niet zo makkelijk meer, en na een paar maand al helemaal niet meer, dan worden de botten steviger etc.
Ice: ze valt hier in slaap als het tijd is voor onze voeding ja Wel makkelijk hoor! We hebben een tijdje gehad dat ze juist ging krijsen als het eten klaar was, da's ook niet alles Maar ze komt meestal tussen 16.00 en 17.00 voor haar eigen voeding en daarna gaat ze dus bijna altijd wel slapen Aangezien ik op verzoek voed, kan ik niet echt zeggen dat ze nog wel eens in slaap valt vlak voor het voedertijd zou zijn, ze geeft immers zelf aan wanneer het voedertijd is! Al gebeurt het wel eens dat ze een half uurtje - uurtje voor ik verwacht dat ze honger zal krijgen nog eens in slaap valt, dat wel. Maar ja, wat ik verwacht hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid Venkelthee mag niet meer omdat er kankerverwekkende stoffen on zouden zitten, voor zover ik het begrepen heb. Op je 2 laatste vragen zou ik je geen antwoord durven geven. Ik heb altijd begrepen dat die bruine streep vanzelf weer wegtrekt na de zwangerschap, maar hoe lang dat duurt?
whaaa wat kletsen jullie veel! ben net een uur bezig geweest met lezen! mijn borst is gelukkig weer helemaal goed! voel er niks meer van vandaag hele dag visite gehad! zo komt er niemand en zo komt de halve familie ineens langs! maar wel weer leuke kleertjes gekregen moet nu weer mijn eten gaan afmaken paniekaanvallen ze zijn er helaas nog veel te veel.. maar probeer er mee om te gaan! heb de psych. vandaag eindelijk te pakken gekrgeen en heb een afspraak op 24 juni. morgen komt de wijkverpleegkundige weer langes.. kijken of ze nog wat te zijken heeft ben wel beniewd wat brian nu weegt! zal wel bijna 5 kilo zijn nu zware pummel
Friendly, ben het ook niet met die ha eens. Bij Tessa was er wel degelijk wat mis, wrs doordat ze haar hoofdje in mijn geboortekanaal gedraaid hebben toen. Of het nou Kiss heet of niet, ze had er last van en de kinderfysiotherapeut heeft haar heel goed geholpen! Mijn kinderfysiotherapeut was ook gespecialiseerd in Kiss. Maar goed je hebt wel meer van dat soort theorieen, zo zou rsi en bi ook niet bestaan, is ook nooit bewezen, larie!
Iris komt hier altijd als ik wil gaan koken, moet nu ook nog beginnen ( dom natuurlijk) en ze begint te pruttelen!