Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heerlijk even bijgetankt Evelien!

Daphne, zul je altijd zien als je alleen bent....... :( Hoop dat Sam snel wil slapen.

Friendly: gefeliciteerd! Hoe heet het meiske?

Anastasia: toch maar wel bij je paspoort ingeschreven? Hoe was foto maken gegaan? Je zal het misschien wel geplaatst hebben maar weet het ff niet meer, after-zwangerschapsdementie ;)

2. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Jeetje dames, dat red ik niet hoor om
    allemaal bij te lezen :oops:
    Is wel erg veel! Heb net de kleine in bad gedaan!
    Ligt nu heeeeeeeeerlijk te slapen.
    Soms een gil, en dan dnek neeeee he whahahaha
    Maar dta doet ze gewoon in haar slaap!
    Kennen jullie dat?

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja, iris doet dat ook wel, volgens mij heeft ze dan wat last van krampjes !

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hier doet Nieve dat ook wel eens. Dan komt er ineens een brul uit de wieg of kinderwagen. Dan ga ik kijken en is ze in dromenland :)
    Weet zeker dat het geen krampjes zijn, ze ligt er dan zo relaxed bij.
    Denk dat ze misschien wel droomt dan...

5. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

hahahaha ja echt een harde gil!
    Ik denk zelf ook geen kramp maar een droom.
    Maar wilde even kijken wat jullie dachten hihihi.
    Krampjes heeft ze wel soms.....
    Dan word ze wel echt wakker hoor.

6. will

will Niet meer actief

hannah, daisy was nog kleiner dan lobke, die was met 38 weken maar 1800gr. en 38 cm een klein garnaaltje. bij beide dames ging de groei in week 29 na een flink porsie weeen achteruit.

denk dat ik de nacotrole maar oversla dus.

anastasia, ik denk dat ik het cb in steenbergen maar opbel misschien kunnen ze idd een afspraak maken dan komt ze ook niet zove achter met de prikjes. was een goeie van je ;)

lobke geeft geen gil maar gromt soms ineens heel hard maar is dan ook niet wakker. ze slaapt gewoon en lijkt nergens last van te hebben

7. KatSas

KatSas Bekend lid

hoiiiiiiiiii

@ Esther: hihihi, ja dat mooi op tijd was als understatement bedoeld ;)

@ Lafo: zolang je je er nog niet goed bij voelt moet je niet aan sex beginnen ook, heeft na mijn bevalling van tim bijvoorbeeld, best nog wel even geduurd, had toen ook gewoon mijn hoofd er niet naar staan.

@ onsukkie: inderdaad kinderbijslag pas vanaf volgend kwartaal helaas..snif...

@ witte reus: hihihi, moest wel om je verhaal over bram lachen hoor..whahaha, hij heeft idd wel een indruk achter gelaten dan. En weer lekker gegroeid! Wat betreft schoonouders..ik geloof toch dat ik het aan mijn vriend zou overlaten als ik jou was, weet niet hoe je band verder is? Ik heb een erg goede band met mijn schoonouders en kan daardoor ook bijna alles wel zeggen, maar als je denkt dat dat niet zo is, ja het zijn toch zijn ouders he....ander heb jij het straks gedaan....

@ fiona: mmmm balen dat de fles vandaag niet wil zeg!

@ witte reus: soms is een blauwe brief gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn!

@ Daphne: wauwwwwwww je hebt inderdaad een nog langerderderderderder (of zoiets) verhaal..hihihi. En was inderdaad heel schattig tim en jasper zo samen in bad. Jij gaat dus vanaf 7 juli bakkeren> waarom eigenlijk vanaf dan? Ik ga vanaf 2 september beginnen met lijnen en heeeeeeeeeeeeeel misschien zelfs nog wel sporten (bah vies woord :evil: ;) )

@ tuin: hier gelukkig een schoonvader die af en toe maait en schoffelt..hihjihi, wel veel onkruid op het terras.....

@ Ice: buikspieren zijn normaal na een week of 6 weer gesloten...maar kan je na laten voelen bij een fysio of huisarts hoor.

@ Jvtje: heerlijk he zo;n warm bolletje tegen je aan..mmmmmmm, jasper ligt hier nu te slapen in zijn box....maar moet gelukkig zijn laatste voeding nog hebben en na tijd ligtie dan vaak heerlijk tegen me aan te knorren en te kreunen..hihihi

@ Deentje: fijn dat het weer goed gaat met je borst en dus ook nog lekker verwend met veel kleertjes! Helemaal goed! Goed van je dat je met je paniekaanvallen zo goed om gaat en dus binnenkort weer een gesprek.. Goed bezig meis!

@ Lafo: hier spaart jasper zijn boertjes soms ook op en dan komt er toch wat uit ineens..hihihi. Bij jullie dus Ramon helemaal ondergespuugd..ach ja hoort erbij he! Veel plezier bij je ouders!

@ friendly: hihihi, inderdaad aan jullie tuin moet nog heel wat gebeuren!

@ hannah: heb helaas nog steeds hoofdpijn, zal wel ondeugendheid zijn he, dat zegt mijn moeder dan altijd :D

@ Evelien: hihihi, lekker is dat dan he zo'n tukje op de bank en idd wat kan er uit zo'n klein ding een immens kabaal komen soms he!

Zo....er staat een cake in de oven en die ruikt heeeeeerlijk, ik hoor ook alweer kleine kreetjes vanuit de box, dus denk dat jasper trek krijgt..eigenlijk moettie nog ff wachten, dan kan ik eerst de cake eruit halen en dan op mijn gemak gaan voeden..kijken of ik het nog even kan rekken dus....

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Whaha..........ja dat grommen doet ze ook wel ons...Ons knorretje...hi hi..

Krampjes heeft ze hier gelukkig nog nooit gehad.

Ga zo maar eens een blik bij haar werpen. Ze slaapt nu al ruim 4 uur...

Will jeetje zeg Daisy was dan echt heel klein. Je zou zeggen dat door die weeën dan misschien de doorbloeding wat minder is geweest in de placenta, anders kunnen ze toch nooit zo klein zijn.

9. KatSas

KatSas Bekend lid

mmmm dat gaat niet werken, ben dan ff gauw weg......ciaoooooooo

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ondeugendheid...nou dan ben ik sinds week 26 van de zwangerschap erg ondeugend geweest :)
    Ben zó blij dat ik nu eindelijk geen hoofdpijn meer heb!
    Mijn bloeddruk is nu met de medicijnen onder controle waardoor ik dus nu eindelijk na 18 weken met hoofdpijn te hebben gelopen verlost van die hoofdpijn..........

Jammie cake.....* smul smul smul*
    Miisschien speentje dat je het nog kan rekken...

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Oh zie net dat het niet werkt...Voed ze!

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nog ff Nievespam...

13. will

will Niet meer actief

hannah ze hebben geen idee waarom ze zo klein waren. bij daisy was de placenta helemaal verkalkt. dan heb je een rede waarom ze zo klein was maar bij lobke was daar dus weer geen sprake van. maar waarom de weeen bij allebei met 29 weken zijn begonnen, ze hebben geen flauw idee.

over dat grommen.........knorretje? zo kan ik lobke ook wel gaan noemen. past goed bij d'r achternaam, hahaha

meiden ga een zak chips soldaat maken en dan naar bed.
    truste voor straks

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Och wat wordt nieve al groot zeg, kijkt al zo wakker en wijs uit haar ogen. Echt een schatje!

Iris, is dan wel onrustig bij een huiltje, gromt en kreunt dan ook en trekt de beentjes omhoog, daarom denk ik dat ze dan een krampje heeft, maar niet erg genoeg om echt wakker te worden. Iris heeft trouwens ook net als van die lach-stuipjes ook huil stuipjes, dan trekken die mondhoekjes helemaal omlaag en soms huilt ze dan ook heel zacht, echt heel lief en grappig, is alleen moeilijk te omschrijven.

Ze slaapt nog steeds, trouwens.

Hannah, heeft Nieve echt nog geem krampje gehad? Dat is uniek volgens mij, lekker voor jou en voor haar!

Jvtje, hier heeft Iris ook lachstuipjes , maar zo af en toe dus ook echt een bewuste lach, heb ook gelezen dat dat wel kan, volgens mij in oei ik groei!

Hannah, en katsas, heb inderdaad heerlijk bijgetankt en dan zo'n heerlijk rustige avond erachter aan, iris slaapt al vanaf 18.15, terwijl ze juist in de vooravond altijd nogal onrustig is, dus ik weetr niet wat me overkomt, maar vind het echt heerlijk even!

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hannah, die jurk heeft fay ook gekregen :D

Sam heeft het om 10v9 opgegeven, en voor fay heb ik een extra flesje gemaakt.

Katsas, 7 juli is mark jarig, daarvoor nog voetbal en een festival waar wij naar toe gaan. Dus te veel sas dagen hihihi.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou ze is eindelijk wakker en hongerig, komt goed uit ik sta op springen! Wil graag wat melk lozen, hihi

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lieve meiden,

Ik krijg het maar niet bijgelezen. :oops: Vandaag al 3 keer achter de pc gezeten, maar nog steeds geen tijd gehad om wat te schrijven.
    Hier gaat het wel redelijk goed.
    Gister dus begonnen met de combi bv en fv, en dat ging wel goed.
    Voor het eerst was ze gisteravond rustig. Ik was al helemaal opgelucht.
    Helaas heeft ze vannacht voor het eerst niet doorgeslapen. Maarja als ik jullie verhalen zo lees dan is dat heel normaal.
    Vandaag heeft ze het overdag ook heel erg goed gedaan. Maar ik heb zoveel afgekolfte melk dat ik dat maar het gegeven.
    Nu is ze vanavond weer vrij rustig, maar ze wil wel meer eten. Dat zal wel door de afgekolfte melk komen. Dus dat geven we nu de hele tijd, en dan rond 12 uur ga ik proberen om fv te geven, gisteravond heb ik dus de borst gegeven, dus misschien slaapt ze wat beter op de fv. Ik ben benieuwd. Zo is het maar iedere keer iets uitproberen.
    Het afkolven is niet zo gelopen als dat ik had verwacht.
    Mijn borsten staan echt iedere 4 uur op springen. Het is nu zelfs zo erg dat ze mega veel pijn doen. Misschien doe ik wel iets verkeerd.
    Even een paar vraagjes:
    - hoelang moet ik ongeveer afkolven? ik heb nu iedere keer een half uur gedaan, maar het blijft er gewoon uitspuiten.
    - Kan ik beter langer afkolven dat ze leger zijn, of blijft de productie dan extra op gang?
    - Kan Neia meer krampjes krijgen door de combi van fv en bv?

Alvast bedankt meiden!

X Marieke

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Marieke: je kunt het beste als ze op knappen staan alleen de spanning er af kolven, als je ze leeg gaat kolven blijf je idd de productie stimuleren.
    Maar er is duidelijk zo veel voeding dat je na een half uur kolven nog pruductie hebt. Toch raden ze aan om max 15-20 minuten te kolven. Want ook langer kolven stimuleert de productie.
    De darmpjes van Neia moeten nu wennen aan een ander soort voeding dus daar kan ze idd krampjes van krijgen.
    Hopelijk slaapt ze goed vanacht.

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hier hetzelfde...Nieve werd om half tien ook eindelijk wakker...Liep al met 2 zoogkompressen omdat ze op springen stonden... :)

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Bedankt Hannah voor je snelle reactie!
    Ohhhhhhhhhh ik heb zoveel pijn aan mijn linkerborst.
    Heb gewoon weer helemaal stuwing, echt 2 hele harde plekken op mijn borst. zometeen maar met koude of warme washandjes proberen.
    Het masseren kan gewoon bijna niet, want het doet zoveel pijn.

Hannah zijn je borsten weer geleegd? ;)

X Marieke

Deel Deze Pagina