Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jaaaaaaaa ze zijn leeg.... :) Ze heeft een half uur gedronken dus zich volgetankt voor de nacht.

Eerst een beetje de druk van je borst afkolven(minuutje of 5) en dan onder een warme douche en dan proberen te masseren.Warmte stimuleert je melkkanaaltjes die gaan dan open staan.
    Sterkte en succes ermee...

Hmz Nieve die sliep maar die is nu aan het brullen. Misschien wil ze nog een toetje voor de nacht...
    Ga eens bij haar kijken en dan het bed in.

Welterusten allemaal!

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Oke ga ik proberen, het doet zoveel pijn. :cry:
    Kolven had ik al gedaan, maar dat helpt niks. Misschien wel een warme straal.
    Trusten ook voor Nieve!

X

3. KatSas

KatSas Bekend lid

mmmm ik hoop maar dat de warme straal helpt....succes!

en allemaal: trusten!

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    marieke door de overgang van borst naar flesvoeding kan ze inderdaad last krijgen van kramp.. dat zeiden ze op het CB althans..
    Laura heeft er heel erg veellast van gehad, en die heeft nu speciale voeding.
    Maar goed het is logisch dat neia nu eerst moet wennen aan andere voeding en dat kost wel tijd.
    Hoop dat het beter gaat vanavond.

En hoeveel cc kun jij dan wel niet afkolven 30 minuten is echt lang!

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

Ik ga ff proberen op iedereen te reageren!

@Ice, je moet volgens mij niks met cb bespreken, ze zijn er om te adviseren toch? Ik zou het niet doen in elk geval..

@Askim, idd ik snap wel dat het beter is hoor, maar vind het belachelijk om moeders er zo erg te pushen dat ze er gestressed en onzeker van worden.. dan maar niet hoor!

@Wil, fijn dat je oog minder is.. lijkt me helemaal niks! En suf zeg dat je in Zweden niet geholpen word.. moet zeggen dat ik hier ook geen hulp heb gehad hoor, maar Noah heb ik aangelegd en dat ging gelijk helemaal goed..

@Evelien, hier laat Noah ook veel lopen.. hij drinkt te gulzig waardoor hij teveel melk binnenkrijgt en dan loopt het langs zn mondje.. ook zowel bij bv als fv..

Natuurlijk heeft dat indruk gemaakt bij Tessa.. en een nieuw babytje en mama in zh gelegen! Gelukkig praat ze erover!

@Essiegirl.. welkom hier!11 Ja we kletsen wat af hahah.. bij de mei mama's was dat nog veeeel erger hihi!

@Friendly, wat fijn dat jullie nu geholpen worden! wel raar dat hij het bestaan van KISS in twijfel brengt.. maar ja, zolang je maar hulp krijgt toch!

@Nazli, als je eenmaal keer het badje alleen hebt gedaan dan is ht niet eng meer hoor! Zo'n standaard is wel heel makkelijk, wij hebben m ook! Noah vind het ook fijner.. hij was bang dat we hem loslieten en nu ligt ie heel ontspannen te genieten van zn badje!

@Sjaan, Noah drinkt ook zeven voedingen hoor.. hij krijgt nu 2 flesvoedingen van 135cc klaargemaakt en de rest aan de borst.. borst is op commando!

@Witte reus, leuk he, Noah is hier ook wat meer wakker en kijkt dan op zn gemakkie rond! Hij lacht nu ook regelmatig heel bewust naar me, zooo schattig! Hij grijpt dan ook naar je.. hij kan nu ook in drie dagen tijd ineens heel makkelijk zn hoofd omdraaien als ie op zn buik ligt.. nog ff en dan kan ik hem voor de nacht ook zo wegleggen..

@Hannah, hier ook vast ritme.. bij elke voeding eerst ene kant dan luier en dan andere kant, daarna knuffelen en dan in de box overdag savonds badje dan voeden en dan knuffelen en bedje in en snachts is het in donker halen liggend voeden dan bedje weer in (laat licht uit, geen verschoning (op aanraden van cb) en niet praten) en dat ritme vind ie prima..

@Lafo ik doe mn foto's via de hema uploaden, duurt ff maar is goedkoop en mooie kwaliteit!

@Ice, als je fv geeft dat maakt het toch niet uit of je wel of niet de pil gebruikt? Ik heb de minipil en daar zou je niet van aan moeten komen.. je mag nu wel weer lijnen hahaha..

@Lafo, ja ik geef rooibosthee, ong 10cc bij de fv.. maar soms als het heeeel erg is dan maak ik alleen thee en laat die afkoelen en geef dat dan.. het helpt bij Noah wel.. Ik vind het helemaal goed hoor.. lekker bij jou in de tuin hhaahah!

@Fiona, wat vervelend dat het niet lekker liep met de fles! Je moet wel eten he meid.. volgende keer eerst ff snel zelf wat eten en dan de kleine? of een boterham maken en naast je neerzetten zodat je af en toe hap kan nemen..!

@Wtte reus, Bram groeit lekker hoor.. en lekker dat hij gezond is verklaard ;).. enne ik zou het lekker aan je man overlaten anders ben jij de zondebok.. en dat labeltje raak je niet zo gauw meer kwijt..

@Anastacia, laura ook al zo lekker gegroeid! Super hoor!

@Jvtje, haha dat ken ik, dan ligt hij zo lekker bij me en dan wil ik niet opstaan.. gister twee films gekeken terwijl hij bij me lag en ik moest me daar toch plassen hihihi..

@Deentje, fijn dat je borst weer stuk beter voelt!En vind je heel stoer hoor dat je zo met die paniekaanvallen probeert om te gaan!

@Katsas, lekker cake! beetje jammer dat die kleintjes precies komen als het net ff niet uitkomt ;)

@Neia, hier ken ik het hoor, mijn borsten staan ook op springen en ik begin ook ineens te lekken.. heb ik tot nu toe nog niet gehad hahaha.. ik kolf nu niet.. ik leg Noah gewoon aan en twee voedingen doe ik nu fv geven.. hij drinkt meer als dat ik kan kolven dus die spanning krijgt hij er beter af als ik.. maar heb idd ook weer stuwing en knoopjes.. ik wrijf ze maar weg als ik aan het voeden ben.

eergister had hij idd ook behoorlijk last van krampjes door de fv.. gister al niet meer.. misschien idee om door de fv rooibosthee te doen, heb ik ook gedaan.. hier helpt het.. succes meid!

Zooo volgens mij heb ik overal op gereageerd, maar mocht ik iemand vergeten zijn, sorry!

Gisteren heerlijke dag gehad, Noah was heerlijk rustig, geen krampjes en heeft regelmatig lekker naar mama gelachen en met me gekroeld! Vanacht ging ook prima, iets voor twaalf de laatste voeding en om half vijf vanochtend.. man moet er kwart voor vijf uit.. dus dat is perfecte timing!
    Hij groeit echt snel hoor.. heel veel dingen gaan nu te strak zitten.. en dat terwijl hij zo klein was toen hij geboren word.. nu begint 56 al krap te worden hihi... ben benieuwd wat hij nu weegt hahaah..

Ik ga weer ff wat doen! tot straks! Kus

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ben blij dat de lactatiekundige straks nog belt :( Ging 1 dag super met de bv, maar nu al de derde voeding achter elkaar dat Ruben aan de borst in slaap valt, leg je hem weg gaan de ogen open, even pruttelen en na 10 min is dat krijsen. Borst weigert ie dan maar een fles wil ie wel. Heb vanochtend 1 borst gegeven, toen hem weggelegd, andere gekolfd, net klaar toen krijsen begon en toen maar wat uit de fles bijgegeven (hij wilde maar 20cc) toen weer ingebakerd, wakker weggelegd en nu slaapt ie wel. Wil hem heel graag alleen op de borst, maar als elke voeding dan 2 uur gaat duren (zoals gisteravond) dan hoeft het niet. Ben benieuwd wat ze hiermee kan en wat ze aanbeveelt.
    Nu ff snel broodje gegegeten en een kopje thee en dan nog even slapen. Ruben sliep maar van 10-12 en van half 2-6, (hmmm, das toch 6,5 uur) maar goed, ik ben nog niet bijgeslapen dus ga nog even een uurtje bijtanken.

7. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    slechte nacht gehad, Angelo blijft maar om de zoveel minuten huilen.. :(
    Ik denk dat ik ook voor een gedeelte overstap op fv, vooral 's nachts, ik red het niet meer om na elke voeding te kolven.
    Ten eerste ik kan geen 140 cc leeg kolven en ten tweede ik ben zo een uur uit bed incl. voeden en kolven en dan midden in de nacht.
    Was dus deze nacht twee keer ! :x

8. goedemorgen meiden!

hier ook een heerlijke nacht gehad :(:( brian is vanaf half 3 vannacht wakker :( krampjes.. elke keer is ie weer stil val ik bijna in slaap gaat ie weer evrder! hoezo vermoeiend :( vanmiddag komt de wijkverpleegkundige weer even vragen of ze wat hebben tegen de krampjes want hij heeft er echt veel last van! wel zielig.. nu ligt ie weer op zijn buikje met zijn speentje in zijn mond.. en dan is ie stil.. maar snachts durf ik hem nietop zijn buikje te leggen...

marieke hoe is t gegaan met neia vannacht? en heeft de warme douche geholpen? een warme douche stimuleert wel de melkproductie weer he.. :(

daphne iritant he als ze beide wakker zijn.. hier ook dan hoor je echt uit 2 kamertjes gekrijs komen.. dan zakt de moed me wel even in de schoennen ;)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    vanmiddag komt hier de felicitas langs ben benieuwd.

laura ligt naast me te slapen in het grote bed, ik wou dat ik kon slapen ben doodop!

10. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Goedemorgen allemaal

@ katkas : ik ben blond he :oops:

@ Hannah: Ik ga ook altijd even kijken als
    ze langer slaapt dan gewend hahahahahaha
    En wat een lieverd is het!

Ga zo even naar het cb toe.
    Even voor de zekerheid naar haar naveltje
    laten kijken. IK dnek zelf aan een navelbreukje.
    Maar de ene dag is het erg en de andere dag denk....
    volgens mij is het niks.Dus daarom maar even
    het zekere voor het onzekere!

xxx

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Marieke, misschien bouw jij iets te snel af, je moet eerst 1 voeding stoppen, steeds de zelfde, en liefst de voeding waarop Neia het minst drinkt. Dat doe je een paar dagen, als je merkt dat je geen stuwing meer hebt dan kun je de volgende voeding weglaten, bv je begint met de de 2e voeding van de dag, als dat goed gaat dan geef je de 3e voeding weer bv, en de 4e laat je vallen, je kunt het best de ochtend en avond voeding het langst intact houden, want dan maak je het meest aan( kan natuurlijk ook kolven, maar Neia haal meer uit je borsten dan een kolf), dan pak je na een paar dagen voeding 3, en na weer een paar dagen voeding 5 en dan heb je ongeveer als je uit gaat van 6 voedingen voeding 1 en 6 nog over, dan laat je er weer een vallen en als dat ook goed gaat de laatste. Weet niet of je het zo doet maar dat is volgens mij de manier om te stoppen!

12. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Hier vandaag met de kleine meid weer naar het cb geweest. Ze moest haar eerste prikjes hebben, dit inverband met de vakantie van volgende week.
    Ze is weer super goed gegroeid!
    Bij de prikjes was ze echt heel erg boos en hard aan het huilen. Maar ja, wat wil je...zomaar zonder dat je het beseft krijg je twee prikjes.
    Ben benieuwd of ze er op gaat reageren.

Sorry dat ik niet op jullie reageer, maar jullie schrijven weer zoveel dat ik nog niet echt de tijd heb kunnen vinden opm bij te lezen.

Ga nu ook weer want mijn meisje huilt.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    www.pixum.nl is heel goedkoop voor foto's

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo meiden.

Zo weer een prima nachtrust gehad!
    24.00 laatste fles en toen kwam ze iets over 06.00 dus ze blijft doorslapen, en nu slaapt ze nog steeds!

Straks moeten we voor de gehoortest naar het CB, ik hoop wel dat ze blijft slapen als we moeten, want als ze wakker is dan maakt ze teveel geluid en dan moet ik weer terugkomen.
    Aangezien ze al veel geslapen heeft ben ik bang dat het een wakker middagje word!

Gister naar oma en opa geweest en ze sliep alleen maar op oma's schoot.
    Wel grappig mijn moeder is natuurlijk voor de eerste keer oma en ze glunderd helemaal!
    Ze zei gister ik hou misschien nog wel meer van m'n kleinkind als van jou!
    Dat accepteer ik wel ;)

Ik ga nu ff bijlezen.

15. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goodmornig girls,

Nieve wilde gisteravond geen toetje maar dronk gewoon nog weer een halfuur voor de nacht....Nou ja daarna viel ze heerlijk in slaap en ze heeft van 23.30 tot 6.15 geslapen...Heerlijk!

Vandaag een spannende dag..Mijn zusje krijgt uitslag van haar examen..Dus hopelijk een feestje vanavond.
    Als ze slaagt dan ben ik apetrots op haar. Dit jaar was aboluut niet makkelijk met alle stress en verdriet rondom papa's opname.

:idea: Ntombi: fijn dat ze zo goed gegroeid is. Ah die prikkies :cry: Nieve krijgt ze volgende week woensdag.

:idea: Essie: precies, het zekere voor het onzekere nemen. Hoe ziet haar naveltje er dan uit?

:idea: Anastasia: nou ben benieuwd naar je ervaring. Wat ik hoor kunnen ze nogal opdringerig zijn en proberen ze je van alles aan te smeren. Nieve ligt hier ook in het grote bed, helemaal total loss nadat ze een half uur gedronken heeft.

:idea: Deentje: ah zielig dat Brian zo last heeft van krampjes.. Hoop dat de verpleegkundige nog tips voor je heeft.

:idea: Marieke: hoe is het nu meid? Hopelijk heeft het geholpen en heeft Neia geslapen vannacht.

:idea: Daphne: ja dat jurkje is echt supergaaf hé....

:idea: Dolphin: slopend zo'n nacht zeg. Kan me voorstellen dat je dat niet lang volhoudt. Hopelijk helpt de overstap op gedeeltelijk fv.

:idea: Friendly: pff dat schiet niet op zeg, zo ben je alleen maar bezig met voeden. Hopelijk heeft de lactatiekundige nog wat tips.
    Slaap ze!

:idea: Gina: precies! Er wordt zo van je verwacht dat je de borst geeft dat wanneer je het niet doet je met de nek wordt aangekeken.
    Maar vind dat het ieders eigen keus is, en je hebt het geprobeerd en aan een onzekere en gestresste moeder heeft een baby ook niks, daar wordt bovendien vaak de productie ook minder van.
    Bv is leuk en prettig als het makkelijk gaat maar als dat niet zo is dan is er gelukkig gewoon de fles.
    Heeft jouw kraamhulp dan niet bij de bv geholpen?
    En idd 's avonds laat/'s nachts geen/nauwelijks licht en niet praten. Hier verschoon ik de luier wel eens 's nachts, laat haar niet met een volle luier nog uren liggen. Nieve komt eigenlijk de laatste paar nachten niet meer in de nacht maar pas tegen 6 uur/half zeven.
    56 al te krap? Hier past Nieve nu goed in maatje 56 maar heeft ook nog wel veel dingen in 50 aan.

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lafo: heerlijk hé zulke nachten...Gehoortest was Nieve gewoon wakker, ze jengelde een beetje maar dat was niet erg.
    Grappig van jouw moeder, de mijne zei precies hetzelfde....Ook voor haar eerste kleinkind en ze vindt het zo speciaal en bijzonder

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Onsukkie: is de kwaliteit van de foto's goed?

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ff ego hoor....
    Pff... Nou heb Ruben in slaap. Ne de bv van 6u was ie om even over acht weer wakker, krap aan een uur geslapen. Heb hem maar bij me in bed gepakt en toen heeft hij nog bijna een uur licht geslapen (af en toe ff jengelen), maar ik dus niet. :( . Om 9.15 maar weer borst gegeven, 20 min goed gedronken en toen wilde hij niet meer en viel in slaap. In bed gelegd en zelf onder douche gegaan. Vond meneer dus geen goed plan, want na mijn douche begon ie weer keihard te krijsen. Heb hem toen maar 60cc afgekolfde melk gegeven, maar daar was meneer nog niet tevreden mee. Nog 50cc fv erachteraan en toen viel ie eindelijk in slaap.

Lactatiekundige belde net: advies is om Ruben niet langer dan 3 uur te laten slapen overdag. Liefst maar 2 uur. Hem dan te pakken en kijken of hij wil drinken, wil hij niet dan weer wegleggen. Op die manier proberen wat ritme te krijgen en hem overdag dus niet meer 5/6 uur te laten slapen. Ze dacht zelf dat hij nu bezig is met een sprongetje/regeldagen. Had ik zelf nog niet aan gedacht maar dat zou natuurlijk heel best kunnen. Veel bv kindjes hebben met 6 week een korte periode dat ze onverzadigbaar lijken en daar moet mama aan toegeven :( Maar goed ga het wel proberen, zullen misschien heavy dagen worden maar goed. Ze belt zondagavond weer en dan kijken we weer verder.
    Ga nu ff boodschappen doen en eindelijk naar de postbank de spaarleeuw ruilen. Moet tegen half 2 kijken of Ruben wil eten, dus wordt dan nu wel tijd om te gaan...

19. will

will Niet meer actief

Essie, heeft ze ook last van d'r naveltje?
    lobke heeft ook een hoog naveltje. het stompje viel er al heel snel af en het zag er toen prima uit. een week later heeft haar naveltje een paar keer heel erg gebloed en vanaf toen was het naveltje hoog. vooral als ze zich erg druk maakt. ik heb het hier op het cb laten zien maar die zeiden dat het nog wel mee viel en als ze wat groter zou zijn het wel weg zou trekken.
    ik wacht het nog maar even af.

20. will

will Niet meer actief

friendly, dan snap ik waarom lobke ook zo veel keer wil drinken. ze lijkt wel een bodemloze put de laatste paar dagen. had haar al wat extra bijvoeding gegeven maar was niet zo'n best plan, ze spuugde de helft weer uit en van de andere helft kreeg ze krampjes. :(

Deel Deze Pagina