Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    voor diegene die flesvoeding geven en de baby's last van krampjes hebben.
    ik weet niet welke voeding jullie hebben, maar ik heb net als anastacia de omneo van nutrillon ( geloof ik ) die is o a tegen de krampjes en die werkt bij ons erg goed.

2. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik wil eigenlijk mijn vriend verrassen om voor hem op 20-06-2008 vrij te regelen want dan zijn we 3.5 jr samen. en gewoon ook leuk om eens iets et zijn 3e te doen :)

maar nu durf ik niet zo goed te bellen stom he...

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dolphin, ik denk ook dat je 120 water en 4 schepjes moet doen, kom je toch ook nog bijna aan de 140, en fv is zwaarder verteerbaar. Het is belangrijk dat je de voorschriften van de verpakking aanhoud, wbt verhouding water-poeder. Teveel water is dan nog niet zo erg, maar te weinig wel!

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo Dames,

Wat zei ik: een navelbreukje!
    Maar kan nog over gaan, is niet in een
    heftig stadium zeg maar ;)
    En sowieso word er het eerste jaar
    niets aan gedaan! Maar ze denken dat dit wel
    over gaat! Maar me mopeder gevoel zat
    dus goed hahahahaha

xxx een fijne dag allemaal

Witte reus GEWOON DOEN! ;)

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lafo, jurkje komt van de Prenatal.

Maar dames met meiden, volgens mij hebben bijna alle meiden dat pakje van de HEMA, en al een aantal dat laatste jurkje.

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    Is het jullie al eens opgevallen dat er meer meiden kleding is als jongens kleding. dat is voor ons ook zo hoor. hoeveel dames mode zaken zijn er, en hoeveel mannen zaken.

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Even snel................

MIJN ZUSJE IS GESLAAGD VOOR HAAR VWO!
    Ik ben echt trots op haar!

Dus het is groot feest nu hier!

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    wow tegek Hannah. gefeliciteerd en feest ze ;)

9. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Goh meiden wat kletsen jullie toch veel :) moet moeite doen om alles bijgelezen te krijgen....

deentje wat vervelend voor je die paniekaanvallen... Hopenlijk helpt het straks weer als je naar de psych kunt...

friendly goed van jou zeg om aan te houden! Als jij denkt dat er iets niet goed is gewoon mee verder gaan hoor. Moeders instinct is vaak juist heel goed en daar moeten we op afgaan. Fijn dat je er aan de foon een goed gevoel bij had. Ben benieuwd om te lezen hoe het verder gaat. Trouwens jullie hebben echt een prachtige tuin ;)

Marieke ik ben met hetzelfde bezig. Ook mijn bv af aan het bouwen en langzaamaan met fv aan het beginnen. Ik kolf niet zo heel lang, een minuutje of 10 en dan heb ik zo'n 150-200ml bijelkaar gekolft. En tot vandaag heb ik steeds de bv in een fles gegeven. Vandaag voor de eerste keer ook een fv ertussen doorgedaan. En op de fv sliep cas in elk geval wel, met de bv vanmorgen behoorlijk aanhet protesteren en onrustig. Volgens mij moet je vooral ook niet meer gaan kolven, want dan stimuleer je de borsten om nog meer te gaan maken. Maar ja dat weet ik dus ook niet zeker. Tegen mij zeiden ze dat ik in elk geval niet meer moest gaan kolven, maar op de normale voedingstijden een fles geven en dan kolven. Dat doe ik dus nu. Maar als je zou gaan afbouwen moet je juist niet kolven want dan hou je het dus in stand. Lastig allemaal he, althans dat vind ik in elk geval. En in de douche gaan schijnt ook te helpen, dan kunnen ze ook leeglopen. Met de douchekop het water op je borsten laten stromen schijnt ook te helpen. Dat zei de kraamzorg in elk geval tegen mij in mijn kraamweek. Ow ik zie nu dat iedereen dat ook al aangeeft :oops:

friendly: vervelend dat niet alles zo loopt als je zou willen... Ben benieuwd wat de lactatiekundige je voor advies geeft...

@ onrustige nacht: vervelend als de nachten zo onrustig verlopen! HIer gelukkig wel redelijk rustig, maar de dagen zijn hier verschrikkelijk onrustig... Nog steeds veel huilen... Ben nu bezig met rust&regelmaat en ben er serieus over aan het denken om te gaan inbakeren. Maar dat moet je dan zo lang en heel consequent gaan doorvoeren dat ik daar nog niet helemaal achter kan staan.

essiegirl: hoe is het gegaan op het cb? Was het een navelbreukje?

ntombi: wel zielig lijkt me dat hoor als zo'n kleintje allerlei prikjes krijgt...

Lafo: heerlijk lijkt me dat zo die nachten! Hier soms 1 maar meestal twee keer eruit in de nacht...

Hannah: spannende dag vandaag! Veel succes met het wachten en ik hoop voor je dat ze geslaagd is.

Friendly: vermoeiend zo hoor! Ik hoop voor je dat dit zijn regeldagen zijn en dat er straks weer wat meer rust voor jou en de kleine kan komen.

dolphin: fv bijgeven? Of doe je dan bij de bv de fv in een fles erbij mengen?

Marieke: fijn om te horen dat het goed is gegaan. en heerlijk toch als mensen je willen verwennen en tegelijkertijd naar je prachtige kindje komen kijken! altijd een goed excuus om te knuffelen :)

Hannah: van harte gefeliciteerd! Maak er een fijn feestje van!

Zo volgens mij heb ik nu op iedereen wel gereageerd... Hier gisteren het besluit genomen om bv af en toe te gaan vervangen door fv om te kijken of Cas daar wel rustiger van wordt. Gisteren was ie voor het eerst in dagen de halve dag wel rustig maar in de avond heel onrustig en veel en lang aan het huilen.... Poeh echt vermoeiend hoor. Van de week zat ik er echt even doorheen en toen ook nog ruzie met het mannetje gekregen. Tja dan is het echt even allemaal heel zwaar. Vandaag ging het vanmorgen niet zo goed, veel huilen maar om 12 uur een fles gemaakt (zijn eerste) en tot nu toe slaapt ie nog lekker. Af en toe een huiltje of schreeuwtje maar dan issie aan het dromen. Straks eens kijken wat ik geef, bv of fv... Ik wil ook niet dat ie te veel krampjes gaat krijgen. Hier trouwens friso melk.... Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Wat een verschrikkelijk weer he meiden... Bah dan zit je maar wat binnen te kijken, want lopen met die kleine zit er zo echt niet in! Gelukkig hebben we een laptop en het forum he :)

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hannah gefeliciteerd!

hier is de felicitas mw net weg. ik vond haar niet opdringerig.
    heb niets genomen.
    vond de inhoud wel tegenvallen. 2 luiers mt 3, potje sudocreme,pakje maandverband.nuby lepeltje, bakje frisfruitje, en folders/tijdschriften/aanbiedingen enz..

11. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    over dromen gesproken,

hebben jullie dat ook wel eens dat jullie dromen dat jullie je kindjes aant voeden zijn ofzo en dat je dan wakker schrikt, en op de kamer gaat kijken of hij wel nog ligt te slapen :oops:
    vanacht droomde ik dat Bram zijn fles wilde maar ikhem in de maxicosi gelegd had. en dat een poes erop ging liggen.. en ik schrok wakker was he helemaal duister. ben toen maar gaan kijken hoe het met bram ging... erg he

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wat mij opvalt is dat mijnborsten zo enorm lekken! echt irritant!
    Ik heb niet genoeg melk voor de kleien, maar een paar druppels lijken soms wel eenrivier hahaaha

Maar serieus. Ik kolf sinds 2 dagen eigenlijk maar 1x per dag. Dan haal ik in totaal 80cc uit de beide borsten. Maar net ook, dan heb ik dus geen last van stuwing, maar als ik dan mijn borsten wil kolven ontdek ik dat mijn borstkompressen helemaal nat zijn van de gelekte melk.
    Vind het wel gek! Hebben jullie dat ook?

Misschien ga ik toch maar weer 2x proberen te kolven, ik ga tenslotte nog niet werken, en ik ontplof over het algemeen niet zoals jullie met die enorme hoeveelheden melk.. dus misschien wel handig en wie weet dat ik dan weer eens een hele fles bij elkaar kan kolven!

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    had mijn man een keer witte reus, die droomde dat de kleine tussen ons in in slaap was gevallen.. toen werd ie wakker en zag haar niet natuurlijk. Hij sprong uit bed, licht aan en op zoek naar de baby hahaha
    Bleek uiteraard heerlijk te slapen in haar eigen wiegje :)

14. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Zie berichtje boven je ;)
    Ja me gevoel zat goed helaas.

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hihi anastacia, dat heeft mijn vriend ook eens gehad. droomde hij dat Bram ook tussen ons in lag. en toen werd hij wakker voelde hij iets tussen zijn benen liggen. bleek dat een poes te zijn die lekker lag te slapen...

16. haha ja dat en ik maar al te goed witte reus.. had ik met arjen altijd al.. en nu met brian weeer.. bijna elke nacht schrik ik wel een keer wakker van huh.. waar is de baby.. haha wel grappig.

wijkverpleegklundige is weer weg.. haar weegschaal was kapot dus kon ze hem niet wegen :( nu komt ze dinsdag weer. ze vermoed ook dat brian spruw heeft.. maar ik geloof daar niet zo in.. t mondje is wel vrij wit van binnne maar je veegt t zo weg.. en hij heeft ook geen pijn in zijn mondje.. nu moet ik cirtoensap op mijn tepels smeren en af en toe met citroensap door zijn mondje heen.. en als t erger word naar de ha.

heeft dat rare mens helemaal lopen uitdokteren waar wij misschien de eettafel neer kunnne zetten.. ja zegt ze als je de stoel nou daar zet en die kast daar bla bla bla.... dan heb ik me woonkamer stampvol staan en kan ik er niet eens meer fatsoenlijk door heen lopen.. ze kan me wat!

tegen de krampjes wist ze helaas verder niks.. een paar druppels venkelthee kon dan geen kwaad en zelf 1 kopje per dag drinken.. dus dat maar proberen.
    verder zei ze dat t na 6 weken minder word.

ja dat was t volgens mij weer wou volgens mij nog wat zeggen maar weet iet meer wat ;)

ik ga even een uurtje liggen.. want mijn moeder komt me zo halen ga haar even helpen met haar werk..

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey deentje balen dat haar weegschaal kapot is!

ik heb cinababy gekocht tegen de krampjes..

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Even een momentje achter de pc. Ben er nog niet veel (lang) achter geweest. Eigenlijk alleen even snel mail checken of kort op msn...maar daardoor ook heel veel hier gemist. Wel gezien dat het andere topic gesloten is en dat iedereen bevallen is :) Gefeliciteerd allemaal nog die ik niet gefeliciteerd had.

Jayden ligt nu lekker te slapen in de box op het voedingskussen. Sinds gisteren 'durft' hij dat. Het lijkt er op dat hij zich meer op z'n gemak voelt als hij omringd wordt door het voedingskussen. Dan is z'n omgeving niet zo groot ofzo... want als we 'm daarvoor 'alleen' in de box legde...dat vond hij niets.

Vanochtend is wel een huildag voor meneer, geen idee wat er aan de hand was. Het klonk af en toe heel paniekerig, heb 'm maar lekker bij me genomen dan. Nu is hij wel heel rustig weer...

De afgelopen dagen ook kennis mogen maken met het fenoneem 'spuitluier' nou ik snap wel waarom, we zagen het eruit spuiten toen we wilden verschonen. Ook al 2x dagen achter elkaar dat hij z'n broek zo vol gespoten had dat de poep helaas door z'n luier op z'n rug belandde :( Vind het zieliger voor hem dan voor mij, maar ik ben er wel achter dat ik 'm nu in m'n eentje in de emmer dan even kan wassen. Alleen groeit meneer wel flink, dus hoelang hij nog in de emmer past?

Wat betreft het onderwerp dromen van de laatste blz; heel herkenbaar.
    Ik kan ook zo ineens wakker schrikken er van overtuigd dat Jayden naast me lag in bed onder het dekbed en dan ga ik zoeken en vind geen kindje, want meneer ligt in z'n eigen bedje :confused: Gelukkig :) Maar wat een rare gewaarwording, ben er dan echt van overtuigd en ga zoeken in het dekbed...

Wat betreft krampjes, wijkverpleegkundige hier noemde dat venkelthee niet altijd zo goed is...zij raadde rooibos thee aan.

Einde ego-berichtje

19. ohja heb brian is even opgemeten.. hij is al 60 cm

cinababy dat ga ik even opschrijven! koop je dat in de supermakt of drogist ofzo? en kun je dat gewoon los geven of moet dat door de voeding heen? want dan word t een beetje lastig met borstvoeding en heb ook geen kolf ofzo...

20. katje rooibos thee voor jezelf of mag de kleine dat ook hebben?

Deel Deze Pagina