Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Afvallen...
    Hmm, weet niet zeker dus hoeveel ik woog voor de bevalling, maar het was veel meer dan 106, denk zo'n 108 a 110 kilo. En woog vanochtend 93,6
    Voor de zwangerschap was dit 83 dus nog zo'n 10 te gaan. Maar ja... ga dalijk wel weer eens een magnum wegwerken hahaha. Heb ook chips in huis maar spontaan geen zin in, heb zo lekker uitgebreid gegeten (veeel asperges met frietjes)

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    meiden weltrusten!

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Jongens goed nieuws, mijn vliezen zijn gebroken, dat denk ik tenminste, weet het eigenlijk wel zeker maar houd een slagje om de arm!

Dus meiden, duim voor me dat ik binnenkort hier mag komen kletsen, laat de weeen maar komen!

Trouwens er is goed nieuws over anna, check de nog niet bevallen site!

4. will

will Niet meer actief

geloof dat het vloeien hier niet klopt. lijkt wel of het erger wordt inplaats van minder. beetje smerig ziet het eruit en nog smeriger het begint een vreemd luchtje te krijgen.
    voel me niet ziek en heb geen koorts dus wacht het even tot maandag af, of ik moet beroerd worden.

evelien, we zitten op je te wachten hoor, succes.

afvallen...........
    het was er af gelijk een paar dagen na de bevalling maar heb nu het idee dat ik weer aan begin te komen. mijn broek zat gisteren ook wat strak. nou kon ik wel wat erbij hebben maar toch.......

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    will ik zou als ik jou was gewoon gaan bellen naar het ziekenhuis, ook al voel je je niet ziek en heb je geen koorts. straks heb je een baarmoederinfectie en als je te lang wacht lig je straks in het ziekenhuis!
    Bellen met de arts kan geen kwaad denk ik zo!
    xx

6. will

will Niet meer actief

anastasia, ik twijfel om te bellen. want nu is het weer zo als het was en dat luchie ruik ik ook niet meer. het is een beetje zo van dat ik geen 100 km wil rijden en dan te horen krijg dat er niets is, voel me dan zo zeurderig. vooral omdat het nu weer gewoon is. heb net afgesproken met mijn man dat als het weer ruikt of anders er uit ziet dat we de advieslijn van het zh bellen.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ***Inbraak***
    Meiden ik wil jullie allemaal nog even feliciteren met jullie beebjes ***Uitbraak***

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ok will snap ik , is ook niet naast de deur allemaal voor jou !

vraagje hoeveel poepluiers moet n baby hebben,,, sinds ze flesmelk krijgt heeft ze bijv gisternacht de laatste gehad en sindsdien alleen maar windjes

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik heb vroeger een baarmoederontsteking gehad en dat ging gepaard met fikse koortsstuipen en ik kon niet meer lopen van de pijn.
    Dat voel je wel aankomen hoor!

Desalniettemin zou ik goed opletten Will!

10. will

will Niet meer actief

lafo, dank je voor de geruststelling. we houden het in de gaten.

HEEEE danjo, thanks voor de felicitatie's. gaat met jou alles goed?

anastasia, het is per baby heel verschillend. Lobke krijgt alleen de borst. in het begin had ze voor en na een volle luier. nu heeft ze net voeding gehad en had ze niks en vannacht kwam ze ook om te eten en had ze ook niets (gelukkig maar want toen ik haar met mijn slaperige kop uit de wieg tilde dacht ik wat voelt d'r pyamabroek toch vreemd. mevrouwtje had zitten stoeien met d'r broek en was uit gegaan maar ook het luiertje, haha. ze lag gewoon in d'r blote billetjes in bed.)
    met flesvoeding is het weer anders natuurlijk en als ze nu meer fv krijgt moeten de darmpjes ook aan de andere voeding wennen, zou me geen zorgen maken.

lobke laat trrouwens ook heel veel windjes, als ik ze zo nog mag noemen. tjonge die kan een herrie maken van onderen, haha. volgens mij schikt ze er zelf van want soms krijgt ze dan van die hele grote ogen.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anastasia, wat will ook al schrijft, Laura moet wel een beetje wennen aan de flesvoeding. Hier kan ze dus ook een beetje krampjes van krijgen (had Fay wel de eerste nacht) Ik weet niet of je haar vaak temperatuurt? Maar misschien een keer de thermometer tussen de billen en dan willen ze vaak gaan persen en dus poepen.... (geen gewoonte van maken, maar een keer kan dat geen kwaad)

Will, doe je beetje rustig aan (hoor wie het zegt whahaha)... als je het niet vertrouwd echt bellen he! En je bent geen zeur, je kan echt beter 1x te veel bellen dan 1x te weinig.

Danjo, dank je wel... we duimen ook voor jou!

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja hier alles goed
    deze maand in het zh gelopen en zit weer op het wachtbankje
    de datums komen er weer aan dus ff een moeilijke tijd maar komen we ook wel weer overheen

13. will

will Niet meer actief

met die thermometer kan je wel een x doen maar schrik niet als er in 1 keer iets uitkomt, haha.

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    heb met de thermometer al geprobeerd hihi maar dat heeft niet gewerkt.. zover ik weet moeten ze wel 1x per 2 dagen minimaal 1 poepluier hebben.. en dat is dus wel vannacht.. hoop dat het vanzelf weer wat op gang komt, vind het zo naar soms als ze van die krampjes heeft!
    Heb al het buikje gemasseerd ook maar dat heeft ook niet geholpen.

En wat je baarmoeder betreft, mij is verteld door de verloskundige dat ik moest bellen als ik vies ruikende bloed/oid zou krijgen omdat dit het begin kan zijn van een baarmoederontsteking, de enorme koorts krijg je pas als het echt al een fikse ontsteking is ...
    Dus vandaar..
    Ik hoop dat het allemaal over is gegaan will!

Hoe is het met jullie kleintjes?

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Met Maudje gaat het prima. We hebben haar gister meegenomen naar het inloopspreekuur van het CB en mevrouw woog alweer 4 kilo :confused: Da's 170 gram in 4 dagen tijd, niet slecht zou ik zo zeggen ;)

@anastasia: haha, ja, het gewicht is het grootste probleem niet nu, maar die proporties inderdaad... De buikspieren moeten toch echt nog flink getraind gaan worden en (hopelijk) wordt m'n buik dan ook weer wat strakker. Nu is het echt nog een flubberbuikje. 1 broek van voor de zwangerschap pas ik inmiddels weer in, maar daar had ik voor de zwangerschap echt wel een riem bij nodig en nu dus nog niet...

@mariska: leuk he, met die kleintjes naar het winkelcentrum? Wij zijn deze week al 2x geweest... ik denk dat we ons een beetje moeten gaan inhouden, want het kost wat geld zo ;)

@Ice: Maudje is natuurlijk ook wel wat zwaarder dan Luna en ja, wij konden rustig al met mt 56 beginnen bij dr geboorte...

185 gram in 2 dagen :confused: dat is zeker flink! Een beter bewijs kun je toch niet krijgen, dat overstappen op FV voor haar gewoon de beste oplossing is?

@witte reus: wat vervelend van Bram zn peettante zeg :( Dat had ze ook wel eerder kunnen bedenken dan. En ook moeilijk met dat bellen... kan me goed voorstellen dat je zelf geen zin meer hebt om te bellen, maar als zij er met een smsje vanaf probeert te komen, kan je je afvragen of zij wel zo snel zal gaan bellen... :(

Kolven... ik moet nog een kolf gaan halen (wil er eerst 1tje huren bij de thuiszorgwinkel, daar gaan we toch begin volgende week heen om de klossen terug te brengen), maar ik ben van plan om eerst een klein beetje voeding af te kolven voor ik Maud aanleg (het spuit er nu nl echt uit, Maud heeft regelmatig toch duidelijk moeite met die hoeveelheden weg te krijgen) en dan na het voeden nog het restje proberen te kolven. Als ik nu tussen voedingen door zou gaan kolven, ga ik volgens mij helemaaal teveel melk aanmaken, dus dat doe ik nu nog maar niet.

@Hannah: fijn dat Nieve maar 1 keertje komt 's nachts :) Dat scheelt toch wel. En alleen huilen als ze honger heeft... echt super! Maudje huilt gelukkig ook niet vaak, al heeft ze de laatste dagen wel in de vroege avond telkens een huiluurtje. Dan heeft ze echt behoefte aan huidcontact. Zolang we haar vast hebben is alles goed, maar leg je haar dan in haar bedje, dan is het krijsen geblazen...

@will: hier vloei ik de laatste paar dagen ook meer dan daarvoor. Maar er zitten nu veel stolsels bij. Daar heb ik dus de eerste 1,5 week nauwelijks last van gehad.

16. will

will Niet meer actief

nee hier geen stolsels meer, het is meer oranje van kleur en slijmerig (lekker verhaal) en soms wel vloeien en soms niet. mijn man had meer het idee dat het rook omdat het van de nacht ergens opgehoopt heeft gezeten (viel al mee dat ie niet weer begon met, je zal de overgang wel inschieten, de lomperd)
    het is nu weer zo goed als weg.
    het stomme is dat ik van amy en daisy alles heb opgeschreven van de zwangerschap maar na de bevalling gaat het alleen maar over de meisjes en niet over mezelf. ik kan het me dus niet meer herinneren hoe het toen was.

Anastasia, maak je geen zorgen hoor om laura's luiers. ik ben er waarschijnlijk heel makkelijk in omdat daisy een groot darm probleem had toen ze geboren was. haar eerste poepluier kwam pas 4 dagen na de bevalling. maar ik denk dat het bij laura door de fv komt, ff wennen. hier gaven ze bij kramp het advies om lobke d'r beentje 6 sec. naar de buikje te duwen. bij daisy deed ik een klontje roomboter in de fles (moet olijfolie zijn maar dan lustte ze het niet) maar denk dat laura daar nog iets te klein voor is.
    en nu zit jij je daar zorgen over te maken en nu produceert laura toch een poepluier voor vannacht die je dan met je slaperige hoofd mag gaan verschonen, haha

met lobke gaat het prima, we zijn hier allemaal helemaal verliefd. geniet de hele dag van d'r, het liefst zit ik de hele dag te knuffen met mijn meissie maar ach dat hebben we neem ik aan allemaal.

he gadver begin te lekken, kan ik weer een ander shirt aantrekken. valt ook allemaal niet mee, haha

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Lekken... ja, daar heb ik hier ook last van. Ik móet echt een handdoek op de andere borst leggen, wanneer ik Maudje ga voeden, anders kan ik me na het voeden meteen weer gaan omkleden (een compresje is écht niet genoeg dan...) Gelukkig heb ik tussen de voedingen door niet meer zo'n last van lekken, dat was vandeweek ook wel anders!

@anastasia: ik had nog niet gereageerd op je berichtje op m'n hyves... Ja, Maudje is vernoemd! Althans: Maud hebben we echt zelf bedacht, maar haar andere namen komen van onze oma's (haar overgrootmoeders dus).

18. Ik kom me hier ook maar eens melden he :)
    Lekker meekletsen over alles na de bevalling.
    Ik heb min of meer het gevoel dat die bevalling al een eeuwigheid geleden is. Het vloeien is al een stuk minder, alleen ruikt het een beetje maar volgens de kraamverzorgster is dat normaal.

Zenne heeft wakker uurtje, ik ga eens even kijken bij haar. Ze heeft net al een uur bij pappa gelegen en nu is ze het niet eens dat ze in de box ligt.

Verder is het wel lekker rustig hier. Quinn is bij oma logeren en verder hebben we vandaag helemaal geen bezoek gehad.

19. will

will Niet meer actief

heeeee lindatjuhhh, nu jij mee komt kletsen vrees ik dat ik het niet meer bij kan houden, haha

dus het vloeien hoort een beetje te ruiken? nou dan zal het hier wel meevallen.

jvtje, ben het even kwijt maar hoe heet maud nog meer? lobke is ook vernoemd roelofine (roelof) naar mijn vader en gijsbethe (gijsbertus) naar mijn schoonvader beide opa's leven niet meer maar zouden ze nu trots zijn.

over het lekken, tijdens het voeden heb ik ook een handdoek over de andere borst. alleen lek ik de hele dag door. als ik al lobke denk begint het spontaan te lopen. compressen werken hier ook niet hoor, lek er dwars door heen.

20. Haha Will dat zal wel meevallen hoor. Ik zit nu niet meer ongeduldig af te wachten wanneer ik zou bevallen. Heb het nu ook druk met genieten hoor :)

Deel Deze Pagina