Hier nog een: Eh ja, ik moet nodig naar de kapper. Nou, er komt gemopper uit de box, dus klarabella-koe mag weer uit de kleren.
wat een leuke en lieve foto's weer van al die mooie kindjes. hier weinig te melden ben vanmiddag samen met lobke op de bank in slaap gevallen, heerlijk. voor de andere in de kamer wat minder want schijnen nogal gesnurkt te hebben. om op de kraamvisite terug te komen hier kwam buurvrouw nummer 8 vandaag, we zijn er door heen. hier geen visite meer. als lobke wakker is mogen ze haar natuurlijk even vast houden maar als ze haar dan terug geven klinkt het alsof ze zeggen, bedankt voor het lenen. Tja mijn zweeds is nou niet zo goed dat ik alles goed versta maar op het punt dat ik denk geef nu maar weer terug schijnt de visite al 4 keer gezegd te hebben ''ga je weer lekker bij mama zitten''. vond al dat de buuf me vanmiddag een beetje ongemakkelijk zat aan te kijken. het was dat amy zei mama ze zegt nu al een paar keer dat lobke weer bij jou moet gaan zitten anders hadden we nu nog elkaar aan zitten gapen,haha onsukkie, bij mij is het juist dat ik heel moeilijk naar de w.c. kan. sinds zondag gaat het wat beter.
die laatste foto vind ik erg leuk onsukkie. die andere ook maar deze net iets leuker hier nog iemand die trek begint te krijgen. slaap lekker voor straks
Ik kan weer eigen broeken aan sinds Jayden 3,5 week is! Maar dan wel de broeken met elastiek boven in of die me wat te groot zijn/waren
Truste alvast, ik mag nog wel een keer uit de bh denk ik als ik het zo bekijk, maar misschien slaapt ze dan weer een nachtje door, dus ik heb het er wel voor over.
Meiden ik heb een vraag ! Laura dronk eigenlijk de laatste tijd 6 voedingen per dag. Overdag kwam ze om de 4 uur. en dan savonds om de 3 uur. De tijden zijn meestal netjes rond 8/12/16/19/22/04... Echter ik zei laatst al dat ze zo jengelig was savonds, huilen enz enz.. Nu vanavond viel het me eigenlijk pas op dat ze als ze rond 21uur gaat huilen ( 2 uur NA de voeding van zeker 120cc) ze haar handjes zit op te eten etc.. echt alsof ze honger had. Vanavond voor het eerst dus een fles geprobeerd en jullie raden het al 60cc zo op! Nu om 22.30 haar "normale"tijd haar gewone voeding gegeven en heeft ze zo'n 100cc gedronken, maar nu zit ze dus weer op 7 voedingen.! Het is toch juist de bedoeling dat ze minder drinken? niet meer? En het heeft overigens geen zin om de fles van 19uur 150 te geven, want dat laat ze staan! en geen eten geven zoals de afgelopen dagen is ook geen optie want het is echt krijssen.. Hebben jullie nog een tip of goed idee. want ik weet niet zo goed wat ik er mee moet!
Anastasia, hoeveel gekolfde melk krijgt Laura nog?. Dat is lichter verteerbaar, en misschien gaart de kwaliteit van je bv wat achteruit door het kolven en heeft ze daardoor meer behoefte aan eten. Misschien wil ze meer het voldane gevoelhebben wat ze ook na fv heeft?, het is wat giswerk van mijn kant. Maar kennelijk heeft ze wat meer behoefte aan eten. Misschien moet je haar wat meer per keer geven, of mag dat niet ivm met haar gewicht, oh zie al dat dat niet werkt! Misschien komt het wel door de omneo, dat is ook lichter verteerbaar! Ik zou maar gewoon geven wat ze vraagt, fv doen ze ook steeds meer op vraag, en dan zie je ook dat de ene baby op het ene tijdstip veel wil drinken en 3 uur later weer wat laat staan. Misschien even met cb bellen? Ik ben ook maar wat aan het gissen!
anastasia:afgaand op de 6 week van Laura zou ik zeggen: sprongetje... vooral 's avonds gaan ze dan hamsteren. soms slapen ze daarna langer door, soms blijven ze heel onrustig. met Ruben ging het vannacht wel goed. 21.00 borst (niet geweldig gedronken), 21.30 bad 22.00 flesje van 110cc, daarna verschrikkelijk hangerig en huilerig en uiteindelijk om 23.00 in slaap gevallen bij mama in bed. geslapen tot 3.30. toen fles gehad van 125cc, kwart over 4 weer in bed, mama kolven, na het kolven huilde ie nogsteeds. uiteindelijk toch maar weer bij me gepakt , toen sliep ie snel (en ik ook) ik was om 7u wakker, heb ruben om 7.45 maar aan de borst gelegd, maar wilde niet echt drinken. ligt nu dus boven bij papa te pitten en mama zit aan de melkmachine ga zo tassen pakken, gaan vandaag hele dag weg, blijven dan logeren en pas morgenavond weer naar huis. Nu maar hopen dat Ruben een beetje een gezellige dag & nacht heeft! neem alles mee, draagzak, kinderwagen, bakerdoek etc dus als ie niet slaapt kunnen we altijd een nachtwandeling gaan maken zodat de rest wel kan slapen
evelien : borstvoeding krijgt ze altijd sochtends dus dat kan het ook niet zijn. Ipv Omneo omdat dat idd licht verteerbaar is heb ik gisteravond standaard nutrilon gegeven maar ook dat hielp niet.. En ze heeft ook geen minuut langer geslapen ondanks7 voedingen...*zucht* Ben benieuwd hoe het vanavond verder gaat. En een sprongetjes heeft ze net gehad, zou het kunnen dat ze er 2 op elkaar heeft?
Ooooh meiden, ik ben zooooo zenuwachtig Over een uurtje moet Luna haar eerste prikjes, bah nix aan Vind t zo zielig, hoop echt dat het meevalt en dat ze er niet veel last van heeft! Duimen jullie voor haar? Hou helemaal niet van spuiten, maar gelukkig gaat 1 van mn beste vriendinnen mee, dus ik hoef niet alleen! Ga ff snel bylezen...
@Jvtje: oooh dat van die venkelthee wist ik helemaal niet, maar goed, dat krygt ze ook niet Wy hebben van dat spul uit duitsland, een soort thee speciaal voor baby's, zit wel venkel in, maar ook anys enzo. Dat zou toch wel mogen, t is speciaal voor baby's dus... @Lafo: ja die streep mag van my ook wel weg eigenlyk, vind mn buik al lelyk genoeg zonder, en ik heb nie eens tygerstrepen (mis mn platte buik Wy gebruiken nutriton tegen t spugen, hypo allegreen hoeft eigenlyk alleen als er kans is op allergiën, en dat heeft Luna niet. Wil vandaag wel ff overleggen om over te gaan op Friso comfort, vind nog steeds niet dat het goed loopt. Het is óf spugen en goed poepen, of niet spugen en buikpyn/ slecht poepen @Hannah: thnx meid Ach ik weet ook wel dat ik niet overdreven dik ben nu, maar ik mis gewoon mn oude kleren & figuur (al zal dat miss wel nooit meer terug komen ) Maar ik ben al wel 1,4 kilo kwyt, joepie En die buikspier, ik betwyfel echt of die by my al gesloten is, kan t zo moeilyk voelen @Deentje: balen van je paniekaanvallen, hoop dat het snel beter gaat! En nee, hier nog geen babydoos v prenatal, wanneer kryg je die? @essiegirly: hier ook af en toe zo'n gil hoor @Will: jeetje, Daisy was echt mini Is gelukkig weer helemaal goed gekomen @hannah: YES! geen hoofdpyn en hoge bloeddruk meer enne luek jurkje @Gina: ben ook gewoon begonnen met inbakeren hoor, is eigenlyk heel makkelyk...enne ben al 1,5 aan de sonja @Anastacia: wat vond je van felicitas? ik vond t echt bagger! @essiegirly: en hoe was t met haar navel? @hannah: is je zus geslaagd? _> oh zioe het al, gefeliciteerd! @legerjurkje: allemaal meenemen naar de meeting, lachen voor de foto @lafo: prenatal! @essiegirly: ooh balen zeg @daphne: welk pakje van de hema? @freindly: kan ik me voorstellen dat je daar vrolyk van wordt Luna slaapt ook vet goed in de inbakerdoen @Fiona: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah cutie! wat een leuke foto's! enne zo zie jy er dus uit @onsukkie: ook al zo lief! enne dat broekje heeft Luna ook! wat een bruine ogen heeft ze! @frostieke: lief hoor Nou ik ben weg! Laters!
@Lafo, ik ga afbouwen met bv omdat het kolfen zowieso terugloopt, vanochtend had ik maar 80 cc, en had gisteravond om 20.00 uur voor het laatst gekolft, dus na 12 uur nog maar 80 cc, niet voldoende dus. Maar ook een belangrijke reden: ik vind het teveel tijd kosten, het kolfen! Juist op de momenten dat ik even tijd voor mezelf heb, als Devrim ligt te slapen, denk ik shit, nog kolfen want er staat niets meer... Merk alleen dat hij van de fv toch meer krampjes heeft dus daar nog even een middeltje voor vinden De rooibosthee maar proberen. En Devrim slaapt overdag ook in de box, zie het niet zitten om iedere keer naar boven te lopen. s Avonds na de een na laatste voeding, rond uurtje of 8 breng ik hem wel boven. m.b.t. kleding, ik draag nog mijn zwangerschapsbroeken maar eigenlijk om dezelfde reden als Onsukkie, die zitten wat lekkerder i.v.m. de buikwond. Kan mijn gewone broeken wel al aan maar deze zitten net wat ruimer en vallen mooi ruim over het litteken heen. @Friendly, wat een mooi mannetje, lekker zo vredig te slapen! Jij hebt ook de pacco inbakerdoek zo te zien. @Ice, hoe is het gegaan met de eerste prikjes? Ik ga zo eens even e.e.a doen, straks nog 2 oud-collega's op kraamvisite en vanmiddag moeten we met Devrim op controle bij de kinderarts. Ben benieuwd.... Meneer ligt nu heerlijk te slapen in de box, uiteraard op z'n buik, op z'n rug krijg ik hem nog steeds niet weggelegd dan is het gelijk krijsen. 's avonds en 's nachts laten we hem dus in de inbakerdoek op onze buik in slaap vallen en leggen hem pas op zijn rug in z'n bedje als hij echt heel diep slaapt.
Ze zeggen dat alle baby's met blauwe ogen worden geboren, maar zelfs op dag 1 had ik moeite er uberhaubt grijs in te ontdekken. Ze zijn heel donker, beetje tussen groen en bruin in.
Tjee we hadden weer een nacht van 12 tot 7 (ongeveer)! Lekker man. Twee nachten terug trok ze ook al ongeveer 7 uur door, luxe.
Friendly en andere mama's en beebjes met spruw!, ik las net over spruw dat je afgekolfde melk die je gekolfd hebt toen jullie nog spruw hadden en ingevroren hebben ook weg moet gooien, daar zou ik nooit aangedacht hebben, dus ik dacht ik plaats het even
Hier een wat mindere nacht, Iris ging tegen 22.00 uur slapen, tot 4 uur, dat was lekker. Toen gevoed, maar ze viel al snel weer in slaap,toen gekolfd want mijn andere borst stond op springen, toen weer naar bed tegen 5.00uur, toen om 5.30uur Iris weer, had toch nog niet genoeg gehad, weer aangelegd, tegen 5.50 weer naar bed en toen om 6.00 uur de andere meiden wakker, die gingen ook niet meer slapen, kort nachtje dus. Ben ook niet zo verstandig dat ik dan oom 22.30 uur naar bed ga als iris slaapt, eigen schuld dikke bult
cb zei dat ik best al met angelo op de 150 cc mag gaan zitten, dus ik dacht 140 + 5 schepjes. Hij doet het daar ook goed op, ook vannacht had hij er heerlijk op geslapen. Ik vind het ook moeilijk na te gaan of hij 4 of 5 schepjes mag, want hij is nu al 5135 kg Gisteren had ik per ongeluk 160 cc in totaal gegeven en hij sliep van 12.15 uur tot 15.30 uur Maar het bevalt me prima zo, om en om geven, dan zit ik ook niet meer zo te denken dat ik elke keer moet kolven, nu heb ik daar ook iets meer ruimte en tijd voor, voor mijn gevoel dan he.
Hoi meiden! Wat doen jullie voor vaderdag? Vind het wel bijzonder zo'n eerste keer! heb een champagne ontbijtje voor m besteld en heb een stalen schakelarmband gekocht waar, als hij m mooi vind, Noah z'n naam ingegraveerd wordt... Was ff benieuwd! Kusss
Hmm nog niet over nagedacht, weet niet of ik het nou echt nodig vind, het is veel leuker als ze straks zelf dingen gaat knutselen. En ik weet ook zo gauw niet iets wat m'n man nog graag wil hebben eerlijk gezegd.
Ik weet het ook nog niet wat ik voor vaderdag kan doen.. Heb hier net mijn mans verjaardag gehad, dan is het nu zondag vaderdag, en volgende week zondag zijn we 1 jaar getrouwd dus ehh mijn inpiratie is een beetje op. Ik heb een DVDbox/boeken besteld over de 2e wereldoorlog, dat vind mijn man heel erg interessant. Maar dat is waarschijnlijk pas volgende week hier, dus helaas .. Ik denk dat ik voor vaderdag misschien een bon maak. Een groot wit stuk papier en met vingerverf een hand/voet afdrukje van ons meissie en dan een bon maken voor een dagje weg ofzo in de zomer.. Ik ben echt inspiratieloos. Dus ook hier goede tips zijn welkom~~!