Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik heb nog geen telefoontje gehad. Mikki slaapt nu, had toch weer 39.0. Senna nog 38.2 en veel hoesten. Eigenlijk wil ik het zeker weten of ze het hebben ivm de vaccinaties en of ze Tamiflu moeten hebben. Krijgen kinderen dat eigenlijk ook?
    Ik voel me gelukkig wel aardig buiten dat ik flink moe ben en last van oorsuizen heb, maar heb geen koorts gelukkig. Moet vanavond ook de nachtdienst in blegh!

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik zou ook geen oplossing meer weten en het kompleet zat zijn na alle nachten tekort aan slaap. Heb het eigenlijk nog niet zo extreem gehoord, ja, iedereen klaagt wel eens over tekort aan slaap, maar dit is zo toch niet vol te houden? Ik hoop dat er toch een oplossing voor is.

Nog een knuf!

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Monica heb je geprobeerd om Pyamapapje te geven voor hij s'avonds naar bed gaat. Bij Isa is het gelukt.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vandaag lekker vrij. Isa doet nu een middagdutje en ik ben lekker aan het internetten. Ik ga op mijn werk vragen of ik parttime kan werken. Het is voor ons veel beter dat ik weinig werk. Dan kan Isa tenminste mij veel zien dan mijn moeder.

Vanavond gaan we naar de bios. Ik wil naar de 2012 gaan, de nieuwe film, maar mijn man wilt perse naar de turkse film gaan. En ik niet. We zien wel wat we gaan doen.

Voor zaterdag heb ik vervanging op mijn werk, want mijn ouders gaan naar Belgie 3 uurtjes hiervandaan. En ik wil niet dat Isa meegaat. Dus blijft hij lekker bij mij. Ik krijg ook dit weekend vaccinatie tegen Mex griep, ik wil het gewoon nemen. Nu Isa in Belgie verzekerd is, kan hij geen vaccinatie krijgen in NL. Ik heb Belgie gebeld en ze geven alleen prikjes aan de kindjes die in de risicogriep behoren. Dus hartafwijkende kinderen en chronische behandeligen krijgen. Ik wilde eigenlijk wel dat ie het kreeg. Dus Isa en man krijgt geen vaccinatie, alleen ik. Misschien krijgen ze later wel.

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    wat vervelend die slapeloze nachten van velen hier op het forum.

Ik vind het al irritant als Jayden midden in de nacht wakker wordt en begint te huilen. Soms valt hij daarna gewoon weer in slaap, soms moet er een fles aan te pas komen. Ergens wil ik niet meer met die fles aan de gang, hij is toch bijna anderhalf. Maar aan de andere kant, melk kan niet zoveel kwaad. Jammer dat hij alleen net z'n tandjes gepoetst heeft voor het naar bed gaan. Dit is echt aan de hand sinds hij ziek is. Misschien toch een keer doorbikkelen en laten huilen ipv telkens die fles. Alleen manlief is dat niet echt met me eens...;)

Maar goed, wij hebben dan de mzzl tot nu toe dat hij wel slapen gaat en ik dus niet zo'n verstoord ritme en oververmoeidheidsgevoel krijg als sommigen van jullie.

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nazli als je het financieel red om parttime te werken zou ik dat zeker doen. Werkt je man ook nu ?

Katje die fles is het punt niet het is volgens mij dat ze tandrot kunnen krijgen ofzoiets.. dat was laatst op tv, met plaatjes brrrr.
    iets over zuigflescaries ofzo, moet je maar op googelen, is je man ook zo genezen ;)
    Maar als die fles zorgt voor een goede nachtrust... zou ik t ook doen, maar misschien kun je er dan steeds meer water in doen ipv melk? dat scheelt uiteindelijk ook wel.

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier ligt Mike nog steeds te slapen, op zijn buik in de box :) hihi
    Hij was om 1330 wakker geworden, maar na een schone luier en met een speentje ligt hij dus nog te slapen.

Laura slaapt ook nog, al hoorde ik haar daarstraks wel huilen, maar wilde haar uit bed halen maar ze was weer in slaap gevallen.

verder moet ze maandag voor controle naar de huisarts, voor haar oortjes.

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    daam mag jij wel werken als je mogelijk bent blootgesteld aan mexicaanse griep???

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    O hier te vroeg gejuichd ik hoor lawaai :) ze worden wakker hihihi

Gina hoe is het met Noah, is die nog ziek geworden eigenlijk

Juud hoe is het met je buikje??? nog last gehad van voorweeen, of inmiddels echt ana het puffen?!

10. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Heb mijn werk al gebeld, zolang ik geen koorts heb, mag ik werken. Ik hoest ook niet. Mijn baas zei dat ik misschien wat extra voorzorgsmaatregelen kan treffen als een patient vannacht veel hulp nodig heeft. Ze heeft meteen die goede mondkapjes voor me besteld (die blauwe schijnen helemaal niet te werken, maar die andere zijn zo duur :()

11. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Heeft Mike nog last van zijn buik?

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Daam, van die mondkapjes dat heb ik al eerder gehoord. Van een van onze buren die heeft die kapjes wel voor zichzelf, en patienten krijgen de blauwe (beetje krom).

Nazli als je het idd financieel kan redden met parttime werken... doen.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Daam dat klopt!!! Die blauwe die gebruiken wij standaard op de afdeling voor bij alle aan en afsluitprocedures. die andere die eendebekken zijn FFP2 maskers die gebruik je officieel ook in de MRSA kamers, en bij TBC.. en dus ook nu met die mex griep..
    Voel je niet een kriebelhoestje opkomen om die nachtdienst niet te hoeven werken ;)

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja vanmorgen ook weer KEI harde ontlasting, en dan bedoel ik een keutel ter grote van een pingpongbal... nou ja ietsje kleiner maar dus echt enorm!! kan me indenken dat hij daar flink pijn van had!
    zo sneu
    Heb hem lactulose gegeven daarstraks, en alle flessen zit olijfolie in, hoop dat het dan beter gaat.

Het CB raadde de omneo aan, dat had laura ook... maar heb niet zo veel behoefte om over te stappen nog dat is al de zoveelste keer en dat lijkt me ook niet geweldig voor de darmen.. Ik heb ook nog een vol pak standaard dus als ik al overstap, dan ga ik eerst mengen..

Maar hij ligt nu wel lief te slapen !

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    daphne heb je de uitslag van de bloedonderzoek al

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey meiden,

Janny nee ben niet aan het puffen haha, was het maar waar, dan zouden jullie het wel weten!
    Ik was vanmiddag na ons slaapje naar Gina gegaan, er toch nog even uit, ik kan niet lang opgesloten zitten haha.

Daam mis ik iets, hebben je kinderen mexicaanse griep?
    Of het vermoeden?
    Sterkte ermee meid!
    Vanavond werken?? Blegh, je zal ook wel kapot zijn.
    Maar over die vaccinatie als ze het hebben betekent het toch niet dat ze het niet nog een keertje kunnen krijgen?

Nazli 2012 lijkt me een gave film, zou ik ook wel heen willen!
    En waarom krijg jij wel vaccinatie, ben je ook een risicofactor?

Hier verder alles rustig, morgen weer naar de gyn, pffff zo geen zin in....

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zielig die harde keutels Janny, zelf Amy had dat laatst toen moest ik het er nog uit halen zelfs (sorry vies praatje) maar ze zat keihard te huilen poeppoep auw, ja geen wonder als het vast zit....

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Toen Amy weleens vroeg kwam dan spreek ik over 06.00 dan leggen we haar tussenin in bed en dan de tv aan en dan zit ze zeker wel een uurtje nog tv te kijken en dan konden wij nog een beetje doortukken, niet echt geweldig maar toch iets....

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lekker ff er uit Juud! gezellig naar Gina!
    jammer dat je neit aan het puffen bent ;)

hier zijn mijn ouders geweest, was wel weer gezellig

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Laura is hier meestal rond 7.30uur wakker vandaag zelfs 815!!! maar helaas kan ik neit blijven liggen want Mike is al rond 630 wakker en wil na de fles niet meer slapen!
    Maar alles nog altijd beter dan 5uur!!

Deel Deze Pagina