ik heb een sleutelhanger besteld in een hart vormpje waar digitale foto's op kunnen, zo zijn we altijd bij hem. Komt alleen pas volgende week in huis..
Goedemorgen mama's! Hier onverwachts mijn eerste dag alleen met Amy, er waren weer eens problemen op mijn man z'n werk dus moeten we het samen gaan doen vandaag! Ze heeft doorgeslapen tot 08.00 uur! En nu wil ze maar niet in slaap vallen, ze zit er echt tegen te vechten. Wild met haar armen slaan, speen uitspugen etc. Jakkes heb een mierenepedemie in huis Glas limonade laten staan op het aanrecht met een klein laagje erin rara wat ik dan aan tref....... :x Gadver ze lopen hier in hele rijen zo over mijn aanrechtblad grrrrr Amy heeft vandaag echt veel aandacht nodig, ze wil maar niet slapen behalve als ik haar in m'n armen heb en dan denk ik dat ze slaapt leg ik haar neer en ja hoor weer een paar oogjes open.....
Wat een leuke foto's Fiona en Onsukkie! Will: grappig die miscommunicatie met een andere taal. En jij maar denken wanneer krijg ik Lobke nu terug haha. Anastacia: lastig die voedingen. Hier ook zo een waar ik lastig mee in een ritme kom. Ze drinkt echt goed, maar na 2 of 3 uur heeft ze meestal weer honger, ik kom sommige dagen zelfs op 8 voedingen uit. Echte tips kan ik je niet geven omdat je zo'n kleintje toch niet kan dwingen op een bepaald tijdstip een bepaalde hoeveelheid te laten drinken. Ice: succes met het eerste spuitje. Vaak hebben ze van die eerste 4 entingen helemaal niet zoveel last. Quinn werd er alleen extra moe van, die sliep dan een hele dag heel erg vast, maar verder geen bijwerkingen, hoop dat Zenne het ook zo op gaat pakken. Babydoos van prenatal krijg je rond de 3 maanden. Onsukkie: wat lekker zo'n lange nacht, kun je zelf ook een beetje uitrusten. Evelien: wat een vermoeiende nacht, zul je wel gaar zijn nu! Dolphin: als je 150 mag geven dan moet je 150 water + 5 schepjes en dan het teveel weggooien zodat je 150cc in de fles over houdt. Maar eerlijk gezegd hou ik me zelf nooit zo aan de precieze regeltjes van het cb. Zoek altijd de middenweg die bij m'n kindje past, maar over 10cc meer of minder doe ik niet moeilijk. Ik hou dan ook het dagtotaal steeds in de gaten en of dat bij haar gewicht past. Hier een goede nacht gehad! Gisteravond heeft ze rond 21.00 uur 130 gedronken (ipv 100) en rond 24.00 uur nog eens 120, flink gehamsterd voor de nacht. Om 6 uur kwam ze pas weer en dronk ze maar 60 om daarna door te slapen tot 9 uur. Weet alleen niet meer precies hoeveel ze om 9.00 uur heeft gedronken, volgens mij maar iets van 80 of 90. Maar dat is niet erg want ze drinkt in totaal toch meer dan genoeg. Heb het gevoel dat er een verschuiving in komt. Laatste nachten waren namelijk bagger, terwijl ze de ochtend dan erg veel dronk om vervolgens uren te slapen. Had dus het idee dat bij haar de ochtend nacht was.
Ice succes meid vandaag met Luna en haar prikjes Lijkt me vreselijk Wat een keuze ze maar niet heus qua voeding, waarom kan het nou geen twee kwaaltjes verhelpen! Dat hypoallergeen is ons aangeraden maar Amy is ook nergens allergisch voor.......ze spuugt er niet van en ze heeft 3 poepluiers per dag! Hier ook geen striemen op buik alleen blubber met een streep Zo heb Amy weer in de box gelegd kijken hoe lang het nu duurt voordat ze gaat bleren Onsukkie Amy heeft ook bruine ogen, geen spoortje blauw te vinden! Gina vaderdag, tsja ik kom niet verder dan een mooie foto in een lijst voor op z'n werk. En weer gekrijs........... Hannah ben je nog aan het feesten Anastacia hoe is het nu met Laura? Ben benieuwd hoe het avnavond gaat! Katsas heeft de speen geholpen Dolphin wat een leuk cadeau! Evelien toch voortaan maar eerder naar bed gaan Askim gelijk heb je dat je afbouwt, zo zou ik er ook geen lol meer in hebben. Amy heeft weinig last van krampjes gelukkig. Ik vind het ook wel prettig dat ze in de box slaapt hoef ik ook niet iedere keer naar boven te lopen zoals nu dan zou ik wel weer een betere condite hebben
Met die fv moet je idd maar kijken hoe het bij je kind uitwerkt. Ikheb toevallig een kind wat grote hoeveelheden aan kan zonder te spugen, dus daarom krijgt ze 5 x 125 ml en dat vind ik prima werken en ze groeit en dat is het voornaamste! Amy ligt maar weer eens in m'n armen dat vind ze zo lekker en slapen doet ze toch niet...... Hoe lang zijn jullie baby's wakker per dag? Hier soms wel 6 uur per dag maar als ze slaapt dan slaapt ze gelijk heel lang. Gister wilde ze al echt een speeltje pakken die in haar box lag, echt leuk joh!
Toch wel handig om elkaar hier te kunnen helpen. Ik had Quinn gisteren al beloofd om voor vandaag cakejes te gaan bakken. Dus Quinn herinnerde me daar vanmorgen gelijk aan toen ze wakker werd. Dus wij samen de boter, eieren en suiker al in een beslagkom gedaan, kom ik erachter dat er beestjes door het meel kropen (jakkes). Hmmm hoe moest ik nou cake bakken zonder meel? Had gelukkig nog een bakmix voor muffins, maar daar zat dus ook al suiker in. Voorzichtig de suiker uit de boter en eieren gevist zover het kon en maar wat extra citroen erbij gedaan om geen overzoete cake te krijgen. Heb eens aan het beslag geproeft en was heerlijk friszoet. Nu maar hopen dat de cake niet zwart wordt haha, het is immers vrijdag de 13e!
Zo hier heeft er een honger, ligt nu lekker haar fles op m'n schoot te drinken. Cake is ook al klaar, nu maar hopen dat hij ook lekker is.
Hmmm het is rustig hier. Jakkes jij ook al beestjes Lindatjuhhh ik heb mieren en ze lopen overal wat kan ik daar nou weer tegen doen Amy had honger dus heb wat eerder de fles gegeven, is maar goed ook omdat ik anders ook niet uitkom omdat ze 's nachts zoveel slaapt.
Daar was ik weer ooooh ik ben zooooooo trots op mn meissie Ten eerste is ze in een maand tyd maar liefst 1465 gram gegroeid! Ze heeft dus een echte inhaalslag gemaakt! Qua lengte is er 4,1 cm by! En dan de prikjes: ik heb haar handjes vastgehouden, en haar aangeken en tegen haar gepraat, en toen ze het prikje kreeg, deed t echt wel pyn, ze moest ook ff flink gillen ( wel zielig hoor ), en by de 2e ook, maar toen heb ik haar snel opgepakt en tegen me aangehouden en getroost, en toen was het al zo weer over Kreeg t advies om goed te masseren op de plek, en met de benen te fieten, en daar heeft ze oo helemaal geen last van! Net de fles leeg gedronken, en nu ligt ze te slapen in de box. Wat een voorbeeldig kindje hé Oh ben helemaal opgelucht dat het zo meeviel! Hoop dat t by jullie ook zo mag gaan meiden! Zo ff snel bylezen, en dan ga ik naar de stad (ze heeft een nieuwe bropek verdiend hihi) Ga overstappen op friso comfort, eerst mengen met gewoon, steeds iets meer comfort ipv gewoon erin, totdat t goed bevalt. Kan ook zyn dat een mengelmoesje genoeg voor haar is!
nadat ik vanmorgen mama haar haar en het bed en de vloer en mezelf onder had gespogen ben ik met mama onder de douche geweest voor het eerst en lig nu uitgeteld in me box te relaxen mama vondt dit een foto waard ff beau spam!
@Askim: helemaal goed (zie boven) Jammer dat de bv terugloopt, maar kolven enzo kost idd veel tyd hé. je zult zien dat je strax meer rust hebt! Veel plezier met de kraamvisite, en suc6 by de kinderarts! @Onsukkie: ja dat zeggen ze wel, maar t klopt toch niet altyd hé. Wel mooie ogen hoor! @Evelien: ja wat een goede tip voor de meiden/ beebjes met spruw. das niet iets waar je gelyk aan denkt hé Minder nachtje vannacht, hopenlyk vannacht beter! @Dolphin: op t pak van friso staat 150 water + 5 scheppen, en dan kryg je 160 voeding. Staat er op jouw pak geen tabelletje met de kilo's erby en dan wat ze mogen hebben? Angelo is vandaag 1-1-1 @Gina: Maikel wil graag een software update voor de auto, dus dat ga ik doen, heb zo'n difrax daddy doos besteld, wil een ontbytje doen, en een sleutelhanger met een leuke foto. Zoiets denk ik... @lafo: hmmm klinkt niet leuk zo, succes ermee meid! Moest idd wel ff slikken toen ik haar gezichtje zag toen ze die spuit erin drukte, maar gelukkig was het snel weer over. En hoop dat friso comfort gaat helpen! Hoe is t nu met Amy? Hoop dat je nog wat rust krygt vandaag! @Lindatjuh: thnx, gelukkig viel het 100% mee Denk dat ze vandaag ook wel veel slaapt! Over dat teveel voeding weggooien zodat je 150 over houdt, zou dat dan per voeding verschillend zyn? Damn, er komt me toch een luchtje aan Maar snel de spullen in de auto gooien, incl regenhoes, en dan ff afwachten....Maar ik moét ook echt naar de stad, voorraad aanvullen.... Ga vanaaf voetbal kyken by vriendinnen (tenminste, als Luna goed in orde is!) dus spreek jullie ws pas morgenavond weer! Ciao!
fiona wat een scheetje dat meissie van jou! brian heeft t vannacht netjes gedaan! was zelf ook helemaal uitgeteld.. maar helaas dit jkeer was t arjen die midden in de nacht begon te spoken dus weer een slapeloze nacht gehad! wou juist vandaag een beetje fit zijn voor de voetbal vanavond.. nu ga ik waarschijnlijk na de voetbal weer gelijk naar bed... als ze verliezen is dat niet zo erg dan kun je maar beter naar ebd gaan.. maar als ze winnen is t toch wel eventjes gezellig nog na die tijd. heb net mijn foto's allemaal binnen dus ga eens even brian zijn fotoboek vol plakken!
Ik weet van het cb dat als ze 150 zeggen ze ook 150 bedoelen dus 150cc voeding en niet 150 water+5 schepjes. Ik reken zo zelf ook, als Zenne 100 drinkt dan is dat dus 90 water en 3 schepjes. Ice: wat fijn dat het zo goed ging op het cb, ff zielig die prikjes! Wat een mooi meisje Fiona!
Deentje balen dat Arjen je wakker heeft gehouden. Is meestal als de een rustig is de ander begint, gebeurt hier dus ook. Had gisteren dus ook van 's morgens tot 's avonds wel steeds eentje die aandacht nodig had. Toen Marc gisteravond thuis kwam heeft hij zich met Zenne bezig gehouden, Quinn lag in bed en ik kon even een uurtje voor mezelf een boek lezen. Heerlijk zo'n rustmomentje, zo ga je zelfs een uurtje per dag erg waarderen haha (niet dat ik het zo verschrikkelijk vind met de meiden, maar jullie snappen wel hoe ik het bedoel).
Ice gelukkig dat het meeviel met de prikjes voor Luna, lijkt me zo sneu. En wat is ze gegroeid! Hopelijk werkt deze fv beter dan die je eerst had. Ik ga vanavond voetbal kijken bij opa en oma die kunnen maar niet zonder Amy Onsukkie jij had het toch over ontlasting, ik heb juist hele dikke ontlasting die er niet uit wil.....heb ook een aambei die naar binnen zit auuauauauuaua doet echt zo'n pijn, ik heb geloof ik nog liever een wee dan dat ik nu naar het toilet moet! Nou ze slaapt hoor eindelijk heeft ze het opgegeven, het is nu huishoudtime geloof ik Dames veel plezier vanavond met het voetbal, hoop echt dat we winnen en anders idd vroeg naar bed zoals Deentje al zei Ik ga de laptop afsluiten anders komt er niets meer van.
Ze is meestal wel ergens op de dag een uurtje of iets langer achtereen wakker, wil dan soms bij je zitten, maar ligt zo ook een tijdje in de box om zich heen te kijken. Verder korte momenten, maar ze huilt eigenlijk nooit.