Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey meiden,

Gister dus naar cb geweest en ze is dus afgevallen, ze was op geboortegewicht toen de kraamhulp weg ging en nu weer 40 gram minder...
    Ik moet volgende week weer terug komen, want misschien zit er wel een afwijking in schalen.
    Moet haar echt om de 3 a 4 uur voeding geven, behalve 's nachts dan.
    Ze slaapt gelukkig al een tijdje door als ze eenmaal in slaap valt.
    Het is alleen dat in slaap vallen wat 2 uur duurt....
    12 uur laatste fles en om 2 uur valt ze pas in slaap tot 08.00 en zo gaat het iedere keer.
    Op zich zijn we reuze trots dat ze zo goed doorslaapt, nu alleen dat in slaap vallen nog.
    Inbakeren helpt hier wel merk ik.
    Heb ook infacol tegen de krampjes en moet zeggen dat ze gister heel rustig was, maar of dat aan de druppels ligt, maar geef ze het voordeel van de twijfel!
    Het spugen is ook minder geworden sinds gisteren dus meer regelmaat zal helpen.
    Ze liet soms overdag meerdan 4 uur tussen een fles en dan ineens ging ze hamsteren en kwam ze om de 2,5 uur en denk dat dat het probleem was voor haar maagje.
    Ze heeft ook wel erg vaak de hik, we zien het wel allemaal.

Gisteren ben ik asociaal even uit eten geweest 2 uurtjes, Britt naar me schoonzusje gebracht, lekker saampjes en ze was heel lief geweest!
    En ik vond het wel erg fijn eventjes zo.

Gina ja druk ach ja deze weken zijn nou eenmaal hectisch en dan ook nog eens al die feestdagen en heb ook een hoop verjaardagen deze maand (vader en moeder o.a.) maar maak natuurlijk tijd vrij voor jou!!!
    Mooie keuring meid!!
    Volgende week vast ook een goede echo!

Janny knuffel voor jou, zal niet meevallen als je kind iedere keer ziek en hangerig is.
    Hoop dat de operatie gaat helpen en dat ze daarna niet zo snel meer ziek word.
    Jullie zitten een beetje in een vicieuze cirkel, lastig om dat te doorbreken.
    Gelukkig doet Mike het goed!
    Die slapeloze nachten gingen ons hier ook opbreken en toen snauwde we ook tegen elkaar, herken het wel.
    Daarom ook gisteren er even tussenuit gegaan, misschien ook een tip voor jullie?

Daphne iets te kort, ja ik denk dat het ook ligt aan de kids zelf en of ze vaak ziek zijn idd, dat hakt er ook in.
    Ik zal het zelf wel ervaren, weet ook zeker dat het druk word, maar straks is mij beloofd dat het alleen maar makkelijker gaat als ze eenmaal ouder worden, zie dat aan mijn nichtjes die nu 7 en 9 zijn.

Merk ook dat je niet overal meer aan toe komt, ik strijk nu bijv niet alles meer maar vouw het netjes op, ik maak het mezelf alleen maar moeilijk als ik dat zou blijven doen.

Naatje jij dus ook drukke tijden, ben benieuwd naar de babykamer, wil wel een foto als het af is hoor!!!

Mariska is dat een laptop van vtech?
    Die had ramon toen gekocht maar dacht dat het niets was voor Amy en heb het toen geruild.
    Ja ik baker nu in met een doek die ik nog ergens had liggen, als het maar vierkant is!

Vanmiddag kraamvisite wat ook blijft eten, maar maak het mezelf makkelijk, eten wel pannekoeken.
    Heb een tummytub gevraagd, lijkt me wel wat, Britt houd niet zo van badderen dus misschien wel in zo'n tub....
    Heeft een van jullie zo'n ding?

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoe verliep je gesprek gister met die vrouw van ouderschaps...hoe heet dat ook alweer :(

Ik gebruik friso hypo allergeen, maar ga pas op het laatst switchen.
    Ja ze wil echt bij je liggen, zo val ik ook in slaap naast haar in me bed en dan leg ik haar over....
    Ik denk echt een kwestie van bij je willen zijn.
    Geen honger, maar inbakeren word ze nu ook een stuk rustiger van, ze maaide zo met haar armen!

3. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hee meid!

Haha, nou ik wilde van de week langs komen als je dat ziet zitten!! Ben heel erg benieuwd naar Britt en heb Amy ook al tijdje niet gezien!! Hoop dat inbakeren en die druppels blijven helpen meid!!!! Jij altijd met je eters... laat de mensen toch eens thuis eten ;) hihi. Enne, waarom asociaal, heerlijk juist ff samen weg. Ik ben daar ook voor hoor dat weet je.. en met een tweede ben je ws sowieso makkelijker!!!!

Stevig ouderschap was dat wat Janny krijgt.. kreeg er toevallig gister een folder van mee van de vk, is nieuw hier! Geloof niet dat dat voor mij echt nodig is, maar vind het wel een uitkomst voor mensen die een luisterend oor kunnen gebruiken!

4. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi,
    Lafo..lekker toch om even weer tijd samen te hebben!! Dat is zo belangrijk vind ik...Lekker pannekoeken!! Ik stuur Evan wel ff langs;). Laptop..geen idee..heb de verpakking al weg gedaan en er staat geen naam op.
    Gina..alles klaar voor de kleine man?

Stevige ouderschap...het cb bekijkt hier of je het nodig hebt of niet..ik heb wel een folder gekregen maar het was niet nodig volgens hun. Hier een onrustige nacht gehad..Evan schrok om half 10 wakker en huilen..niet normaal. Helemaal overstuur. Het was kwart voor 12 voordat hij weer sliep en mijn wekker ging om 6...ach gelukkig gebeurd dit maar eens n de zoveel tijd dat Evan niet kan/wil/gaat slapen.. Ik heb hier de eerste kerstkaart al binnen..lijn voor de kaartjes hangt hier dus al en ik heb al wat versieringen in huis gehaald.

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Juud fijn dat inbakeren lijkt te helpen, vermoeiend he als je zo weinig aan nachtrust toekomt.
    Heb het idee verder dat jij het ook allemaal wel op de rit hebt met je ukkies.
    Vind je het niet lastig om ze allebei ergens mee naar toe te nemen in je eentje????
    Spuugt Britt ook veel trouwens?

Stevig ouderschap heb ik al vanaf lauras geboorte en is nu weer verlengd. zieo ok de website www.stevigouderschap.nl
    Ik heb het gekregen ivm depressie en eetstoornis verleden en problemen in de prive situatie met ouders/schoonouders. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind eigenlijk...
    Lekker even tijd voor jullie 2!
    In januari /februari ga ik ook wat plannen met mijn man. Nu is het een beetje moeilijk met de feestdagen enzo, en schoonmoeder is aantal dagen weg naar londen. .. En laura slaapt niet bij mijn ouders.. dus dat schiet niet erg op.

Gina ben je lekker aan het genieten van je verlof, nog een paar dagen en je mag bevallen! gek idee hoor dat jij ook al weer zo ver bent. Was je bloed ( Hb) goed of moet je dat nou nog laten bepalen!?

Mariska pfff klinkt als weinig slaap!

laptop: Laura heeft er al 1 vanaf vorig jaar kerst, een bumba laptop vind ze helemaal leuk. En nu zit laura vaak op mijn laptop, dus ik denk dat een Vtech laptop best in de smaak zal vallen Juud! volgens mij zijn ze daar slim genoeg voor!

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    mijn meisje ~!

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    en mijn mannetje!

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Wat wordt Mike al groot en wat lijkt Laura dan alweer wijs he naast dr broer!!!

Mariska, vervelend he zulke nachten! Hier hebben we een fase gehad dat ik er elke nacht wel paar keer uitkon.. soms keer of zes zeven.. pffffff.. gelukkig altijd alleen maar voor aai en speen en verder niet huilen amar toch. Nu komt ie af en toe.. maar altijd 2 min. als je zegt dat het nog geen tijd is accepteert ie dat en gaat ie gewoon verder slapen hahahaha...
    Hij is nu juist elke dag acht uur wakker ipv half 7.7 uur

Janny, nou genieten hahahaha... Noah wou vandaag niet slapen dus mama mocht ook niet. 2 vriendinnen zijn op visite geweest maar 1 heeft een kleintje wat heel veel huilt en veel problemen heeft (van 6 maandjes) en die ander bleef bij mij en zij ging naar huis met de baby... dus uiteindelijk met 2 wilde mannetjes (noah en hij kunnen gelkkig leuk spelen) door de woonkamer.. hele speelgoedhoek over de hele grond. dus was vooral veel opruimen, kinderen troosten en booschappen doen hahahahahah....

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Juud, ik verheug me ook echt wel op de tijd die nog komt. Het wordt ooit echt beter, ook ik zie dit eigenlijk wel bij iedereen met kindjes die zo dicht op elkaar zitten. Alleen pfff die tijd nu hahaha.

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nou gina dat klinkt wel als heel druk zeg! denk je ook een beetje aan jezelf!!!

Daphne jij hebt het dan ook niet makkelijk gehad he,.. maar ik ga er van uit dat het idd allemaal wel beter wordt!

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    en Mike is idd al weer groot . morgen moet hij voor prikjes en dan wegen en meten ben echt benieuwd hoor. Hij lijkt al zo groot. met zn bolle koppie :)

Laura is nog altijd niet in dr hum vanavond weer 38.5 :(

12. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Anas..wat leuke foto's!!! En wat Mike heerlijke bolle wangen!!

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Jaaa bolle toet he !! hihi

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wat een heerlijke kinderen anas! en wauw mike is groot geworde!

meiden meiden ik ben zwanger van me 2de en er zit strak 2 jaar precies tussen , ik word zowat bang voor die tijd door jullieverhalen hahahahhaha okay flauw maar ik denk dat het ook wel druk word
    maar beau is een heel makkelijk en lief kind huilt nooit lang ofzo of vaak , alleen als er echt iets is

weet wel dat de opstart heel moeilijk was en het doorslapen vanaf een jaar pas beter werd

dus maak me borst maar nat

juud ik herken zoveel van britt , zo was beau ook
    duurde ook savonds zo lang voor ze in slaap viel 2 uur op me arm met haar te wiegen en zij maar huilen
    en dan viel ze in slaap, kwam ook nergens aan toe enheb toen ook zon babybjorn gehaald ....3x gebruikt...geen hit hier......
    toen kreeg ze een fles om 12 uur en dan duurde het ook een uur tot andelhalf uur eer dat ze weer sliep en dan was het weer gezellig om 5 of 6 uur
    dat hik hebben had beau ook erg en die krampen ook
    ik gebruikte sap simplex druppels uit duitsland
    lost het schuim/lucht op in de darmpjes is hompatisch moet je f fonline google
    en dat terug spugen deed ze ook ze wou ook alleen maar bij mij liggen en dat lag ze ook elke avond /nacht
    al met al een erg onrustige baby was ze het is nu een dag en nacht verschil vergeleken met toen

echt meiden moet het nog een keer kwijt ik ben zo trots op haar ze is zon vrolijke gezellige meid en is nooit moeilijk ...zelf nu ze al haar tandjes tegelijk lijkt te krijgen is ze nog net zo lief en vrolijk heerlijk gewoon! laten we hopen dat de 2de net zo is

daphe hoeveel verschil zit er tussen jouw 2 meiden
    moest zo lache vanmiddag was op je hyves ff dat filmpje aant kijken van die 2 op de bank zoooooooo lief!

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

juudd...schaam me dood ...heb hier nog steeds een kaart liggen en elke dag zeg ik moet hem poste en elke dag vloek ik ....hij komt er echt aan hoor haha
    oja tummytub heb er 1 nog 2x gebruikt ook totaal geen hit en vond het ook 10x niks .....

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Bo het is toch bij iedereen verschillend he qua tijd ertussen en hoe de 2e is, daar kun je toch geen pijl op trekken ;)
    Laura is op zich een schatje, echt een lief kindje ook qua slapen etc... maar ze is gewoon zo enorm vaak ziek dat het echt vervelend begint te worden.

En jij hebt dce tijd om de kunst af te kijken bij ons hahaha :) wie weet hebben wij nog wel goeie tips voor je tegen de tijd dat jou 2e er is :) hihi
    xx

17. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    wat een schattige foto's zeg, leuk om te zien !
    Schattig in pyjama die Laura !

Denk dat de slapeloze nachten altijd vervelend zijn of het nu bij je 1e, 2e of 3e is... Althans, dat vind ik want ik heb m'n nachtrust wel nodig :)
    Uiteraard hoe meer kids je al hebt, hoe meer mensen er wakker (kunnen) worden in huis.

Hoe is dat bij jullie? Het wakker worden van broertjes/zusjes door de jongste spruit?

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Katje Laura is tot op heden niet wakker geworden nog van Mike... maar dat zegt niks dat kan altijd nog komen natuurlijk ;)

En je hebt gelijk wat beteft meer kinderen dat er meer wakker kunnen worden haha :)
    xx

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik hoor het wel meid wanneer je wilt komen!
    Je bent altijd welkom!
    Lekker druk dagje gehad vandaag zo te lezen, ach als de kids het maar leuk gehad hebben!
    Stevig ouderschap oh ja zo heet het, heb er nog nooit van gehoord eigenlijk!

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier ook al eerste kerstkaart binnen, voor mij het sein dat ik ze ook moet gaan schrijven!

Deel Deze Pagina