Het aantal uren dat je krijgt voor kraamhulp is wat afhankelijk van je verzekering, maar de uren die je in het zh kwijt bent trekken ze volgens mij bij iedereen af van de uren thuis, helaas. Het word een te duur plaatje anders, je kunt zelf wel uren inkopen bij sommige kraamburo's, maar ja dat moet je ook maar net kunnen en willen betalen!
nou ik heb 6 kratten.. 4 voor de poten en 2 in het midden. Ik lever ze mooi in voor het statiegeld, niemand die ziet dat ik het ben.. De zijkanten buigen nu ook al een beetje door, moet toch niet gekker worden he..
Allemachtig, ik zit al sinds zaterdag in 16 graden, de CVketel heeft kuren. Ben 2 dagen (sinds ik begon te bellen) en ruim 6 telefoonnummers verder voor ik het voor elkaar heb dat er VANDAAG een monteur komt. *zucht* We waren dus zo dom (eigenlijk onwetend) en hadden nog geen onderhoudscontract, dus gelijk aangevraagd, maar dat duurt "enkele weken", daar kan ik niet op wachten, dan kan ik al bevallen zijn. Dus via via via via via bij het bedrijf gekomen dat het dan hier doet en die konden het ook zonder dat contract wel oplossen, alleen dan betaal je dus wel voorrijkosten en uurtarief enzo, maar ja... niet leuk in de financiën, maar er zit niets anders op. Kan niet tot sint juttemis in 16 graden blijven zitten. (inmiddels 15) Als het nou zomer was...
Godzijdank hebben we een "nephaard", elektrisch ding in de sierschouw, die blijkt de hele beneden verdieping binnen normale tijd naar 20 a 21 graden te kunnen krijgen. Dat scheelt wel. Niet goed voor je stroomverbruik, maar wel een tijdelijk oplossing.
Goedemorgen! Heb half bijgelezen, maar kan niet zeggen dat ik echt op de hoogte ben. Ook nog slecht nieuws van internet, er is weer iets verkeerd gegaan met de aanvraag, waardoor deze weer geannuleerd is en we dus NOG 4 week moeten wachten . Zit echt niet mee wat dat betreft. Met mij is het nu weer wat beter, tweede paasdag hele dag heel erg veel harde buiken gehad. Ook pijnlijk, maar vond het net niet erg genoeg om de vk te bellen. 's nachts goed geslapen maar de volgende ochtend begon het net zo hard weer. Toen toch maar gebeld. Ze dacht aan opspelende darmen (omdat die weinig ruimte hebben) of een blaasontsteking. Mij leek geen van twee logisch omdat ik van die beide dingen net geen last had. Maar goed, toch maar urine ingeleverd bij de huisarts en wat bleek: toch een fikse blaasontsteking. Nu een kuur en veel drinken en nog vaker verplicht plassen. Maar goed, de harde buiken zijn zo goed als verdwenen. Ben al lang blij dat dit de oorzaak was! Verder is de nesteldrang erg aanwezig... kan maar kleine stukjes tegelijk doen, maar erger me kapot als ik zie dat manlief dan niet eens een vinger uitsteekt om te helpen. Ga er niks van zeggen, want tegelijkertijd wil ik toch alles helemaal zelf doen. Enige wat hij er van merkt is dat ik wat sneller chagerijnig ben... haha.
ik weet niet hoor dolphin, maar waaromz ou je kratten onder je bed zetten als je de klossen gratis kunt lenen. straks zak je door het bed tijdens de bevalling. Of erger nu voor de bevalling terwijl je er in ligt. LIjkt me niet bevoorderlijk voor je kindje zo'n klap. wat kraamzorg betreft ik weet dat CZ wel een kraamzorg na ziekenhuisopname vergoed iets van 6 uur ofzo ( 2x3uur) als je plus verzekerd bent ( had mijn vriendin namelijk)
overigens zijn er hier ook meiden die in het ziekenhuis willenbevallen zonder medische indicatie? Wel handig om van te voren te weten of de verzekering dit vergoed. Anders is de rekening achteraf zo teleurstellend. Ik heb gelukkig een azivo top zorg plus verzekering, en daar wordt het 100% bij vergoed. Kon van de kraamzorg bij de azivo niets terugvinden ( na ziekenhuisopname dus) maar goed we zien wel Even lezen of er nog mamas bevallen zijn van maart en april... brrr voor je het weet zijn wij aan de beurt Waar is trouwens onze lijst gebleven? Jvtje? Haal je iedereen die toch niet komt er dan af? want het lijken er zo veel maar een aantal komt nooit meer.
goede morgen alemaal, lekker geslapen? heb gister voor het eerst tiener moeders gekeken, wat een programma. ik weet wel dat als ik 16 was en zwanger was geraakt, ik toch echt beter naar mijn moeder moest luisteren ipv wat sommige daar deden. @hannah jeetje meid ik vond het gister als koud toen kwam ik er achter dat het maar 18 graden was laat staan 15 brrrrr .. wat gek dat het zo lang duurd bij jou. ik hoefde maar te bellen en kwamen een dag later langs.. maar ja daar betaal je ook voor he.. @dolphin, waarom haal je je idd geen klossen. nou zou ik echt onrustig slapen zou me niet eens durven om te draaien hihihi.. @kilo's. ik was eerst zo blij dat ik maar 7 kilo was aangekomen. hmm volgens mij ben ik er nu al 10 aan gekomen, nooit gedacht dat ik zo met mijn gewicht bezig kon zijn. ik heb echt een gewicht fobie of hoe zeg je dat? ben er zo bang voor dat ik straks 35 kilo aankom en het er nniet vanaf krijg. aangezien ik voor dat we zwanger waren 8 kilo was afgevallen. nog spannende plannen voor vandaag?
Friendly, balen zeg dat stomme internet, je loopt zo wel heel lang te klungelen. anastasia, ik had dat nog niet eerder gehoord, wel fijn als dat zou kunnen, want vooral bij een eerste kindje voel je je best onzeker als je zomaar met je kind uit het ziekenhuis ontslagen word en je staat er in een keer alleen voor, ik spreek uit ervaring! Bij een eerste kindje zou dat eigenlijk standaard moeten vind ik persoonlijk. Onsukkie, gelukkig heb je nog je kunsthaardje, hoop dat ze gauw komen. Dolphin, hoor regelmatig dat mensen op kratten bevallen, op zich moet het wel kunnen, misschien heb je net pech gehad! Anastasia, mijn verzekering vergoed het in het zh bevallen zonder medische indicatie, maar dat is ook weer verschillend per verzekering verschillend, ik hoef ook geen eigen bijdrage voor de kraamverzorging te betalen , word ook vergoed. Bij Tessa moest ik wel betalen, scheelt weer wat centjes!
hier geen plannen, moet om 14oo uur in het ziekenhuis zijn voor een CTG, maar die is net als gisteren waarschijnlijk prima. Maar goed, moet er wel heen en zal wel even duren. verder wat rommelen in huis, wasje draaien, droger in opvouwen en dat soort dingen ga zo weer eens wat papier opruimen en misschien wel stofzuigen Vraagje: Ik had een ovenschotel ( kant en klaar) houdbaar tot 26-03-08, nu stond het plastic van de verpakking een beetje bol. zou ik het nu wel of niet nog kunnen opeten? Ik heb werkelijk geen idee... het lijkt me toch dat het nog goed is... Overigens is het kip/broccoli/aardappeltjes
nee ze kratten kunnen niet helemaal doorbreken hoor. Je hoort een krak en dat was het.. Dit is ook gratis, je betaald en met statiegeld krijg je alles weer terug. Ik beval in het ziekenhuis, dus daar heb ik ook geen last van. Ben nu bezig met het vluchtkoffertje en ik moet zeggen dat het al flink opschiet, heb al meer dan de helft erin zitten..
ja hier wordt de kraamzorg ook 100% vergoed door de verzekering! gelukkig wel, moet er niet aan denken dat ik dat allemaal nog moet betalen. Heb echt nu al een geldprobleem, kreeg allemaal rekeningen die onvoorzien waren. Heb in 2005 een fout gemaakt met studiefinanciering, nu mag ik even 1300 euro terugbetalen bijvoorbeeld.. pffff en ik ga ook nog minder werken strakjes dus nou dat hakt er aardig in allemaal.. bah
Nou ja dolphin als jij denkt dat het veilig genoeg is.... maar ben je dan niet bang dat je er doorheen zakt met je dikke buik? terwijl je ligt te slapen? ik zou echt neit lekker liggen. Bovendien als je in het ziekenhuis wilt bevallen, dan kan je die kratten er ook pas bij 37 weken onder zetten toch? dan heb je iniedergeval minder kans hihihi
ja dolphin ik denk dat ik t gewoon opwarm, Maar vind het zo gek dat de verpakking bol stond, meestal is er dan iets aan het gisten ofzo ... nou ja... ben benieuwd hihi Ik ruik niet veel ben nog altijd en eeuwig verkouden.
anastacia, dat is vet balen van je studiefinanc, moet je het hele bedrag in een keer terug betalen? misschien kun je een regeling treffen. en als het eten niet meer goed is ruik je dat snel genoeg zodra je de verpakking open maakt.
anastasia, bol staan vind ik geen goed teken, en zeker nu ik zwanger ben zou ik het risico niet nemen, als je ruikt en het ruikt gewoon goed dan kan het misschien geen kwaad, ruikt het weinig of niet dan is het niet goed meer. Mijn schoonmoeder zegt dat altijd dat als vlees of zoiets niet ergens naar ruikt, geurloos is, of bijna geurloos dan is het niet goed meer, het hoeft dus niet te stinken. Hoop dat je snapt wat ik bedoel
ik snap wat je bedoeld evelien pfff ik gooi het gewoon in de oven, en laat mijn mannetje ruiken als hij thuiskomt, en proeven en anders eten we brood