Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    friendly, dat je nu een schimmelinfectie hebt dat is de bijwerking van de antibiotica die je gebruikt tegen blaasontsteking... erg vervelend is dat. misschien kun je de huisarts even bellen, dat kan hier altijd wel zeker met dit omdat je de klachten prima kunt vertellen, en je hebt het al eerder gehad dus herkenbaar. Bovendien een bijwerking van de antibiotica dat snapt de assistente hoop ik ook nog wel...

Had het zelf een week of 2 geleden ook, ranzig dat wel hihi met die dactarin capsules :)

Nou meiden, gedouched ben ik verder, en ook aangekleed nu maar opschieten want ik moet naar de Vk om 14.30..
    En hoop dat ik dit keer niet WEEEEEER naar het ziekenhuis moet daarna voor een CTG.

Wel gelijk vragen hoe het zit met mijn handen,al weet ik het antwoord ws al.. carpaal tunnel syndroom.. 10% vd zwangeren krijgt het.. maar waarom nu juist ik :mad::mad::mad:@:mad:
    Door vocht vast te houden, ontstaat dus die pijn in mijn handen ws, en er is niets aan te doen helaas...
    maar goed wie weet heeft ze wel een tip of slim idee...

Verder nog 2 maart mama's en morgen starten de april mama's al en dan zijn wij !
    Gezien het feit dat de meeste maanden ook moeders in de maand ervoor bevallen, kunnen wij ook de 1e bevallingen gaan verwachten !
    :)

Leuk !

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Oh en friendly je kan toch thuis iets lekkers maken en het speciaal maken met kaarsjes ofzo?
    Je hoeft het niet helemaal te vergeten of opzij te schuiven!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly de schimmelinfectie heeft te maken met je antibiotica. Je bent volgens mij niet de eerste hier die daar mee te maken heeft (ik in het verleden, gelukkig niet tijdens deze zwangerschap).

Ik zit ook al te bedenken over iets meer dan 3 weken "mag" ik bevallen en over 6 weken is het "normaal" en dan nog 2 weken erbij.. das ook 8 weken hihihi. (dat is wel lang idd 2 maanden).

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    We zijn het ook niet vergeten, maar we doen niks bijzonders dit keer. Vanavond ook 'gewoon' spinazie met aardappels en vlees (vooral ook omdat ik zoveel geen honger heb de laatste dagen).
    Heb de assisistente idd gebeld vanochtend, maar moest echt langs de ha. Mijn eigen kon pas donderdag, dus heb morgen ook nog een invaller (niet dat dat me iets uit maakt, wil er gewoon zo snel mogelijk van af!)
    Hoop dat je dit keer geluk hebt bij de vk en je daarna gewoon lekker weer naar huis kunt!
    Ben idd benieuwd wanneer de eerste van ons zal bevallen... Hoop dat het nog min 2 weekjes duurt, dan hoeven we niet bij voorbaat couveusekindjes te verwachten!

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ukkie krijgt nu ook al de hik van stofzuigen. Heb ik beneden en de trap gezogen ga ik zitten ja hoor... weer de hik. Haha. Die krijgt wat de hik op een dag zeg!

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jeetje wat is het rustig hier! :confused:
    Er is al 2 uur hier niks geschreven? :(:

Anastasia, oja de eerste worden ingeleid, Will in ieder geval. hannah hopelijk niet meer als alles goed gaat. Nog andere?
    wel spannend dat wij nu onderhand aan de beurt komen.
    En nu dat het hier zo stil is, ga ik me toch afvragen................ :(: ;)
    En moest je nog naar het zh? Ik hoop het echt niet voor je!

Friendly, volgens mij gaan ze hier NA de 42 wkn actie ondernemen. Mmm balen dat je het niet in de hand hebt, hihi.
    Geen honger? :rolleyes: Nee daar heb ik zeker geen last van. ;)
    Zal ook wel 1 van de bijwerkingen zijn.
    Balen van die schimmelinfectie, hopelijk ben je er snel vanaf.
    GEFELICITEERD met jullie 7-jarig jubileum!

Wat een heerlijk weer hier zeg! 8)
    Was gewoon lekker om boodschapjes te doen, behalve dan dat gesjouw.
    Eigenwijsje ligt weer met de kont tegen mijn ribben aan het duwen. Pff pijnlijk, en het maagzuur komt weer omhoog.
    Even wat melk drinken hoor.

X Neia

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@evelien: dat was ook zo'n beetje wat mijn VK zei ja, dat het met (de kwaliteit van) de kraamzorg toch vooral afhankelijk is van de persoon die naast je bed staat en niet zozeer voor welk bureau ze werkt. Omdat Zuidzorg hier de grootste is, zullen ze daar wel meer mee werken dan met andere bureau's, maar ze had met geen enkel bureau slechte ervaringen.

Hmm, wil je dat niet meer zeggen, dat we over (inmiddels minder dan) 2 weken al mogen bevallen? :evil: Dat klinkt zo akelig dichtbij ineens... :confused:

@witte reus: hmm, daar zit ik wel serieus over te denken ja .. mijn zusje heeft m'n moeder al wel eens geblokkeerd omdat ze gek werd van steeds weer die nutteloze berichtjes...

@KatSas: hihi, mjah, oversized joggingbroeken van je man zijn misschien nog net even iets minder charmant ja ;) (al weet ik natuurlijk niet hoeveel maten jullie schelen... als ik broeken van mijn man aan zou doen, zou ik er in elk geval in verzuipen, zelfs mét dikke buik :)). Ik heb gelukkig zelf een paar joggingbroeken, paar gewone (die nog best zitten) en 2 positie-joggingbroeken, dus die zien er niet zo 'raar' uit, als ik daarmee naar buiten ga.
    MSN .. ja, ik sta daar meestal ook op offline. Kan ik wel zien wie er online zijn, maar word ik niet om de haverklap lastig gevallen :) (niet alleen door m'n moeder, ik heb nog wel een paar mensen in de lijst staan die ik niet elke minuut van de dag hoef te spreken)

Gefeliciteerd met je 35 weken zwangerschap!

Haha, die Tim! Wat een zooi heeft die er van weten te maken zeg! :)

@Ice: zo'n schoonmams (en in mijn geval ook nog een geweldige stiefmams) compenseert inderdaad veel. Ben er ook erg blij mee! En de afgelopen jaren mee hebben kunnen maken hoe het bij andere gezinnen er aan toe gaat, heeft me ook wel geholpen om in te zien dat je het thuis met weinig dingen ook gewoon léuk kan maken (ik heb geen vervelende jeugd gehad ofzo, maar er miste gewoon wel sfeer & gezelligheid bij ons thuis). Dat maakt me ook wel minder bang om straks net als m'n moeder te worden :)

Jeej! Jij nu ook verlof! Lekker gaan genieten nu :D
    Gefeliciteerd met Maikels verjaardag :) Die is dus van hetzelfde bouwjaar als Michiel & ikzelf ;) (al duurt het bij ons nog wel een paar maandjes voor we jarig zijn)

Bij de V&D is zaterdag het prijzencircus weer begonnen. Ik zou niet weten of de V&D gister bij ons open was, in de binnenstad hier is altijd 1e zondag van de maand koopzondag, volgende week dus. Maar in veel plaatsen is het juist de laatste zondag van de maand (gister dus). Denk niet dat dat specifiek iets met de V&D te maken had dus ;)

En de kaartjes (zo goed als) af. Super! Zal je wel even mee bezig geweest zijn... Ik ben in elk geval vaak al snel 2-3 uur bezig met één kaartje! (Ok, daar zit dan ook de tijd bij om überhaupt te bedenken wat voor kaartje ik wil maken en dat duurt vaak best lang :))

@daphne: Vervelend dat het weer niet echt lekker loopt tussen jou & je man :( En onzekerheid/twijfel bij je man... volgens mij bestaat er bijna niets ergers in een relatie! Los van wat bij jullie precies het probleem is .. je kan gewoon niets doen tegen die onzekerheid. Goed bedoelde woorden worden verkeerd opgevat en een trap onder z'n kont geven om hem weer in beweging te krijgen werkt ook al niet... En dan zelf ook nog in die onzekerheid zitten... Nee, kan me voorstellen dat je het dan even niet meer weet!

Woensdag dus 34 weken... dan zit deze uk in elk geval al een hele maand langer lekker in je buik dan Sam!

@mamain2008: Ik ken dat van die broeken... ik ben ook echt alleen maar aan de voorkant gegroeid. Als je me van achter ziet, zou je (haast) niet zeggen dat ik zwanger ben! (Om je vervolgens lam te kunnen schrikken als je me van de zij- of voorkant ziet, met die enorme toeter :)) Maar hier zakken de broeken die goed zitten inderdaad ook heel fijn van m'n kont af, omdat ze dan eigenlijk net te groot zijn. En een maatje kleiner zit dan weer niet fijn... Komt er bij mij ook nog bij dat ik maar korte beentjes heb, dus een broek die goed zit, heeft pijpen die een kilometer te lang zijn voor mijn benen... :rolleyes:

Geboortekaartjes... die heb ik zelf ontworpen en heb ze daarna naar de drukker gebracht. Ik heb 100 kaartjes besteld inclusief enveloppen en we zijn iets van €75,- daarvoor kwijt. Maar wij hebben dan alleen de drukkosten natuurlijk. Daar komen dan nog een paar euro's bij aan kosten die ik gemaakt heb voor materiaal & materieel, maar ik zou niet weten hoeveel precies. Heb afgelopen weekend nog wel wat dingetjes gekocht om de enveloppen te kunnen stempelen. Ik vond ze zo saai, dus die ga ik zelf nog maar even pimpen ;)
    En dan komen er natuurlijk nog de postzegels bij. Er moeten er ook een paar naar het buitenland, die zegels zijn wel duur...

@fiona: ouders... Mijn man heeft het bij voorbaat al gehad met m'n moeder. Hoeft 'ie alleen maar voor te weten dat ze komt. Haha, dan probeert hij zoveel mogelijk iets te bedenken om weg te kunnen gaan. Of hij moet 'ineens' toch nog wel wat belangrijks doen op de pc ofzo :) Mjah, moet zeggen... ik heb het zelf meestal ook al wel vantevoren gehad met m'n moeder, maar wat jij ook al zegt: het blijven je ouders.... Overigens hoef ik me er geen zorgen over te maken dat mijn moeder ooit te laat komt. Stresskip als ze is, is ze eerder 3 kwartier te vroeg, dan 5 minuten te laat :rolleyes:
    Hier gelukkig ook hele lieve schoonouders :) en een lieve vader + lieve schoonmoeder :)

Fijn dat je zalf mee hebt gekregen voor de uitslag! Hopelijk helpt het ook al, want jeuk is echt iets verschrikkelijks! En ook fijn dat jouw kleintje ook al ingedaald is! Ja, dat merk je wel op je blaas. Sinds die kleine bij ons begonnen is met indalen, moet ik ook ineens veel vaker naar de wc! Het maagzuur is hier trouwens ook nog niet voorbij, helaas :( Uk wil z'n kont nog wel eens tegen m'n maag aanduwen, ingedaald of niet! Ik moet wel zeggen dat het hier met vlagen is. De ene dag heb ik er heel veel last van, terwijl ik daarna rustig 2-3 dagen nergens last van kan hebben!

Ja, er zijn speciale geboortezegels. Of die zoveel mooier zijn dan gewone postzegels weet ik alleen niet... zijn blauwe postzegels met een ooievaar erop. Kun je per vel van 50 stuks kopen bij het postkantoor/postagentschap. Je kunt trouwens op de site van de TPG ook je eigen postzegels ontwerpen tegenwoordig, als je dat zou willen. Die zijn dan natuurlijk wel wat duurder (heb geen idee hoeveel).

@anastasia: ik heb in elk geval al een lijst gemaakt van wat er in de vluchttas moet komen... Ben langzaamaan ook de spullen bij elkaar aan het rapen. Ik ga het over 2 tassen verdelen: de baby-reistas gaat gevuld worden met spullen voor mama & papa en de luiertas met spullen voor baby. Zo kan ik bijv. de kleertjes die ik de baby echt als 1e kleertjes aan wil doen in de babytas stoppen en als ik niet naar het ziekenhuis hoef, hoeft alleen die tas maar open getrokken te worden. Anders zoek je je nog het gompes tussen alle spullen van papa & mama.... :p

Hihi, trouwboekje heb ik bewust op een goed te vinden plek neergelegd. Mét daarin de brief van de erkenning (we zijn geregistreerd partners, daar kun je wel een trouwboekje bij krijgen, maar kindje moet dus wel nog door de papa erkend worden). Die heb ik laatst dus alvast als één van de eerste dingen klaargelegd voor de vluchttas :)

Lintjes: ik denk dat dat Ice zal zijn. Die gebruikt nog wel eens lintjes voor d'r scrap-projecten ;)
    En neia heeft inderdaad gelijk als ze zegt dat ik ook zat lintjes in huis heb (al heb ik er nog lang zoveel niet als Ice hoor :))

Carpaal Tunnel Syndroom ... daar heb ik ook een paar weken last van gehad (maar alleen 's morgens in de bus & trein, gelukkig). Bij mij is het weer vanzelf over gegaan, maar ik kan me voorstellen dat het in deze fase van de zwangerschap niet meer zo gemakkelijk verdwijnt, aangezien je alleen maar meer last krijgt van vocht over het algemeen, in plaats van minder... Ik heb nu ook nog wel heel soms last van m'n rechterhand (heb links nooit last ervan gehad), maar het is hier gelukkig niet zo ernstig dus.

Ik ben benieuwd wanneer hier de eerste meiden gaan bevallen... ik denk inderdaad ook wel dat er een paar al in april zullen bevallen. 10 april, dan mogen de eersten voor een thuisbevalling gaan. Dat is dus over een kleine 1,5 week al....

@daam: het is dat m'n lijf echt niet meer mee wenst te werken, waardoor ik de laatste weken toch steeds vaker de hulp van man-lief in moet roepen voor welk klusje dan ook (tot zijn grote vreugde overigens. Serieus, hij zei me gister nog dat hij "blij is dat ik eindelijk wel dingen aan hem móet vragen en niet eigenwijs alles zelf blijf doen" :confused: wie verwacht zoiets nou van een kerel?!) Maar ik ben dan inderdaad wel degene die alles moet bedenken wat er nog gedaan moet worden, want dat lukt hem dan weer niet :p
    Chinees gaat er hier gelukkig nog wel in. Alleen de zelfgemaakte nasi niet meer, de kruiden die we daar normaal voor gebruiken zijn op het moment wat te pittig :( En minder gekruid, dan vindt m'n man het weer nergens naar smaken... Ik heb wel man-lief een paar keer alleen naar de Chinees laten gaan, want de geur daar werd ik ook onpasselijk van. Inmiddels gaat dat gelukkig wel weer!

@neia: raad eens wat voor deurhangertje wij hebben? :) Hij's leuk hè! En volgens mij exclusief bij Prenatal te krijgen, want ik heb 'm nergens anders gezien!

@Deentje: (bijna) helemaal over naar het nieuwe huisje dus! Ook al zul je nog wel een hoop werk te doen hebben, ik kan me voorstellen dat het ook wel een opluchting is. En je hebt nu weer internet ;)
    Hopelijk krijg je goed nieuws van de psych morgen! Succes ermee alvast. Ook voor de gevolgen van het afbouwen van de medicijnen!

@will: fijn om te horen dat alles weer de goede kant op gaat!

@Lafo: Ook als PSV gewonnen had, waren ze nog geen kampioen geweest zaterdag. Daarvoor had Ajax toch echt moeten verliezen... Volgende week gaat PSV gewoon maar weer eens winnen en Ajax kan vast wel gelijk spelen (of nog beter: verliezen, maar dat zal wel té optimistisch zijn) tegen de Graafschapm dus dan komt het alsnog helemaal goed :evil:

Vervelend dat je droger nu ook kapot is :( Daar zit je inderdaad niet op te wachten! Die van ons is een tijd terug ook kapot gegaan, ik heb toen een monteur laten komen. Had eerst de servicedesk van de fabrikant gebeld en uitgelegd wat de droger precies deed (piepte in een bepaald ritme). Gevraagd wat dat zou kunnen zijn en waarschijnlijk was het iets vrij simpels, dus toen de monteur maar langs laten komen. Bleek de thermostaat kapot te zijn. Onderdeeltje van een paar euro dus. Je hebt wel de voorrijd kosten en arbeidskosten, maar bij elkaar was het nog altijd een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen!

Gefeliciteerd met je 33 weken!

@witte reus: druk dagje dus vandaag! Hier helemaal geen plannen eigenlijk. En iets tegen het slechte slapen... nee, daar ken ik ook geen wondermiddel tegen :( Ik word zelf bijna elke dag rond half 5 wakker. Soms moet ik dan even naar de wc, soms ook niet. Maar gelukkig kan ik daarna meestal wel verder slapen (al is het dan volgens mij meer een hazenslaapje tot de wekker gaat, dan echt diepe slaap, maar toch, beter dan helemaal niet meer slapen!)

Ook weer goedgekeurd bij de VK dus :D Volgens mij is het wel normaal dat aan het eind van de zwangerschap de bloeddruk omhoog gaat.
    En ik vind het niet raar als je nog nooit een harde buik hebt gehad. Ik heb er tot nog toe zelf geloof ik 1tje gehad, en zelfs dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, of dat inderdaad een harde buik was of niet...

@hupse: gefeliciteerd met je verlof! Kan me voorstellen dat je wel even aan het idee moet wennen... Veel succes met de schuur! Die van ons moet ook *ooit* nog eens grondig uitgemest gaan worden, maar dat ga ik toch in elk geval niet meer doen voor de geboorte van ukkie hoor.

@onsukkie: da's inderdaad een lekker lage bloeddruk zeg! Volgens mij krijgen wij die uitleg over wanneer je moet bellen enzo morgen. Tenminste, zoiets staat geloof ik wel op m'n kaart, dat dat bij deze controle aan de beurt komt... Nou ja, merk het morgen wel.

Gefeliciteerd met je 32 weken!

Heb jij dat ook bij de VK, dat ze gewoon zichtbaar blij zijn dat het bij jou allemaal zo voorspoedig gaat met de zwangerschap?

@friendly: geloof me, aandacht voor bepaalde andere lichaamsdelen is ook niet echt prettig hoor. Mijn man kan dus niet van m'n borsten afblijven :rolleyes: Uhmm, met zijn mond, wel te verstaan.... Liggen we in bed wat te knuffelen en hij met z'n hand(en) op m'n buik om de kleine ook te knuffelen, komt daar ineens die bek van 'm weer om de hoek kijken. Echt ROT OP! :evil:
    Honger .. het verschilt hier echt van dag tot dag. De ene dag kan ik haast niet genoeg binnen krijgen en de andere dag heb ik echt nergens zin in. Het zou dus best van de zwangerschap kunnen komen (zeker als je ukkie lekker tegen je maag ligt te duwen), al kan ik me zo voorstellen dat de misselijkheid in elk geval niet mee zal helpen bij het zin in eten krijgen...

8. will

will Niet meer actief

nou vol goeie moed begonnen met terug lezen maar ik onthou helemaal niets :(

zal maar weer een paar keer per dag checken want anders kan ik nergens op reageren.

dus vanavond check ik nog een keer om te kijken of er iets te kletsen valt.

tot later

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ jvtje: dat kan best want jij loopt een paar weken op me voor, ik ben 34 weken als ze die uitleg gaan geven

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zooo .. da's weer een heel bericht geworden. Haha, dat krijg je ervan, als je een halve week je neus niet laat zien ;) Zelfs als het hier relatief rustig is, wordt er toch nog een hoop gekletst hoor...

neia: hier gaat alles z'n gangetje :) Die buik begin ik langzaamaan wel een beetje genoeg van te krijgen, maar ja .. die zit dan ook zo'n beetje overal in de weg. Kan bijna nergens meer fatsoenlijk zitten, dus ik blijf maar bezig met andere zithoudingen verzinnen, om knettergek van te worden af en toe. En ook met staan & lopen zit die buik me echt in de weg nu, maar dan vooral omdattie al aardig naar beneden hangt. Dat is voor een paar minuten wel te doen, maar daarna wordt 'ie zooooo zwaar :(

Afgelopen vrijdag zijn we bij een KDV gaan kijken. Daar hadden we een plaatsingsbod voor gekregen. Het resultaat: nu weten we het eigenlijk helemaal niet meer... We zijn een paar maanden terug al bij een ander KDV wezen kijken en puur qua sfeer gaat daar onze voorkeur naar uit. Dat is ook nog een jong KDV (zijn pas 1,5 jaar ofzo open) en is nog klein enzo (is niet bij een grotere organisatie aangesloten). Ze beginnen daar morgen met een 2e groep en daar zou onze kleine zeer waarschijnlijk in terecht kunnen.
    Maar die waar we vrijdag zijn wezen kijken is wel van een grote organisatie (grootste in de regio, voor zover ik weet). De sfeer is er wel wat minder, maar ze hebben daar wel veel meer mogelijkheden voor de kleintjes. En dan kan het al om simpele dingen gaan: een appeltaart bakken, een ochtendje naar de manege... dat soort dingetjes. Dat kan op dat andere KDV gewoon niet (nu nog niet in elk geval). Dus ik weet het niet meer... m'n man is wel heel gevoelig voor sfeer, terwijl ik eigenlijk die extra mogelijkheden toch wel belangrijker vind, als puntje bij paaltje komt ... dus we zitten nu een beetje in een patstelling geloof ik :(
    Vrijdagavond zijn we nog naar Delft geweest, daar was een afscheidsborrel van 1 van onze collega's (nou ja, er is daar elke vrijdagavond borrel, maar deze was dus gebombardeerd tot afscheidsborrel :p) en er werd tevens het eigen gebrouwen bier onthuld. Het was wel weer een gezellig avondje :)

Zaterdag kwam schoonmams langs om te helpen poetsen en om gezellig de stad in te gaan. We zijn eerst maar naar de stad gegaan (gezien mijn conditie...). Dat was erg gezellig. Flink misbruik gemaakt van het prijzencircus van de V&D en weer zat leuke dingetjes voor ukkie gehaald :) En ook wat dingen die gewoon nodig waren. Ook bij de Prenatal nog het nodige gekocht. Volgens mij hebben we nu wel zo'n beetje de hele uitzet compleet, op een flessenwarmer en flessensterilisator na.
    We zijn ook nog bij Pipoos geweest (hobbywinkel), daar heb ik een hele leuke stempel gevonden van een paar voetjes. Die ga ik gebruiken om de enveloppen mee te versieren. Ik vond ze nogal saai ;)
    Daarna dus nog thuis aan de slag gegaan. Manlief heeft zich over de slaapkamer ontfermt. Daar moest nog het nodige opgeruimd worden. Schoonmams en ik hebben ons meer met de woonkamer bezig gehouden.
    Gister hebben we nog onze kledingkast flink uitgemest. Er lag stiekem toch wel een hoop in wat we echt nooooit meer aantrekken, dus dat hebben we toch maar eens weggegooid. Scheelt weer een hoop plek!

Trouwens, nu ik het net toch had over flessensterilisator en -warmer: wij willen de S-flessen van Difrax gebruiken (ik wil ook wat van de bv gaan afkolven, zodat manlief ook de kleine af en toe kan voeden), maar kunnen die in elke sterilisator en/of flessenwarmer? Weet iemand dat toevallig? Manlief is er in elk geval van overtuigd dat je daar vast weer speciale spullen van Difrax voor moet kopen, omdat het met die knik vast niet in de standaard apparaten valt (volgens mij valt dat wel mee, maar ja... zolang manlief geen zekerheid heeft, weigert hij ook die dingen te kopen :rolleyes:)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@onsukkie: hmm, ja, ik ben morgen met de controle natuurlijk al bijna 36 weken. Ben benieuwd of ik dan morgen al op een schema ga komen van elke week, of nu nog eerst een keertje 2 weken (maar dan ben ik wel al bijna 38 weken bij de volgende controle...)
    Nou ja, wordt in elk geval wel tijd over uitleg over wat te doen als de bevalling zich aandient :)

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Denk dat je zowat al elke week moet, dat is de laatste maand toch zo?

13. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Tuurlijk is dat goed. Ga je je niet te druk maken in je verlof? Het is ook om rustig aan te doen he, zo'n verlof :p

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, volgens mij wel .. heb tenminste altijd begrepen dat je vanaf 36/37 weken elke week op controle gaat. Maar ja, ik dacht ook 2 controles terug dat ik toen al wel naar een 2 weken schema zou gaan, maar toen was het ook nog een keertje 3 weken, dus ik sta nergens meer van te kijken :)

15. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    poe ik vind t wel weer vlot gaan met de berichtjes hoor, moet er weer even in komen.
    schuur is weer netjes, boodschappen gedaan en dat soort dingen.
    Ice dus jij hebt ook je eerste verlof dag vandaag! is het bevallen?
    Onsukkie fijn dat het goed was bij de verloskundige.
    Anastacia, lijkt me heel irritant dat vocht. succes bij de verloskundige.
    jvtje succes met de keuze voor kdv. vond t ook heel moeilijk.
    Witte reus, fijn dat alles weer goed was. leuk nog een echo.
    Neia wat erg dat je nog steeds iedere nacht moet overgeven. Gosh daar word je toch helemaal gek van.
    friendly balen van de schimmel die je er nog bij hebt gekregen. beterschap.
    Nou ik ga met t hondje wandelen en dan koken.
    fijne avond.

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Voel je dan een regelmatig gevoel? Dat klinkt vreemd zoals ik het typ.
    Ik bedoel, heb je dan regelmatig schokjes in je buik?

Herkenbaar ! :confused:

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    jvtje, er zijn zat flessenverwarmers te vinden waar de Sflessen in passen. Wij hebben er eentje van Beaba (met stoom) en de sterilisator hebben wij de magnetron sterilisator van de Prenatal. Maar ze passen niet in elke verwarmer, maar in veel ook weer wel. (we hadden eerst een goedkope verwarmer en daar pastten ze niet in.

Onsukkie, je moet ook niet gaan stofzuigen wahahahaha. (nee, dat is een van de weinige dingen die ik hier nog wel regelmatig doe)

Hupse, lekker hoor verlof! Ik ga donderdag met verlof (maar zit nu al fulltime in de ziektewet whahaahaha)

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo zit lekker te wokken weer wat nieuws van conimex kipreepjes met serzieboontjes in sojasaus met parika en noedels lijkt me wel lekker ,
    heb lekker een paar uurtjes geslapen en ben weer een stuk opgeknapt
    straks naar zwcurcus volgens mij was het de laatste keer vandaag
    de jeuk is aanzienelijk minder sinds ik me bh niet draag het is draagzaam gelukkig
    me meissie is zo rustig vandaag heb haar nog niet gevoeld?,,, nou ja we wachten het af na het avondeten plat op de bank en dan komt ze hopelijk vanzelf onzekere muts die ik ben

19. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    @ katje81, is net een gevoel als een hartslag en je merkt dat het hele lijfje ook mee beweegt.

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb zelf het idee dat als je een flessenwarmer pakt die geschikt is voor brede flessen, dat dan die S-flessen ook wel passen... En we hadden inderdaad ook al staan kijken naar die magnetron sterilisator van de Prenatal, omdat je de flessen daar gewoon in kan leggen, dus dan maakt grootte & vorm niet echt uit (hooguit voor hoeveel flessen je erin krijgt), maar mannetje ging ineens weer raar doen toen ik die van het weekend mee wilde nemen ("ja nou, ik wil eerst zeker weten dat ze daar in passen!" euhhh, waarom zouden ze er niet in passen?)

Deel Deze Pagina