Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Je bent flink druk bezig geweest! Wel een beetje rustig aan doen he!
    Harde buiken zijn oko geen pretje!
    xx

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nou breng je me aan het twijfelen... :p Ben net dus nog maar even naar de kraamdoos gelopen, brief erbij gepakt, maar FBTO laat je toch gewoon bellen ("zo snel mogelijk doorgeven")

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ICE ik wil die lintjes best opsturen maar dan moet je wel even je adres naar mij PB-en of mailen ..

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    onsukkie, mazzel zit er ook niet in he.. ik zou dan ook flink over de zeik zijn.. ff 2300 euro schokken bah!
    Jullie hebben een koopwoning he? Misschien iets om hiervoor te lenen? Dan kan je de rente tenminste nog van de belasting aftrekken! En misschien kan je het onder de opstal verzekering declareren? (Ik zeg maar iets hoor)

Ice, lekker handig dat ze dat niet ff hebben doorgegeven. Maar toch wel fijn dat je dokter het wel even kon vertellen.

Jvtje... dat is pas handig jouw geheugen laten maken door mycom, ik dacht dat het zwangerschapsdementie was :D

Wij kunnen de baby bij VGZ aanmelden via een kaartje, via internet of via telefoon. Ik heb Sam pas na 8 dagen aangemeld (toen was ik uit het ziekenhuis, maar de rekeningen kwamen toen al... 5400 euro voor haar eerste 4 daagjes in het ziekenhuis en dat was zonder de operaties! maar die had ik helemaal niet horen te zien hoor!)

Neia, ik heb bij Sam ook bijna opgenomen. Ik had 2 streepjes van iets en als het er 3 waren geweest dan had ik ook aan het vocht infuus gemoeten. Blijkt dat ik dus last van mijn maagzuur had... en daar medicijnen voor gehad en toen ging het goed!

Katsas, idd harde buiken willen toch zeggen dat je te veel hebt gedaan.... mevrouw wilt u wat rustiger aandoen!

Hoeveel hydrofiele luiers hebben wij? Geen idee, maar flink wat :D

Net in Dukenburg met vriendin (via zw. pagina) wat gedronken en gegeten, zij heeft net een miskraam gehad en ik moest echt met haar meehuilen. Nee dat soort dingen blijft echt vreselijk!

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@KatSas: Mjah, flessenwarmer lijkt me toch wel handig. Ik wil graag gaan afkolven, zodat m'n man ook de baby z'n voeding kan geven (ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het geven van BV 'gewoon' gaat lukken ;)), maar ja .. moedermelk mag je niet in de magnetron opwarmen, dus dan lijkt zo'n flessenwarmer me wel ideaal! Maar ik zal het inderdaad binnenkort wel eens navragen. Misschien dat de kraamhulp wel al een idee heeft, die komt toch morgen voor de intake!

Fijn hè, die instanties ... zoiets heb ik dus ook eens met de NRE gehad. Er wordt daar gewoon maar wat aangerommeld en daar word jij als klant dan de dupe van. Maar probeer het daarna maar eens rechtgezet te krijgen.... :(

Goed bezig geweest gister en vandaag! Nu maar even goed je rust nemen!

@Ice: 8 maanden .. nog 1 maandje te gaan... donderdag over een week mogen we al gaan bevallen! De eerste kleintjes zullen zich deze maand al wel aandienen. Rare gedachte hoor!

We weten inderdaad precies hoe het niet moet :D en bij onze schoonouders gezien hoe het wel kan, dat scheelt ook al ;). Ik heb het zelf trouwens vooral met m'n moeder. Met m'n vader heb ik wel een redelijke band. Hij doet in elk geval z'n best :)
    M'n moeder heeft afgelopen weekend wel weer een goede beurt gemaakt :rolleyes: Die was bij m'n zusje geweest en als ik m'n zusje moet geloven heeft ze ongeveer aan 1 stuk door alleen maar weer lopen zeuren over d'r eigen leventje. "Wanneer kom je weer eens mijn kant op?" "Ik ben benieuwd of ik m'n kleinkind straks veel zal zien, maar daarvoor zal ik wel naar Eindhoven moeten komen, want of die zo snel naar mij komen...." (Nee, op deze manier hebben we vast snel meer zin om naar haar te gaan...) Pfff, is elke keer weer hetzelfde liedje. Tegen m'n zusje klaagt ze steen en been (wat kan die ermee? Heeft ze ook pas 10000x aangegeven, dat ze voor die zaken bij ons moet zijn en niet bij haar), maar wij horen niets! Als het aan m'n man zou liggen, hadden we allang alle contact met m'n moeder verbroken. Maar ja .. het is en blijft uiteindelijk toch m'n moeder hè....

Je bent dus nog wel even aan het knutselen ;)
    Stempels heb ik in alle soorten en maten, gewone rubberen, foam-stempels, clear-stamps... Als ik leuke tegen kom en ik vind ze niet te duur, neem ik ze wel mee :)
    M'n envelopjes zijn klaar nu .. heb net geprobeerd het resultaat in te scannen, maar m'n scanner lijkt de kleuren niet goed te pakken :( (of ik heb er natuurlijk gewoon nog geen fatsoenlijk scan-programma opstaan, dat kan ook .. heb pas m'n pc opnieuw geïnstalleerd, dus is nog allemaal de standaard Microsoft-meuk). Ga dus vandaag nog wel eens een fotootje ervan maken en dan plaats ik het wel in m'n album :)

Tot nog toe heb ik ook geen problemen gehad met de Rabo, ben er normaal gesproken zelfs uitermate tevreden mee. Maar nu kan ik ze dus wel even schieten...

En behoefte aan een middagdutje... hmm, meestal pas tegen een uur of 4 dat ik zoiets heb van 'nou, even liggen zou ook niet verkeerd zijn'. Maar dat vind ik dan weer te laat, dus van middagdutjes komt hier ook niets terecht!
    Fijn dat je vanmiddag toch nog terecht kan bij de VK!

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hahaha :) Ik zal de volgende keer vragen of ze, als ze met het geheugen van m'n pc klaar zijn, ook naar m'n eigen geheugen willen kijken. Hoop toch dat ze daar dan iets minder dan 2 weken voor nodig hebben :)

Da's inderdaad nooit leuk, een miskraam :( Dat gun je gewoon niemand (hoewel... die oom en z'n vriendin van Fiona misschien...)

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Irritant he, heb ze inmiddels gesproken en ze komen woensdag de 9de. Nou ja... kan ik nog ff wat troep op marktplaats zetten om de financiën iets rooskleuriger proberen te krijgen. :rolleyes:

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ KatSas: Dat moet een flinke schoonmaakklus geweest zijn, hihi. Nou ja, over dat filmpje kun je in elk geval nog wel lachen lijkt me. Smeerpoets!

@ Daphne: Tja... het is wel op te hoesten (met hulp van...), maar het komt dus wel effe ECHT niet uit. Hopelijk is de belastingdienst dit jaar snel met de teruggave. Had er in elk geval goed de smoor in vanmorgen, nou gaat het wel weer... kan er helaas toch niets aan veranderen.

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ga toch maar even een uurtje slapen, ben echt moe van de hele dag...
    xx

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    welterusten

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@onsukkie: ja, de bank heb ik inmiddels ook te pakken gekregen. Of ik daar alleen zoveel vrolijker van ben geworden?
    Het probleem lijkt me toch niet zó moeilijk? Ik had -volgens de bank althans- 2 maanden achterstand met het terugbetalen van m'n krediet. Die heb ik uiteindelijk betaald, maar van een andere rekening dan normaal. Dat snapten ze kennelijk niet, want ze bleven volhouden dat ik die achterstand nog altijd niet had weggewerkt (met wat vervelende gevolgen voor mij als gevolg...). Daarop heb ik dus de bank gebeld om te vertellen dat ik wel degelijk betaald heb, maar dus van een ander rekeningnummer. Nou, afschrift daarvan gefaxt en toen was dat in elk geval opgelost.
    Maar die achterstand is dus ontstaan omdat ik vorig jaar 2 maanden van diezelfde andere rekening betaald heb (toen snapten ze dat kennelijk al niet). Dus eigenlijk is die achterstand geen achterstand, maar heb ik nu 2 maanden tevéél betaald (die nog niet verwerkt zijn...)

Nou, echt waar .. ik heb dat die muts van de bank zeker 5x proberen uit te leggen, maar ze wilde het gewoon niet snappen! Ze bleef maar zeggen "ja, ik zie dat er nu niets meer open staat, alles staat weer netjes op 0". Het gaat me niet om de achterstand, muts!! Snap dat nou toch eens! Hoe moeilijk kan het zijn?!?!?! Ik heb ook echt de hele tijd erbij gezegd van "op die en die data heb ik van een ANDERE REKENING het geld overgemaakt MET het juiste betalingskenmerk, maar dat is kennelijk nooit goed aangekomen bij jullie". Zij weer van "ja, ja .. nee, ik zie inderdaad op die data niets staan, alleen betalingen op die-en-die data". Ja, hèhè, dat begrijp IK wel, maar dat is ook precies het probleem! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Echt, een kwartier later ofzo kwam ze toch met een antwoord van 'euhh, ik zal het eens gaan uitzoeken en ik bel u nog wel terug'. FIJN. Zijn we tenminste *iets* verder. Nu is het dus alleen nog wachten wanneer ze terug gaat bellen, want volgens mij snapte ze nog altijd niet wat ik bedoelde..... *ZUCHT*

En adem in ... adem uit ... het gaat al wel weer hoor, maar het is af en toe gewoon zoooo frustrerend...

Dat soort (financiële) tegenvallers komt altijd op de minst gelegen momenten... Het komt natuurlijk nooit echt uit, maar zulke dingen gebeuren dan ook nog eens net op de momenten dat het nóg minder uitkomt dan normaal...

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemiddag!

Hier tot 12.30 geslapen :oops: sorry hoor wat erg he maar dat komt omdat ik dus mijn dag en nacht ritme lekker door elkaar loop te gooien :evil:
    Ik ben eigenlijk al een avondmens en tegenwoordig ga ik dus ook pas om 01.00 naar bed omdat ik toch de volgende dag geen verplichtingen heb en kan dus nog niet slapen rond die tijd, draaien en plassen en je kent het wel dan is dit dus het resultaat :confused:

Vanmiddag bij de vk geweest bloeddruk iets omhoog maar nog steeds goed 120/80 (vlak ervoor weer ruzie zitten maken met manlief over rekeningen die niet betaald zijn) dus die stijging zal daar wel aan te wijten zijn :(
    Maar 1 kilo er bijgesnoept in 3 weken dus ook netjes en toen ging ze voelen maar ze kon niet goed voelen hoe de beeb ligt, omdat ik naar het schijnt heel veel vruchtwater heb en daarom heb ik ook zo'n bolle buik :D
    Dus toen gelijk maar een echo gemaakt, ik was daar niet geheel ongelukkig mee kan je je wel voorstellen ;)
    Ze is echt megagroot vergeleken met 4 weken geleden, vingertjes en teentjes geteld en ze lag dus lekker klem in m'n bekken dus vandaar die indalingsweeen :D
    En wat heel apart was om te zien dat zie je bijna nooit op een echo is dat ze ademhalingoefeningen zat te doen, haar ribben gingen omhoog en omlaag zo schattig ben weer helemaal blij.
    Ze is alvast aan het oefenen voor het echte werk!

Nu ff reageren op iedereen.

@ Will succes bij de vk laat je het ons nog even weten?

@ Neia ja lief he van paps en mams ben ook erg blij met m'n ouders :D
    Nou het is niet echt een veelvoorkomende naam maar ook niet heel zeldzaam je hoort het nog weleens op tv zeg maar, maar toch denk ik hoe kan dat nou :rolleyes:
    Oh wat vervelend voor hun zeg, uitdroging dan heeft ze echt veel moeten overgeven, bah, lijkt me echt heel erg allemaal.

@ Daphne hier dus ook meerdere mensen die raden, maar heb er toch wel een beetje een hekel aan gekregen aan dat raden naar namen soms denk ik weleens hou nou maar op er mag nog wel iets geheim blijven.
    M'n moeder zit ook al heel de tijd te raden maar nu ze weet dat ik het niet leuk meer vind houd ze er wel mee op gelukkig.

@ Evelien ik drink ook het meeste 's avonds hoor omdat je dan ook wat meer gegeten hebt is toch ook logisch.

@ Ice zo daar zou ik ook van flippen, ik heb hetzelfde hier ook in twee verschillende plaatsen ik vraag altijd maar goed welke ik nu weer heen moet maar het blijft lastig :evil:
    Gelukkig kan je gelijk weer terecht lees ik, hoe was het?
    Ehh middagdutjes nee die doe ik niet maar dat ligt natuurlijk aan het feit dat ik 's middags pas wakker ben :oops:

@ Katsas jij ook al een slimme moeder erg he op dat moment weet je echt niet hoe je moet reageren zeker omdat je denkt dat raden ze toch nooit :rolleyes:
    Een schouderklopje voor jou bezig bijtje :D :D

Over het lukken van borstvoeding ik heb er al een hard hoofd in mede omdat mijn borsten niks gegroeid zijn en laatst op die voorlichtingsavond zeiden ze dat als je borsten niet groeien dat er een grote kans bestaat dat het niet wil lukken :( :( :(
    Meer meiden hier waarbij de borsten niet zijn gegroeid of ben ik de enige ?

@ Anastacia welterusten meid, kan je dan nog wel slapen 's nachts?

@ Jvtje rustig meid je bloeddruk is juist zo netjes houden zo laat je niet gek maken door een of andere muts die er niks van bakt ;)

Meiden ik ga ff een leuk restaurantje opsnorren waar we vanavond gaan eten samen met een vriend van m'n man, heb trek in Mexicaans :D

Toedeloe!

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ben overleden me schoonmoeder heeft me meegenomen op sleeptouw winkel in winkel uit pfff kan niet meer...

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gecondoleerd ;)

Ik ken het gevoel we worden oud he Fiona het lijf wil niet meer meewerken ;) :)

Ik laat net m'n laptop uit m'n haden vallen zo bovenop m'n tenen auauauuauauauauua :evil: :evil:

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@fiona: gecondoleerd ;) (hoewel .. dan kan ik beter je man condoleren...)

@Lafo: je hoeft je echt niet te schamen hoor. Als het me zou lukken, dan zou ik ook maar wat graag tot zeker een uur of 11 in bed willen blijven liggen meestal! Helaas lukt dat hier dus niet, al sta ik nog altijd meestal pas rond half 10 - 10 uur op.

Als je net vantevoren ruzie hebt gehad met je man, vind ik het inderdaad niet vreemd als je bloeddruk dan wat hoger is dan normaal! Leuk dat je nog een echo gehad hebt! En schattig om te zien dat ze al ademhalingsoefeningen bezig was!

Wat mijn bloeddruk betreft: die muts is al wel weer redelijk uit m'n systeem :) Ik wacht de komende dagen gewoon rustig af of ze nog terugbelt en anders stuur ik haar aan het eind van de week wel een e-mail (heb toch d'r adres) en leg ik de situatie dan nog wel eens uit. Misschien dat ze het dan wat beter gaat begrijpen :p

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ben benieuwd hoe laat manlief vandaag thuis is. De weg die hij normaal pakt is afgesloten, dus hij moet omrijden. Hoop dat dat niet teveel extra tijd kost! We gaan straks frietjes halen, maar ik moet om 7 uur wel weer op de zw-gym zijn! Laatste les dit keer. Ben benieuwd of iedereen er is. Volgens mij zijn de eerste dames inmiddels over de uitgerekende datum heen!

17. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    overleden.. :confused:
    toch geen 1 april grap he.. ;) :)

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Oh lekker patat mmmmm ik ga vanavond naar een Italiaans restuarant ook niet slecht toch?

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wat is het hier rustig zeg, Deentje hoe was het vandaag bij de psych?

Ik spreek jullie morgen wel weer.

Doeiii

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ben al weer wakker toch even lekker 2 uurtjes extra slapen. vanavond is slapen geen probleem hoor :)

even kijken wie vroeg nou iets over grotere borsten...? mijn borsten zijn ook amper gegroeid, maar ik geloof niet dat dat te maken heeft met op gang komen van borstvoeding heb er althans nog nooit van gehoord! dus laat je niet gek maken..!

Deel Deze Pagina