Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    hey meiden

hier weer een berichtje van mij..

Ik heb veel last van voorweeen maar ik hoop eigenlijk dat het nog niet helemaal doorzet ..
    Ook superveel hoofdpijn maar ja dat zal er allemaal wel bij horen..
    En het spugen.. tja.. blijft maar doorgaan..

Maar voor de rest gaat alles helemaal goed hoor.. hihi positief blijven denken he dan komt het allemaal goed denk ik dan maar...

Nog 1 maandje dames en dan is ONZE maand aangebroken pff wat gaat het eigenlijk snel zeg niet normaal

Manlief is vanmorgen al om 4 uur weggegaan om te gaan werken en tja daarna kon ik niet meer slapen natuurlijk.. maar gelukkig is het de laatste keer dat hij zover weg moet nu mag hij lekker tot de bevalling dichtbij werken zodat hij binnen 10 minuten thuis kan zijn ***heerlijk zo`n baas***

Maar hier nog dingen gebeurt al iemand bevallen hihi

Spreek jullie snel

Dikke kus

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Toch gelukt :) :oops:

Meiden ik ga weer eens wat poetsen want dat is wel nodig, en je weet maar nooit hoe lang we nog hebben ! stel je voor dat de kraamzorg in deze bende moet komen pffff :confused:

Ik ben dus weer ff weg

3. pffff net een heel verhaal getypt.. druk ik op verzenden... deze pagina kan niet wrden weergegeven grrrrr kan ik weer helemaal opnieuw beginnen... en daar heb ik dan eigenlijk helemaal geen zin in!

maargoed... ik was bezig in mijn oude huis vandaag want moet daar nog de rotzooi opruimen en schoonmaken.. helaas kreeg ik erg pijn in mijn buik en ben dan ook naar huis gegaan.. lig nu op de bank en heb mijzelf voorgenomen tot kwart over 3 te blijven liggen. als ik zo lig gaat t wel maar zodra ik opsta doet t echt pijn:( bah moet echt wat rustiger aan doen... maar heb nog zoveel te doen.. en morgen komt de kraamverzorging hier een intake doen:( heb ze wel ff voorbereid haha.

zal zometeen al jullie gekletst ff terug lezen.

anastasia had net jou site even bekeken.. wat mooi gemaakt zeg! nu wachten p de eerste foto's van de beeb! en wat een mooi klein buikje heb jij nog zeg!

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @anastacia, waar kan ik je site vinden?

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    en jullie hadden ook een gezamelijke hyves?
    hoe kan ik achter de link komen

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lafo, hij is toch net zo fout als jij? Beide honden niet geholpen en beiden lopen los. Dus dat is het risico van het vak :D

Hannah, vervelend dat je je zo rot voelt. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik nu niet zo veel vocht vasthoud als toen bij Sam.

mooie buikjes trouwens weer!

Mariska, hoop dat de kleine besluit nog te draaien!

Anastasia, nee hoor jij verveelt je helemaal niet whahaha

Streepjes... ik had al streepjes en heb vandaag even inspectie gedaan en de meeste streepjes zijn wat gegroeid :(

Deentje, ik vind zw. pagina vandaag erg traag!

Neia, hoop dat je hoofdpijn wat gaat zakken vandaag. En maak een lijstje van wat je nog moet doen, dan kan je het een beetje uit je hoofd zetten.

7. aah ligt dus niet aan mijn internet verbinding.. vind hem ook erg traag!

8. zoow ff bijgelezen! mooie buiken heb ik voorbij zien komen!

patricia nog niemand bevallen gelukkig! gaat goed met de mei mama's!

zoo ik ga er weer van tussen!

prettige middag nog meiden!

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Anastasia: lekker je best gedaan hoor :D Maar je hebt de 1400 bereikt ;) . Mijn buikomtrek loopt nog wat achter op die van jou, zit nu op 83 cm in de middag, dus niet erg veel.
    Hannah: vind je buik wel mooi hoor, hij is wel groot, maar heeft wel een erg mooie vorm. En die strepen, ach daar letten we gewoon niet op ;)
    Mariska: hoop voor je dat je kleine zich nog draait. Ga je het anders proberen te laten draaien?
    Neia: sterkte met je hoofdpijn...

10. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    @friendly..nee hoor ik ga geen draaipoging doen. Kleine ligt al 6 weken zo als hij de uitgang nog kan vinden is het mooi (maar erg pijnlijk voor mij volgens mij) en anders maar via de nooduitgang.

Hier een buik van 114cm. PFF...
    Vanavond wordt het bed op klossen gezet..ik ben benieuwd als ik vannacht er weer eens uit moet hoe dat gaat :D

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    witte reus onder mijn berichtje staan een aantal buttons waaronder website :) dus als je daar op klikt dan kom je er vanzelf :)

Friendly dat is zeker nog een mooie omtrek zeg, maar jij was dan ook erg slank voordat je zwanger werd volgens mij :D

Deentje balen is dat altijd als je iets tikt en de pagina verrot het om mee te werken. Je moet wel een beetje rustiger aan doen, want je vergt gewoon teveel van jezelf. Misschien kunnen anderen je helpen in het oude huis?
    Jij moet vooral rust nemen nu.
    * luister naar je buddy ;) *

Hier net weer het eea opgeruimd. en het eten staat in de oven. Heb ik toch weer wat gedaan ondertussen !

Meiden een vraagje hoe maak je een wiegje op?
    Met andere woorden, in simpel ik heb nog geen baby taal uitleggen :)

mijn dank is groot :p

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@anastasia: ja, het lijkt inderdaad heel kort, het zijn opzich ook 'maar' 4 weken. Officieel heb ik morgen m'n laatste werkdag. Ik zit alleen al een hele maand lekker thuis op de bank (werkgever heeft niet meer gebeld :D)

Leuke site heb je gemaakt hoor! En nu maar wachten tot de baby er is, zodat je meer foto's en verhalen hebt :)

Je hebt in elk geval goed je best gedaan om de 1399ste pagina vol te kletsen :)

@KatSas: hoe is het nu met de buikkrampen? Vervelend hoor en dat natuurlijk midden in de nacht...

Lekker ook, zo'n stiefvader. Ik kan me nog wel voorstellen dat je als (stief)ouder meer van je eigen kind(eren) houdt dan van je stiefkind(eren), maar dat is toch nog geen reden om je eigen kinderen helemaal op te hemelen en de kinderen van je partner alleen maar af te kraken? Hoe vind je moeder dat eigenlijk? Want die moet dat toch ook merken, denk ik, dat hij op haar kinderen altijd wat aan te merken heeft, terwijl zijn zoon het perfecte kind is, naar eigen zeggen?

En met de bank gaat het ooit wel goedkomen. Dat weet ik zeker :) Het geld mis ik niet, dat is toch al lang en breed overgemaakt en als het moet heb ik een heeeeleeee lange adem hoor.

@gina, hupse & dolphin: gefeliciteerd met jullie 35 weken!

@buikfoto's: allemaal weer mooie plaatjes hoor! Ik moet vandeweek toch ook maar weer eens een foto maken (en dan meteen even die van een paar weken terug nog in m'n album plaatsen :)). Hihi, ben geloof ik alweer een week aan het bedenken dat het wel weer tijd is voor een nieuwe buikfoto. Hoezo vergeetachtig? :rolleyes: :p
    Hier heeft trouwens de striae in alle hevigheid toegeslagen. Eigenlijk vanaf het moment dat ukkie begon met indalen... :(

@gina: dat gevoel ken ik ja... Het is echt zo raar. Over een week (en 1 dag, vooruit) mag ik al thuis bevallen, maar het kan ook nog 6 weken duren. Maar over uiterlijk 6 weken heb ik dan ook wel echt die kleine in m'n armen en zal m'n hele leven voorgoed veranderd zijn. Van de ene kant heel erg leuk natuurlijk, we hebben daar ook bewust voor gekozen en we leven er toch al 8 maanden naar toe, maar ergens is het ook wel een beetje beangstigend, nu het zo dichtbij komt...

@hannah: hopelijk gaat het in de komende dagen & weken alleen maar steeds beter met je! Kan me goed voorstellen dat je aan het aftellen bent naar de 37 weken.

@friendly: fijn dat jouw kleintje ook al is ingedaald! Jij hoeft dus ook niet meteen te gaan liggen als je vruchtwater zou breken :)
    En niet teveel zorgen maken over de groei van je kleine hoor... als de echoscopiste en de vk zeggen dat het allemaal wel ok is, dan zal dat toch ook vast wel zo zijn? Heb je in elk geval een excuus om je kleintje nog eens te bewonderen :)

@mariska: hopelijk draait dat eigenwijsje van je nog voordat je naar de vk moet!

@neia: sterkte met de hoofdpijn! Hopelijk gaat het snel over.

@Lafo: wat een gedoe met die honden zeg! Als wij de honden van m'n schoonouders te logeren hebben, kan ik me soms ook zo ergeren aan andere hondeneigenaren. Heb eens meegemaakt dat een vrouw d'r hond los had lopen en toen wij eraan kwamen probeerde dat beest terug te roepen. Maar die luisterde natuurlijk voor geen meter. Gaat ze 'verontschuldigend' zeggen dat die hond de laatste tijd sowieso slecht luistert en dat ze het idee heeft dat er wat met 'm mankeert en dat ze hem niet meer zo vertrouwd in de buurt van andere honden en kinderen enzo... Dan laat je zo'n beest toch niet meer los lopen?!?!?!?!

@patricia: vervelend dat je al zoveel voorweeën hebt. Als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon de VK bellen hoor! Want die kleine moet nog wel zeker 2 weekjes blijven zitten.

@deentje: vervelend :( Je moet nog zoveel en kan eigenlijk niks... zo frustrerend!

@witte reus: de site van anastasia kun je vinden door op de knop 'website' te drukken die onder elk berichtje van haar staat :)
    En de hyves kun je hier vinden: http://meimama2008.hyves.nl/

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Vanmorgen is hier de kraamhulp langs geweest voor de intake. Ze heeft veel uitgelegd over wat ik zoal kan verwachten enzo en ik heb ook m'n vragen kunnen stellen. Ze zei dat je tegenwoordig geen flessensterilisator meer nodig hebt :confused: Volgens de nieuwste inzichten is een gewoon sopje of de vaatwasser voldoende om de flessen schoon genoeg te krijgen... Nou ja, scheelt weer iets aanschaffen (de sterilisator hadden we toch nog niet) :p
    Met alle voorbereidingen die we al hebben gedaan en hoe ik tegenover het moederschap sta, vond ze ook dat ik het vast heel goed zou gaan doen als moeder. Mjah, je kan er niet zoveel mee, met zo'n uitspraak, maar het is toch leuk om te horen natuurlijk :D

Ik ben rond de middag wel nog even terug gegaan naar bed. Heb niet echt geweldig geslapen vannacht en ik was zó bekaf. En vanavond 'moet' ik ook nog weg (er is een pubquiz en daar zijn we door 1 van de accountmanagers van ons werk voor uitgenodigd. Er komen heel veel collega's, dus dat gaat vast gezellig worden :)), dus ik ben toch maar een keertje naar bed gegaan. Ik heb het ongeveer een uurtje volgehouden, maar ik voel me nu wel een stuk beter.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dames effe een vraagje:

Ik ben nu toch aan het dieten, maar 1 week hou ik me echt moeilijk aan het dieet. Want het is echt moeilijk om te dieten als je zwanger bent, ik heb overal trek in.

Als ik me niet hou, wat voor negatieve invloed heeft het op me beebje en mij?

Help me

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dat van het sopje en vaatwasser wist ik ook al, maar ik heb geen zin om 2 dagen te wachten voor ik mijn fles de vaatwasser in kan doen.
    Tegenwoordig hoef je het water voor de kv ook niet meer te koken, en mag je zelfs lauw water uit de kraan gebruiken.. nou nee bedankt!
    Bv mag je ook in de magnetron opwarmen, maar dan niet te heet en halverwege even omzwenken.

Bedje opmaken...
    Matras, molton, hoeslaken en dan...
    Ik vouw een lakentje dubbel zodat je soort van envelopje krijgt waar de baby tussen kan. En dan waar het hoofdje ligt een hydrofiele luier (schuin gevouwen) met de punt naar beneden (maar hier zijn volgens mij ook verschillende meningen over).
    Dan het dekentje... dubbelvouwen is zo vreselijk warm dus ik moet het te veel aan deken tussen het matras en ledikantje proppen :D
    O ja, dit leg je allemaal aan het voetenend (dat noemen ze heel fijn "laag opmaken")

Toch wel makkelijker met een slaapzakje :D Alleen nog molton en hoeslaken en dan gewoon lekker de slaapzak. Gebruik bij Sam geen lakentje/dekentje meer.

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Jvtje: fijn dat je veel gehad hebt aan de intake. Ik vond er niet veel boeiends aan. Ze vertelde weinig nieuws, ze was er vooral voor als wij vragen hadden (en dat was niet zo). Geen controle van de spulletjes of regeltjes zus en zo, alles konden we na de bevalling wel zien. Heb dr wel ff mee naar boven geloodsd om de babykamer te bekijken en toen zij ze wel dat we alles goed voor elkaar hadden en dat het vast allemaal geen probleem zou worden. Kan me voorstellen dat de moeten-uitjes niet allemaal meer even leuk zijn. Heb er zelf ook wel last van, wil alles het liefst doen als het mij uitkomt en niet wanneer anderen het gepland hebben...
    Maak me trouwens niet echt druk over de groei van de kleine, verneem echt wel dat ie goed groeit en ga nog steeds uit van een 6-ponder, dus wat dat betreft klaag ik niet. Baalde alleen dat de echoscopiste eerste zei dat het niets uitmaakte dat de groei verschilde en dat de vk nu zegt dat er toch zsm nog een extra echo gemaakt moet worden om te kijken of het al bijgetrokken is.
    Anastasia: ja was wel slank, maatje 36/38. Buik zit voornamelijk aan de voorkant dus denk dat ik straks niet zo gek veel moeite hoef doen om in mn kleren terug te komen.
    Mariska: dus wel een poging tot een natuurlijke bevalling? Als de gyn/vk zeggen dat het mogelijk is zou ik het wel proberen. Je kunt altijd nog via de nooduitgang!

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    De kraamzorg zei hier over het opmaken van het bedje het volgende:
    Maak het zo op zoals jij het leuk vind lijken. Voordat je kindje het bedje in gaat maakt de kraamverzorgster het op zoals het hoort en zodra je wat op de been bent legt ze precies uit hoe jij het ook het beste kunt doen. Dat heb ik dus ook maar gedaan...

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Nazli: ik weet het niet meid. Ik kan je dus niet helpen...

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @friedly dat heb ik dus ook gedaan met het bedje. de kraamzorg vertelde mij ook niets nieuws. ze was ook nog eens drie kwartier te laat.

@nazli. sorry meis ik weet het ook niet. misschien anders morgen ff met de verlos bellen...

zijn jullie ook al zo futloos? of zal het door het weer komen?

20. KatSas

KatSas Bekend lid

Hoi hoi!

@ Gina: ja het gaat nu weer wat beter gelukkig, gewoon vervelende darmen.

@ Dolphin, Gina en Hupse: gefeliciteerd met de 35 weken!

@ Dolphin: mooie buik hoor!

@ Anastasia: mooie site en mooie foto's!

@ Hannah: ben benieuwd wat de gyn gezegd heeft? Ik kan me zo goed voorstellen dat je het helemaal zat bent! Dikke knuff

@ onsukkie: wauw ook al zo'n mooie buik!

@ Friendly: goed nieuws dus! helemaal goed dat hoofdje al ingedaald is!

@ Mariska: gaan ze nog proberen je beeb te draaien of?

@ Neia: beterschap meis! Vanaaf lekker in een warm badje?

@ Lafo: mmmm vervelend oud mannetje...lekker laten gaan!

@ Hannah: jouw buik lijkt wel wat op de mijne, zelfde tijgerprint! hihihi

@ Anastasia: toch mooi de 1400 gered hoor :D

@ Patricia: beeb moet inderdaad nog ff blijven zitten maar he!

@ Jvtje: ja mijn mams merkt dat wel maar die is zo blij dat ze iemand heeft dat ze een beetje over zich heen laat lopen, ze is sowieso wat dat betreft uhmmm wat makkelijk laat ik het zo maar zeggen.

einde ff mannetje

Deel Deze Pagina