vandaag ook wezen winkelen, zou ik eigenlijk niet moeten doen, want ik ben al niet echt rijk te noemen pffff maar goed, uiteindelijk in een mega prenatal beland.. en een nieuw matrasje voor de wieg, molton hoeslakentje en dekentje gekocht. Een campingbedje in t roze met bloemetjes voor bij mijn ouders, en een leuke roze badcape.. met andere woorden ik heb teveel geld uitgegeven... en dan morgen nog die beautydag .. ik zit bijna aan de grond als dit zo doorgaat
jullie hebben wij allang weer in huis natuurlijk nou in friesland lopen ze wel 8er zal hem volgende week wel weer eens krijgen....
Fijn dat je er zo goed met je man over kan praten. Ik kan me voorstellen dat je het emotioneel wordt bij de gedachte aan je twee engeltjes. Gelukkig is deze baby gezond !
Jemig, dat is wel even schrikken van Hannah zeg! Hopelijk reageert ze goed op de bloeddrukverlagers! @Ice, witte reus, anoesj en Lady Ice shirr: gefeliciteerd met 36 weken! Nog een weekje en dan zijn onze kindjes niet meer te vroeg als ze geboren worden... @nazli: Ik heb echt geen idee wat voor negatieve gevolgen het zou kunnen hebben voor je kindje. Ik zou die vraag eens voorleggen aan je gyn of dietist! @daphne: Ik heb sowieso geen vaatwasser, dus het moet hier hoe dan ook met de hand afgewassen worden. Ik hoef dus ook niet bang te zijn dat de flesjes 2 dagen moeten wachten Dat van het lauwe water had ze van de kraamzorg trouwens ook gezegd inderdaad. @friendly: ik had vantevoren al een heel lijstje met vragen gemaakt. Ik had er toch nog wel een paar, dus die heb ik in de afgelopen weken maar eens opgeschreven als ik er aan dacht, want anders had ik ze gister écht niet meer geweten en dan waren we denk ik ook snel uitgepraat De kraamhulp heeft hier trouwens niet naar het kamertje gekeken. Ze vroeg er wel naar hoor, of ik dat graag wilde, maar ik weet zo ook wel dat het kamertje wel in orde is. Ze zou hooguit kunnen opmerken dat het bedje nu nog niet goed opgemaakt is. Het lakentje ligt véél te hoog, maar dat weet ik dus ook wel zonder dat ze er naar kijkt. Ligt nu zo hoog omdat ik dat leuker uit vind zien @witte reus: kraamzorg hier was juist een kwartier te vroeg (ze verontschuldigde zich wel meteen daarvoor, ze was maar op tijd weg gereden omdat je het maar nooit weet met die files rondom Eindhoven) En hier nog iemand die de hele tijd futloos is ja. Er komt echt niets uit... Ik hou wel de kleine klusjes enzo een beetje bij, maar verder... Het is vooral erg als ik alleen thuis ben. Als m'n man thuis is, kan die me tenminste nog proberen onder m'n kont te trappen Niet teveel zorgen maken over dat indalen hoor! 1e kindjes dalen *meestal* rond de 36 weken in, maar dat zijn natuurlijk ook maar gemiddeldes. M'n schoonmoeder wist me laatst te vertellen dat man-lief het nooit nodig gevonden heeft om in te dalen (hij is de oudste), maar hij is er verder zonder problemen uitgekomen hoor! Kan me voorstellen dat je vannacht daar wakker van geschrokken bent! Als je het niet vertrouwd zou ik de vk even bellen, het *zou* een scheurtje kunnen zijn. Maar het kan inderdaad net zo goed zweet zijn geweest, heb ik vannacht in elk geval ook aardig last van gehad. Ik bleef m'n dekbed maar van me afschoppen (om 5 minuten later weer tot de conclusie te komen dat dat toch weer net te koud was...) @Katsas: hmm ja. Daar zie ik mijn moeder ook wel toe in staat ja, dat ze helemaal over zich heen laat lopen (al zou mijn moeder eerst überhaupt eens het huis uit moeten komen om iemand te vinden, maar dat terzijde). Tim goedgekeurd, mama & baby goedgekeurd. Super dus! Hihi, die voorsprong in taalontwikkeling en bijdehandheid .. dat doet me weer denken aan m'n halfbroertje. Z'n zusje moest een weekje eerder dan hij op controle en zij kreeg ook meteen een ogentest. Dus hadden ze thuis al wat geoefend hoe dat ging... Week later ging broertje dus naar het CB en die ging daar dus ook vrolijk die ogentest maar doen (terwijl dat bij hem dus pas over een jaar of 1,5 jaar ofzo gecontroleerd wordt...). Haha, ging die helemaal uit zichzelf al voor die plaat staan, met z'n handje de oogjes afwisselend afdekken en maar opnoemen wattie op die plaat zag Hier is de Wij jonge ouders gister op de mat gevallen. @anastasia: ik had al van die actie gehoord ja Bij de 9 maanden beurs heb ik ergens een boekje van Difrax meegekregen met ook zo'n bon voor die vaderdagdoos. Als 'speciale 9 maanden beurs actie' hoefde je daarvoor zelfs maar 2 Difrax-artikelen te hebben, ipv 5. Ik weet alleen niet meer wat ik met die bon gedaan heb..... Mannen & klussen... Die van mij kan ook flink boos worden als het niet in 1x lukt! En ik ben dan ook een nogal makkelijk doelwit om z'n frustraties op bot te vieren, op zo'n moment... Of ik doe te weinig, of te veel, of ik doe het niet goed, of..... (en dan vooral ook van zichzelf vinden dat hij me buitengewoon duidelijke instructies geeft, terwijl ik werkelijk geen idee heb wattie dan bedoeld....) @fiona: shopaholic Nou ja, is ook wel heel leuk natuurlijk! Wij zijn afgelopen zaterdag uitgebreid wezen shoppen. En hier nog iemand die het liefst alles zelf wil doen hoor Of toch in elk geval de touwtjes zelf in handen wil hebben (als man-lief bijvoorbeeld de vluchttas in zou pakken met mijn lijstje, kan ik er ook nog wel mee leven maar dat lijstje maak ik dus!) Fijn dat je weer bent goedgekeurd bij de VK! Grappig van die fysio! @deentje: Behang lospeuteren zal Arjen zeker wel leuk vinden. Als hij eenmaal een plekje ontdekt heeft dat net niet goed vast zit ofzo... hihi, dat deden wij vroeger al (tot grote vreugde van pa & ma ) @katje: kun je je ramen niet op een kiepstand zetten, of op een kiertje vergrendelen? Dan zou je ze wel open kunnen laten staan... Kan me voorstellen dat je ze liever niet wagenwijd open hebt staan wanneer je weg bent! @evelien: gefeliciteerd nog met de 33 weken! Je hebt jezelf een nieuwe banner cadeau gedaan zie ik? Leuk hoor! @neia: ook jij nog gefeliciteerd met 33 weken! Kan me goed voorstellen dat je soms heel emotioneel wordt om je 2 engeltjes. Zeker in deze periode. Je zit toch vol hormonsters en het is nu ook echt de tijd waarbij je je steeds meer gaat realiseren dat het écht nog maar een paar weekjes is voordat je kindje in dat wiegje/ledikantje ligt. Natuurlijk ga je je engeltjes niet vergeten! Die maken voor goed deel uit van je leven! Misschien denk je er niet meer elke dag aan, of in elk geval niet meer de hele dag door, maar vergeten zul je ze zeker niet hoor! Gelukkig wist je man wel iets om je een beetje op te beuren @anna: klinkt alsof de nesteldrang bij jou flink heeft toegeslagen! Daar heb ik nou toch totaal geen last van... Wel aan jezelf blijven denken hè! Er is opzich niets mis met veel doen en alles in orde maken, als je maar wel op tijd je rust pakt! @onsukkie: ik heb gister pas de intake gehad en ik ben nu 36 weken zwanger. Ik ben een week of 2 geleden gebeld om de datum voor de intake te prikken. Bij onze kraamzorginstelling stond op de site dat de intake 'rond de 7e maand' zou zijn, maar toen ik eens ging bellen bleek het beleid te zijn dat ze pas rond de 35-36 weken de intake doen, omdat de meeste vrouwen dan met verlof zijn (en dus makkelijker met afspraken maken). Hier was ukkie gister ook al zo druk! Hihi, kon op een gegeven moment zelfs iets vastpakken wat toch wel erg veel weg had van een armpje & handje Maar zo druk als die kleine gister was, zo rustig issie vandaag dan weer (ik heb 'm al wel genoeg gevoeld hoor, maar behalve dattie sowieso vandaag veel minder beweegt dan gister, zijn de bewegingen zelf ook een stuk rustiger) Ik snap wel wat je bedoelt ja. Wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ik nog net een mei-mama ben en niet een april-mama hoor! (ook al denk ik dat ik wel nog deze maand zal bevallen). Ik vind het ook altijd wel raar om bij de april-mama's te kijken... daar zijn de laatsten nu ook net over de 36 weken en dan bedenk ik me weer van 'oh ja, ik ben maar een paar dagen minder ver, maar in ons topic ben ik dan daarmee juist degene die het verst is, samen met nog een paar anderen'. Is echt heel raar om dat zo te beseffen. Het gaat hier inderdaad gelukkig best goed met al die kleintjes. Volgens mij is Mirjam inderdaad de enige die echt veel te vroeg bevallen is van haar Danique. Bij andere maanden zijn het er vaak toch meer. Als je ook bij de april-mama's meeleest, komen ze daar nu tot de conclusie dat ze vinden dat er veel mama's met zw-vergiftiging zijn aldaar. Daar heeft hier ook nog niemand last van tot op heden (ja, misschien Hannah, maar hopelijk niet natuurlijk!). Wat dat betreft hebben we hier tot nog toe zeker niet te klagen! @Ice: hmmm, ik heb hier ook nog lang niet alles geplaatst wat m'n moeder ooit uitgespookt heeft hoor. Die van mij vraagt dan nog wel naar de zwangerschap enzo en volgens mij vindt ze het ook wel leuk om oma te worden, maar dat vragen naar enzo komt toch wel erg plichtmatig over hoor! Maar ik heb ook niet echt veel behoefte in contact met m'n moeder. Ik heb haar niets te vertellen, zij heeft niets te vertellen... En als ze al iets te vertellen heeft, is het alleen maar gezeur over hoe zielig ze wel niet is Samen met m'n broertje & zusje heb ik een paar jaar terug eens een hele lange brief gemaakt met alles wat ons dwars zat rondom haar gedrag. Uiteindelijk hebben we die haar niet laten lezen, omdat het toch niets uit zou halen. Ze zit zo vol zelfmedelijden en kan zichzelf zo goed in de slachtofferrol manoeuvreren... het ligt noooooit aan haar. Nee, met de bank is het nog niet opgelost. Ze zou terugbellen, maar tot op heden nog geen telefoontje gehad. Ik wacht nog even rustig het weekend af en anders stuur ik haar maandag gewoon een e-mail (wilde dat eigenlijk morgen al doen, maar bedenk me net dat ik morgen helemaal niet thuis ben!) Fijn dat je ook weer goedgekeurd bent! Ben je dan officieel 4 weken van te voren met verlof gegaan en heb je de rest van deze week met vakantiedagen opgevuld, of is je verlof nu ook echt maandag ingegaan? Ik heb in elk geval officieel vanaf vandaag verlof. Dus ik kan nu écht niet meer gebeld worden voor een klus Nee, denk zeker niet dat je de enige bent die het soms wel beangstigend vindt... Het vreemde is -vind ik althans- dat ik vooral die eerste periode na de bevalling wel beangstigend vind... Hoe zal dat dan gaan, wat komt er allemaal ineens op je af, zal ik wel een goede moeder zijn, krijg ik alles snel genoeg door om het straks alleen te kunnen als de kraamhulp weg is, etc., etc., etc. Terwijl ik voor de lange(re) termijn dus die gevoelens helemaaaal niet heb. Dan heb ik juist weer zoiets van 'och, dat komt allemaal vanzelf wel goed' Beetje verkeerde timing is die tentoonstelling inderdaad wel Ik hoop toch eigenlijk niet dat ik met moederdag nog altijd met die toeter rondloop. Dan ben ik bijna 42 weken! Afscheiding... daar heb ik ook al zowat de hele zwangerschap last van. De eerste maanden alleen op de dagen dat ik normaal gesproken ongesteld had moeten worden, maar sinds de 6e maand ofzo zowat dagelijks. Lijkt hier ook alleen maar meer te worden... kan ook echt niet meer zonder inlegkruisjes! @annrieke: fijn dat alles goed gaat Hihi, mijn man klaagt ook wel eens dat ik snurk. Ik weet van niets hoor... (ik weet alleen maar dat híj snurkt ) Ik schijn trouwens nog wel meer geluiden te produceren in m'n slaap. Volgens man-lief is het tandengeknars en gekreun soms niet van de lucht. Maar goed, we hebben gelukkig alleen maar last van elkaars herrie als we zelf niet kunnen slapen, dus dat scheelt wel @eerlijkbeertje: ik heb niet zozeer last van m'n onderbuik, maar als ik opsta heb ik wel vaak even last van m'n heupen/bekken. Moet ik echt even een paar stappen zetten voor alles weer fatsoenlijk op z'n plek lijkt te zitten! (Daarna heb ik er gelukkig ook geen last meer van) @mariska: Fijn dat alles goed was bij de vk. Alleen wel jammer dat de kleine lekker eigenwijs met z'n stuitje voor de uitgang is blijven liggen... Hier laat de a.s. papa nog weinig merken van zenuwachtigheid. Al kan ik me niet echt voorstellen dat het niet stiekem toch ook bij hem wel aardig begint te kriebelen zo langzamerhand. @Lafo: verkeerde toetsen zouden verboden moeten worden... Ik voel ukkie hier niet zozeer minder als voorheen, maar wel anders. Het is nu echt meer draaien & bewegen, waar het eerst veel meer schoppen enzo was Ik heb ook gehoord dat inlegkruisjes niet echt goed zouden zijn. Niet zozeer dat ze de hoeveelheid afscheiding erger zouden maken, maar het kan dan allemaal wat makkelijker gaan broeien, wat de kans op een blaasontsteking weer groter maakt. Het zal allemaal best wel kloppen, maar ik ga echt niet 10x per dag m'n onderbroek verschonen hoor. Echt, in het tempo dat het er nu af en toe uitkomt, kan ik zowat op de wc blijven zitten dan! Schiet echt niet op met je huis he Hopelijk komt er toch snel iemand die het wel wil hebben! En wie weet... grillige pubers kunnen óók op een voor jou positieve manier grillig zijn Ik zal in elk geval voor je duimen! Je bazin vond het geen stijl.... Ze is ook precies de aangewezen persoon om zoiets te zeggen
Nou, da's weer een heel verhaal geworden... is het nu tijd om mezelf een trap onder de kont te verkopen en even naar de winkel te gaan om wat te eten te halen! Haha, heb nog niets in huis en manlief is vanavond weg, dus als ik op zijn kookkunsten moet wachten, kan ik nog wel lang wachten
Nee helaas hier geen kiepramen...maar goed, gister toen ik het las op het forum gelijk ff de ramen opgezet, straks ook maar ff doen, geen regen voorspelt voor vanavond
hellloooo ben er weer heb me eten al op heerlijk was het en wou op de bank liggen maar de laptop zat me aan te kijken heb me suf gekrabt aan me tepels ze vervellen gewoon! kon er hele stikjes vanaf trekken ieuuwwww dus heb ze net met een ruwe handoek en wat lauw water gescrubt en zoveel mogelijk die dode huid eraf gehaald en vaseline erop gesmeerd echt wordt gek hiervan alle jeuk is zo goed als weg zijn het me tepels die raar doen! aaarrhhh ben goed geslaagd vandaag heb alles voor de kleine nou alleen nog voor mezelf in het kraambed en als ik ga bevallen wil er wel een beetje oogelijk uitzien
Gaaf he Jvtje ik heb ook weleens iets in m'n hand kan alleen niet echt herleiden wat het is Kook ze ik moest vandaag ook in m'n eentje eten Ik heb taco's gemaakt en jij?
ja voor ons uitje heb ik wel genoeg geld over... voor een glaasje kraanwater met een koekje hihihihi xx
jaaa lafoo goed he! zoasl onsukkie ook al zei ik ben het minst ver van iedereen hier en dan dnek ik nog zoowowee lang! maar voor je het weet zijn we er en ik ook! alleen wil niet in mee eentje hier blijven jullie komen me er wel doorheen slepen he als ik eroverheen loop zit ik hier in me eentje te lullen !
nou ik schraap wel wat kleingeld bij elkaar hahahaha of ik ga met een schaaltje bij t station staan om het bij elkaar te bedelen
fiona tuurlijk blijven wij hier met je praten, net zo lang tot je ons kunt verblijden bij de mama's! maar jullie kletsen ook mee met de juni mama's toch? Hoe dan ook in geen enkele maand, laten ze de laatste alleen achter, dus wij ook niet
@ Fiona tuurlijk slepen we je er doorheen ik ben er ook voor om hier gewoon door te kletsen ook al zijn we bevallen totdat de laatste moet! Waarom kan je niet dan........ @ Anastacia dat hoeft ook weer niet dan mag je nog wel een paar Euries van mij lenen
En wel vast een noodscenario maken ... als bij 1 van ons de vliezen breken tijdens de appeltaart moeten we natuurlijk wel zsm naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis hihi heb er best zin in hoop zo op lekker weer