geen probleem het ziekenhuis weet ik wel te vinden Jullie zijn natuurlijk al weer 3 weken verder dan ik, volgens mij loopt Daam gelijk met mij ongeveer.......dus niet dat jullie met z'n drieeen spontaan weeen krijgen zoveel verloskamers hebben ze denk ik niet in Delft
haha even kijken ben dan 37+3 ofzo en JVtje is dan bijna 38 volgens mij Overigens er stond hier ergens een stukje over dat het allemaal wel meevalt hier met zwangerschapsvergiftigingen, maar eigenlijk vind ik dat ook wij bij de mei mama's behoorlijk aan het sukkelen zijn hoor. Hoge bloeddrukken, eiwit in de urine, bloedverlies, erge voorweeen, vroeggeboorte met overlijden... verwekende baarmoedermonden bij 32 weken , galstenen aanval etc Vooral Will, Hannah, Anna, Neia hebben het niet altijd even makkelijk gehad. Dus eigenlijk vind ik het niet meevallen bij ons... Ik vind het hier ook behoorlijk hoog qua incidenten en problemen.
hoi hoi meide met een weekje erbij gefeliciteerd! hopelijk gaat het met hannah snel beter nu ze bloedrukverlagers heeft. en wat gaat dat snel zeg de eervste alweer 36 weken! nog 1 weekje en je mag al thuis bevallen. ben hier nog lang niet klaar vandaag de gang gedaan... en een stukje geschildert op arjen zijn kamer.. hopelijk kunnen we morgen zijn kamer klaar krijgen.. dan begint t eindelijk ergens op te lijken. dan kunnen we zijn bed in elkaar schroeven hoeft ie niet meer bij ons op de grond te slapen.. en dan kunnen we ook onze eigen slaapkame verder inrichten.. met bed e.d. hmmm moet weer helpen grrr oude huis is bijna leeg!
Deentje wel rustig aan doen, straks zit je met de ellende als je teveel doet! Ik weet wel dat het allemaal af moet, maar misschen kunnen vrienden of familie komen helpen?
Oh ja meiden die in het ziekenhuis willen bevallen zonder dat ze daar een medische indicatie voor hebben... Hebben jullie al uitgezocht hoe dit vergoed wordt door de verzekering? Anders is het best een flink bedrag hoor.. Een (poliklinische) bevalling zonder medische indicatie in een ziekenhuis kost in 2008 466,-. In de basisverzekering is een vergoeding opgenomen van 180,- en dit houdt in dat u een eigen bijdrage heeft van 286,-. Vergoeding eigen bijdrage uit de aanvullende verzekering: - AV-Basis : geen vergoeding; - AV-Top: 75%; - AV-Top Extra: 100%. Een (poliklinische) bevalling op medische indicatie wordt voor 100% vergoed Gelukkig heb ik een AVtop extra En dit is van de azivo overigens, hoe het bij andere verzekeraars zit weet ik niet, maar het kan geen kwaad om dat eens te informeren denk ik.
Anastasia, en als je dus poliklinisch bevalt dan is je eigen risico ook meteen volledig benut! (Dus kost je nog eens 150 euro extra) Oke, kan je wel van de belasting aftrekken hoor, maar dan nog, is wel zuur! En ik wist al voor de zwangerschap dat ik een medische indicatie heb, dus tja... En ik sukkel ook, alleen voor mijn doen gaat het stiekem wel beter dan ik zelf verwacht had. Maar ik zit dus ook wel zwaar aan de medicijnen (en bloeddruk is dus wel aan het stijgen momenteel). O ja, over de bloeddrukken die hier aan het stijgen zijn, dat is dus normaal aan het einde van de zwangerschap, alleen mag het niet te veel stijgen. Maar het klopt wel, wij hebben maar 1 vroege bevalling gehad. En sukkelen oke... maar geen extreem vroege bevallingen. (tenminste, als Fiona die beentje nog een dag bij elkaar houdt hahahaha). En niet lullig bedoelt hoor, maar wij met hoge bloeddruk.. zijn wij ook niet de wat forsere dames? Dan is die kans toch al vele malen groter. Deentje, idd denk je wel een beetje aan jezelf een de beeb? Over het nat tussen de beentjes... ik had dat dus ook vanacht, maar begon met een droom dat mijn vliezen braken. En toen ik wakker werd moest ik natuurlijk ff controleren en was behoorlijk nat (maar nog wel plakkerig). Dus vandaag gaat er een handoek over mijn matras! (Hopelijk droogt het beddengoed vandaag nog, had wat problemen met de droger, dus heb de handdoeken 3x moeten drogen (of zou ik die te zwaar hebben beladen wahahahaha, dat vermoeden heb ik toch wel). Ik werd trouwens toen straks gebeld door een bedrijf in Den Bosch en mag dinsdag op sollicitatiegesprek komen. En volgens mij werken er twee oud collega's van mij bij dat bedrijf. Ben erg benieuwd. (Leuk hoor, hoogzwanger solliciteren ) nou ik ga zo lekker snaaien whahaha, chipjes, of cervelaatworstjes, ik heb zooo'n zin in lekkere dingen.
@Lafo: meestal kan ik het hier ook niet herleiden hoor. Dan is het ook gewoon een uitstekend stuk baby, maar wat? Maar gister was het toevallig echt heel goed te voelen! Het is hier uiteindelijk de frietpan geworden Ik ben even snel naar het wijkwinkelcentrum gegaan. Daar is een kleine supermarkt, maar die heeft dus niet echt veel keus. Ik had eigenlijk helemaal geen zin in de dingen die ze er wél hadden en ik moest sowieso nog een zak frietjes kopen, dus ja.... @fiona: tuurlijk blijven we hier meekletsen tot de laatsten bevallen zijn! Ook al is hier de klus al geklaard, ik ben veel te nieuwsgierig hoe het met de rest gaat en of de baby's zich een beetje op tijd aan willen dienen @anastasia: vond je het nou weer echt nodig om me daar aan te herinneren? Mjah, dan ben ik 37 + 5, dus inderdaad bijna 38 weken. Pfff, als Wurmke écht komt op de datum die ik lang, lang geleden (zo half augustus ergens) gedroomd heb, dan heb ik die kleine iets meer dan een week na de meet in m'n armen (da's namelijk 24 april) En ik was dat die vond dat het met zw-vergiftiging enzo wel meeviel hier. Natuurlijk is er ook genoeg bij ons gebeurt, dat ben ik zeker niet vergeten. Ik wilde ook zeker niet de indruk wekken dat alles hier koek & ei is qua zwangerschappen enzo. Het was meer dat ik vind dat we er hier nog redelijk goed van afkomen, als je het vergelijkt met sommige andere maanden. En inderdaad, met name de 4 meiden die jij al noemde hebben het echt zwaar voor de kiezen gehad tot nog toe. Maar ten opzichte van sommige andere maanden, hebben we het dus -in mijn optiek- nog niet eens zo slecht getroffen. Waarbij ik dus zeker niet wil zeggen dat het hier voor iedereen even gemakelijk is (geweest)! Ik wil thuis bevallen, maar ik heb toch even opgezocht wat mijn verzekeraar (FBTO) daarover te zeggen heeft: Dit zit bij FBTO in de basisverzekering, in de aanvullende verzekering (module Gezinsplanning) is niets extra's hierover opgenomen, alleen dat je aanspraak maakt op 200,- als vergoeding in de kosten van verloskundige- en kraamzorg. Maar die kosten kunnen dus ook ontstaan door de kraamzorg thuis (waar je ook 3,70 per uur zelf moet betalen). @deentje: er komt toch heel wat bij kijken hè, bij zo'n verhuizing Doe je wel een beetje rustig aan?
Super Daphne, dat je dinsdag mag gaan solliciteren! Hopelijk wordt het wat Heb je in elk geval een baan om naar uit te kijken na je verlof!
ja rustig aan doen is erg moeilijk op het moment.. soms ben ik om 8uur savonds nog van alles aan het doen.. wil het graag voor elkaar hebben! helaas moeten we alles met zijn tweetjes doen.. aangezien er niemand kan behangen in de famillie en vriendenkring en iedereen overdag gewoon werkt dus ook geen tijd heeft... maar we komen er wel! kan niet wachten tot het klaar is! vanmiddag was de kraamverzorgster hier.. heb t even over mijn paniekaanvalen gehad.. en meot zeggen ze maakte mij gelijk al helemaal naar heb maar 24 uurs zorg genomen.. want wil toch voornamelijk met rust gelaten worden.. met mijn paniekaanvallen kan ik echt niemand om mij heen hebben... bah zie er toch wel heel erg tegen op sinds ik gestopt ben met de mediactie en ik weet dat alle klachten terug gaan komen begin ik er weer echt op te letten en meer last te krijgen bah! de kleine moet toch de eerste tijd bij ons op de kamer.. dat vond ze beter.. en mag niet meer in de kinderwagen bak tegenwoordig.. ook een gek idee dat ze een map meebracht waar t hielprikkertje enzo al bij in zit.. dat doet mij toch alle herinnereingen weer boven brengen van arjen! maar toch ook aan de bevalling wat ik dan wat minder vind! daar denk ik liever niet aan! nahja hopelijk ga ik me snel weer wat beter voelen! en meot niet te veel aan paniekaanvallen en bevallingen denken zo beetje een ego berichtje sorry!
Deentje, wat raar dat je dat ding voor de hielprik al thuis hebt, heel raar! En kan je niet iets doen ter ontspanning? Zodat je gewoon even tot rust kan komen? En het idee van stoppen kan het natuurlijk ook erger maken. JE KAN HET MEID! Wat raar dat de kinderwagenbak niet meer mag, en dat je kindje op jullie kamer moet. Dat bepaal je nog altijd zelf!
ja t kindje Moet niet bij ons p de kamer.. maar liever wel en de kinderwagen bak is van kunstof ofzo.. en dat is een nieuwe regelgeving dat dat niet meer mag... ja vond het ook raar dat ik dat prikkertje al in huis heb.. maarja zal ook wel nieuw zijn! ja t forum leidt mij wel een beetje af! en heb op t forum ook een topic over mensen met paniekaanvallen die zwanger zijn dat is ook wel fijn kletsen daar! die begrijpen wel goed hoe ik me voel! al zijn er maar weinig mensne daar!
ik had het topic wel gezien ja, wel fijn dat je niet alleen bent! En hier ook het forum als afleiding, voel ik me vaak wat minder zielig
@deentje: kan me voorstellen dat het moeilijk is om nu rustig aan te doen. Je wil toch alles zo snel mogelijk afhebben (en moet ook wel, eigenlijk...) Als je maar goed de signalen van je lichaam in de gaten houdt! Wat raar dat de kinderwagenbak niet bij je op de kamer mag. Bij mij zei de kraamhulp juist dat de baby de eerste dagen best in die bak op een paar stoelen ofzo langs ons bed kon liggen! Zodat ik goed de signalen op kan vangen enzo, terwijl ik nog in bed bij lig te komen. Zij raadde dus juist die bak aan... En ook al zo raar dat je al meteen de spullen voor de hielprik hebt. Hier heeft ze het er wel al over gehad bij het doornemen van het kraamboek, maar dat was het dan ook.
Ik heb trouwens weer wat foto's in m'n album geplaatst 1tje van de bestempelde enveloppen, een paar buikfoto's van een maand geleden en nog wat foto's van de babykamer & spulletjes die ik voor m'n schoonmoeder gemaakt heb voor haar scrapalbum
ja ik baal er ook wel van dat de kleine niet in de bak mag liggen.. moet nu het ledikant in onze slaapkamer zetten.. dat word erg krap... maar hopen dat dat gaat passen! ja als je je zielig voelt dan is het forum zeker goede afleiding.. en ff een oppepertje van iemand krijgen is ook altijd fijn
Hmm, als de kraamhulp hier zou zeggen dat de bak niet mag, maar dat ze toch wil dat de kleine op onze kamer ligt, dan had ze zelf maar een oplossing moeten gaan bedenken hoor! Een wieg heb ik niet en het ledikantje gaat écht niet passen, als we zelf ook nog enigzins normaal in- en uit bed willen kunnen stappen. Met die bak wil ik nog best de baby -in elk geval overdag- bij me op de kamer leggen, maar het ledikantje komt dus echt de slaapkamer niet op En het forum is zeker goed voor de afleiding En ook prettig dat je met mensen kunt praten die in een soortgelijke situatie zitten als jijzelf, die begrijpen wat je bedoelt!
wat een leuke foto's jvtje! nijntje fan? leuk hoor! en mooie ronde buik heb je! ja vind het ook jammer dan ziet zijn kamertje er ook zo saai uit zonder ledikant.. en onze kamer veel te opgepropt en vol.. dus moeten we nog maar even kijken hoe we dat gaan doen! heb ook geen wieg.. en ga er ook niet nog even eentje kopen...
leuke foto's JVtje Ik ga nu naar bed, morgen weer vroeg de wekker. Raar idee dat ik volgende week voor het laatst voor de klas sta...