Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wat is het rustig hier... weekend weer in aantocht...

nog leuke plannen voor t weekend?

ik ga in ieder geval veel slapen :) heb er nu al zin in :)
    hoop dat hannah snel weer naar huis mag.. lijkt me toch niks om in zo'n ziekenhuis te liggen... ik heb er nog nooit gelegen.. en lijkt me ook niet erg gezellig!

alvast een heel prettig weekend allemaal!

2. will

will Niet meer actief

eindelijk even de tijd gevonden om wat te typen.

vandaag is weer een groeiecho gehad en de baby is terug in de groeicurve. volgens de dokter een zij, weegt ze nu iets meer dan 1800 gram (daisy's geboorte gewicht) verder was alles goed, volgende week opnieuw een groei echo.
    alleen moest deze mama 2x opnieuw op de weegschaal, vond de eerste keer al erg genoeg maar had goede hoop dat het niet klopte. maar ook de 2e keer liet de weegschaal zien dat ik in 5 dagen tijd 5 kilo ben aangekomen, een kilo per dag :confused:
    toch hed ik al het vermoeden dat ik erg aan het groeien was en ook dat de kleine weer aan het groeien was geslagen want voel sinds woensdag een erge druk op mijn ribben (pijnlijk irritant gevoel de hele dag door).

maar goed de laatste loodjes, we nemen ze maar voor lief.
    ga nu lekker mijn bedje opzoeken en morgen gelukkig er niet zo vroeg uit.
    slaap lekker allemaal.

3. will

will Niet meer actief

ligt hannah in het ziekenhuis? vanwege de bloeddruk? heb nog niet terug gelezen

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik durf het kaartje ook nog niet te sturen, wacht nog even. Vind het zonde als ze het pas na 2 weken thuis ontvangt als we het naar het ziekenhuis sturen (want ze sturen het normaal gesproken wel door naar waar je dan bent)

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Nog even snel een berichtje
    Heb net wel teruggelezen, niet alles is bijgebleven
    Wel het verhaal van buitengesloten worden tijdens het was ophangen. Gelukkig kwamen jullie vrij mbv de buren :)

Vandaag iets langer op school gebleven om nog wat laatste dingetjes te doen en om alvast wat op te ruimen. Dit geeft een goed gevoel dat het al gebeurd is. Volgende week laatste werkweek, ben benieuwd of ik alles af ga krijgen...ga m'n best er voor doen ;) En anders in het ergste geval na het weekend weg nog even terug naar school...

Ga nu lekker slapen (had om 7 uur ook al in bed gelegen) maar toen om half 9 er toch even uit, zodat ik nu echt kan slapen gaan:)

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ice, leuk dat je weer zoveel spulletjes hebt gekocht. Hier ook van die boxers in huis. :(
    Ja, lama's heb ik ook gezien, super jammer dat ze ermee gaan stoppen.

Deentje, schouderklopje voor jou dat je naast al dat werk toch nog gezond hebt gekookt. Super!
    Jeetje wat raar dat jouw baas je met 42 wkn gaat bellen. Maarja, ze zullen wel moeten volgens de wet ofzo.

Lafo, nee ik heb die film nog niet gezien. Ik ben benieuwd naar jouw recenties. ;)
    Hihi scheren tot nu toe alleen benen en oksels gedaan, ik had echt geen puf meer. Die bevalling moet nog maar even wachten hoor. :) ;)

Eerlijkbeertje, is gewoon een medische indicatie hoor, dus wordt gewoon vergoed.

Daphne, ja wat goot het eruit he, bah! :evil:

Will, fijn om iets van je te horen meid. Gelukkig groeien jullie allebei weer, is vast een goed teken. Maar wat is 1800 gram nog licht zeg. :confused: De kleine moet nog even goed doorgroeien in jouw buik.
    hannah ligt inderdaad in het zh ivm haar bloeddruk. Gelukkig gaat het nu wat beter door de medicijnen.

Jeetje, hier echt een beetje ziekjes.
    Voel me flauw en zielig, en heb de hele avond op bed gehangen voor de tv. Alles doet pijn. Klaag klaag! :evil:

X Neia

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier ook even een ego-berichtje.
    Heb vandaag een erg leuke dag gehad. Halfzusje wilde weer de hele tijd met me spelen, zoals verwacht :) dus ik ben wel enigzins geradbraakt nu. We hebben wel nog lekker op een terrasje een ijsje gegeten :D
    Nu ben ik bij m'n schoonouders, ga zo naar bed en dan morgenvroeg met schoonpa mee naar de garage om m'n autootje op te halen! Dan mogen we 's middags weer door naar Zwolle, waar een oom & tante vieren dat hun zaak 7,5 jaar bestaat en tevens de 60ste verjaardag van m'n tante gevierd wordt. Gelukkig is dat feest maar van 15.00-19.00 uur, dat trek ik nog wel :)

Zondag komt dan nog een goede vriend van ons langs (die tevens de peetoom wordt van de kleine), dus ook dat zal weer gezellig worden. Maar wel een druk weekendje dus.

8. KatSas

KatSas Bekend lid

hoiiiiiiiiiiii

@ witte reus: ja ze zeggen dat je wel cola mag maar niet te veel, net als koffie, vanwege de coffeine, is niet goed voor je kindje.

@ onsukkie: hee wat leuk! en nee om je buik kunnen ze echt niet meer heen!

@ Annrieke: dat klinkt leuk zeg, peutergym!
    Dat ken ik helemaal niet, ja vanaf drie jaar doen ze dat geloof ik trouwens inderdaad op het kdv wel.

@ Neia: mmm, ik hoop niet dat je echt ziek wordt zeg...beterschap alvast!

@ witte reus: jeetje dat is wel erg irritant ja en nee liggend computeren schiet niet echt op.

@ Dolphin: ja dat zeiltje..zucht, ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet, dat ding kraakt zo..ondanks dat ik er een badlaken overheen ga gooien weer..je blijft hem horen en het zweet veel meer..bah bah bah, ik wacht nog een weekje :D

@ Deentje: hihihihi, wat een actie zeg en nog mazzel dat de overburen thuis waren!

@ Ice: scheelt inderdaad echt als je regelmatig kan bijlezen..hoewel ik soms nog echt wel een tijd bezig ben! En ja voor het recept van de mokkataart hou ik me aanbevolen.

@ Lafo: chili con carne klinkt wel goed moet ik zeggen.

@ Daphne: lekker dat de babykamer bijna af is! Ben jaloers! hier moet nog wel het een en ander, maar waarschijnlijk is dat volgende week dan af.

@ Will: wat goed dat het wat beter gaat en dat beeb nu weer netjes groeit, super om te horen!

@ Jvtje: druk weekend voor de boeg zeg, maar wel leuke dingen. Heel veel plezier met alles!

Zo nu is het wel tijd voor mijn bedje dacht ik zo. Tot morgen!

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier ook weer thuis, kreeg geen melding dat er berichtjes waren, maar toen ik ging kijken toch weer 4 paginas ofzo erbij

Neia, hopen dat je snel opknapt! als je je zo rot voelt is ook niet echt fijn.
    Heb je nu eigenlijk nog last van niersteenaanvallen?

ICE ben blij dat je ze leuk vond, zat nog te denken om er een stukje van op te sturen , maar dacht ik doe gewoon de hele rol hahaha :) ik gebruik het toch niet en hier ligt het in de la :)

meiden tot morgen!

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    yoehoe ik heb verlof, hiep hiep........

welterusten allemaal, Evelien

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Hannah, fijn dat haar bloeddrukverlagers helpen! Hopen dat ze snel gezond nog ff thuis mag genieten!

@Anna, ik had je ook pb gestuurd voor adres, maar laat idd maar weten of het naar prive of zh moet..

@Neia, ach meid.. lekker klagen hier hoor.. je ziekies voelen is ook helemaal niet leuk!

@onsukkie, 100 cm is toch mooi, je hebt schitterende buik hoor! Mijne blijft hangen op 108 hahah...maar ook helemaal naar voren!

@Evelien, gefeliciteerd met je verlof meid! Hiep hiep...!

@Wil, nou meid wat goed dat je kleintje weer op groei ligt.. en die vijf kilo, wie maakt zich daar nou druk om? Als je je maar beter voelt toch!

@Deentje, hahahah die kleine van jou is leuk! Ik zie jullie al helemaal staan op dat balkon! Je hebt een hoop gedaan zeg, rust je wel genoeg uit!

@de rest, het is zo vroeg dat niet alles is blijven hangen sorry!

Ik had gister avond vriendin op visite met haar nieuwe vriend, was errug gezellig! Maar ben nu wel moe hoor... gingen om twaalf uur weg en lagen er om half 1 in... en nu alweer half uur wakker.. bahhhhh.. maar ja, strakies nog maar ff terug!

Kus

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Goeiemorgen dames!

Ik weet niet wat er in m'n man is gevaren, maar dit is nou al de 3de nacht dat ik een paar keer wakker van hem wordt. Hij snurkt tegenwoordig, dat deed hij vroeger niet, dus dat is hard balen. Maar sinds 3 dagen is dat niet alles, hij praat (!), hij smakt en hij hijgt. Ik weet het niet hoor... zeer vreemd. Heeft vast met de kleine te maken die er toch binnenkort aan zit te komen, want vanacht had hij het over pap in z'n auto.

VAAG!
    Dus hij houdt mij uit m'n slaap in plaats van andersom!

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb het plaatje onder m'n naam (avatar) weer ff aangepast, staat nu een 32-weken buikfoto. Hij stond nog steeds op 29 geloof ik.

14. goedemorgen iedereen!

hier lekker geslapen vannacht! tot vanmorgen de hond de hele keuken en de douche heeft vol gescheten :(
    de kat had de zak hondevoer van de koelkast gevist en de hond heeft zich dus helemaal vol gegeten :( dat is heerlijk wakker worden! STINKEN:(:(:(:(

dus alweer vroeg eruit vandaag.... nu ligt de hond de hele tijd keiharde scheten te laten.. echt smerig.. en drinkt echt superveel water.. en moet dus vandaag 10x uit gelaten worden ofzo :( joepie!

nou dat was mijn ochtend.. gelukkig heeft vriend alles schoongemaakt.. kwam ik in de woonkamer gaat daar ook nog een kat over zijn nek.. heerlijk huisdieren.. op zo;n moment heb j het wel ff gehad met al die beesten!

vriend is arjen zijn bed in elkaar aan het zetten.. en dan kan ik dadelijk zijn kamer leuk gaan aankleden.. hij had met zijn verjaardag leuke cars spulletjes gekrgeen enzo.. leuk dekbed overtrek van cars enzo.. dus ga ik er ff een stoere jongens kamer van maken.

pff vriend is trouwes behoorlijk chagerijnig heb geloof ik al wel 10 x woorden met hem gead vandaag... iriterr me ook dood aan dit huis.. zo klein.. en dan al die beesten en iedereen doe voor me voeten loopt grrr! hopelijk word het anders als alles klaar is..

en dan nog die verschrikkelijke woningbouw... word er echt zo kwaad om.. word ik gister gebelt door een bedrijf dat zegt dat er nog een asbest buis bij mij in huis ligt en dat ze die even op wouden komen halen.. er lag indd. nog veel troep in dit huis maar we hebben alles weggegooid wat er nog lag.. lekker gezond dus!

poeh merk wel dat ik veel aan het klagen ben he de laatste dagen.. pff gebeurd ook zoveel..

ik ga vriend ff helpen met t bed! die zoekt weer van alles.. waarvan ik ook niet weet waar t ligt.. en dan is t weer mijn schuld grrrr

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    GOEDEMORGEN

Deentje lekker klagen hoor, je maakt de laatste dagen ook allemaal van die rampzalige irritante dingen mee.. zou ik ook pissig van worden.
    Hoeveel m2 is je nieuwe huis, en hoeveel was je oude huis?

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hoihoi!
    Weer even geleden, dus nodig tijd om bij te kletsen...
    Las dat Hannah toch opgenomen is in het ZH, wil degene die haar spreekt haar ook van mij heel veel sterkte wensen. Hoop dat ze snel weer thuis is en daar lekker op haar gemakje kan zijn.
    Will: las dat het erg goed gaat met je kleine en jou, waarschijnlijk een meid dus! Ga zo door, lekker rustig aan doen en goed groeien dan zijn de komende weken zo om!
    Hier is de blaasontsteking nog niet over. De eerste kuur is wel aangeslagen, maar het is nog niet helemaal over. Mag het aankijken tot maandag en als ik dan nog last heb dan moet het gekweekt worden in het laboratorium. De dokter durfde direct nog een kuur niet aan omdat de schimmelinfectie dan ook weer terug komt. Ze had me net de tweede kuur daarvoor voorgeschreven omdat ook die niet over was. Als ik dus wat voor de blaasontsteking krijg heb ik zeker nog een derde kuur voor de schimmels nodig en dat mag niet. Dus met veel sinaasappelsap (dus geen cranberrysap) en extra water proberen om de blaasontsteking zo te onderdrukken en de schimmels met de kuur te bestrijden.
    Verder hier toch een beetje zorgen om de groei van de baby. Heb donderdag nog tussendoor een echo gehad. Buik en beentjes zijn een week verder achter gaan lopen. Hoofdje kon niet goed gemeten worden, dus dat weten we niet. Dinsdag nog een echo en dan moet alles goed gemeten worden, hoop in elk geval dat uk dan nog wat gegroeid is, want had echt gehoopt om tijdens de zwangerschap geen ziekenhuis te hoeven zien. Maar goed, dus spannend tot dinsdag...
    Ga vandaag een begin maken met mn schilderij voor op de babykamer, wordt van winnie de pooh. Verder is alle baby-was nu gesorteerd. Hoef het nu 'alleen maar meer' te wassen.
    Wisten jullie trouwens dat aanbevolen wordt nieuwe hydrofielluiers minimaal 3x te wassen voor je ze gebruiken gaat? Omdat ze anders te weinig vocht opnemen om de kleine af te drogen (net als met nieuwe theedoeken). Heb dus nog maar een extra pak gekocht, heb nu 18 luiers en 9 washandjes en dat past mooi in 1x in de wasmachine. Ga dat dus eerste 3x wassen en drogen en dan pas gaat het gestreken de kast in. Met het sorteren van de kleertjes zag ik dat we daar ook echt wel veeeeel van hebben... maar goed, beter te veel dan te weinig. Mag nu echt absoluut niks meer kopen (tenzij het kindje zo klein wordt dat ze zeggen dat het misschien handig is om wat in maatje 44 in huis te halen)

Las verder wat over slapen met kussens. Ik slaap ook echt met mn voedingskussen, onderkant tussen de knieeen en bovenkant bij de armen (soms is het net een knuffel. Tussen mn buik en het midden van de kussen ligt de kat meestal 's nachts (enige nadeel is dat zodra de kat begint te spinnen de baby ook heel fanatiek begint te trappen en ik dus echt wakker wordt :( ).

Ik heb ook zulke leuke katten Deentje, eentje heeft een soort van eetstoornis en die eet dus uit frustratie. Voornamelijk 's nachts wil ze wel gaan spugen. Gelukkig eet de andere kat het meeste wel op, maar ga er toch meestal maar uit om de rest schoon te maken want voor je het weet ga je er in staan en heb je nog veel meer rotzooi!

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hier vanmorgen juist een goed gesprek gehad met manlief (zonder dat een van twee chagerijnig of boos werd!). Moeten nog best veel kleine dingetjes gebeuren in en om huis en vond dat hij er iets te makkelijk over dacht (omdat het voornamelijk dingen zijn die ik niet meer kan doen). Iedere vrije dag die hij heeft besteed ie momenteel liever aan computerspelletjes of niks doen op de bank. Boodschappen doen gaat nog net, maar dan moet het wel met de auto. Hebben afgesproken dat over 3 week alles echt klaar is, hij snapt nu dat ie de eerste weken na de geboorte van de kleine ook echt wel wat anders aan zn hoofd heeft dan het sausen van de wc etc. En voor je het weet is het jaar om en moeten die klusjes nog steeds gebeuren. Dus komende week is ie 3 dagen vrij en gaat ie ook thuis wat doen :D
    Zo ga beginnen met het maken van mn schilderij... wil het eerst op een groot vel voortekenen en dan overmaken op het doek. Zit nog wel ff werk in dus.
    Liefs Friendly

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

morguh meiden zo ben net wakker heb gedoucht en zit aangekleed en wel maar voel me niet zo top pijn in me keel bleehh het eten was gisteren heel gezellig zo grappig als mensen dronken worden en jij zit daar bij ... echt heel maf maar goed had een keiharde buik na het eten echt pijnlijk dus zal wel een harde buik zijn geweest nou meiden ga ff bijlezen
    oja ice bedankt voor je mailtje xxx

19. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Goedemorgen dames..
    @Deentje..dat is lekker wakker worden..

Hier wel een redelijke nacht gehad maar ben alweer moe..
    Kleine ligt met zijn kop onder mijn linker borst en zijn kontje ligt zeg maar in mijn rechter zij. Hoezo hij ligt dwars...
    Mannetje heeft gedroomd dat vandaag over 3 weken de kleine wordt geboren..ik ben benieuwd.

20. hey hey...

Fiona, ja ik vind het ook heel maf als mensen om mij heen dronken worden.. normaal doe ik zelf gezellig mee.. maar dan zie je is hoe dom die mensne eigenlijk doen als ze dronken zijn.. en denk ik echt van doe ik dan ook zo ;)

friendly leuk dat je er weer bent! is indd. al weer even geleden! hebben jullie inmiddels al internet?
    wat vervelend dat je blaasontsteking maar niet overgaa.. hopelijk komen ze snel met wat beters. en hopen op een goede echo donderdag!
    en ja ik ken het hier moet ook nog veel gebeuren! maar virend is gelukkig nog erg fanatiek de hele dag bezig! mag ook wel want er moet nog genoeg gebeuren! ook de wc moet nog gesaust worden enzo.. maar dat komt later wel.. eerst maar de slaapkamers!

anastasia (buddy) ;) ik weet niet precies de maten van mijn oude en nieuwe huis.. weet alleen dat de woonkamer in ons nieuwe huis 17 m2 is en dat onze oude woonkamer zeker 35 m2 was. denk nog wel groter.. had een eettafel computer en kasten en alles in de woonkamer staan en dat past nu allemaal niet meer.. nu past er alleen een bank salontafel en tv :( kan niet eens de box kwijt :(
    we hadden een vrij grote eensgezinswoning en nu een klein kut appartementje.. maarja niks aan te doen.. moet blij zijn dat we op tijd een huisje gekregen hebben.. maar het is gewoon heel erg wennen! meestal ga je erop vooruit bij gezinsuitbreiding en ga je groter wonenn en wij dus een heel stuk kleiner...

Deel Deze Pagina