Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ook lief toch?

2. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja zeker, het omdraaien gaat lastiger en voelt voor mij ook onprettiger :(

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb hem er nu gelijk op gedaan, moest toch het bed verschonen (was mannetje erg blij mee, NOT, ouwe zeur). Heb goede ervaring met gewone molton, dus neem aan dat deze niet veel zweteriger is ofzo.

4. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Super nieuws!

@Mariska; fijn dat je duidelijkheid hebt over wanneer je de KS hebt. In elk geval voor 1 mei dus :) Succes enne...we horen het wel ?

Ga nu lekker naar bed, heb wel bijgelezen alles. Heftig hoor over de juli-tweeling :(
    OVer anti-conceptie; ik ga weer terug aan de pil tzt (na borstvoeding) tot die tijd rubbers of onthouding ;)

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Of voor het zingen de kerk uit he, haha.

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hahaha Onsukkie, nee zo'n nijntje heb ik ook al. Maar doe maar 1 van de bruna.

Ice, goeie, grijp ze bij de kraag als ze het over de Bruna hebben. Haha.

Lafo, heb je nog op tijd de vette hap gekregen? Dan kun je vast nog harder puffen met een volle buik. ;)
    Ben jij ook buddy van Gina? Dan kunnen wij misschien ook beter telefoonnummers uitwisselen, als zij eerder bevalt. Of niet?

Mariska, super fijn voor je dat je zelf kon kiezen. En dat je nu de keuze hebt gemaakt, die het beste bij je past. Ik ben ook heeeeeeeeeel erg nieuwsgierig wanneer het zal zijn.

Deentje, klinkt weer als een harde dag werken meid. Behang krabben is ook niet mijn favoriete werk, maarja moet toch gebeuren. :(

Daphne, wat erg zeg dat het vanaf je man's kant komt. Ik duim zo voor jullie dat jullie eruit komen.
    Hoe was het trouwens gister gegaan met het sollicitatie gesprek?

Anastasia, super om te horen dat alles goed is met Jvtje. Gelukkig maar! :D

Ik heb toen straks lekker een dutje gedaan. Is de laatste dagen wel echt nodig als ik zo slecht slaap. gelukkig voel ik me na het slapen een stuk beter.

X Neia

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

niea bij mij is het slapen echt vreslijk dus overdags kan ik gelukkig bijslapen ga van de ene zij naar de andere en op me rug liggen is de laaste dagen er ook niet meer bij
    pfff hopen dat ik vanacht goed kan slapen
    meiden ik spreek jullie morgen weer

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wat goed zeg! :D
    Heerlijk van dat goeie nieuws. Nog even geduld dus. ;)

Fiona, dat is inderdaad mega goedkoop zeg. :confused:

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja goed he schoonmoeders heeft ze gevonden voor me ik vondt die van prental belachelijk duur 8 stuks voor 4.95 ik moet een hele boog ermee versieren dan valt die heel erg mee ja!

10. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Die van mij vraagt altijd: "gaat alles goed met de dames?"

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Fiona, ik hoop ook voor je dat je vannacht wat beter slaapt. Is echt irritant he als je ieder uur voorbij ziet kruipen?
    Zo, dat scheelt inderdaad een hoop geld.

daam, wat een lieverd heb jij zeg.

X Neia

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik vind dat omdraaien zo'n gedoe, en dan heb ik op zich nog niet eens ergens last van qua rug of bekken, maar die basketbal elke keer helemaal meeslepen... echt, ik vind het zo'n gedoe!

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Gelukkig is de pagina weer gangbaar, want dat was echt één groot drama gisteren! Vandaag heb ik zelf geen tijd gehad tot nog toe en ik las dat jullie jvtje zo misten en jullie wisten niet wie haar buddy was. Nou that's me! :)
    Nou ben ik alweer te laat, want jullie hebben inmiddels gehoord dat alles goed gaat met jvtje :oops:

14. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @anastasia: waar heb je dat schattige roze dekentje in jullie wieg vandaan?

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lafo fijn dat je de lijst weer hebt gevonden. misschien dat iemand anders JVtje en friendly kan helpen met die lijst. Want nu gebeurd er niets en moet je die lijst steeds van 30 pagina's terug halen.
    Friendly heeft nog geen internet en JVtje is hier ook soms een paar dagen niet.. dus misschien dat iemand anders ook die lijst kan helpen updaten>?
    Misschien kunnen we m op de mei mama's hyves zetten ook ?

Verder Dolphin, ben je nu wel of niet 2 weken verder? als je nog 3 weken moet dan ben je maar 1 weekje verder! Nou ja ook een vroege mei mama dus

Verder drukke middag nog gehad. heb de gordijnen in de slaapkamer gewassen, en vanavond hadden we een voorlichtingsbijeenkomst van de verloskundige praktijk over de bevalling. Was wel intererssant ben er met mijn amnnetje geweest.

Nu even rustig op de bank zitten, en dan vanavond in mijn eigen boomhut slapen :) ( mijn bed op klossen dus hihihih)

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Bij de prenatal Daam :)

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Lief hoor, dat jullie me al zo misten :)
    Maar zoals ik al op hyves teruggekrabbeld had naar anastasia, heb ik gewoon wat drukke dagen gehad, waardoor het forum erbij ingeschoten was. Gelukkig niets aan de hand dus :D

Eigenlijk zit ik de laatste dagen juist weer wat beter in m'n vel dan de afgelopen weken! Heb ook weer wat meer energie en heeeeel langzaam begin ik zelfs tekenen te zien die op enige vorm van nesteldrang lijken :) (of zou dat gewoon het besef zijn dat de 37-weken grens toch wel héél dichtbij komt en ik dan gewoon een aantal zaken klaar wil hebben?)

Over 37-weken grens gesproken. Het is inmiddels na middernacht, dus officieel donderdag... JIPPIE! 37 weken zwanger! Ukkie mag vanaf nu gewoon komen!
    Ice, anoesj, Witte Reus en Lady Ice shir: jullie ook gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Afgelopen zaterdag kon ik m'n autootje weer ophalen bij de garage. Daar was helemaal niets mis mee. De monteur die er aan gewerkt heeft was er zeer over te spreken, m'n wrakkie is 20 jaar oud, maar er was nog geen spatje roest te ontdekken! Ze hebben alleen de APK niet kunnen doen, omdat ik de papieren vergeten was... :oops: Nou ja, hebben al afgesproken dat de eerstvolgende keer dat ik met m'n autootje in de buurt ben, dan alsnog even de APK gedaan wordt, hoeft nu in feite alleen nog maar afgemeld te worden omdat verder alles dus helemaal in orde is! En ik heb nog APK tot augustus, dus het heeft gelukkig niet zo'n haast. Was alleen gemakkelijk geweest als het meteen met de beurt gedaan had kunnen worden :) (Echt handig hoor, schoonouders met een eigen garage! :D)
    Thuis aangekomen zijn we snel nog wat boodschapjes gaan doen en daarna konden we alweer door naar Zwolle, naar het feest van een oom & tante van me. Mjah, het was een beetje een saai feest eigenlijk. Ze hadden een zaaltje afgehuurd ergens (wel mooie omgeving trouwens, langs de Ijssel in een park) en eigenlijk zat iedereen een beetje aan de tafeltjes wat te kletsen, vooral met de eigen kliekjes bij elkaar. Al hadden we het opzich best gezellig hoor, met m'n vader & stiefmoeder en broertje. Maar ja, daarvoor hadden we net zo goed naar Venlo kunnen rijden. Was een stuk dichterbij dan Zwolle :) Nou ja, het was wel leuk om de meeste familieleden weer eens te zien. Zo vaak zie ik die namelijk niet en de meesten hadden mij ook nog niet met dikke buik gezien ;)
    Er was trouwens ook een buffet bij. Origineel, maar wel wat vreemd... ze hadden namelijk gekozen voor stamppotten! Hihi .. in april stamppot serveren :) Nou ja, het was wel lekker.
    Na het eten zijn we nog doorgereden naar m'n vader (mét tussenstop bij de Mac onderweg) en hebben daar nog gezellig een uurtje of wat zitten leuten, voor we toch maar eens naar huis gingen...

Op zondag hebben we thuis het één en ander gedaan (na uitgeslapen te hebben, natuurlijk) en zijn we 's middags ook nog even naar de koopzondag gegaan. Hebben we meteen bij de Hema nog wat laatste dingetjes gehaald voor de baby en een voedingsbh voor mama. Nu heb ik echt alles wat ik moet hebben voor (na) de bevalling in huis, dus wat dat betreft, kan de kleine komen! 's Avonds was ik wel bekaf, dus lekker met de voetjes omhoog op de bank!

Maandag heb ik veel in huis gerommeld, heb een mail gestuurd naar de Rabobank (en inmiddels ook al een reactie terug: ze heeft het doorgestuurd naar de afdeling administratie en zodra ze daar meer van hoort, laat ze het me weten .. ben benieuwd...) en voor de rest beetje rustig aan gedaan (alleen niet achter een pc dus)

Dinsdag is m'n mannetje maar "ziek" thuis gebleven; hij had zó slecht geslapen dat hij niet het idee had ook maar enige meerwaarde te kunnen betekenen op het werk... Dus we hebben eerst lekker uitgeslapen en daarna samen wat in huis gerommeld. Opzich wel prettig, moet ik zeggen, want zo is er toch best wel wat opgeschoten! We hebben de klossen gehaald bij de thuiszorg en die meteen onder het bed gezet, er zijn inmiddels een stuk of wat babywasjes gedraaid, m'n man heeft de slaapkamer eens flink uitgezogen, het badje in de douche gezet en de afvoerslang getest en nog wat van dat soort dingen. Haha, hij heeft volgens mij meer last van nesteldrang dan ik! :)
    Ik begin nu toch ook wel aan hem te merken dat hij ook wel steeds zenuwachtiger wordt hoor! Hij laat mij echt zowat niets meer doen thuis (wat dat betreft is het maar goed dattie gewoon moet werken, anders zou ik me volgens mij doodvervelen. Nu kan ik tenminste overdag nog gewoon m'n gang gaan :)), het zou me niet verbazen als zijn slechte slapen ook te maken heeft met wat zenuwachtigheid ... hij vroeg daarstraks zelfs aan de baby hoe lang hij nog moet wachten tot 'ie de kleine vast kan houden :) Het is dat hij morgen naar Delft moet voor de afsluitingsdag van een cursus waar hij mee bezig is, dus van hem moet de baby nog minstens tot vrijdag wachten, maar voor de rest kan de kleine inmiddels niet snel genoeg komen naar zijn mening!

Vannacht heb ik echt super slecht geslapen :( Of het nou door de klossen kwam, of dat het gewoon niet wilde met slapen (ik gok het laatste)... In de loop van de nacht is de baby ook extra diep in m'n bekken gaan liggen, waarbij z'n schoudertjes heerlijk tegen m'n bekken aan aan het duwen waren en z'n koppie tegen m'n blaas, dus dat lag gewoon voor geen meter. Ik blééf omdraaien! (en dat gaat al zo heerlijk gemakkelijk de laatste tijd). Dus toen mannetje opstond om naar z'n werk te gaan, ben ik ook maar opgestaan, ook al was ik eigenlijk wel moe, maar ja .. ik had niet het idee dat het met slapen nog iets zou worden. Ben ik maar was gaan opvouwen, krantje lezen... en wachten tot m'n moeder er zou zijn. Die kwam 'spontaan' langs :confused: (ze had wel vantevoren gebeld hoor, maar sowieso dat ze uit haar zelf met zo'n voorstel komt is echt al een heel schokkende ervaring. Maar goed, ze wil enigzins betrokken blijven bij met name haar kleinkind en ze begint onderhand ook wel door te krijgen dat ze er écht niet vanuit hoeft te gaan dat het altijd maar van onze kant komt). Uiteraard heeft ze met geen woord gerept over dat ze vindt dat wij zo weinig naar haar toe gaan (ook buiten de zwangerschap) of dat ze bang is dat zij vooral naar Eindhoven moet komen als ze de kleine straks wil zien... nee, dat soort commentaren zijn aan m'n zusje voorbehouden - die er dan ook knettergek van wordt, omdat ze (terecht) zoiets heeft van 'dat moet je met Madelon & Michiel regelen, daar kan ik toch verder niets mee?!' Maar ja, als ze dus eens hier is -of wij bij haar- dan zegt ze er niets van. Nou ja, houdt het in elk geval nog een beetje gezellig, dus in dat opzicht vind ik het niet zo erg.
    We zijn nog even naar het winkelcentrum geweest. Had nog wat klappers nodig om al onze paperassen in te kunnen opbergen en móest ook nog even langs de Bruna (bij tijdschriften krijg je ook Nijntjes, en er moeten toch écht wel wat tijdschriften mee in de vluchttas hoor.... O:) :) )
    Mams is weer op tijd naar huis gegaan daarna, ze moest nog boodschappen doen (want in Eindhoven zijn geen supermarkten...) en ze wilde ook nog wat in d'r huishouden doen ofzo. Ach ja, m'n man was daar in elk geval niet echt rouwig om... dat betekende dat ze weg was voor dat hij thuis kwam :p (hij kan m'n moeder echt wel schieten).
    Toen mams eenmaal weg was, heb ik me nog maar gestort op het schrijven van de enveloppen, daar was ik nog niet eerder aan toe gekomen. En ook nog weer wat babywas weggewerkt. Manlief heeft inmiddels de strijkplank vast klaar gezet, zodat ik morgen de kleertjes kan gaan strijken :) en hij heeft het badje ook nog even schoongemaakt tussendoor ... hoezo nesteldrang?! :)

Oh ja, we hebben definitief gekozen voor een KDV! Het is toch de vestiging geworden van de grote organisatie (Korein, voor mensen uit de omgeving), dus die waar we als 1e een plaatsingsbod voor kregen. De sfeer bij het andere KDV vinden we wel wat beter en omdat dat maar een klein KDV is, zal de bureaucratie ook een stuk minder zijn (en in elk geval kortere lijnen), maar Korein heeft gewoon meer mogelijkheden om diverse activiteiten te ontplooien en ook om ons kindje te blijven stimuleren als het wat ouder wordt. En uiteindelijk vinden we dat toch nog net iets belangrijker dan de sfeer en bureaucratie, dat zijn toch vooral dingen voor ons zelf, dingen waar de kleine weinig tot niets van mee zal krijgen, terwijl hij (of zij natuurlijk) wél profiteert van die extra activiteiten.

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Hannah: fijn dat de bloeddruk nu weer wat gezakt is! Hopelijk mag je morgen inderdaad naar huis, dat zou echt super zijn!

@Mariska: jij weet dus al wanneer je de kleine vast kan houden! Lijkt me echt raar hoor, om de preciese datum te weten... maar ergens ook wel een fijne gedachte.

@Will: zou jij niet ingeleid worden als je ca. 37 weken bent? Of is dat verder nooit meer ter sprake gekomen? Ben benieuwd naar de echo morgen. Hopelijk is de kleine goed gegroeid!

@Nijntjes bij Bruna: Ik heb er inmiddels 14 :D We hebben ook al een speciaal kettinkje gekocht waar je ze aan kunt hangen (kost 5,95 dus meteen weer een extra Nijn erbij :)) En met 14 Nijntjes (en een paar dubbele) heb ik ook genoeg zakjes om een knuffel op te halen. Nu maar hopen dat ze die nog hebben, want die knuffels schijnen erg hard te gaan... :( Ik heb overigens ook een aantal Nijntjes gekregen hoor, heb niet alles zelf hoeven kopen, gelukkig ;)

@reactie man op forum: hij zeurt er af en toe wel over, dat ik er zoveel op zit, maar dan hoef ik alleen maar de naam te zeggen van het forum waar hij zowat dag & nacht online is en dan is het wel weer goed :p Als ik hem vertel wat er zoal gebeurd, leeft hij wel mee. Hij snapte gelukkig ook meteen waarom ik graag een kaartje naar Hannah wilde sturen. Hij zou het waarschijnlijk zelf ook doen!

@Deentje: fijn dat het tot nog toe zo goed gaat zonder medicijnen! Hopelijk blijft dat ook zo!

@Daphne: hoewel je het hier nooit zo gezegd hebt, had ik al wel een vermoeden dat jullie relatieproblemen in die hoek konden liggen. Echt super vervelend joh :( Ik zal voor je duimen dat je man snel bedenkt wat hij nou wil. Het liefste natuurlijk met als uitkomst bij z'n gezin blijven. Maar überhaupt een beslissing zou al iets zijn. Dan heb je op z'n minst zekerheid...

@anticonceptie: ik heb het niet op de pil en spiraaltjes hoef ik ook al niet zo nodig... dus hier worden het gewoon rubbertjes! M'n man zou het liever zonder doen, maar ach, hij is het gewend, zo vrijen we namelijk al zolang als we bij elkaar zijn :)

@Mirjam: Knap dat je hier toch nog af en toe mee leest en nu de moed hebt weten te vinden om ook nog iets te plaatsen! Ik kan niet eens beginnen met voorstellen hoe moeilijk het moet zijn :'( Heel veel sterkte nog altijd met het verwerken van het verlies.

En voor de rest weet ik het zo niet meer en is het ook laat genoeg inmiddels, dus ik ga m'n bed opzoeken! (Vreemd toch, dat je je zo wakker kan voelen op zo'n tijdstip na zo'n rotnacht.... Ik hoop toch dat ik wel kan slapen zo meteen!)

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Lafo, nou hij is inmiddels als drie keer aan zn hart geopereerd, open hartoperatie. Daarbij hebben ze zijn aorta klep vervangen en een aantal bypassen gedaan. De operatie die hij nu nodig heeft is lastig, sowieso al, maar in combi nog meer. Bij een aneurysma is het zo dat de aorta in de buikwand verwijdt is, is nu ong 3,7 cm (normaal 2,5) en bij 5,5 gaan ze opereren omdat de kans op scheuren dan net zo groot is als de risico's die de operatie met zich meebrengt. Ze zetten dan klemmen op beide kanten van de verwijding en doen een buisje om de aorta heen. Door die klemmen komt er meer spanning op het hart te staan en dus die kleppen die vervangen zijn... dus een behoorlijke operatie! Maar het groeit ong. 0,5 tot 1 cm pj dus kan gelukkig nog wel ff duren!

@Neia & Anna, gelukkig zijn ze er nog om het mee te maken en hopelijk blijven ze er lekker nog een tijdje!

@Anastacia, ging gister de klossen halen was die zorgwinkel dicht.. om twee uur al grrrrrr.. dus ga vandaag weer!

@Ice, super buddy nieuws zeg!Fijn dat het met jou ook goed gaat.. we hadden je uitgebreide berichtjes al gemist hahah!

@Daphne, lekker zeg twee nachtjes zonder kind, hopelijk heb je beetje bij kunnen slapen.

@Witte Reus, hier ook veel vocht vasthouden, vooral in de kuiten.. maar ja, mannetje masseert vocht eruit en het zal erbij horen :(

@de juli tweeling.. jeetje, dat maakt je toch weer even nederig he.. dat we het allemaal maar zo lang mogen redden.. pffff wat een vreselijk nieuws!

@Daphne, jeetje meid wat een spanning zo in de laatste loodjes... Geeft je man ook aan waarom hij zo twijfelt terwijl hij wel bewust aan een tweede is begonnen? Er is toch geen ander in het spel ofzo he? Als ik teveel vraag dan mag je me gerust mn mond snoeren hoor,.. en als je wilt pb-en mag het ook! In ieder geval een dikke knuffel in deze moeilijke periode!

Hier gister bij de vk geweest, bloeddruk was 120/55 dus heel mooi. Kleine ligt goed ingedaald, hebben met de echo even mogen kijken **smelt, ben weer verliefd** en kleintje had mooi maatje zei ze.. alles gaat dus goed.. die krampjes die ik had zijn volgens haar ook voorwerk en zullen zn werk doen zei ze.. late we hopen! Gisteravond na de sex ook behoorlijk voorwerk gehad (was mn straf hihi) ben er ook mee in slaap gevallen helaas...

Straks mn ramen ff zemen want die zien er niet uit en dan maar eens een rustig dagje houden!

Kus

20. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Goedemorgen!

Heej Gina dit lijkt weer een beetje op het begin van onze zwangerschappen toen we samen smorgens achter het forumzaten hihi!

Miss is die sex wel heel goed joh! Dat kan de bevalling toch opwekken? Nog een paar daagjes wachten en dan mag je al!

@Anastacia: Hoe was het hoogslapen bij jullie? Had hier ook de klossen opgehaald. Vond het wel wat eng hihi. Gelukkig met het slapen niets van gemerkt en niet uit bed gestuiterd ;)

Dus je hebt de voorlichting ook gehad? Wil je graag thuis gaan bevallen of toch in het ziekenhuis?

@Jvtje: Fijn dat we idd even wat van je horen! Wat een verhaal om te lzen op de vroege morgen hihi! Fijn dat je autootje weer is goedgekeurd! Altijd weer een fijn gevoel en zeker als het lekker goedkoop is! Enneh.... ik was die papieren in januari ook vergeten haha! (vrouwen? )

@37 weken: Wat een mijlpaal! Gefeliciteerd dames! Het zal een heerlijk gevoel zijn om 37 weken te zijn en te weten dat als je thuis wilt bevallen dat dat vanaf nu gewoon mag! Super! Maar ook onwerkelijk denk ik?

Hier morgen 36 weken..... ook wel weer een lekker gevoel!

Buddynieuws:
    Hanneke is gisteravond op voorlichting geweest in het ziekenhuis. Welliswaar in een rolstoel maar ze heeft de verloskamers ed gezien. Was ook erg leuk maar ook onwerkelijk. Straks hoort ze ws rond een uur of 11 of ze vandaag naar huis mag! Spannend hoor! Helpen jullie duimen?

Ice en ik houden jullie op de hoogte!

Ik ga vanmiddag thee drinken bij vriendinnetjes, straks nog even de onderkant van de keuken uitsoppen en mn benen ontharen. Heb gister nog even een verfje in mn haar gegooid dus sta er straks netjes op voor de bevalling ;)

xxx Anna

Deel Deze Pagina