Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    had ik al verteld dat de magnetron kapot is trouwens! grrr donderdag maar n nieuwe kopen, pfff t zit ook allemaal niet mee hier qua kosten

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    gevoelloos .... brengt me op ideeen voor de bevalling gewoon op een klont ijs gaan zitten ;)

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Neia, fijn weer wat van je te horen. hoop dat het gauw rustiger word bij je, doe maar rustig aan en als je het niet vertrouwd bellen. vind het best vaak 10 x per uur!

Hoe vind je het dat je niet even naar de gyn kan, heb je er zelf wel vertrouwen en rust in zo, of had je liever gezien dat je even langs mocht komen. Anders gewoon aangeven hoor? Voel je de kleine wel gewoon? Wat een nieuwsgierigheid he?
    Ik wil me nergens mee bemoeien maar als het morgen nog zo is dan zou ik erop staan dat je even langs kan komen. Je hebt ook hoofdpijn en misselijk, misschien is je bloeddruk wel omhoog. Vind het eigenlijk wel rar dat ze je niet even willen zien, ik denk dat de vk je even had willen zien. Wil je niet bang maken hoor, maar vind het altijd raar als ze alles door de telefoon kunnen zien.

Ja ik vond het ook bijzonder de eerste meimama! Leuk ook al die inbraken.

Anastasia, fijn weer die goede apk, het verlof doet je goed!

Ik heb nog geen ijsjes-tik.

Ik kan me wel een voorstelling maken, maar ja is ook de derde he. Ben wel heel benieuwd hoe de kids erop reageren, met name dan tessa!

Groetjes Evelien

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

trouwens jullie maken me helemaal gek heeft mariska het gewoon over kiwiananasijsjes bij de jumbo! hoe durf je ik groei letterlijk dicht zo met al die ideen die jullie operen , krijg er ook meteen zin in , of die worsten broodjes oo zooo lekker

anaS. dat sucks meid alles tegelijk meestal he gelukkig komt het vakantiegeld er snel aan nou ja snel...

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha een ijsblok op je trut haha denk niet dat ze dat eerder hebben meegemaakt

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

neia net als evelien denk ik het er hetzelfde over
    ze kunnen je op zn minst ff laten komen om te checken

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ga eten koken is nog vroeg maar ben ik ervan af
    oja we gaan de 1500 wel halen vanavond denken jullie niet

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    1500 is wel veel hoor Fioon, maar als jullie een beetje actief zijn vanavond moet dat lukken (ik kan helaas niet meehelpen, maar ben er morgen wel weer mocht het vandaag niet lukken ;) )
    Hier vandaag pannekoeken :D Oppaskindjes blijven eten en mochten kiezen, dus feestmaal vandaag. Lekker met kaas en ananas... :)

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He evelien, ja ik vond het ook wel raar dat ik niet langs moest komen.
    Maar hij zei dat ik woensdag toch een afspraak heb staan, en dat hij dan wel zou kijken.
    De kleine voel ik af en toe, maar is vandaag wel rustig.
    Toen straks even flink gehuild, waarschijnlijk door de schrik denk ik.
    De ene keer is het 6 keer per uur en de andere keer 10 keer.
    Het ergste vind ik dat ik gewoon geen idee heb wat weeen zijn.
    Maar ik heb het idee dat het nu iets afzakt.
    Ik ben moe, maar ik kan niet slapen.
    Zometeen even een boekje lezen ofzo, denk ik.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden. Dat voelt wel goed.
    Moeder en schoonmoeder hebben ook al 10 keer gebeld ofzo. Maarja, geen verandering. We wachten af.

Anastasia, fijn dat je weer door de apk bent.

Anna, jij hebt nu ook een prachtige bloeddruk zeg.

Daphne, hoe was het bij de gyn?

Zelfs die verhalen over de ijsjes doen me niks. Dan zal ik wel echt ziek zijn. ;)

X Neia

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Deentje: wat jammer dat buurtbemiddeling (nog) niet veel heeft kunnen doen :( Hopelijk komt dat gesprek er snel en komt daar dan ook iets uit! Want dit kan toch ook niet veel langer zo doorgaan. En anders wordt het toch de politie inschakelen, hoe vervelend ook...

Een nieuwe Senseo! Lekker hoor! Wij hebben echt al heel lang een Senseo, echt de 2e lichting die geleverd werd (het was dat de 1e lichting al zo snel uitverkocht was, toen hebben we maar meteen 1tje gereserveerd!). Intussen hebben we wel een nieuwere ;) maar zou ook echt niet meer zonder kunnen hoor! Ons koffiezetapparaat (wat toch echt een hele goede is) staat inmiddels op zolder stof te vangen :) Zo af en toe wordt die nog wel eens gebruikt, als we echt veel visite hebben ofzo. Dan is het gewoon wel makkelijk dat je in 1x een grotere hoeveelheid kan zetten. Maar meestal is het gewoon de Senseo die het werk doet!
    De laatste weken begin ik ook af en toe wel weer wat meer zin in koffie te krijgen :) Heb eigenlijk de hele zwangerschap niet echt zin meer daarin gehad. Niet dat ik het niet meer lustte, wat je ook vaak hoort, maar gewoon echt geen zin. Maar de laatste tijd gaat er toch wel weer zo nu en dan een kopje in hoor :)

Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt dat zo langzaamaan de paniekaanvallen terug aan het komen zijn. Het ging ook zo goed en dan wordt het nu toch wat minder :( Maar hou gewoon voor ogen waarvoor je het doet, dat helpt vast! En de tips van anastasia, daar kun je vast ook wel wat mee :) En uiteraard kun je altijd alles hier van je afschrijven!

Leuk filmpje van Arjen hoor! Volgens mij had hij meer aandacht voor de camera, dan voor de vragen van papa ;)

Hoe gaat het met de babykamer? Hopelijk krijg je vandaag veel gedaan, zodat die snel helemaal klaar is!

@neia: nou, het is niet zo dat mijn man nou van die strijkvrije blousen heeft hoor ;) Hij vindt het alleen zelf zonde van de tijd om het te strijken, omdat het volgens hem 'toch na 5 minuten wel weer net zo gekreukt is' :).
    Staan gaat inderdaad niet echt lekker meer nee, ik merk dat zelf dan vooral bij de afwas. Maar voor het strijken hebben we in elk geval een oplossing bedacht: we zetten de strijkplank precies voor het bed neer en ik ga dan op het bed zitten! Het is niet helemaal ideaal, je bent toch een stukje bewegingsvrijheid kwijt die je met staan wel hebt, maar het scheelt toch een stuk!

Ik kan niet wachten op de foto's van jouw kamertje! Ben echt heel benieuwd hoe jij Nijntje erin verwerkt hebt :D

Kolonisten vinden we hier ook zo'n leuk spel :) Hebben het alleen al in geen tijden meer gedaan eigenlijk...

Hopelijk zijn het 'maar' voorweeën meid! Doe het lekker rustig aan en als je het niet vertrouwd, gewoon de gyn nogmaals bellen hoor!

@onsukkie: gelukkig viel het dus mee wat de kat had! En fijn dat de dierenarts het voor het grootste deel op rekening van de hond zette! Dat scheelt toch weer in de kosten.

Gefeliciteerd met je 34 weken!

@evelien: het feestje was inderdaad in Het Engelse Werk :)
    Kan me voorstellen dat je blij was weer naar je eigen huisje te kunnen. Dat heb ik eigenlijk altijd wel, als ik bij m'n moeder geweest ben...

Ik ben het trouwens wel eens met je hormonen-verhaal. Ik heb zelf ook het idee dat bij mij de hormonen er wellicht voor zorgen dat ik wat feller reageer dan ik normaal zou doen en vooral ook wat eerder m'n bek open trek en dat er wat makkelijker traantjes gaan stromen, maar de dingen wáár ik dan over klaag, die hebben verder niets met hormonen te maken!

Dat heb ik inderdaad ook van de kraamzorg te horen gekregen, dat het zo zou kunnen zijn dat het door drukte niet mogelijk is om alle zorguren in te vullen :( Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Mocht dat gebeuren, dan ga ik denk ik wel erg boos worden! Nou ja, eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat lopen. Ze zei er ook bij dat ik nog net in de goede periode uitgerekend ben, dus waarschijnlijk kan ik gewoon alle uren zonder probleem krijgen!

@daam: haha, ik gooi altijd alle was meteen weer de kast in :) (of het blijft eerst nog een week in de wasmand liggen, te wachten tot ik het eens ga opvouwen :oops:, maar goed .. het is dus opvouwen en de kast in). Soms zit er wel eens iets tussen waarbij ik dan toch zoiets heb van 'dat zou wel een keer gestreken kunnen worden', maar ja, dan doe ik dat niet meteen, gaat het met de rest de kast in en vergeet ik het vervolgens :rolleyes:

Deze kleine heeft gemiddeld zo'n 1x per dag / 1x per 2 dagen de hik. En (bijna) altijd 's morgensvroeg als ik net wakker ben!

Jij nu ook verlof! Lekker hoor!

Wat goed van je zoontje zeg! 1e worden bij een turnwedstrijd! Kan me voorstellen dat je dochter nu ook wel wil :) Maar zij zal dus toch nog even moeten wachten...

@babs: welkom hier!

@pebbles: welkom terug!
    Ik word meestal rond half 5 wakker 's nachts. Al moet ik zeggen dat ik de afgelopen week eigenlijk elke nacht heerlijk heb kunnen doorslapen tot telkens een uur of 7 - half 8 (dat is ook de tijd dat doordeweeks de wekker gaat)

@hannah: fijn om weer eens een berichtje van jou te kunnen lezen! Doe het maar lekker rustig aan hoor! En een onderdruk die gedaalt is naar 60 :confused: Echt super! Hopelijk blijft het de komende weken ook zo. Nu maar hopen dat de hoofdpijn ook eens wat gaat zakken, dat zou ook wel fijn zijn!

@annrieke: klaag maar lekker hoor :) Die laatste loodjes zijn ook niet niks!

@postbodes: Hier worden de pakketjes dus met enige regelmaat gewoon bij de buren afgegeven, maar vindt de postbode het niet nodig om dan nog even bij ons een briefje achter te laten, zodat we wéten dat het pakketje wel is afgeleverd :evil: Dan ben je dus écht afhankelijk van de goodwill van je buren! (gelukkig hebben we daar wel goed contact mee enzo en gaat het dus altijd wel goed, maar toch...)

@daphne: gelukkig was de 2e sollicitatie dus een stuk beter! Ben benieuwd wat je te horen krijgt!
    Dat van die groene zakken in Nijmegen, daar heb ik al wel eens meer over gehoord ja. Mijn broertje woont in Nijmegen en die vindt het ook al zo'n ellende! Snap ook echt dat hele systeem van de gemeente niet hoor...

Hier is het m'n schoonmoeder die het opvalt dat ook in m'n gezicht toch wel duidelijk te zien is nu dat ik zwanger ben. Ik hou daar ook wat vocht vast (al heb ik er gelukkig niet echt last van) en sinds een paar weken is de uitslag -met name op m'n linkerwang en op m'n kin- ook weer volop terug. Daar had ik in het begin van de zwangerschap ook aardig last van (was zelfs 1 van de eerste tekenen dat ik zwanger was, dus nog voor ik een test gedaan had!), maar heb er daarna toch maanden niet of nauwelijks last van gehad.

Hihi, jullie gebruiken dus ook al shoarma om schaapjes te vragen bij Kolonisten :) Wij hebben het vaak over broodje shoarma, als we graan & schaapjes willen ;)

@Ice: mooie babyfoon hoor :) Onze babyfoon was trouwens niet zo heel veel goedkoper... Doordat we de onze op de 9 maanden beurs hebben gekocht, zat er wel nog 25,- beurskorting op, dat scheelde dus nog wel iets gelukkig ;)

Na 3 maanden combi van borst- en flesvoeding.. Hmm, daar heb ik nog niet eens aan gedacht! Ik had tot nog toe gewoon het idee van eerst 3 maanden borstvoeding, daarna overgaan op de fles. Ik zie het op mijn werk in elk geval niet ervan komen om te kolven enzo. Dat zou ik dan bij elke klant weer moeten gaan regelen (en soms zit je maar een week of een maand ofzo bij 1 klant). Daar heb ik gewoon echt geen zin in. Maar 's morgens en 's avonds zou ik natuurlijk nog gewoon bv kunnen geven ja :)

@Lafo: gefeliciteerd met 35 weken!
    Wat een raar gezin zeg :( Je laat toch niet een kind alleen in de auto achter?! Wie weet wat er allemaal kan gebeuren! En dan ook nog totaal niet op de baby letten! Voor je het weet verslikt dat kleintje zich in het één of ander!

Wat vervelend dat het alweer niet gelukt is met je huis zeg :( En inderdaad wel weer een vreemde reden hoor. Je zou toch verwachten dat je vantevoren al een beeld hebt van hoeveel kamers je (minimaal) wilt hebben, als je op huizenjacht gaat. Hopelijk wordt het dan wat met verhuren...

@hupse: klinkt bekend hoor ;) Ik zit nu ook een tijdje thuis inmiddels, maar ik lijk haast meer te doen te hebben dan toen ik nog werkte! En ja, dan leg ik mezelf ook wel eens een computerverbod op, omdat ik anders weer niet aan al die andere dingen toekom...

@mariska: wat anderen ook al zeggen, is een KS echt niet kiezen voor de makkelijkste weg hoor! Wekenlang bijna niets kunnen vanwege die wond lijkt me toch echt geen pretje!

@dolphin: hier geeft de kleine meestal ook wel een paar trapjes als ik wakker ben :) Echt heel lief inderdaad!

@Ghita: welkom!

@anastasia: de kledingkast hebben man-lief en ik een paar weken terug samen eens uitgemest. Was ook wel nodig! Maar ik ben wel blij dat ik het niet alleen heb hoeven doen hoor!

Wat een gedoe met je man zeg :evil: Of hij nou wel of niet vergeten is dat jullie eigenlijk afgesproken hadden naar de film te gaan, zo moeilijk kan het toch niet zijn om -zeker nu in de laatste weken- gewoon wat meer thuis te zijn, in plaats van in de kroeg te gaan hangen?!
    De hormonsters zullen afgelopen weekend vast niet meegeholpen hebben, maar dit lijkt me echt niet iets wat je alleen daarop af kunt/moet schuiven hoor!

Probeerde mijn man ook afgelopen zaterdag... we hadden boodschappen gedaan en ik had echt last van m'n rug en was ook een beetje dizzy enzo (in de winkel al! en dat had ik hem toen ook al meteen gezegd), dus bij thuiskomst ben ik eerst met wat drinken op de bank gaan zitten, gewoon om even bij te komen. Ondertussen begint m'n man vast de boodschappen op te ruimen, maar ondertussen wordt hij wel steeds bozer en bozer daarbij en begint echt haast met de boodschappen te smijten! Ik snapte best wel wat hij wilde, maar ik trok het gewoon echt even niet. Dat had hij zelf ook wel kunnen bedenken! Dus ja, toen ben ik maar even kwaad geworden en heb hem verteld dat als hij zo graag hulp wil hebben bij het opruimen, hij dat ook gewoon kan zeggen, in plaats van kwaad de boodschappen uit de doos te halen en dat hij daarnaast dus best had kunnen bedenken dat ik gewoon even wilde bijkomen. Gaat 'ie op heel bitse toon 'vragen' of mijn hormonsters weer gezakt zijn :confused: :evil: Toen kon ik hem dus ook wel achter het behang plakken hoor!
    Het is ook niet alsof hij zoiets nooit eerder gepresteerd heeft... altijd als ik iets van hem gedaan wil hebben (waarbij het in mijn ogen echt té overduidelijk is dat zijn hulp wel gewenst is), dan moet ik dat "gewoon eens zeggen, want hij kan geen gedachten lezen", maar ondertussen vindt hij het wel normaal dat ik vást wel begrijp dat hij graag hulp heeft bij bijv. boodschappen opruimen, of met poetsen ofzo (als hij daar dan mee begint op een moment dat het hém uitkomt, zonder even na te gaan of het mij op dat moment ook uitkomt...) Ik heb hem al zo vaak gezegd dat ik net zo min gedachten kan lezen als hij en dat hij net zo goed dingen gewoon eens moet vragen... maar nou deed hij dus weer alsof ik dat pas voor het eerst zei en alsof het dan nog van de hormonsters komt ook! Nou, de hormonsters hebben er hooguit voor gezorgd dat ik nu wat sneller dan ik normaal zou doen m'n bek open getrokken heb! (En dat ik tamelijk overstuur raakte van z'n reactie...)
    Later zei hij wel dat zijn boze reactie bij het opruimen niet zozeer naar mij toe gericht was "omdat hij wel al gedacht had dat ik even rust nodig had", maar meer richting m'n broertje (die is afgelopen weekend weer bij ons blijven slapen). Nou ja .. als het dan al niet tegen mij gericht is, dan zeg dat in elk geval al meteen en van m'n broertje kan hij toch al helemaal niet verwachten dat die gedachten kan lezen?! Als hij nou gewoon even gevraagd had van 'goh, kun je even meehelpen met de boodschappen' dan had m'n broertje dat echt wel gedaan!

Ik heb wel wat last van vocht in m'n handen, maar gelukkig niet zodanig dat ik er echt last van heb (dat klinkt erg vaag... :p) Als je je trouwring bijna niet meer omkrijgt, zou ik 'm voorlopig gewoon even helemaal aflaten! Dat vocht kan zomaar (nog) erger worden en voor je het weet, krijg je je ring dan helemaal niet meer af en moet je 'm laten doorzagen. Dat zou helemaal zonde zijn!

Ook weer door de APK heen dus :D Ik mag morgen voordat ik naar Delft afreis :)

Vervelend dat de magnetron stuk is :( Gelukkig zijn die dingen zo duur niet meer, maar ja .. het komt natuurlijk wel weer bovenop een hoop andere rekeningen...

@fiona: jij dus ook al zo'n heibel met je man... vervelend hoor :( Gelukkig kon je je ei kwijt bij je schoonmoeder en geeft ze jou dan ook gelijk!

Haha, hoe jij toch altijd dingen weet te omschrijven! Ik zie het al helemaal voor me, hoe je voor de pc zit met dat ijsje! :)

Ik zou ook nog even tot de 37 weken wachten als ik jou was fiona ;) Ook als je alles voor die tijd al geregeld hebt :p

@moedergans: gefeliciteerd met je 37 weken!
    Fijn dat de groeiecho goed was!
    Hier merk ik ook wel dat ik steeds minder kan hebben (nog los van bovenstaand verhaal ;)). Mijn man doet ook echt heel erg veel en hij wil ook dat ik zo'n beetje álles aan hem vraag. Als ik zou willen, zou ik zo'n beetje letterlijk niet meer van de bank af hoeven komen... en toch kan ik me soms dood irriteren aan hem... en als je me nou vraagt waarom?

@witte reus: hier valt het gelukkig mee met de steken in m'n doos. Af en toe voel ik er wel wat, maar heb denk ik nog meer last van de schoudertjes van de kleine die dan tegen m'n bekken aandouwen (alstie erg laag ligt), dan van z'n hoofdje zelf.
    Hier heb ik trouwens van dat hele indalen niet echt veel meegekregen. Ja, 1x even een steek rond m'n bekken. Maar dat is echt bij die ene keer gebleven. Het was vooral dat mensen om me heen begonnen te zeggen dat m'n buik aan het zakken was, waardoor ik het wist! En daarna natuurlijk bevestiging bij de vk ;)

Weer goedgekeurd bij de vk dus! Mooi zo!

Fijn dat je een goed gesprek hebt kunnen houden met je man! Is toch altijd prettig om zo je hart te kunnen luchten en ook te weten wat er bij de ander speelt.

@KatSas: ik geloof dat we nog even moeten wachten op dat recept ;)
    Gefeliciteerd met je 37 weken!

@will: fijn weer een berichtje van je! Vervelend van dat stroomuitval steeds...
    Wel raar dat ze steeds terug bleven komen op die eiwitten en die bloeddruk, maar er vervolgens niets mee gedaan hebben? Het lijkt mij tenminste dat als ze daar steeds op terug komen, er toch wel iets mee is. Zou verwachten dat ze dan dus ook actie ondernemen... Maar goed, komende vrijdag moet je dus weer terug. Wie weet krijg je dan meer te horen!

@friendly: nog 3 weken wachten dus ... hopelijk dat het nu dan eindelijk goed gaat!
    Hier wordt ook heel wat afge(dag)droomd in het babykamertje ;). Van het weekend hebben we ook de gordijntjes opgehangen, dus het kamertje is nu echt helemaal af (op wat schilderijtjes na, maar daar heb ik niet zo'n haast mee)!

Fijn dat je de lijst al geupdate hebt! Ik was me een beetje aan het afvragen hoe ik het zou gaan verwerken, de geboorte van Luna, maar jij hebt dit nu al opgelost :)

Haha, heb nog geen mailtje gelezen waarin ze haast adviseren om (water)ijsjes te gaan eten, maar ze gaan er hier evengoed wel hard doorheen :) Hier gaat de voorkeur ook wel duidelijk uit naar waterijsjes. Ook Wurmke heeft daar wel een voorkeur voor ;)

@nazli: doe het rustig aan meid! Als je over je problemen wilt praten, kun je dat altijd hier kwijt (of in een PM ofzo), maar als je dat niet wilt, moet je het natuurlijk niet doen! Gelukkig gaat tot nog toe met je kleintje in elk geval alles goed!
    Proficiat met je 34 weken!

@anna: bij jou ook alles weer goed bij de vk! Morgen mag ik ook weer naar de vk en daarna ook elke week.. gek idee is dat hè?! (nog veel gekker dat dat 'elke week controle' misschien ook maar 1 keertje is. Als 24 april echt uit zou komen, dan houd ik volgende week donderdag ook m'n kleintje in de armen :confused:)

@katje81: de buren aan één kant kunnen er ook wel wat van. Zijn opzich hele aardige mensen hoor, maar ze hebben wat moeite met hun jongens in toom te houden... de oudste heeft ADHD (of in elk geval echt álle symptomen die op ADHD kunnen lijken, alleen nooit officieel die diagnose gesteld.... :() en de jongste PDD-Nos. Erg gezellige combinatie... Vooral met die oudste valt geen land te bezeilen. Die luistert gewoon domweg niet en doet wattie zelf wil. En hij zit nu ook nog eens in de pubertijd...

Ik vind het ook zo moeilijk om dat voor te stellen, dat ik over hooguit een paar weekjes zelf ook m'n kleintje in de armen heb!
    Een voorstelling van hoe het met die kleine erbij zal zijn? Nou, de eerste jaren denk ik vooral erg druk :) Maar verder, nee .. niet echt een voorstelling. Ik laat het lekker allemaal op me af komen!

@eerlijkbeertje: je hoeft je nergens voor te verontschuldigen hoor :) De een is nou eenmaal beter in reageren dan de ander. Gewoon reageren op wat je wilt en anders af en toe een ego-berichtje. Kan allemaal :)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

1500 halen vandaag .. hmm, ik ben vanavond een deel van de avond in elk geval weg .. we gaan nog even naar de Praxis om wat laatste dingetjes te halen (deurstopper, willen nog kijken voor een randje aan het plafond, waar het gordijn achter wegvalt, nog wat ophanghaakjes) en daarna gaan we lekker pizza halen :)

Van het weekend kwam trouwens het afschrift van het krediet binnen en alles is netjes geregeld nu! Zelfs de rente is meteen verrekend! Dus ze kúnnen het wel bij de bank ;)

Nu zit ik alleen een beetje in m'n maag met m'n schoonmoeder :( M'n schoonouders zijn gister met een oom & tante van Michiel langs geweest (die oom & tante wonen in Berlijn en zijn nu een weekje op bezoek in NL). Zag m'n schoonmoeder m'n telefoonlijst liggen en daar staat dus als eerste m'n vader op, omdat ik die graag bij de bevalling erbij wil hebben... Vraagt ze of zij er eventueel ook bij zou mogen zijn. Nou vind ik het niet erg dat ze die vraag stelt hoor, maar ik heb dus gewoon gezegd van 'nee, liever niet, want papa is gewoon de enige bij wie het zó vertrouwd voelt dat ik hem er ook graag bij wil hebben'. Gaat ze later toch nog proberen bij m'n man... dus die 's avonds zo van 'ja, mam heeft dat nog eens gevraagd, dat ze dat toch wel erg leuk zou vinden'. Ja, nou .. sorry hoor! Ik snap best wel dat ze dat leuk zou vinden, maar het is míjn bevalling! En dan zegt m'n man ook nog heel fijn erbij dat hij het ook wel leuk zou vinden... :( Mjah, maar het is niet zijn doos waar dat kind uit moet komen! (Heb ik hem ook gezegd). Dus ja .. nou komt ze vrijdag weer om te helpen poetsen en dan zal dat dus vast ook wel weer ter sprake komen. Maar ik wil het gewoon écht niet! Ik ga haar denk ik maar voorstellen dat ik best wil (laten) bellen als de bevalling goed op gang gekomen is (of zelfs al volledige ontsluiting heb), zodat ze wel alvast deze kant op kan komen (is toch nog zeker 3 kwartier rijden, als het rustig is op de weg) en dat ze dan best in de woonkamer mag wachten. Dan kan ze wel zo snel mogelijk de kleine komen bewonderen, maar op de slaapkamer wil ik het gewoon niet! Misschien dat ze dat wel een geschikte oplossing vindt...

12. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    waaaahhhh, let ik even niet op is de eerste al bevallen!
    Ice, van harte met je meisje!!!!

onsukkie van harte met je verjaardag!

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Jvtje, als jij je schoonmoeder er niet bij wilt hebben dan is dat je goed recht! Je eigen gevoel volgen! Het is heel belangrijk dat je jezelf kunt zijn bij de bevalling en dat je je goed kunt ontspannen, en het is echt een heel intiem moment, dat wil je inderdaad allen met mensen delen die je echt heel na aan het hart staan. Ga je naar de hurk vanavond of ekkersrijt?

groetjes Evelien

14. Ik kom hier even inbreken...
    Jammergenoeg heb ik deze site pas deze week ontdekt.
    Ik ben Linda, 27 jaar en 34 weken zwanger van onze 2e.
    Hopelijk mag ik nog even met jullie meeschrijven.

Ik ga maar niet bijna 1500 pagina's terug lezen haha.

Zijn jullie al allemaal startklaar voor de baby?

Wij hebben vorige week de babykamer in orde gemaakt.
    Alles is alweer gekocht, we hoeven alleen nog maar een paar spullen van zolder te halen.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi linda welkom hier, schrijf maar lekker mee, is dit jullie eerste kindje?
    En ach 1500 pagina's lezen, eitje toch :) :) :)

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oh ik zie het al staan het is jullie 2e, tja zwanger he!

Hier is alles ook al wel klaar alleen nog vluchtkoffer en geborrtekaartjes. En het huis nog even goed doorpoetsen!

17. Nee we hebben al een dochter van 2 jaar en 3,5 mnd. Quinn.
    Nu dus weer een meid erbij.
    Althans ik hoop dat ze gelijk hadden op de pretecho want we hebben een knalroze babykamer, alle spullen zijn roze, het zelf ontworpen geboortekaartje is roze, we hebben alleen een meisjesnaam, dus mocht het een knul worden dan hebben we toch best een probleem haha!
    Bij Quinn hadden we alles met lime groen dus dat was dan nog wel redelijk safe.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo ik ga eten koken, hier maar eens die chicken tonight tomaat-room genomen. Was dat niet ice die vorige week schreef dat dat zo lekker was. En nu heeft ze al een kleintje op de arm, bofkont :) Vind het nog steeds iets onwerkelijks hebben. Na maandenlang schrijven, klagen fantaseren over de zwangerschap komt er nu een andere fase, de bevalling en het ouderschap, bijzonder

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier net zo linda, alleen onze derde meid, hihi. maar ook alles roze dus hoop maar dat het een meisje is....

20. Ja dat vluchtkoffer moet ik ook nog inpakken. Maar ik hoop op een thuisbevalling zoals bij Quinn.
    Dat is toen perfect verlopen en ging lekker snel.

Ben wel blij als die 6 weken om zijn. Door de steeds meer toenemende bekkenpijn kan ik nog maar weinig. Gelukkig zijn m'n moeder en schoonmoeder zo lief om af en toe te komen helpen en niet te vergeten m'n vriend die bergen werk verzet.

Deel Deze Pagina