Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @mamain, auto rijden gaat opzich wel. alleen achteruit rijden niet meer hihi. naar de stad rij ik nog wel maar langer niet. heb ook met vriendlief afgesproken dan vanaf de 38 weken hij maar overal heen rijdt.

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    witte reus, ik voel me nu iets beter, maar als ik moet opstaan ben ik duizelig. dus blijf voorlopig zitten

3. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    @ mamain, tja doorzetten doet het niet echt, lijkt wel of ik er 's nachts/'s morgens meer last van heb dan overdag... :(

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mamamain, omdraaien is hier een hel, zo pijlijk ivm mijn bekken. Autorijden gaat nog heel goed. Wij hebben een citroen berlingo, een bestelbus die ze ook in een personenauto model hebben gemaakt, net als de kangoo en de partner. Je zit mooi hoog en het heeft hele lang gordels en het stuur zit niet in de weg. Ben alleen wel kort en als ik miet wachten voor bv een stoplicht zet ik hem in zijn vrij, zodat ik de koppeling niet ingedrukt hoef te houden.
    Mijn vader heeft een peugeot 307, daar zit ik vreselijk in en de gordel is erg kort.

5. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Onze auto heeft een hoge instap en ik heb nog geen problemen met draaien, verwacht ik ook niet hoor, heb ik nog nooit gehad.

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh een vriendin belde dat ze langs wilde komen, en ik zit nog in de pyama.. dat word vliegen. tot straks allemaal.

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Vlieg ze! :)

8. zoow weer terug... ff een voedingsbh gekocht.. heb er nu 3.. moet genoeg zijn toch...

en ff compressen en bepanthem gehaald! en sudocreme voor de kleine!

Bedankt voor alle complimentjes.. ben nu wel erg trots op mijn kamertje :)

ik ga zo weer ff strijken! :(

9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Even een mening:
    Stel: Een man en een vrouw trouwen.
    De vrouw heeft twee vriendinnen als getuigen.
    na een aantal jaar gaan de man en vrouw scheiden.
    De man krijgt uiteindelijk een nieuwe vriendin en ze zijn van plan te trouwen.
    Deze vrouw vraagt een vriendin van haar om getuige te zijn.
    Deze vriendin is één van de twee vriendinnen die al getuige is geweest bij het vorige huwelijk van de betreffende man en de eerste vrouw.

Vraag: wat vind jij hiervan en wat zou jij doen als je die vriendin was?

10. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik kom zo mijn strijkwas ook ff brengen goed? :)

11. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    *daam...
    mmm moeilijk..ligt eraan hoe mijn band met diegene is..

zowel de relatie met 1e vrouw en 2e vrouw...

hopeloijk heb je er iets aan...
    ben jij die getuige?

12. hahaha nee doe maar niet! heb al zo veeeeel :(:(

over je vraag.. het ligt er denk ik een betee aan hoe die mensne uit elkaar zijn gegaan.. als die vrouw bijv. nog steeds verdrietig is vanwege de scheiding.. zou ik het niet doen.. maar als die vrouw nog steeds een goede vriendin van je is en ze heeft er geen problemen mee.... dan zou ikz eggen ja waarom niet.....

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Tja, ik zou ook afgaan op de relatie met zijn eerste vrouw, hoe is hun scheiding verlopen, hoe goede vriendinnen zijn jullie nog etc.

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee, ik heb geen kittens, wel jonge konijntjes.
    Maar overal zijn wel kittens te vinden momenteel volgens mij, het is wat dat aangaat echt weer lente. En anders gewoon bij een asiel. Ik woon nabij Amsterdam.

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik bedoelde ook eind deze week :oops: Het zal het tijdstip wel geweest zijn ;)

@Lindatjuhhh: ik geloof dat er ook nog iemand uit Tegelen komt, maar ik zou niet weten wie (en of ze überhaupt nog actief is in dit topic...) Ikzelf woon nu in Eindhoven (da's nog best te doen naar/van Limburg dus ;)) en Evelien woont in Veldhoven, naast Eindhoven. Er wonen ook nog een paar dames (in de buurt van) Nijmegen. Maar inderdaad: de meesten wonen toch wel of in het westen of in het (noord-)oosten van het land.

Het kan goed dat je nu wat last van indalingsweeën hebt ja. Maar als je het niet vertrouwt en je wilt niet tot maandag wachten, moet je gewoon de VK even bellen hoor. Daar zijn ze voor!

De namen waren we hier al uit nog lang en breed voor ik zwanger werd ;) Alleen de doopnamen hebben we lang over gedaan (al zou je het officieel geen doopnamen mogen noemen, omdat we onze kleine niet laten dopen, maar goed)

@dolphin: spannend hoor zo! Hopelijk gaat het gerommel snel over in het echte werk, of houdt het toch weer op. Want nog bijv. een week met dat gerommel door moeten lopen tot het eindelijk overgaat in het echte werk lijkt me ook niets... Je bent nu in elk geval 37 weken (proficiat!), dus de kleine mag in elk geval komen! :D
    Zeker wel lief van je man ja. Die zal ook wel niet meer kunnen wachten :)

@evelien: ik had gister(nacht) echt het gevoel dat m'n lichaam en de baby zich nu klaar aan het maken voor straks de bevalling. Maar dus niet dat het echt al een onderdeel van de bevalling was. Meer zoiets van 'het duurt nu niet lang meer, nog even de laatste puntjes op de i zetten'. Inmiddels is de baby ook weer een stuk rustiger. Ik wacht het gewoon allemaal maar af :)

Gefeliciteerd met je 35 weken!

Oh, heb jij dat ook wel eens, dat eten je aankijkt en gewoon erom schrééuwt om meegenomen te worden?! Herkenbaar hoor :) Het is me zelfs een keer overkomen dat een pakje van het één of het ander echt voor m'n neus op de grond viel, terwijl er -in elk geval naar mijn idee- totaal geen reden was voor dat pakje om te vallen. Nou ja, dan móeten we het maar meenemen hè ;)
    Op het moment geef ik ook de baby nog wel eens de schuld als we ergens langs iets lekkers lopen dat ik toch wel erg graag mee wil nemen... Ik kan er toch ook niets aan doen dat er dan spontaan een seintje vanuit de buik komt dat zegt "dat moet je meenemen mama!" O:)

@neia: ook jij gefeliciteerd met je 35 weken natuurlijk!

@gina: gefeliciteerd met 37 weken!

@Lafo: haha .. dat heeft die kleine van ons altijd al wel gehad. De ene dag kan ie rustig 6 uur achter elkaar stil liggen (of in elk geval: ik voel 'm dan niet) om de volgende dag zo druk te zijn, dat je je afvraagt oftie niet *ooit* tussendoor moet slapen :)
    Hier is de kleine ook aardig op de onderkant aan het drukken! Vooral vannacht met omdraaien was dat niet bepaald een pretje :( Deed toch wel erg auw aan m'n schaambeen...

Ja, het was wel een lange reis, maar ik heb daar gelukkig nooit moeite mee gehad. Lekker boekje mee in de trein en voor je het weet ben je al op de plaats van bestemming :) Ben in het verleden ook al wel eens naar Groningen gereisd voor een meeting... 'even' 3 uur in de trein is dat :p

Dat van die aangiftes zou zeker makkelijk zijn. Maar het zal nog wel even duren voordat dat daadwerkelijk ingevoerd is... Wie weet, tegen de tijd dat er een 2e op komst is ;)

@daam: die houden we erin! Die ogen dichtknijpen zou ik volgens mij dan sowieso al wel doen ;)

Po voor opvangen placenta? Daar had ik nog niet over gehoord, maar het zou best kunnen natuurlijk :)

Over die stelling: wat de rest eigenlijk ook al zegt: het ligt er denk ik aan hoe de relatie is tussen de man en z'n ex, en hoe goed de band is van die vriendin met beide vrouwen. En ook hoe je er -als die vriendin zijnde- zelf tegenaan zou kijken. Het is heel lief dat je rekening wilt houden met de gevoelens van de ex, maar van de andere kant: je bent net zo goed met de nieuwe vrouw zo goed bevriend. Als ik zelf de ex-vrouw zou zijn (en we zouden op niet zo leuke manier uit elkaar gegaan zijn), dan zou ik het denk ik voor mezelf wel vervelend vinden, omdat het om m'n ex gaat, maar ik zou die vriendin dat niet voor de voeten willen werpen, omdat zij er ook niets aan kan doen dat haar andere vriendin voor m'n ex gekozen heeft.

@eerlijkbeertje: hier hebben ze het geloof ik ook niet over een po gehad bij de intake. Maar toen ik naar de thuiszorgwinkel ging, kreeg ik die gewoon mee. Hier hebben we ook een wc op de 1e verdieping, dus ik merk wel of ik die po nodig heb of niet.

@mamain2008: ik zou zelf voor 24 april kiezen. Op die dag was mijn opa jarig en ik heb heeeeelemaal aan het begin van de zwangerschap ook gedroomd dat het die dag zou worden (wat echt een bizarre ervaring was trouwens, want ik wist helemaal nog niet dat ik zwanger was!)

Autorijden gaat hier nog wel gelukkig. Al hoef ik er niet vaak meer zelf op uit met de auto, vind ik ook weer niet zo erg ;) Met boodschappen doen enzo ga ik toch altijd samen met mannetje, dus dan rijdt hij :)

@witte reus: hoe sommige mensen met hun dieren omgaan... ik heb dan zelf altijd zoiets van, je hebt toch zelf voor een hond gekozen? Je weet dat dat beest een paar keer per dag uitgelaten moet worden. Als je daar geen zin in hebt, moet je bij voorbaat geen hond nemen. Maar ja... je kan er helaas zo weinig tegen doen :(

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als ik het goed begrijp is de toekomstige vrouw van die man dus een vriendin geworden van de vrouw die ze vraagt getuige te zijn.?

Het is wel een beetje vreemd, en denk ik sterk afhankelijk van hoe de onderlinge verhoudingen zijn. Als de vrouw die als getuige gevraagd is ook nog heel goed contact heeft met bijv de ex vrouw is het misscghien wat lastig. Maar anders denk ik toch dat ze het als ze achter dit huwelijk staat het gewoon kan doen.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    overigens gaat autorijden hier nog prima. ondanks dat ik een kleine en lage auto heb!

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey stelletje kletskoppen, zeker allemaal niks te doen he ;) :)

@ Daam hoe was het gister in de kroeg?
    Bedankt voor je mail met de foto's :D

@ Dolphin jij hebt het ook al zo warm ik ook ik zweet peentjes en dan straks ook nog naar dat warme zwembad :(

@ Nazli beterschap

@ Witte reus nou dat vind ik ook erg en daar zou ik ook wat van zeggen hoor, gelukkig laat ik m'n hond regelmatig uit en een flinke wandeling niet het tuinhekje uit en dan weer terug, ik zie dat vaak genoeg in m'n omgeveing en die honden zijn vaak ook erg dik dankzij de baasjes.
    Alhoewel het de laatste tijd steeds moeizamer gaat met lopen maar dat is logisch.

@ Evelien hier ook godzijdank allebei een hoge auto moet er niet aan denken dat ik nou nog steeds in m'n coupe moest rijden dat had ik niet meer getrokken denk ik :(

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    zo de boodschappen zijn ook weer bezorgd, wat is dat makkelijk zeg... nog nooit zo snel klaar geweest met de boodschappen! :) :)

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Mamain 4 mei is dodenherdenking en 5 mei is bevrijdingsdag dus dacht misschien is het wel 5 mei dan word je bevrijd ;) :D

Deel Deze Pagina