Even iets meer duidelijkheid: De getuige is een vriendin van beide dames. Beide dames zijn geen vriendinnen van elkaar. (geen haat en nijd hoor!) Het nieuwe stel is op dit moment bijna een jaar samen. Ik vind het trouwens wel grappig dat er velen denken dat ik die vriendin (getuige) ben, maar dat is niet zo.
@daphne: lekker slim van het UWV zeg! Kunnen ze je niet tegemoet komen en wat voorschieten oid? Geen idee hoe het daar werkt. Ik kreeg vandaag een brief dat ik (?) met ingang van 12 april een WAZO-uitkering heb aangevraagd. Ik heb werkelijk geen idee wat het is, laat staan dat ik het heb aangevraagd Vervolgens staat er dan bij dat ze moeten uitzoeken of ik ervoor in aanmerking kom en als mijn "WAZO-verlof" ingaat, ik dan bericht krijg van hen.
De WAZO is de uitkering die je tijdens je verlof krijgt. Het kan of betaald worden aan je werkgever en die betaalt jou zoals normaal ook gebeurde, of het UWV betaalt direct aan jou. En dit is dus die uitkering die ze bij mij nu niet goed hebben geregeld, ik moet die brief die jij hebt gehad dus ook ontvangen. Ze hebben beloofd binnen 24 uur terug te bellen (en anders bel ik toch?)
Evelien, brandnetelthee...thanks! Ga ik proberen. Heb zoveel last van 1 hand nu door het vocht dat ik daar wel een vies bakkie thee voor over heb. En hier heeft de kleine ook een duidelijk dag/nachtritme. 's nachts voel ik eigenlijk nooit iets en ligt de kleine, net als papa en mama, heerlijk te slapen... mamain2008, autorijden gaat nog prima. Ik had wel de tip van mijn schoonzus gekregen om de gordel eerst vast te maken, daarna te gaan zitten en dan het schuine gedeelte over je hoofd te doen. Je gordel kun je met in/uitstappen vasthouden en je hebt alleen het schuine gedeelte over je buik en niet het verticale stuk, scheelt een hoop. Een aantal jaar geleden mocht zij het verticale stuk niet over de buik hebben, kan gevaarlijk zijn voor beeb, nu hoor ik er eigenlijk niemand over, maar ik vind het wel een stuk prettiger rijden. Daam, ik zou ook kijken naar hoe de relatie/band is met de eerste vrouw die getrouwd is met die man. Is dat nog steeds een hele goede vriendin dan zou ik denk niet bij het 2e huwelijk weer getuige zijn. En als die po voor de placenta is dan laat ik het maar, beval in het zk en heb de kraamzorg er niet over gehoord. Net terug van controle in zk en behalve dat de bloeddruk nog steeds aan de hoge kant is, was de rest allemaal goed. Ze hebben de dosering van de bloeddrukverlagers opgehoogd en maandag weer terug voor controle. Gelukkig heb ik zelf echt helemaal nergens last van en heb de laatste dagen juist weer meer energie dan in de afgelopen weken!
Die brief heb ik ook gehad, vorige week ofzo. Dag later kreeg ik nog een brief dat ik met ingang van 03-04 een zwangerschapsverlof-uitkering krijg, die na de geboorte omgezet wordt in een bevallingsuitkering. In die 2e brief stond ook nog het bedrag wat ik per dag aan uitkering krijg en dat de betaling "via de werkgever verloopt, tenzij anders overeengekomen is" . Aan die eerste brief vond ik het grappigste dat er staat "U heeft met ingang van 3 april 2008 een WAZO-uitkering aangevraagd. (...) Zodra uw WAZO- verlof ingaat krijgt u bericht van ons." Terwijl de brief op 9 april verstuurd is
Dus zit er bij mij ook een dikke kans in dat ik mijn geld niet op tijd krijg? Mag hopen van niet! Don't mess with women with big bellies!
hello meiden zo heb een leuk ding van me man gehad voor de baby een diaprojector met allemaal muziekjes erin en hij speelt de dias in kleuren af op me plafond van de babykamer zooo lief
Ik zal het maar eerlijk vertellen: Ik ben die eerste vrouw en ik dacht dat de betreffende getuige nog steeds een hele goede vriendin was, maar begin er een beetje aan te twijfelen. Terecht? Ik weet het niet, maar zo is mijn gevoel nu.
zo daar ben ik weer ! het was erg gezellig zijn ook nog even de stad in gegaan pff nu ben ik wel moe. @ukkie wow wat een toeter. mijn buikomtrek is al 115 cm ....bloos.. @ tegelen ... wie komt er uit tegelen? @Daphne, jeetje dat vind ik wel een grove fout! kun je niet een beetje liegen om eigenbest wil en een voorschot vragen. is misschien makkelijk gezegd maar het is hun schuld en niet het jouwe.. en tja wie kan nu een maand salaris missen. @Daam oei je zult je wel een beetje klote voelen. ik zou het eigenlijk niet weten. moeilijk. @betaling uwv als je met zwangerschaps verlof bent dan betaald je werkgever jou en hij krijgt het van het uwv. dus als alles goed is krijg je je centen netjes optijd.
hahahaa daam! ik dacht al 1 van de 3 dames moet jij zijn! maar goed stja ik zal het ook wel een beetje vreemdvinden als mijn vriendin alweer getuige zal zijn van mijn ex en zijn as bruid ik zal het een beetje resecptloos vinden van je vriendin naar jouw toe weet ook niet waarom maar het zou me niet lekker zitten en het zit jouw ook niet lekker denk ik
wordt zo weer door het uvw gebeld ivm met me werk hoe het gaat ect ect wordt daar zo moe van 3 instanties die in me nek zitten te hijgen ik heb ook nog niet doorgegeven dat ik van 5 ochtenden naar 3 ochtenden ben gegaan vanaf verleden week , nou ja hoop dat ze er geen kabaal om gaan maken dat ik het niet eerder heb doorgegeven
wauw onsukkie nog steed geen tijgervelletje zo te zien hier ook nog niet ff afkloppen klop klop klop zal er vrijdag nieuwe fotos in zetten ik wil ook weten hoe groot me buik is maar heb zon meetlint niet in me bezit grrr