Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Als ik geen contact meer heb met me vriendin, dan zou ik het niet erg vinden.

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Heb me buik ook maar gemeten en het is 111 cm. Of heb ik het verkeerd gemeten.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier zijn de tijgervelletjes al aan me zijkanten. Ook als ik nog elke dag insmeer, ze komen toch. Dus eigenlijk heeft het geen zin.

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @fiona, sorry foutje van mij ik dacht dat je er ook een foto bij had gedaan.

@nazli, de mijnes is 115 cm dus het kan goed hoor. ik heb ook geen tijgervelletje. wel op mijn benen en borsten :( .. het is net alsof ik iedere dag als ik in de spiegen kijk nieuwe strepen bij mij borsten ontdek :(

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    witte reus, maarje bent al bijna 38 weken en ik 34 weken. onsukkie is even ver als mij 103 cm. Hangt de groei van je buik van je kindje af of van iets ander.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier nog niets te zien bij me borsten, ze zijn wel groter geworden, ik pas bijna me eigen bh´s niet meer (effe afkloppen).

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    mijn buik is heel lang blijven steken bij 105 cm. en toen ie gezakt ie werd ie ineens 115. klinkt veel he 10 cm.

en de groei hangt denk ik van veel dingen af. hihi lekker duidelijk antwoord he..

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@evelien: haha, ik vertelde net m'n man dat de laatste babywas inmiddels ook gestreken en wel is en de vluchttas zo goed als ingepakt (op wat dingen na die toch pas op het laatste moment erin kunnen). Zijn eerste reactie was ook al "nou babbie, kom maar!" :D (en van mij mag 'ie ook wel!) Maar op het moment is het nog allemaal rustig aan het front, al kan dat natuurlijk in 1x omslaan...

@katje: hmm, medicijnen, nee, hier ook niet echt. Geloof dat ik 2x zodanig veel last heb gehad van hoofdpijn dat ik toch maar een paracetamolletje naar binnen heb gewerkt en verder nog m'n zwangerschapsvitamientjes (en aan het begin foliumzuurtabletjes), maar verder ook niets.

@onsukkie: enveloppen schrijven is niet echt een heel leuk karweitje nee. Maar ik wilde ze toch graag wel met de hand schrijven, vind ik mooier dan een etiket. Ik heb het ook over een paar dagen verspreid en dat werkte eigenlijk wel prima.

Mooie buik hoor! En inderdaad al een behoorlijke toeter zo :) Ik zal zo ook eens wat nieuwe foto's uploaden, heb er eerder deze week weer een paar laten maken :)

@Katsas: zeker ideaal .. het vreet alleen wel je batterij op ;)
    En ja .. het gaat echt zo hard nu! Vind het ook wel een rare gedachte hoor, ikzelf morgen 38 weken (net als witte reus, anoesj en LIS) .. Ice zou morgen ook 38 weken zijn, maar die heeft d'r kleintje al... en dat terwijl ze bij de april-mama's nog volop bezig zijn!
    De dextro zit hier inmiddels ook in de tas (jaja, heb 'm echt zojuist ingepakt! :D) Ik heb er maar meteen 4 pakjes ingegooid, moet vast wel voldoende zijn, toch? ;) Voor m'n mannetje zitten er stroopwafels in de tas. Hij is helemaal verslingerd aan de Kanjers :)

Linda woont trouwens in Kerkrade, wat vanuit een groot deel van Nederland bekeken dus inderdaad zowat gelijk staat aan een hutje op de hei :p

En even een uurtje plat, dat is voor een zwangere vrouw sowieso al niet iets om je voor te schamen en als je dan ook nog zo'n last van hoofdpijn hebt...

@daphne: ik heb vooral rond de 32-33 weken wel wat last gehad van opvliegers. Dat het zweet me ook ineens aan alle kanten uitbrak, zonder aanleiding. Ik heb het nu nog altijd wel gemakkelijk warm, maar gelukkig niet meer echt opvliegers! *klopt af*

Ja, dat van die aangifte schiet echt niet op eind april/begin mei! Bij ons in de krant stond dat ze ook op 5 mei nog dicht zijn (terwijl het volgens mij toch maar 1x in de 5 jaar een officiële feestdag is?). Dus ik ben nu ook aan het hopen dat die kleine hier zich niet al te netjes aan de uitgerekende datum houdt...

36 euro voor 20 dingen is zeker niet teveel geld! Leuk hoor, als je zo aan wat leuke (merk)kleertjes kunt komen!

Wat vervelend trouwens weer van de UWV :( Zelfs een simpele (ongetwijfeld standaard) brief op tijd de deur uit doen is kennelijk nog te moeilijk voor ze :rolleyes: En omdat zij weer iets verprutsen, word jij er de dupe van :x Je zou ze toch wat!
    Maar wat Daam ook al zegt: is het niet mogelijk om een voorschot te vragen? Zij hebben immers de fout gemaakt en jij hebt dat geld gewoon nodig.

@Daam: ik denk nog steeds dat als ik de ex-vrouw zou zijn, ik het die vriendin wel zou gunnen om ook bij haar andere vriendin getuige te zijn. Als het met willekeurig welke andere man geweest zou zijn, zou je het tenslotte alleen maar helemaal geweldig voor haar gevonden hebben! Ik ben dan ook van mening dat je als 'de ex' je eigen gevoelens op zij moet zetten (hoe moeilijk dat ook is). Maar eerlijk is eerlijk, dat is wel vanuit de ratio geredeneerd, niet vanuit het gevoel en dat kan soms toch wel een verschil maken...
    En voor de vriendin die gevraagd is als getuige, ja .. lastig .. je wil graag rekening houden met de gevoelens van de ex, maar je zult ook de nieuwe vrouw van die man er verdriet mee doen als je om die reden geen getuige zou willen zijn. Zij vraagt je tenslotte niet voor niets (ook al zou ze de reden misschien wel kunnen begrijpen). Ik denk dat je dan toch vooral van je eigen gevoel uit moet gaan. Voel jij je als vriendin er goed bij, hoe kijk je tegen de relatie aan, vind je een jaar niet te snel, etc. (Ik schrijf dit overigens vooral in de 'jij' vorm omdat dat makkelijker is, niet omdat ik denk dat jij de -potentiële- getuige bent daam ;))

Ik heb dus een dag later ofzo nog een 2e brief gekregen met daarin de mededeling dat de WAZO-uitkering inderdaad vanaf 03-04 toegekend is, dus ik zou me daar nog niet teveel zorgen over maken!

Ergens had ik al het idee dat jij de 1e vrouw bent in het verhaal... maar om dat nou zo te gaan vragen... ;) Ik snap best dat je het niet echt een leuk idee vindt dat je vriendin ook bij haar andere vriendin de getuige is, maar wat ik hierboven al zei: je zou het waarschijnlijk helemaal geweldig voor haar vinden als het om welke andere man dan ook zou gaan. Ik persoonlijk zou het dan ook niet eerlijk vinden om het je vriendin na te dragen dat ze ook bij haar andere vriendin getuige is. Wat dus niet wegneemt dat het voor jou gewoon vervelend is, juist omdat het om je ex gaat... Maar ja, je vriendin kan er niets aan doen dat haar andere vriendin voor jouw ex gevallen is natuurlijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat je vriendin toch getuige zou willen zijn om jou te kwetsen ofzo, het lijkt mij, dat ze op het verzoek is ingegaan (of wil ingaan, weet niet of ze al een antwoord gegeven heeft) omdat ze zich vereerd voelt en omdat ze dat ook graag voor díe vriendin over heeft.
    Heb je anders al geprobeerd met haar hier over te praten? Dat je haar vraagt waarom ze dit wil doen, terwijl ze weet dat het jou kwetst?

@askim: volgens mij wordt het tegenwoordig toch absoluut afgeraden om de heupgordel (het horizontale stuk) niet te gebruiken. Het wordt wel aanbevolen, om dat stuk echt onder je buik te leggen, dus niet over je buik, omdat dat inderdaad gevaarlijk kan zijn. Ik doe die heupgordel dus altijd netjes naar onder duwen ;) Vind het zelf ook wel zo'n prettig idee, om ook dat stuk van de gordel te gebruiken. Ik heb zelf ook meer last van het schuine stuk trouwens...

Hopelijk is maandag alles dan nog steeds goed! En helpen de bloeddrukverlagers. Wel fijn dat je verder geen last hebt van de hoge bloeddruk!

@fiona: lief zeg, van je man!

@witte reus: *pakt er even de bevallingslijst bij* -die tegenwoordig ook op hyves terug te vinden is trouwens!- Oh, ik zie dat het niet Tegelen is, maar Baarlo .. nou ja, ligt bij elkaar in de buurt hè :p En dat is Hellepelle, maar die is hier al een hele tijd niet meer geweest...

@nazli: de groei van je buik heeft niets te maken met de groei van je baby. Of beter gezegd: hoe groot je buik is, hoeft helemaal niets te zeggen over hoe groot je baby is. Ik had vorige week (met net 37 weken dus) een buikomvang van 119,5 cm. Met 34 weken zal m'n buikomvang ook al wel rond de 114-115 cm geweest zijn, denk ik! (Weet het niet meer uit m'n hoofd)

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met Ice gaat en met de kleine. En vooral ook naar foto's natuurlijk! Maar geef haar ook geen ongelijk dat ze lekker aan het genieten is nu :)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ok, als het maar de baby niet is die groeit, want die is al zo groot, ben benieuwd hoeveel hij morgen weegt, hoop niet veeeeeel.

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik vind het wel nog zo onwerkelijk, je bent bezig met het kamertje.. de buik is zo'n toeter dat ie af en toe in de weg staat.. en binnen nu en .... heb je je eigen vlees en bloed in je armen. je droomt erover, je fantaseert erover... maar hoe het werkelijk is ? ik kan me er niets bij voorstellen.
    hebben jullie dat ook ?

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vind het al zo'n onwerkelijk idee dat Ice nu haar kleintje al in de armen heeft! Zo klets je nog gezellig mee op het forum, zo heb je die kleine vast! En dan te bedenken dat wij ook op 1 mei uitgerekend zijn, witte reus...

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja ook dat jvtje, ... het gekke is ik sta er ook nog lang niet bij stil. Want rond 1 mei zijn er veel mensen jarig en vragen of we ook komen . en ik zeg maar ja gezellig.. en dan kijkt mijn vriend me aan en zegt zullen we niet e hard van stapel lopen. en 1 mei is het kei leuk bij ons in de stad en ik ben al helemaal plannen aant maken. Wie weet liggen we dan te puffen ;)

13. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    * witte reus, het is de mooiste ervaring die je j maar kan bedenkne...
    je hbet 9 maanden lang je kindje zo dicht bij je gehad, maar nooit echt vast kunnen houden en kunnen zien...
    zo dichtbij maar ook ver weg...
    snaop je het nog?

*Jvtje, idd. t is echt vreemd dat zij de kleine al heeft..
    ben beneiuwd wanneer ze ff komt ;)

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja mamain ik snap je nog .. heb dat gevoel nu heel erg. mijn vriend vraagt ook van hoe zou hij/zij eruit zien .. ik ben benieuwd wat we geknutseld hebben zegt ie dan hihi.

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ ons ukkie jij hebt al een flinke buik zeg, jeetje .. moet ook altijd weer wennen aan geplopte navels. vind het zo'n gek gezicht hihihi

@ Daam tsja ik kan me voorstellen dat jij het lastig vind. Toch als de getuige vriendinnen is met jullie alle2 ( dus met jou als ex en met de nieuwe vrouw) kan ik me wel voorstellen dat ze misschien Ja zou zeggen als getuige. Toch is dit wel iets waar je even over moet praten misschien met haar, want zo te lezen heb jij het er wel moeilijk mee.. En dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen.
    Aan de kant van de getuige kan ik me voorstellen dat ze voor haar vriendin wil getuigen.. pff lastig hoor!

Meiden ik ga even een uitsmijter voor mezelf maken met kaas :) hmmmmmmm

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    eet smakelijk anastacia,

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Askim, over de gordel. Je bent verplicht om deze op de "normale" manier te dragen. En wat Jvtje ook al zegt, de heupband zover mogelijk naar beneden en de schuine kant tussen je borsten. Je mag hem dus tegenwoordig niet meer anders dragen. Paar jaar geleden werd dit nog gedoogd, maar ze zijn er achter dat het meer risico is als je de gordel anders draagt. Ik moet zeggen dat mijn gordel steeds moeilijker dicht gaat, net als mijn winterjas (die ik niet verwacht had om nu nog te dragen)

Ik heb morgen weer contact met het uwv, maar vind het ook echt belachelijk hoe ze dit hebben aangepakt hoor. Of liever, hoe ze het NIET hebben aangepakt.

Ik vind het wel onwerkelijk dat ze volgende week mag komen. Vind het ineens wel heel snel hihihi.

Whahaha, sam was aan het fluiten in de box.. maar volgens mij snapt ze niet meer hoe ze het deed. Was wel bijzonder, een ukkie die (bewust) kan fluiten.. maar denk dat het toeval was hahaha.

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier overigens vorige week de brief van UWV/CWI gehad over die WAZO.. Ook een gedoe 2 brieven, want ze hadden dus geen zwangerschapverklaring ( die ik inmiddels al wel 3x heb uit laten draaien voor mijn werk .. maar goed) Ze konden dus zonder niet beoordelen of ik in aanmerking zou komen voor die uitkering...
    Nu opgestuurd en nu maar hopen dat het tijdig geregeld is... Maar zo niet kunnen ze lachen want ik scheld ze helemaal verrot aan de telefoon dat weet ik nu al stelletje amateurs daar!

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    overigens met die gordel, dat is echt heel onveilig!
    Je mag die gordel niet anders dragen dan door hem normaal om te doen, en dan te zorgen dat het onderste deel over je benen loopt iig onder je buik langs en de bovenkant tussen de borsten door..
    Je brengt je baby juist in veel meer gevaar door er op te gaan zitten en dan te gaan rijden.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    uitsmijter was overigens heeeeeeel erg lekker hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Deel Deze Pagina