Oh ja bijna vakantiegeld wow dat is echt hartstikke welkom, vind het bijna zonde om ervoor op vakantie te gaan, misschien blijven we wel gewoon hier in NL met die prachtige zomers
Wat een goed nieuws voor Hannah! Hopelijk komen de weeën nu ook snel goed op gang, zodat ze de kleine snel in haar armen kan sluiten! Morgen zou zeker een mooie dag zijn voor hun @gina: haha, ja, voor de datum hoop je dat de kleine dan wacht tot na 12 uur vannacht, maar voor hannah zelf natuurlijk gewoon zo snel mogelijk @witte reus: jij ook gefeliciteerd met je 38 weken! Nog precies 2 weekjes en dan is het alweer 1 mei En ook anoesj & LIS gefeliciteerd met de 38 weken @neia: spannend hoor! Hopelijk mag je weer naar huis vanmiddag en stoppen de weeën voorlopig! @Lafo: haha, ja .. er gaat een hoop tijd zitten in het bijhouden van het forum hè Ik ken het... denk je 'even' het forum bijlezen voor je andere dingen gaat doen, bedenk je 3 uur later eens dat het misschien toch wel écht tijd wordt om aan die andere dingen te beginnen Planken zijn optioneel bij een kamertje dat 2000,- kost... Voor zo'n bedrag mag je toch inderdaad verwachten dat die planken er standaard bijzitten! En dan ook nog zo'n gedoe met de box en het hemeltje. Jemig .. nog tot eind mei wachten voor die box! Da's 12 weken wachttijd dan, in plaats van 6 weken! Ik moet zeggen dat ik er trouwens ook nog wel graag een paar planken bij wil hebben in de kledingkast van de baby. Er zitten nu 2 planken in, is toch wel wat weinig eigenlijk... maar goed, ik heb een kinderkamer van 600,- en dat was een showmodel, dus dat is onder het motto 'what you see is what you get'. Ik heb overigens niet echt haast met extra planken, dus daar ga ik wel eens voor kijken als ik na de bevalling weer op de been ben! En dan inderdaad bij de Praxis ofzo wat op maat laten zagen. Werkt prima! @eerlijkbeertje: hè bah .. blaasontsteking én schimmelinfectie en dan ook nog wat suiker in de urine... Hopelijk blijkt het vanmiddag met die suiker in elk geval wel mee te vallen. @anna: succes bij de tandarts!
@ Jvtje ik heb geen geduld meer met niks niet, ik ga zaterdag planken halen met manlief dan is dat weer gebeurd, ik stoor me er weer aan en dan moet het gebeuren! Ik ga de hond uitlaten, misschien tot straks en anders tot morgen. Wil zo nog even wat nuttigs gaan doen
hoi meiden hier weer terug bij ha weg zit nog steeds suiker in urine en hij zei dat ik nu naar de gyn moet voor een check en hij heeft mijn vk ook ingelicht en die belde dus net....nu het volgende ha zegt dat ik naar de gyn moet voor controle mijn vk wou eerst tot volgende week woensdag w8en en wil mij eerst zien voordat ze me doorstuurd ook wel begrijpelijk maar ik word hier dus echt nerves van en heb dus gezegt dat ik eerder naar de gyn wil en niet nog eens een week meot w8en....dus nu komt vk morgen bij mij langs en dan beslist die ik vind het wat vaag en ga nu geloof ik een beetje meer op mijn ha af zoiezo heeft die meer ervaring....wat vinden jullie meiden?
Oh ja van neia ook nog niks meer gehoord ik zal d'r even sms'en, ik weet dat Gina dat ook al gedaan heeft maar misschien is Gina niet thuis en kan ze haar informatie niet op het forum zetten.
haha ik ga ook elke keer kijken of er al weer neiuws is over hannah of iemand anders die misschien gaat bevallen! spannend hoor! eigenlijk helemaal geen tijd... ben nog veel te druk vandaag weer nieuwe spullen gekocht voor ons huisje.. dus nog weer veel werk te verichten! maar toch wel erg nieuwschierig wat er hier allemaal gebeurd
ik weet het niet eerlijk beertje, glucose in de urine kan duiden op zwangerschapssuiker .. dus ik zou anders de huisarts nog even bellen en vragen hoe "erg"het is en voorleggen dat je Vk nog een week wil wachten. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld een echo willen maken in het ziekenhuis om te kijken of het kindje bijv erg groot is ( wat mogelijk is bij zw.sch.suiker) Als iets onduidelijk is gewoon de h.a terugbellen! En evt hem een afspraak laten maken bij de gyn als je bang bent dat de VK je niet doorstuurd.
Wij hebben bij de IKEA mooie wandplanken gekocht. Heel handig.. dat systeem schroef je in de muur en de plank op het systeem. ziet er heel netjes uit dan! En die planken zijn lekker goedkoop en in meerder kleuren verkrijgbaar. Lack wandplank is het geloof ik!
Aaaaah *smelt*. Wat ligt de kleine lief in d'r bedje zeg! @anna: kun je geen foto maken van het geboortekaartje? Ben erg benieuwd hoe dat geworden is! Ik denk dat het wel mogelijk is om een mei-mama topic te openen hoor. Zelf zou ik op dit moment de eer aan Ice laten, aangezien zij ook de eerste mei-mama is En verder is het wel de bedoeling dat we gewoon lekker hier blijven schrijven tot de laatste bevallen is hoor! (Maar kan me best voorstellen dat het ook al wel leuk is om alvast in het mama-forum te gaan schrijven, vooral over specifieke dingen waar je tegen aan loopt als kersverse mama) @onsukkie: wat super voor die kennis zeg! En meteen ook 2 kindjes! Wordt hun lange wachten eindelijk beloond. @Linda: Ice zelf scrapt heel veel (ze staat ook regelmatig in het Scrapbookers Magazine met haar dingen!). Die mand is gemaakt door haar 2 beste scrap-vriendinnen . Ikzelf hou me vooral bezig met kaarten maken, maar daar gebruik ik dan wel weer allerlei technieken voor, dus ook scrap-technieken komen nog wel eens langs . Volgens mij is er hier verder niemand die zich echt bezig houdt met scrappen / kaarten maken. Peetooms & peettantes: onze beste vriend wordt de peetoom (hij was ook al getuige bij ons geregistreerd partnerschap ) en m'n stiefmoeder hebben we gevraagd om de peetoma te worden van de kleine @frostieke: 3 mei, dat is over net iets meer dan 2 weekjes al! Spannend hoor! @witte reus & Lafo: ja, dat is zeker wel lief van 'm Voelde me daardoor vanmorgen toch al meteen wat minder rot En inderdaad, als de kleine er is, heeft hij inderdaad net zo goed slapeloze nachten, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan @Lafo: jaaa, ik wil ook! Haha, ik stuurde die link naar m'n man toe en die had ook al zoiets van 'ok, en wanneer mogen wij?!' @anastasia: is het niet zo, dat één van de bevallen mama's zelf het topic opent? @eerlijkbeertje: dat de vk je (ook) graag eerst even wil zien voordat die je doorverwijst naar de gyn, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar dat de vk dan rustig wil wachten tot volgende week woensdag (had je dan al een afspraak staan?) vind ik dan wel weer raar! Geef je groot gelijk dat je er op aan bent blijven dringen om de vk eerder te zien hoor.
ik ga eten maken, vriendlief smste dat hij eraan komt. jeeh eindelijk op tijd thuis.wie weet kunen we nog de stad in gaan fijne avond meiden. wie weet kom ik straks even kijken of er nieuws is! Gr WR
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft sorry laat het ff weten en je komt er weer in Bevallingskalender mei mama's 1 mei: Anoesj (Anoeska) - 20 jr - Rolde - thuis + bv - 1e kindje - jongetje 1 mei: Jvtje (Madelon) - 28jr - Eindhoven - thuis - bv - 1e kindje - j/m 1 mei: Witte reus - 23 jr - zh of thuis? - ...e kindje - j/m 3 mei: Mariska (Mariska) - 35 jr Hoogezand - zh (geplande KS) + bv - 1e kindje - jongetje 3 mei: Anastacia (Anastasia) - 30 jr - Den Haag - zh + bv - 1e kindje - meisje 5 mei: Katsas (Saskia) - 35 jr - Hengelo, zh + bv - 2e kindje - jongetje 5 mei: Moedergans (Alexandra) - 31 jr Ouderk. a/d IJ. - zh + bv - 2e kindje - meisje 6 mei: PatriciaK - 24 jaar - omgeving Rotterdam - zh - ...e kindje - jongetje 7 mei: Dolphin - 22 jr Gelderland - zh + bv - 1e kindje - jongetje 8 mei: Gina82 (Regina) - 25 jr - Vlaardingen, thuis + bv -1e kindje - jongetje 9 mei: Anna28 (Leonie) - 28 jr Almelo - thuis + bv - 1e kindje j/m 9 mei: Hannah (Hanneke) - 25 jaar - omgeving Arnhem - zh + bv - 1e kindje - j/m 11 mei: Mamain2008 Friesland zh + bv - 2e kindje j/m 11 mei: Annrieke - 29 jr - Didam - zh + bv - 2e kindje - j/m 13 mei: Will (willie) - 37jr - Zweden, zh + bv - 3e kindje - meisje 15 mei: Daphne78 (Daphne) - 29 jr - Nijmegen - zh + bv - 2e kindje - meisje 16 mei: Deentje (Dena) - 21 jr - Deventer - thuis + bv - 2e kindje - jongetje 16 mei: Hellepelle (Hellen) - 28 jr Baarlo - thuis + bv - 1e kindje - jongetje 16 mei: Sassefras1980 (Saskia) - 27 jaar - Rotterdam zh + fles - 1e kindje - j/m 17 mei: Frostieke (Kelly) - 18 jr - Sint-Niklaas (Bel) - zh + bv - 1e kindje jongetje 18 mei: Sannieee 1e kindje -meisje 19 mei: Lafo (Judith ) - 26 jr - Rhoon thuis + bv - 1e kindje - meisje 19 mei: Askim - 34 jr - Rotterdam - j/m 21 mei: Neia 26 jr zh + bv 1e kindje - j/m 21 mei: Evelien (Evelien) - 38 jr Veldhoven thuis + bv - 3e kindje - meisje 23 mei: Daam (Damiët) - 35 jr - zh + bv - 4e kindje - meisje 23 mei: WishfullDreaming (Saar) - 22 jr - Antwerpen (BE) zh + bv - 1e kindje - j/m 24 mei: Sjaandiaan (Diana) - 24 jr - zh + fles - ...e kindje - j/m 25 mei: Katje81 - 26 jr - zh + bv -1e kindje - j/m 26 mei: Nazli21 22 jaar 1e kindje jongetje 26 mei: Onsukkie (Hilde) - 23 jr - Monnickendam - thuis + bv - 1e kindje - meisje 26 mei: Lindatjuhhh (Linda) - 27 jaar - Kerkrade - thuis + fles - 2e kindje - meisje 27 mei: Eerlijkbeertje - Friesland - 2e kindje zh + fv - j/m 27 mei: SanGerdjan (Sandra) - 29 jr - Tilburg - thuis + bv - 3de kindje - j/m 28 mei: Friendly, 25 jr - Groningen - thuis + bv - 1e kindje - j/m 30 mei: Fiona23 (Fiona)- 24 jr, Utrecht- zh +fles - ...e kindje - meisje Agenda Verloskundige of gyn 17 apr: KatSas 21 apr: Daphne, Lindatjuhhh 22 apr: Friendly, Jvtje 23 apr: Eerlijkbeertje 25 apr: Katje81 1 mei: Lafo 5 mei: Daphne Agenda Echo - Geboren Luna dochter van Ice, 13 of 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 3/4 dagen) Aantal (aankomende) moeders: 36 Jongen: 10 Meisje: 11 Onbekend: 15 Tweeling: 0 Buddylijst Friendly & Hellepelle Fiona & Onsukkie & Lafo Deentje & Anastacia & Daphne78 Daam & Jvtje Hupse & Anna28 Evelien69 & Will Katsas & Mamain2008 Anoesj & Gina82 Hannah & Ice & Anna28 Neia & Gina82 & Lafo Meiden die een mk hebben gehad *Danjo, Anoul, Rensie, Josien, Casannie, Sam8, wwjc19, Gerda1975, Mone, Amy82, Croky, Hummel, Rebbel, Jent, Jennie, Bahar, Ischa31, Thalita Op 23 december is Danique geboren, dochter van Miriam25 en partner. Helaas was het Danique haar tijd nog niet. Wij wensen Miriam en partner dan ook heel veel sterkte toe Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft sorry laat het ff weten en je komt er weer in
Wij hebben twee kattenmannen, allebei afkomstig uit het asiel (heb altijd gezegd als ik katten neem, dan uit het asiel). Ze wonen nu zo'n 3 jaar alweer bij ons. We hebben ze niet als kitten, maar als 2 jarige je-weet-wel-katers gekregen. Leuk die foto's van Luna! Hebben we een beeld van dit meisje @onsukkie; wat fijn voor die kennis Ow ZO HERKENBAAR. Zo kan ik dus ook 'tekeer gaan' en dat werkt dus niet altijd even goed. Met je kindje op de arm, achter de laptop
BUDDYNIEUWS Neia is weer onderweg naar huis, het laatste uur geen weeen aktiviteit meer gelukkig. Ze is erg moe en heeft een slaapmiddel gekregen. Ze moet weer terug naar het zh als de weeen 10x per uur terug komen. EINDE BUDDYNNIEUWS Nu ga ik echt de hond uitlaten en eten koken. Spaghetti!
Thanks Jvtje voor de lijst. Wie is trouwens Hellepelle, Sassefras en Wishfull dreaming die zie ik hier nooit :-s Of vergis ik me?
PFF..Neia maakt het wel spannend. Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten. @Lafo..lekker spaghetti..hier is het pizza! Man is de box in elkaar aan t schroeven. Kan ik hem vanavond nog even aankleden
@ witte reus & mamain: de kleine heeft een enorme groeispurt genomen en mijn lichaam is helemaal niet kunnen volgen : gevolg ; elke dag ietsje meer pijn tot wenen toe! Ook heb ik zware astma en was het al enorm zwaar aan het worden en nu met die groeispurt werd het alsmaar moeilijker!
************ Buddynieuws************ Hannah heeft nu weeen om de 4 minuten. Ze heeft iets ontsluiting. Omdat de vliezen zijn gebroken willen ze niet teveel van binnen voelen. Het is al heel spannend daar dus!!!! Zo ik had geen gaatjes bij de tandarts en ga nu ff met manlief wat boodschapjes halen tot later! xxx Anna
Evelien, hoop ook dat je bloeddruk niet verder gaat stijgen, en dat je dus gewoon thuis kunt bevallen. Friendly, zoutloos eten hoeft echt niet. Oke, je moet niet overdrijven met zout, maar gewoon zout moet je gewoon wel eten. Ik heb geen enkele restrictie gekregen als het gaat om eten, en zoals jullie weten stijgt mijn bloeddruk dus ook. Friendly, niet toevallig de mogelijkheid om hem door een tweedehands inzamelpunt op te laten halen? Is hier nog wel gelukt toen wij vorig jaar een nieuwe bank hebben gekocht. Mamain2008, ik kan gelukkig nog steeds elke dag naar het winkelcentrum lopen. Nu wel met rustmomenten tijdens het wandelen, en ook moet ik even gaan zitten voor ik weer naar huis ga. (vandaag wag was de hema aan de beurt met de lekkere ijskoffie hazelnoot) Hier ook geen geboortebord, maar misschien wel leuke traditie om gewoon mee te beginnen Witte reus, als ik 's nachts beneden zit dan laat ik dat wel even weten.. voel me anders zoooooo eenzaam Anastasia, hier ook centjes aan het opraken en moet de kinderwagen nog regelen, en dan de geboortekaartjes ook nog. Dus ik doe rustig aan (heb gisteren nog wel paar rompertjes gehaald voor Sam, maar dat is noodzaak helaas, en die kleren van eergisteren ook maar dat was zooo goedkoop) Ik denk dat wij ook maar moeten bellen of het gemeentehuis open is voor de aangifte op 2 mei. Ik wil de hielprik wel op tijd. Hannah, spannend meid! Maar wel fijn dat je niet nog weken in het ziekenhuis hoeft te liggen waar je alleen mag wassen en plassen. O, wat zou het gaaf zijn als de kleine morgen komt, dan is ze op tijd, en een mooier geschenk op trouwdag kan ik me even niet bedenken. (net zo romantisch als 30 april voor ons is, dan zijn we 5 jaar bij elkaar) Gina, jammie appeltaart! Lafo, het bijhouden van het forum kost me momenteel idd wel veel tijd. Maar ben tussendoor ook met veel andere dingen bezig, dus het reageren is wat laat hihihi Onsukkie, misschien was het schoonmaken van het konijnenhok voor jouw wel even ontspanning... Friendly, ik gooi dus nooit zout over de aardappels, ik doe bijna nergens extra zout in, want er zit toch al overal zout op. Enige waar ik echt mee op pas is drop. Maar dat is vanwege de salmiak die kan bloeddruk verhogend zijn. Nazli, ik neem aan dat je onder scheren bedoelt? Dat gewoon op gevoel, dus geen spiegels erbij. Schoonmaken is niet zo'n probleem Moet alleen nieuwe mesjes halen, de mijne is beetje bot. Will, grrrrr de tweede hier met appeltaart! (En ik nog steeds zonder) Eerlijkbeertje, op blaasontsteking en schimmelinfectie zit je nu ook echt te wachten, hoop dat het snel over gaat! Anna, hoe was het bij de tandarts? Nazli, het scheren hier elke douchebeurt... kan echt niet tegen haargroei hahahaha Swirls... daar vind ik dus de sunday ijsjes erg jammie van. Vandaag bij de HEMA geweest, was ook wel erg lekker die ijskoffie) Katje, zo kleed ik Sam momenteel dus aan. Tijdens die programma's en op ons bed WC schoonmaken, zal ik morgen vast wel doen Aantal berichtjes van mij? Vast wel een hele boel Witte Reus, wij vinden 4 katten wel voldoende Erg leuk die foto's van Luna! (en duidelijk dat Ice bij de HEMA is geweest dat lakentje ligt hier ook in het ledikantje) Anastacia, mama topic mag pas in mei open. Onsukkie, lijkt me stiekem ook zwaar, dat je twee kindjes tegelijk adopteert. En ook van verschillende leeftijden. Lafo, eerst even rondbellen naar andere winkels en dan pas beslissen wat je doet. Als zij niet op tijd kunnen leveren gewoon de koop eventueel anuleren en de box ergens anders kopen. Linda, hier geen peetoom en peettante, wij laten de kids niet dopen. Wel moeten we nog voogdij regelen. (ook nog over Sam) hihihi Lafo, over het scrappen, ik kom er niet toe. Heb van een vriendin een startsetje gekregen, maar zelfs dat is te veel voor mij. Terwijl ik wel creatief ben. Frostieke, zooo dat je al weet wanneer je ongeveer gaat bevallen.. Annrieke, de boel alweer aan kant? Anastasia, mama topic mag pas in mei open. Dus diegene die als eerste in mei bevalt mag het openen. In welke maand je bent uitgerekend boeit eigenlijk niet meer bij de mama's. Maar ja... ik schrijf dus met de februari 2007 mama's mee, terwijl ik een december 2006 mama ben. Maar zo voel ik me niet. Die andere meiden ken ik, en die van december niet. Lafo, dus ook een extra kleed regelen (hema?) Lafo, vakantie geld zit er niet in dit jaar voor mij. Omdat dit al verwerkt is in de ziektewet en de zwangerschapsuitkering. (en aangezien ze mijn uitkering on hold hebben gezet de sukkels, mag ik nu dus gaan zeuren om mijn geld) EN ik ben ook van de planken in de kast op de babykamer, die gebruik je uiteindelijk toch meer. Ik hang echt niets meer op. Eerlijk beertje, wat raar van je vk, als je huisarts het nodig vind dat je nu al naar de gyn gaat dan lijkt me dat voldoende reden om daar naar toe te gaan. Ik zou geen week willen wachten hoor! Jvtje, helaas zal het mei mama topic gesloten worden als het nu al geopend wordt, want het is nog geen mei.. Ice is officieel een april mama en geen mei mama (maar ze mag echt wel met de mei mama's meeschrijven hoor, maar nu nog niet) Katje, wij hebben 2 kattenhetjes, een poes en een echte kater (omdat we die nog niet hebben laten castreren, de mazzelaar) Lafo, Hellepelle kwam hier behoorlijk fanatiek in het begin, en Sassefras volgens mij ook. Wishfull dreaming heb ik niet zo veel gezien... Maar hellepelle is ook volgens mij oprichter van de mei mama hyves Anna, zooo het wordt dus echt spannend voor Hannah... vandaag of morgen. (Hoop stiekem na 24 uur vanavond/vannacht voor hun tweetjes ) Zo... ben weer ff bij. Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan, en schrok even. Nu weet ik dat het grotendeels vocht is, maar niet alleen vocht. Ik snoep echt te veel! Tot laterss (ben weer eens druk met de geboortekaartjes, het wordt weer eens iets anders whahaha) Groetjes Daphne
@lafo: Snap je de camera al een beetje of heb je het te druk gehad met het forum? @anastasia: lief van je. Ik hoop eigenlijk dat het aan het einde van de week gewoon over is Maar ik moet me geen illusies maken, dan valt het misschien nog mee. Ik heb ineens zin om te bevallen! Gina óf Will mij een stuk appeltaart geven? hoeft niet een groot stuk te zijn hoor, één achtste is genoeg! @eerlijkbeertje: Was de uitslag goed?