Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ow hihih sorry, ik dacht dat dit je laatste week was.

en ja je hebt idd recht op 16 weken verlof ( in jou geval 30 weken :p hihih grapje )
    dus als de kleine twee weken later komt heb je ook twee weken langer.

komt de kleine twee weken eerder gaan je laatste 10 weken in vanaf je uitgerekende datum, snap je het nog ?

2. ik maak me nooit meer op :) vroeger altijd wel.. maar heb al zeker 3 jaar geen make upje meer aangeraakt haha!
    zal wel met luiheid te maken hebben denk ik ;0 erg he haha!

3. dus eigenlijk is het het gunstigs als je met 42 weken nog met een dikke buik loopt haha! heb je langer vakantie!

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Fiona, heerlijk meid; weekend! Nog maar 3 keer!

Linda, super dat je lijstje minder wordt. Heerlijk gevoel he, als alles er weer helemaal netjes uitziet?

Lafo, heerlijk inderdaad om hier af en toe te spieken. Je weet maar nooit.
    Ik ben benieuwd wat je gaat bakken.

Eerlijkbeertje, fijn dat je woensdag naar de gyn mag. Ik ben benieuwd wat daaruit komt.

Moedergans, oe bij jou is het dus ook al flink aan het rommelen. Ik kan me voorstellen dat het enorm vervelend is, ik weet er alles van. :cry:
    Helaas kun je het niet forceren meid. Ik hoop voor je dat de kleine nog heel even blijft zitten, totdat je er klaar voor bent. Eerst nog even met z'n 3-tjes genieten.
    Maar je eerste 2 cm heb je in ieder geval al. ;)

Witte reus, ik maakte me altijd wel gewoon op. Maar niet meer zo uitgebreid hoor.
    Nu even niet, want ik lig lekker in mijn bedje, en niemand hoeft me te zien, haha :) .

Net wel even gedoucht. Pff dat vergt veel energie zeg.
    Ik ben nog steeds moe. Volgens mij heb ik alle energie verspilt aan die weeen. Hopelijk komt de energie over een paar daagjes wel weer terug. Want ik hoorde dat het mooi weer wordt. 8)

X Neia

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hiih ja idd deentje in ons geval is dat beter.
    ik kreeg gister te horen dat als de kleine 1 week bij de gastouder is geweest de gastouder daarna 3 weken vakantie heeft ...
    hoe moet ik dat nou weer oplossen?
    ik krijg met geen mogelijkheid vakantie want dan is het hoogseizoen op het werk. maar als de kleine 2 weken blijft zitten hoef ik nog maar 1.5 weken oppas te regelen.. dat was echt een bummer gister

6. KatSas

KatSas Bekend lid

hoi!

@ Daphne: kan je van het uwv geen voorschot krijgen? Dat zou ik geloof ik vragen. Ze kunnen wel nagaan dat je het geld nu goed kunt gebruiken lijkt me zo.

@ Daam: ik blijf bij mijn antwoord op je stelling, ik heb geprobeerd het me voor te stellen en denk ja...als je getuige bent dan sta je dus achter een relatie maar ook getuig je te zullen steunen e.d. en ja..ik weet niet, zou voor mij toch een beetje dubbel voelen.

@ Askim: fijn dat je weer meer energie hebt, dat maakt alles toch een stuk makkelijker he!

@ onsukkie: wauw, je hebt echt een prachtige buik zeg!

@ Daam: oef, ja ik kan me jouw gevoel dus indenken en ik geloof ook dat als het een echt goede vriendin is, ik het wel zou zeggen ook. Wat ze er dan vervolgens mee doet is haar beslissing, maar dan weet ze wel hoe je erover denkt.

@ fiona: wauw, dat is echt gaaf zo'n projector!~

@ MAriska: pff wat een gedoe he, zo'n hele dag ziekenhuis, maar alles dus nu geregeld? En wel lekker dat je op tijd mag! Dat scheelt een boel stressen.

@ Evelien: streeploos? Pfffffff ben ff heeeeeeeeeel jaloers!

@ Gina: bedankt voor je nieuws over neia!

@ neia: jeetje weeen al...maar hopen dat ze niet doorzetten meis! Maar je bent op de goede plek!

@ Anna: Bedankt voor al je buddynieuws en hoor ik je nou over milkshakes? Mmmmmmmmmmmmm, lekker! Ik ga vanmiddag met mijn mams het huis helemaal aan kant maken en daarna doe ik echt niks meer!

@ Ice: kom gauwwwwww met foto's!

@ Hannah: dikke knuffffffffffff

Bij tot pagina 1515, mijn mama is er!

7. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    he meiden ga zo maar ff op de bank liggen ff met de voetjes omhoog....kan mijn enkeltjes al niet meer zien :oops: hier bij de c1000 haden ze de actie 2 kratjes amstel halen en dan kon je kaarten voor voetbal winnen h`veen - exselcior wij dus bonnetje ingeleverd en dus die kaarten gewonnen dus als ik me een beetje ok voel ga ik zondag naar die wedstrijd.,ben anders niet zo vam de voetballerij maar ben al een paar x mee geweest naar stadion en dan is het leuk :D ga straks ook de enveloppen schrijven van de geboorte kaartjes heb dat maar weer gedaan...neia ik hoop ook voor jou meid dat je nog wat meer energie terug krijgt meid en dat je dan ook lekker vn het mooie weer kan genieten :D

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @katsass veel plezier met je mamsie :)

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Fiona bijna meid dan kan je lekker gaan genieten :D

@ Witte reus, ik ga dinsdag op zoek naar een nieuwe box, ik krijg die namelijk van m'n schoonmoeder en dan heeft ze pas tijd.
    Make-up ja ik zie er toch niet uit dus die make-up heeft soms weinig zin, heb zo'n bleek huidje.
    Maar maak me soms wel op en soms niet ligt aan m'n bui.
    Ik ga gewoon naar buiten hoor zonder make-up in m'n trainingsbroek, ben ik net ma Flodder ;)

@ Neia ik ga niks bakken erg he stond te kijken waar ik trek in had en bedacht me toen dat ga ik straks allemaal alleen weer opeten laat ik dat nou niet doen en toen heb ik waterijsjes gekocht, heb er al een in m'n mond :D

Blegh we eten spinazie vanavond ja moet maar gezond doen bedacht ik me.

Vriendinnetje heeft net afgebeld we gaan dinsdagavond wat doen ipv vandaag. Ze zit in het leger en was vandaag helemaal gesloopt.

@ Moedergans spannend hoor al 2 cm dat is de helft van Hannah ;)
    Dus wie weet gaat het wel doorzetten :D

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey Katsas je hebt nog flink wat te lezen meid

11. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hmm ik heb ergens zin in maar ik weet niet wat...

12. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ik ook 105 cm ! Geen idee wat m'n gewicht is...wil ik eigenlijk niet weten...zie ik een paar maanden na de bevalling wel weer ;)

13. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Ik maak me nooit op. Nu ik zwanger ben nog steeds niet :D

Straks komt vriendin langs, gaat me even helpen in de tuin. Vanavond eten we met z'n 5-en, want er komen er nog meer. Ook nog even cadeautje kopen voor verjaardag van morgen.

Net wastafel en wc in badkamer gesopt en beneden deel van de vloer nog gedweild waar ik gister niet aan toegekomen was.

@lindaatje, fijn dat je to-do-list korter wordt. Hier verzin ik er steeds meer bij, tot onvrede van manlief, want ik kan het meeste zelf niet... :rolleyes:

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zo heb even m'n potten weer vol verse bloemetjes gezet, Praxis had ze in de aanbieding. Had wel handschoenen aan hoor. Staat weer helemaal fleurig!

Manlief moet vanmiddag die potten maar ff op een leuke plek zetten, dat is me te zwaar.

15. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Ja idd, ik gister ook gehaald, dus die gaan vanmiddag de tuinbakken in :)

16. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik ga zo ook ff plantjes halen maar hier komt schoonvader zondag en die riep al heel hard dat hij dat wel ff gaat doen..
    Mijn man heeft totaal geen verstand van plantjes :D

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ff snel, Fiona en Witte Reus, die twee extra weken krijg je als je 6 weken van te voren gaat. Je hebt recht op minimaal 16 weken. En altijd 10 weken na de bevalling. Dus als je 4 weken van te voren verlof krijgt en dan 2 weken te laat bevalt dan heb je nog steeds 10 weken na de bevalling. Dus dan heb je geen recht op die extra weken.

Maar als je 6 weken van te voren gaat en je bevalt 2 weken later dan zou je nog maar 8 weken over houden na de bevalling, en je hebt dus recht op 10 weken... dus krijg je 2 weken extra...

Snappen jullie hem nog?

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, haha ik doe niet mee met die 42 weken theorie van jou hoor.
    Zul je zien, ben ik nu al aan het rommelen, wil ik nog niet, moet ik straks 2 weken overtijd gaan lopen. :(

Witte reus, jeetje wat balen zeg dat die gastouder dan op vakantie gaat. Zijn hun dan niet verplicht om vervanging te zoeken?

Katsas, je moet nog een hoop bijlezen meid, hihi.
    Veel succes met poetsen vanmiddag. Hopelijk ziet het er dan weer helemaal spik en span uit.

Eerlijkbeertje, wat zeg dat je die kaartjes hebt gewonnen.
    Ik ben ook niet zo'n voetbalfan, maar zo in een stadion is de sfeer echt wel super leuk.

Lafo, wat ben je toch gezond bezig zeg. :confused: Nee, spinazie krijg ik echt niet door mijn keel heen.
    Wat voor ijsjes heb je?

Katje, gezellig met z'n allen eten.
    Haha hier precies hetzelfde, allemaal to do dingetjes voor mijn mannetje. ;) :)

Onsukkie, leuk zeg, alles ziet er dus weer fleurig uit. :D

Daphne, klopt helemaal.

X Neia

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier buikomvang: 130cm gewicht... zullen we het houden op dat ik er 20 kilo's heb bijgekregen.

Heb net twee broodjes met gebakken ei, uitjes, augurkjes en beetje frietsaus en tomatenketchup op... jammmiee!
    Dalijk nog eventjes wc doen, man is al thuis die gaat straks douchen, daarna kan de vaatwaser ook aan (anders is zo zielig dan wordt het water constant afgepakt).

En ongemerkt kunnen de eerste cm al snel gaan (hier is er nog niet eens ooit gekeken), pas na de 4 of 5 gaan ze echt tellen. Er zijn landen waarbij ze de eerste cm niet eens noemenswaardig vinden heb ik gelezen/gehoord.

O ja, vanochtend ook wel grappig. Was de verloskundige praktijk aan het kijken en Groesbeek is redelijk om de hoek. En er was een bevalling in het Radboud, en de kamers zijn nu wel ergens anders (ander gebouw), maar een van de verpleegkundigen die ik zag werkt er nog steeds. Ik vroeg me al af als ik haar zag lopen op welke afdeling maar nu weet ik het hihihihi.

Katsas, moet dalijk nog gaan bellen naar het uwv. Die 24 uur zijn toch echt al 24 uur voorbij... stelletje grrrrrrrrrrrrrrrrrr!

20. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @daphne, ja hoor ik snap je :D ..
    thanks voor de extra uitleg

oh wat ben ik blij met mijn poes.
    ik zag een spin lopen over het laminaat. en ik hoef een poes er maar bij te zetten en weg is de spin hihihi

Deel Deze Pagina