Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Weet je wat, hij kan me wat... zit me al een half uur af te vragen of ik gewoon naar m'n ouders terug zal gaan (daar kwamen we net vandaan, maar hij had opeens haast), ga ik daar wel tv kijken.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Onsukkie, als jij je nu gemakkelijker voelt bij je ouders dan moet je daar maar even heen gaan. Of toch proberen te praten met je vent, en aangeven dat het zo niet goed gaat!

Fiona, ik vind de Jumbo niet altijd even fijn. Veel winkels hebben nogal erg smalle winkelpaden. Dus alleen daarom heb ik al een tandemwagen nodig ipv duowagen naast elkaar.

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zelfs de harde buiken heb ik nog geen last van gehad... Ik weet ook dat het ook zonder voorwerk kan beginnen, maar ja, het is gewoon het feit dat je het niet vantevoren weet hè, hoe het zal gaan! ;)

Die brief van het UWV: was dat de eerste die je gekregen hebt? Want dan volgt er waarschijnlijk morgen of begin volgende week nog wel een brief waar dan in staat dat de aanvraag goedgekeurd is... Ik vond de eerste brief in elk geval ook maar raar.

Nettorama .. die op de Hurk toevallig? Die is volgens mij inderdaad nog wel wat goedkoper dan de Jumbo, maar toch gaan wij hier altijd naar de Jumbo. Maar goed, die zitten dan ook in de buurt voor ons (1tje een wijk verderop en een andere in Son), terwijl we voor de Nettorama de hele stad door moeten. Wat ik me dan bij de Nettorama zou besparen, ben ik aan benzine wel weer kwijt op die manier!
    We zijn wel eens ooit een keertje bij de Nettorama gaan kijken, toen we toch op de Hurk moesten zijn, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet echt een prettige winkel vond, dus ook daarvoor kies ik dan liever voor de Jumbo.

@neia: wat een uitvinding hè, die laptops! :)
    Kan me goed voorstellen dat je de afgelopen dagen de nodige angst hebt doorstaan en je man ook. Is ook allemaal niet niks natuurlijk, wat er gebeurd is! Wel fijn dat je dat goed met je man hebt kunnen bespreken.

Ik vind dat je gewoon een mooie buik hebt hoor! Niks geen koe aan!
    Al moet ik zeggen, dat ikzelf ook altijd pas op foto's doorheb (en soms als ik voor de spiegel sta) hoe groot die buik nu werkelijk is. Dat heb ik meestal echt niet zo in de gaten!

@eerlijkbeertje: fijn dat er nu in elk geval naar je gekeken is en dat je woensdag naar de gyn mag! Hopelijk heeft die goed nieuws...

Leuk dat je die voetbalkaartjes gewonnen hebt! Is inderdaad toch anders in een stadion dan voor de buis :D

@moedergans: bij jou worden dus in elk geval ook al heel wat voorbereidingen getroffen! Kan me voorstellen dat telkens dat wel/niet gerommel irritant is, maar de eerste 2 cm heb je in elk geval alvast te pakken daardoor ;)

@witte reus: opmaken? Dan moet ik eerst make-up gaan kopen :) Ik heb ooit als 12-jarige wel wat pogingen gedaan, maar al snel besloten dat ik het eigenlijk zonde van m'n tijd & geld vond...

Als je niets kunt regelen met je (schoon)ouders, is het dan niet een optie om te kijken of het KDV incidentele opvang kan aanbieden? In de vakantieperiode zitten die over het algemeen niet zo vol...

Haha, ja, de raketjes doen het hier ook goed! Ik doe maar geen poging om te bedenken hoeveel pakken er hier de afgelopen weken al doorheen gegaan zijn... :p

@Lafo: ik ben m'n joggingbroek zo'n beetje niet meer uit te krijgen :) En als ik geen afspraken heb trek ik ook altijd zo'n huispak-achtig ding aan .. ga ik ook rustig boodschappen mee doen hoor. Het boeit me nu echt ff allemaal niet meer.

Spinazie.. jammie! Ik heb er totaal geen moeite mee om dat naar binnen te werken (alleen heeft m'n maag er sinds de zwangerschap wél moeite mee om het daarna binnen te houden, dus ik heb het al in geen maanden meer gehad :'()

@buikomvang: ik moet het hier nog weer eens meten, met 36 weken wastie 119,5 cm. Gewicht... vanmorgen was er zomaar bijna 1,5 kilo bijgekomen sinds vorige week (hmmm, misschien toch maar wat minder gaan snoepen... :p). Nu heb ik al het schokkende aantal van 8 kilo's erbij in de zwangerschap.

@deentje: wat een vrienden zeg... als je zelf midden in een verhuizing zit (waar ook nog een deadline aan zit ook), hoor je ze niet, maar als ze zelf hulp kunnen gebruiken... :evil: En dan inderdaad ook nog terwijl ze goed weten dat jij inmiddels hoog-zwanger bent! Jammer dat je vriend dan zo moeilijk nee kan zeggen...

@onsukkie: Ik kan me nog voorstellen dat je man niet zo goed weet wat hij precies ermee aan moet als jij zegt dat je zo'n last van die steken hebt, maar om nou helemaal niet te reageren.... Maar oh wee als jij eens niet zou reageren wanneer hij ergens over klaagt!

@friendly: sinds ik zwanger ben is mijn man ook ineens veel actiever in huis! (en ook uit zichzelf vooral). Haha, was na het boodschappen doen nog even naar de brievenbus gelopen om het contract voor de KDV op de bus te doen (jeej!), zegt hij ook zo mooi "dat kan ik ook doen hoor!" Euh, ja, dat weet ik heus wel, maar dat kippeneindje naar de brievenbus lukt mezelf ook nog wel hoor :)

@will: fijn dat alles goed was bij de gyn! In de week van 30 april ingeleid worden, als ik me niet vergis was dat sowieso al de bedoeling, nietwaar?

@daphne: die pukkels kunnen ook 'gewoon' van de hormonen komen nu. Ik heb er zelf ook behoorlijk last van :(.

Jammer dat het bij dat bedrijf niets geworden is. Tsja, wat de werkelijke reden is zul je wel nooit te weten komen, vaak word je afgewimpeld met één of ander slap excuus (hoe vaak ik al te horen heb gekregen dat ik 'niet genoeg ervaring' zou hebben en dat echt voor de meest suffe baantjes die je je kan bedenken!)

Echt verrot zeg, bij het UWV! "Ja mevrouw, wij hebben een fout gemaakt, maar zoekt u vooral lekker zelf uit waar u in de tussentijd 2400,- vandaan haalt, want wij willen u daar niet bij helpen!" Slaat werkelijk helemaal nergens op zeg :evil:

Wij hebben hier 2 Jumbo's in de buurt, maar degene die het dichtste bij is gaan we bijna nooit meer heen sinds de andere geopend is. Want die wat dichter bij is heeft inderdaad maar smalle gangpaden (en ook nog een kleine parkeerplaats....) De nieuwere Jumbo heeft veeeeeel meer parkeerruimte, is een grotere winkel (nog meer assortiment) en ook beduidend bredere paden! Het is een stukje verder rijden (niet schokkend veel verder overigens), maar dat hebben we er dus graag voor over!

@daam: ik weet gelukkig vanuit de pubertijd inderdaad dat die strepen straks 'gewoon' vervagen. Had er toen op m'n bovenbenen tamelijk last van. Maar tegenwoordig moet je echt al zowat weten dat ze er zitten, wil je ze kunnen zien. Ik vind dan ook het meest vervelende nu dat m'n huid daardoor zo gevoelig aanvoelt nu (al zal het feit dat ukkie daar de hele tijd tegenaan ligt ook niet helpen bij die gevoeligheid). Die strepen zien er nu niet uit, maar ach, ik kan er mee leven :) Ik ben wat dat betreft gelukkig toch al nooit iemand geweest die zich al te druk maakt om haar uiterlijk ;)

Dat je kinderen ook bij de bruiloft van je ex zullen zijn, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat moet je vriendin toch ook weten en dan had ze al helemaaaal kunnen bedenken dat je er vanzelf wel achter zou komen dat zij 1 van de getuigen is. Had ze het eigenlijk al helemaal uit haarzelf moeten vertellen!
    Van je ex is het dan wel weer netjes dat hij zo snel gebeld heeft. Jouw relatie met je ex klinkt een beetje zoals de relatie van mijn stiefmoeder met haar ex is. Je bent niet meer bepaald bevriend met elkaar, maar je kunt wel nog gewoon door 1 deur met elkaar en op een normale manier over de kinderen praten.

@Askim: Hoera! Verlof! Geniet er lekker van!

@fiona: wanneer je thuis bevalt komt er in principe wel iemand van de kraamzorg ook bij! In het zh niet, maar daar zijn verpleegsters die de vk/gyn kunnen helpen.

Hier vanmiddag met schoonmams de bovenverdieping helemaal aan kant gemaakt (dat wil zeggen: ik heb wat lopen wapperen met m'n Swiffer Duster en m'n schoonmoeder heeft zo'n beetje al het andere gedaan :oops:). Morgen nog even beneden een paar dingetjes opruimen en wat zuigen & dweilen (mooi karweitje voor m'n man ;)) en dan is het hele huis weer spic & span!
    Vanmiddag ook nog de geboorteborden opgehaald (1tje voor als het een jongetje is en 1tje voor een meisje), dus ik ben weer helemaal blij :)

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hannah & man: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Eindelijk!
    En nu lekker gaan genieten en die vervelende zwangerschap maar snel vergeten!

5. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    ************BUDDYNIEUWS********

Sorry meiden was uit eten. Hannah is om 19.20 uur bevallen van dochter Nieve Elisabeth. De navelstr4eng zat twee x om de nek gedraaid en uiteindelijk met een knip en de pomp is Nieve geboren. Nieve en Hannah hebben een behoorlijke heftige bevalling achter de rug. Nieve is ong 2700 gram en de lenmgtre was nog niet helemaal bekend. Na de bevalling was Nieve wat slap en daarom is zenaar de couveuze afdeling gebracht en daar werd ze nagekeken. Han zelf is apetrots en ging voor de eerste x aanleggen. Ze had het zwaar gehad maar was nu al helemaal onder de indruk van de kleine meid! Tot dusver.......
    Groetjes.

6. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam
    Hannah en man van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje!
    Wat een ongeloofelijk mooi kado op jullie trouwdag nog wel.
    Geniet van deze mooie momenten, en hopelijk voel je je snel weer de oude.

Veel liefs Annrieke

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft… sorry laat het ff weten en je komt er weer in…

Bevallingskalender mei mama's

1 mei: Anoesj (Anoeska) - 20 jr - Rolde - thuis + bv - 1e kindje - jongetje
    1 mei: Jvtje (Madelon) - 28jr - Eindhoven - thuis - bv - 1e kindje - j/m
    1 mei: Witte reus - 23 jr - zh of thuis? - ...e kindje - j/m

3 mei: Mariska (Mariska) - 35 jr – Hoogezand - zh (geplande KS) + bv - 1e kindje - jongetje
    3 mei: Anastacia (Anastasia) - 30 jr - Den Haag - zh + bv - 1e kindje - meisje

5 mei: Katsas (Saskia) - 35 jr - Hengelo, zh + bv - 2e kindje - jongetje
    5 mei: Moedergans (Alexandra) - 31 jr – Ouderk. a/d IJ. - zh + bv - 2e kindje - meisje

6 mei: PatriciaK - 24 jaar - omgeving Rotterdam - zh - ...e kindje - jongetje

7 mei: Dolphin - 22 jr – Gelderland - zh + bv - 1e kindje - jongetje

8 mei: Gina82 (Regina) - 25 jr - Vlaardingen, thuis + bv -1e kindje - jongetje

9 mei: Anna28 (Leonie) - 28 jr – Almelo - thuis + bv - 1e kindje – j/m

11 mei: Mamain2008 – Friesland –zh + bv - 2e kindje – j/m
    11 mei: Annrieke - 29 jr - Didam - zh + bv - 2e kindje - j/m

13 mei: Will (willie) - 37jr - Zweden, zh + bv - 3e kindje - meisje

15 mei: Daphne78 (Daphne) - 29 jr - Nijmegen - zh + bv - 2e kindje - meisje

16 mei: Deentje (Dena) - 21 jr - Deventer - thuis + bv - 2e kindje - jongetje
    16 mei: Hellepelle (Hellen) - 28 jr – Baarlo - thuis + bv - 1e kindje - jongetje
    16 mei: Sassefras1980 (Saskia) - 27 jaar - Rotterdam – zh + fles - 1e kindje - j/m

17 mei: Frostieke (Kelly) - 18 jr - Sint-Niklaas (Bel) - zh + bv - 1e kindje – jongetje

18 mei: Sannieee – 1e kindje -meisje

19 mei: Lafo (Judith ) - 26 jr - Rhoon – thuis + bv - 1e kindje - meisje
    19 mei: Askim - 34 jr - Rotterdam - j/m

21 mei: Neia – 26 jr – zh + bv 1e kindje - j/m
    21 mei: Evelien (Evelien) - 38 jr – Veldhoven – thuis + bv - 3e kindje - meisje

23 mei: Daam (Damiët) - 35 jr - zh + bv - 4e kindje - meisje
    23 mei: WishfullDreaming (Saar) - 22 jr - Antwerpen (BE) – zh + bv - 1e kindje - j/m

24 mei: Sjaandiaan (Diana) - 24 jr - zh + fles - ...e kindje - j/m

25 mei: Katje81 - 26 jr - zh + bv -1e kindje - j/m

26 mei: Nazli21 – 22 jaar – 1e kindje – jongetje
    26 mei: Onsukkie (Hilde) - 23 jr - Monnickendam - thuis + bv - 1e kindje - meisje
    26 mei: Lindatjuhhh (Linda) - 27 jaar - Kerkrade - thuis + fles - 2e kindje - meisje

27 mei: Eerlijkbeertje - Friesland - 2e kindje – zh + fv - j/m
    27 mei: SanGerdjan (Sandra) - 29 jr - Tilburg - thuis + bv - 3de kindje - j/m

28 mei: Friendly, 25 jr - Groningen - thuis + bv - 1e kindje - j/m

30 mei: Fiona23 (Fiona)- 24 jr, Utrecht- zh +fles - ...e kindje - meisje

Agenda Verloskundige of gyn
    21 apr: Daphne, Lindatjuhhh
    22 apr: Friendly, Jvtje
    23 apr: Eerlijkbeertje
    25 apr: Katje81
    1 mei: Lafo
    5 mei: Daphne

Agenda Echo
    -

Geboren
    Luna dochter van Ice, 13 of 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 3/4 dagen)
    Nieve Elisabeth dochter van Hannah, 18 april, 2700 gram (37 weken)

Aantal (aankomende) moeders: 37
    Jongen: 10
    Meisje: 12
    Onbekend: 15
    Tweeling: 0

Buddylijst
    Friendly & Hellepelle
    Fiona & Onsukkie & Lafo
    Deentje & Anastacia & Daphne78
    Daam & Jvtje
    Hupse & Anna28
    Evelien69 & Will
    Katsas & Mamain2008
    Anoesj & Gina82
    Hannah & Ice & Anna28
    Neia & Gina82 & Lafo
    Witte reus & Anna28 & Neia

Meiden die een mk hebben gehad
    *Danjo, Anoul, Rensie, Josien, Casannie, Sam8, wwjc19, Gerda1975, Mone, Amy82, Croky, Hummel, Rebbel, Jent, Jennie, Bahar, Ischa31, Thalita

Op 23 december is Danique geboren, dochter van Miriam25 en partner. Helaas was het Danique haar tijd nog niet. Wij wensen Miriam en partner dan ook heel veel sterkte toe

Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft… sorry laat het ff weten en je komt er weer in…

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Oh Anna, wat een nieuws.
    ZWIJMEL ZWIJMEL :D :D :D
    Het wordt nu echt echt hoor. Ik vind het allemaal zo geweldig.
    Pff klinkt als een mega heftige bevalling.
    Kan me voorstellen dat Nieve het ook moeilijk heeft (gehad). En ook al zo'n kleintje, schattig hoor.
    En nu ook nog aanleggen, knap hoor, ik hoop dat het lukt.

Onsukkie, klinkt erg gezellig bij jou thuis........ :evil:

Daphne, nee in Duuk is de supercoop niet echt fijn. Maar hier wel en zit om de hoek, we gaan er iedere zaterdag heen.

Jvtje, bedankt voor je compliment. Dat doet me goed. :D
    Ik denk ook dat ik geschrokken ben van de foto, hihi.
    Goed van je dat het huis weer schoon is.
    En ook al de borden binnen. Kom op kleine, je kunt komen!

Fiona, heerlijk zo'n hyper kind.

Ik ben echt zoooooooooo blij voor Hannah.
    Echt spannend wordt het nu hier. Ik ben benieuwd wie de volgende is. De banners gaan allemaal erg snel.

X Neia

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vind het nu wel een beetje dubbel. Van de ene kant vind ik het (natuurlijk) echt helemaal geweldig, maar van de andere kant blijf ik het nog steeds wel een raar idee vinden hoor. Zo ben je maandenlang met elkaar aan het kletsen en toeleven naar de bevalling en dan is het toch zomaar ineens zover... :confused:

Hihi, dat had ik gister ook toen m'n man de foto's op de pc ging zetten. Toen moest ik ook echt even slikken hoor ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De lijst ook meteen weer bijgewerkt :D Ook op de hyves istie nu weer up-to-date :)

11. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik dacht voor ik naar bedje ga nog ff kijken of hannah al een kleine heb en dat is dus zo.....!

hannah en hannah man VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER NIEVE!
    mooie naam heb hem nog nooit eerder gehoord ja elisabeth wel maar nieve niet....

misschien ben ik een beetje dom :oops: maar hoe doen jullie dat met een een kleurtje typen enzo ik probeerde dat met ice ook maar dat lukte niet maar ikke niet zoveel verstand daarvan :oops: :rolleyes:

nou ik ga hvn kijken en dan douchen en dan lekker op bedje...
    weltrusten meiden

12. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Hannah en natuurlijk Hannah-man gefeliciteerd!!!

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jvtje, inderdaad wel onwerkelijk dat "wij" nu bijna aan de beurt zijn.
    Vooral voor jou, want het is bijna zover meid.
    Straks gaan we gewoon verder met kletsen, alleen dan over onze hummeltjes.

Ik verwacht dat het nu wel wat rustiger wordt hoor.
    Maar je weet maar nooit...........

Eerlijkbeertje, als je een kleurtje wil, moet je die kiezen als je een berichtje typt bij letter kleur. En dan tussen haakjes je bericht typen. staat dan ook uitgelegd. Hopelijk lukt het zo!

Wij gaan zo slapen. Trusten meiden!

X Neia

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

eerlijkbeertje: als je via de knop "nieuw antwoord" een berichtje gaat tikken (dus niet via "snel antwoord", wat onderaan elke pagina staat), dan staat er boven het berichtveld een menu dat "Letter kleur" heet. Uit dat menu kan je dan een kleur kiezen, in het berichtveld verschijnt vervolgens een bepaalde code:
    Code:
    [color=violet][/color]
    bijvoorbeeld en dan kun je je tekst daartussen plaatsen, dus zo:
    [code:20ny0p5x]hier komt de tekst[/code]
    Als ik dat niet zo met dat 'code' plaats, ziet het er dan zo uit:
    [color=violet:20ny0p5x]hier komt de tekst[/color]

Wat er bij "color=" achter komt te staan, bepaald de kleur. Violet geeft de roze tekst, maar je kunt ook kiezen voor bijv. yellow, green, blue, etcetera (de namen van kleuren gaan wel allemaal in het engels).
    Als je die kleurtjes wilt gebruiken via het "snel antwoord" veld, dan moet je zelf die code invoeren en de naam van de kleur weten.

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

onsukkie meid jammer dat je niet in zeist bent anders had je lekker bij mij op de thee gekund
    had ik je wel opgevrolijkt

aauuwww heb ook echt steken in me doos! niet leuk! nou nou die hannah ben echt blij voor dr
    en ice die heeft het nog druk denk ik ben zooo ongeduldig tot ik haar weer spreek

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha jvtje zo snap ik er niks van;)

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mjah, dat komt vast omdat die codes daar zo staan ;) Maar ja .. dat is wel wat je te zien krijgt als je een kleur uit het lijstje kiest :)

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ben er weer en wat denk je? Na 3 kwartier ging hij es smsen waar ik heen was gewandeld (je zou 3 kwartier in de koud lopen)... laat dat nou precies NA het programma zijn dat hij zat te kijken.

Blijkbaar miste ie me eerder niet.
    Of ben ik nou erg hormonaal aan het denken?

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hahah ja als het goed is wel ooo meiden me taart wordt echt lekker

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik denk het laaste onsukkie haha sorrie

Deel Deze Pagina