Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat klopt wel ja. Asbest in 'vaste' vorm (dus bijv. verwerkt in platen) is onschadelijk voor de gezondheid. Het gaat inderdaad pas een probleem vormen wanneer je die platen (of waar het dan ook in verwerkt zit) wilt gaan bewerken. Zagen, boren, ... Dan komen die asbest deeltjes in de lucht terecht en dan worden ze dus wél schadelijk!

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik kreeg idd een mailtje hierover en het lijkt me wel leuk om heen te gaan, ga je ook mee? Moet alleen ff wat regelen aan oppas. 8)

3. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Moet je natuurlijk nog niet bevallen he! Anders heb je een flubberbuik op de foto! :)

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    HAHAHAHA :) Ik zit nog te twijfelen of ik zal gaan, lijkt me wel leuk! maar ik ben bang dat het stervensdruk is in die tent en dan staan we daar voor de foto in een rij van 100 zwangeren hahahahaa
    :)

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jvtje, oja tuurlijk is het belangrijker dat je moeder oma wordt dan dat jij moeder wordt. grrrrrrr :evil:

ja, we hebben die hangertjes van mijn schoonmoeder gekregen op de beurs. Anders had ik het ook niet gekocht hoor.
    Leuk zeg al die dingetjes van de ikea. Maar ik ben ook altijd kapot als ik veel loop/slenter. Na het boodschappen doen heb ik daar al last van. En jij bent nog wel verder.

Anastasia, die film ken ik niet.
    Lekker een badje, is inderdaad goed voor je. Haha nu naast het ontspannen inderdaad onsluiten.

Daam, ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de bloeddruk nu van hannah ja. Zal dat gelijk dalen?

De laatste tijd heb ik echt vaak last dat ik denk dat ik te weinig lucht krijg. Hebben jullie dat ook wel eens? Ook als ik gewoon stil zit. Echt raar.

Mannetje komt nu lekker chocolade vienneta brengen. Jammie!

X Neia

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Heej, dat klinkt wel interessant :D Als ik woensdag nog niet begonnen ben met bevallen, wil ik daar ook wel even langs :) (In Eindhoven is de Prenatal ook open zag ik al)

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Volgens mij daalt dat niet ineens, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voor het weer een beetje normaal is.

Ik heb ook bij vlagen te weinig lucht, dat gebeurt vooral tijdens hangen op de bank of als ik in bed lig. Nou heb ik wel een lichte vorm van astma hoor (doordat ik heel lang gerookt heb, stom he! :rolleyes: )

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Er zijn dagen dat ik best goede ideeen heb zoals de prenatal mama mazzel dag ofzo hihi

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ja Anastasia, dat mailtje had ik ook gekregen. Maar helaas doet Nijmegen niet mee. :cry:
    20% korting vind ik best veel.

Daam, oh jij dus ook soms lucht tekort. Voelt echt raar.

10. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    En dan idd hopen dat er geen rijen van honderd man staan.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Neia: mjah, dat ben ik dan nog wel gewend van m'n moeder, die denkt nogal erg vanuit d'r eigenbelang... Het meest irritante vind ik gewoon, dat ik haar nu dus duidelijk heb aangegeven dat ik er helemaal niet op zit te wachten dat ze zo vaak wil gaan bellen en haar daarbij ook gezegd heb dat de baby er heus niet sneller door komt (en dan nog: als de weeën al begonnen zouden zijn als ze belt, zeg ik net zo hard dat er nog niets begonnen is hoor :) of als ik dan zelf even niet zo in staat ben te praten, geef ik de telefoon wel aan m'n man onder het motto "zeg maar dat er nog niets aan de hand is, maar dat ik nu echt genoeg heb van dat gebel" ;)). Ik heb ook zoiets van, ze moet toch zelf ook nog wel kunnen herinneren hoe verschrikkelijk irritant ze het vond dat bijv. háár moeder daar maar naar bleef vragen?

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ach, als het echt te druk is, ben ik ook zo weer thuis. Is toch maar een minuutje of 5 rijden :)

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Misschien heeft haar moeder dat nog nooit gedaan en weet ze dus niet hoe dat voelt. Ach, met een beetje inlevingsvermogen kan ze zich dat zelf wel bedenken toch? :(

14. will

will Niet meer actief

och hannah, wat een lieverd. nu hopen dat jullie meissie het snel door heeft hoe ze zelf moet drinken en dan lekker thuis van je kraamtijd genieten.

neia, hier alles goed hoewel het af en toe toch flink rommeld.

gelukkig nog meer die weinig lucht krijgen, hier dus ook maar dacht dat het nog een restje van de griep was. kan het me ook niet meer herinneren van de vorige twee. wel zit ik onder de pukkeltje die jeukend opkomen en na een uur weer verdwenen zijn en die pukkeltjes herinner ik me dus wel.

15. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik ga mijn bedje opzoeken. Tot morgen!

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Die vrienden van ons die vandaag ingeleid zouden worden zijn bevallen van een zoon. 8 pond begreep ik. Leuk! Als het zo dichtbij gebeurd krijg ik NOG minder geduld.

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jvtje, inderdaad meid, gewoon duidelijk zijn.
    Als mijn moeder belt als ik bezig ben, en het lukt nog, dan zeg ik ook gewoon dat er nog niks is, haha :) .

Mijn moeder heeft de sleutel en is vanmiddag hier geweest om naar de vloer te kijken toen ik (blijkbaar) lag te slapen.
    Dus ik heb wel gezegd dat ik dat niet fijn vind, dat ze niet eerst aanbelt. Maarja, daar reageerde ze niet op.
    Mannetje zei al; als je bezig bent en we hoeven nog niet naar het zh dan doen we gewoon de knip op de deur, haha wat erg zeg. :) :confused:

Will, fijn dat het goed gaat. Maar vind je dat gerommel niet eng als je zo ver van het zh af zit?

Daam, welterusten!

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Leuk zeg! Hoe heet hij?

Ik kreeg trouwens vandaag een geboortekaartje van iemand van de pufles en die is donderdag bevallen van een dochter Sanne. Ook 2,5 week eerder.
    Echt een raar idee, dat we dinsdagavond nog hebben gekletst en dat ze donderdag is bevallen.

19. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    ***********Buddynieuws**********

Zo meiden. net weer thuis uit Groningen maar hier even een update van Hannah en Nieve. Met Han gaat het goed, ze is apetrots op de kleine! De bevalling is ze nog nie vergeten en vandaag mocht ze voor het eerst plassen.... au!!! Met Nieve gaat het wat minder. Zeligt in de couveuze en krijgt een antibiotica kuur en de borstvoeding via een infuus. Ze snapt de borst nog niet zo goed waardoor volgens Hannah Bertha 1 is geboren. Ze kolft dus af...... foto's staan op www.grootwonder.beebiesite.nl

Liefs Anna

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn oma was zo iemand die sowieso elke dag belde ;) En dat vond m'n moeder al irritant. Ze heeft me vandeweek ook aan de telefoon gezegd dat ze tegen m'n oma gewoon zei dat er nog steeds niets aan de gang was, terwijl ze al volop in de weeën zat. Dus ja, ze weet wel degelijk hoe het is...

@neia: het ergste daaraan is nog wel, dat het kennelijk nodig is om je moeder op die manier buiten de deur te houden! Gelukkig heeft mijn moeder geen sleutel en woont ze ook een km of 40 verderop, dus die komt niet 'zomaar' even langs ;)

@anna: fijn dat het met Hannah goed gaat nu! Hopelijk gaat het met Nieve ook snel beter!

Deel Deze Pagina