Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, ik luister naar jou, jij dan ook naar mij? ;)
    Ja, ik ben ook benieuwd hoe het met Katsas en Dolphin is.

Daam, mooi zo, dan zijn we weer op de hoogte. Hopelijk horen we snel iets van de dames.

Daphne, oo ik wist helemaal niet dat het winkelcentrum vandaag open was. Balen :( , had ik ook wel even heen gewild. Maarja, nu is mannetje vandaag lekker productief bezig geweest.
    Ik ben ook benieuwd wat NEC doet, mijn ouders zitten daar nu, en we gaan er straks even heen, dus dan zullen we het wel horen.
    Geniet van je frietjes!

Wij doen vanavond gezond, aardappeltjes, gehaktballetje en bloemkool.
    Zo, de strijkwas heb ik helemaal klaar. Is altijd wel een lekker gevoel.
    Mannetje heeft het nijntje bord uitgezaagd, en is nu begonnen met een gedeelte te verfen. Ja, hij is erg goed bezig.
    Ik ga even kijken wat er nog in de vluchtkoffer moet.

X Neia

2. @Daphne: ben je nu niet weer bang voor HELLP?

Mijn zus heeft met 32 weken HELLP gehad en het was echt een kwestie van leven en dood, ze hebben het beiden toen maar op het nippertje overleefd. Haar werd een 2e zwangerschap ernstig afgeraden en dat durft ze dus ook niet meer aan.

3. neia ik luister ook naar jou ;) heb lekker rustig aan gedaan verder vandaag! net even met arjen naar de speeltuin gewandelt dat vond ie wel erg leuk!

Hier vanavond niet gezond! frituurpan.. maar ach mag toch ook best af en toe ;)

4. Wat eng zeg dat HELLP we gaan maar hopen dat iedreen gezond en wel bevalt!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Neia, ik denk dat je ouders een hele leuke middag hebben gehad!

En Linda, ik heb een onderzoek laten doen naar HELLP en daar zijn een aantal dingen uitgekomen waar dus nu heel erg goed op gelet wordt. Mijn bloeddruk is bijvoorbeeld wel al aan het stijgen en ik heb daar al een hele tijd medicijnen voor, net als dat ik aspirine heb moeten slikken tot vorige week zodat de bloedtoevoer goed bleef en ik heb calcium en ik krijg B12 injecties. Allemaal om te voorkomen dat ik ziek wordt, of om het uit te stellen. Ik heb het gehad toen ik 29 weken zwanger was, en ben met 30 weken bevallen via spoedkeizersnede. En HELLP is echt heeeel vervelend. Maar een goede gyn bij de begeleiding is goud waard!

En mocht je zus toch nog twijfelen over een tweede... op hyves hebben we een hellp hyves, en misschien is het PRIUS onderzoek wel interessant (niet alleen voor 2e zwangerchap maar ook voor mogelijke lichamelijke afwijkingen die in de toekomst problemen kunnen opleveren, ze kijken echt naar heeeeel veel dingen).

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Deentje, HELLP is ook echt eng. En het ergste is dat als je ziek bent het helemaal niet zo doorhebt wat er eigenlijk gebeurd. En als je dan achteraf begrijpt dat je lichaam gewoon zo'n beetje aan het stoppen is.... nee leuk is anders!

7. ja bah dat klinkt echt heel eng! wel dapper van je om dan nog een zwangerschap aan te durven!
    wel fijn dat het nu allemaal zo goed verloopt!

8. Hopelijk blijft het nu goed gaan met die strenge controles!
    Mijn zus is na de bevalling nog 3 jaar bij de gyn blijven lopen, maar uiteindelijk is de knoop doorgehakt dat het onverstandig is om voor een 2e te gaan. De risico's zijn te groot en ze blijft sinds ze HELLP heeft gehad met haar gezondheid sukkelen.
    Daarbij speelt het bij ons in de familie mee dat mijn broer 3 jaar geleden plotseling overleden is en mijn zus dus met die HELLP kantje boord lag, nee we hebben onze portie ellende wel gehad!

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

pffff nee linda kan me wel wat voorstellen daarvan
    daphne ben blij dat het bij jouw wel lekker goed gaat

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

daphne ze zeggen toch dat je nooit meer van die b12 injecties afkom als je ze eenmaal heb gekregen

11. Ik heb trouwens die banner maar eens weggehaald, werd gek van dat dagen tellen haha.
    Hoe vinden jullie m'n nieuwe banner en avatar? Heb ik ff snel in psp gemaakt.

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zat net al te kijken een heerlijke meid heb je echt super

wij gaan zo met vrienden uiteten en dan morgen ochtend werken en dan nog 2 ochtenden en dan is het verlof! 5 maanden thuis ongelooflijk!

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

me schoonpa heeft naast de koelkast een plank bevestigigt aan de muur op die lompe beerthender erop te stallen jeetje dat ding nam echt teveel ruimte in beslag
    heb net een nieuwe keuken en wou juist meer werkruimte op me aanrechtblad maar meneer dacht toen o dan kan er wel een bierthender bij

weg ruimte...

14. Haha heel herkenbaar die mannen, maar een beertender wil ik echt niet in m'n keuken hoor! Voor die ene keer dat hier een biertje gedronken wordt.

15. Iemand trouwens al opgevallen dat de meimamma's meer pagina's hebben dan de aprilmamma's? Terwijl die van april al een maand langer schrijven.

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

uuh ja hahaha maar dat weten de meeste hier wel onderlinge strijd;)
    Zo mensen heb echt worsten pooten! me enkels die zijn verdwenen en me voetjes zijn helemaal opgezet en me horloge past niet meer me ringen droeg ik al niet meer maar me hele lijf houd vocht vast pfff loop op me zilveren gympies heeeel charmant

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

het is wel heel rusitg hier heb net heerlijk in het zonnetje gezeten voor de deur waarschijnelijk genieten we allemaal van de zon en zal er vanavond wel weer wat meer mensen zijn

ik hoop 1 ding die vrienden waarmee we zo uiteten gaan die gaan waarschijnlijk na het eten mee naar ons huis maar ze blijven rustig tot 12 uur zitten en ik moet morgen werken dus zal me man ff een goede toespraak houden dat ik ze echt om elf uur weg wil hebben

18. eetsmakelijk fiona! en veel plezier! indd. iritant als ze tot 12 uur blijven zitten.. helemaal als je orgen ochtend ook weer moet werken! Bijna verlof! beterzzz 5 maanden klinkt lang he! :)

lindatjuhhh wat een leuke banner heb je gemaakt zeg! creatief hoor :) en wat een mooie meid heb jij!

t is hier indd. rustig... geniet van t mooie weer! heerlijk zeg! jammer dat ik nu geen tuintje meer heb :( maar met alle ramen en deuren open is t net of ik buiten ben haha!

19. ja dat klopt, maar volgens mij zijn jullie ook met meer mama's als wij?!
    En de meesten bij ons zijn onderhand al bevallen en die hebben geen tijd meer! haha

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Pffff meiden ik heb echt olifantspoten... geen grapje mijn voeten en benen zijn helemaal opgezet.

En ik heb het ookw eer helemaal gehad met mijn man. Die is natuurlijk weer naar de voetbal geweest,. probleem is dat hij geen maat kan houden met bier drinken...hij zegt dat het onzin is maar vervolgens ligt hij nu dus wel te slapen.
    Ik kan het niet uitstaan, hoe moet dat nou als ik weeen had gehad en hij mij naar het ziekenhuis had moeten rijden..
    GRRRRRRRRRRRR

Deel Deze Pagina