Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi Ntombi,
    Dat wij elkaar 'kennen"dat komt omdat wij gewoon regelmatig kijken en schrijven, dus als je dan een aantal weken niets laat horen dan is het denk ik ook logisch dat je niet goed weet hoe en wat toch?
    Misschien dat je na de bevalling wel wat meer tijd hebt om met ons te kletsen.

Je vliezen gebroken! Spannend hoor.. dat betekend dat je dus vandaag of morgen gaat bevallen, want je mag niet zo lang lopen met gebroken vliezen toch?
    Spannend dan ben je strakjes de 3e mei mama :)
    Heel veel succes, en ik duim voor je dat alles toch zelf op gang komt. Misschien een hete douche nemen? schijnt te helpen..

Enne laat je het weten als je bent bevallen?

2. fiona succes bij de vk

katsas slaapze!

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja dat weet ik deentje maar is puur een gevoel.
    heb liever dat ik hem kan bellen en hij binnen 5 minuten thuis is. want nu moet hij nog dik 3 uur rijden voordat hij thuis is. ach we hopen op een nacht bevalling ;)

ik wilde het wel weten maar mijn vriend niet aangezien ik mijn mond niet kan houden wilde ik het ook niet weten want het zou niet leuk zijn als ik het verklapte.

@katsas rust lekker uit.

4. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    ik ga ff bijlezen vanaf 1567...

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hahaha katje, over 2 uurtjes ben je er weer ;)

6. nee denk ook niet dat dat werkt als de een het wel weet en de ander niet.. krijg je wel een rare situatie denk ik! zou ik ook mijn mond niet kunnen houden!

ja is ook wel prettiger als je man in de buurt is.. weeen alleen op vangen lijkt me ook niet erg gezellig.. bevallen is toch iets wat je graag samen wil doen!

maar t scheelt de meeste bevallen snachts!

7. haha ja katje dat zijn aardig wat pagina's!

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja daar heb ik ook aan zitten te denken deentje,

wat als mijn weeen beginnen en ik zit alleen thuis en het duurt zeker 1.5 uur voordat mijn vriend er is. wat doe ik dan?
    want we willen er verder niemand bij hebben. ik vind het ook lullig om dan mijn ma te bellen en dan te zeggen zodra mijn vriend er is moet je weg.

lastig. maar waarschijnlijk maak ik me weer druk om niets

9. aah t scheelt weeen beginnen vrij rustig en goed op te vangen! pas als ze heftiger worden ben je vast wel 1,5 uur verder :)

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Meiden hier alels goed. Ben naar de VK geweest vanmorgen en alles weer prima in orde..
    Dat vocht hoort erbij zegt ze, kon merken dat ze het niet leuk vond dat ik het er niet helemaal mee eens was. Een beetje oedeem hoort misschien maar zo erg als dat het was, dat lijkt mij niet...
    Hoe dan ook volgende week weer komen, hoop zo dat ik dan al bevallen ben bah ik ben het spuugzat..
    Ik begin al die kwaaltjes steeds hinderlijker te vinden merk ik!

Verder

Katsas : Heerlijk dat je weer thuis bent, wel rustig aan blijven doen he anders lig je er strakjes weer

Deentje : Als het nu goed blijft gaan zonder medicijnen, is het dan een optie om niet opnieuw te starten ook na de bevalling? Zeker nu je bewijst dat je het zonder OOK echt kan! ( ik blijf het heel goed van je vinden!)

Evelien: waar ben je?

Witte reus, herkenbaar dat ver weg werken, mijn man werkt in Utrecht, nou van Utrecht naar Den Haag in de spits is ook een drama... maar ik denk toch echt dat mijn man dan de vluchtstrook neemt om naar huis te komen file of niet :)

Verder weet ik het allemaal niet meer, ik ga nog even wat rommelen in huis..
    Bed verschonen , planten water geven, was doen, was opruimen etc..

tot later

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb gelezen dat de bevalling pas begint als de zwangere vrouw zich "veilig" voelt, soort oerinstinct is dat nog, paarden bevallen ook niet waar mensen bij zijn. Dus ik denk zomaar dat je niet zult bevallen c.q. weeën krijgt zolang je mannetje niet in de buurt is.

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    haha even bij te puffen van het douchen. Maar niet echt te puffen hoor! :D

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Minstens! Komt wel goed, witte reus.

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @anastacia, oh dat is ook al niet zo leuk. maar mijn vriend drukt me nu iedere keer op het hart dat als er iets is ik gewoon moet bellen en hij naar huis komt.

bij ons bij de vk doen ze ook niets exra als je veel vocht vast houdt en vooral niet op het einde. hoe vervelend dat dan ook is. en sorry ik kan me er weinig bij voorstellen want zoveel last heb ik er niet van.

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    thanks voor de geruststelling meiden ! :D

16. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @anastasia: Fijn dat je weer door de keuring heen bent en dat alles goed is (al verschil jij daarover van mening met je verloskundige)

Rommel ze! Dat ga ik ook weer ff doen.

17. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    he goedemiddag meiden,
    witte reus dat heb ik ook mijn mannetje is ook niet eerder en dat duurt ook 1,5 uur voor die thuis is maar ik hoop dat de bevalling lekker op avond begint of in het weekend......ik heb me daar ook druk om gemaakt maar dat doe ik nu niet meer ik laat het wel over me heen komen.

neia wat een prachtig kamertje!
    katsas blij weer om wat van je te horen meid!
    fiona s6 bij de vk.
    ik ga ff een broodje eten met dochter lief en daarna ff met de voeten omhoog en dan ff om een bakkie bij een vriendin...
    morgen naar de gyn,hoef niet alleen me moeder gaat mee..ben benieuwd en ben niet gauw zenuwachtig maar heb toch wel een beetje de kriebels......

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @katSas; fijn dat je naar huis mag!

@mamain; wat een gedoe zeg dat je schoonouders boos worden omdat zij wegzijn...ZIJ gaan toch weg? Hier beiden (schoon)ouders willen niet weg van half mei tot half juni :)

Mijn moeder staat nu boven in de badkamer te schrobben. Gister had ik twee baby-wasjes gedraaid. Eentje is nu al opgevouwen en ligt (bijna) in de kast. Lastig vouwen die kleine kleertjes hihi. We hebben alleen maatjes 50 en 56 gewassen en uitgezocht, de grote maten komen later wel. Straks nog even de laatste dingetjes kopen die we 'moeten' hebben en de vluchttas voor zover mogelijk inpakken.

Nu even zitten en het forum checken, liep behoorlijk 'achter' ;)

Ik draag bijna niets anders, het zit het lekkerst :)

@ice; hoe bevalt je 1e dag zonder kraamzorg tot nu toe?

@zonnig weer: maar één woord ; heerlijk!

Gister partnerles gehad van zwangerschapscursus. Wel fijn dat mannetje mee was... Alle mannen waren er ook. Eén stel was er niet, ze was al bevallen! Met 36 weken en 6 dagen, geen 37 weken...dus naar ziekenhuis toe. Alles wel goed, maar best zwaar gehad; uiteindelijk met wat hulp van de vacuumpomp een gezonde zoon ter wereld gebracht

@daam; het is een proces... maar vond het wel leuk om te lezen dat ik gegroeid ben volgens jou. Het is wel waar hoor...kan nou eenmaal niet alles zelluf doen :) Acceptatie komt langzaam op gang haha

Ik ben nu tot blz. 1574 en ga later verder...

19. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @eerlijkbeertje: gefeliciteerd met je 35 weken! nu nog 35 dagen te gaan.

20. anastasia Fijn dat alles goed was bij de vk!

en dat zou helemaal mooi zijn nooit meer die klote medicijnnen nodig te hebben! maar t zit nog steeds in mijn bloed dus ze werken nog steeds! pas met 40 weken is het helemaal uit mijn bloed verdwenen en dan is het nog even kijken hoe ik me dan voel! maar zou het echt heerlijk vinden als ik ze niet meer nodig zou hebben!

Deel Deze Pagina