Ja dat denk ik ook anastasia, ik kwam er ook toevallig achter omdat ik een paar dagen latrer ook wat rozig slijm verloor en even belde met de verloskamer met de vraag van, dat is zeker mijn slijmprop. Toen wilden ze me daar even zien en kwamen tot de ontdekking dat ik vruchtwater lekte! Maar ja, toen moest ik wel direct blijven en werd ingeleid, want een geetje is een opening met de buitenwereld, dus kans op bacterien of virussen, dus nemen ze geen risico, tessa moest naar haar geboorte nog 24 uur blijven ter observatie of ze geen besmetting had opgelopen en toen mochten we naar huis! Bij Kim verloor ik hele plassen, leek wel de niagra falls, hihi. omdat zij nog prematuur was werd ik bij haar niet ingeleid maar moest in het zh blijven en steriel op de po, etc. Zij heeft toen wel een infectie opgelopen, maar bij haar was er natuurlijk ook een veel grotere opening, dus denk ik meer risico!
ben benieuwd eigenlijk of iemand heir het antwoord weet... Zou je vanaf het begin af aan kunnen kolven, en dus alle voedingen met de fles kunnen geven? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Het is ook lastig te beoordelen, juis omdat je in de laatste periode ook meer waterdunne afscheiding hebt, maar als je twijffeld heb ik altijd zoiets van, laat het even controleren. En het klopt wat ze zeggen, vruchtwater stinkt niet, het ruikt wat zoetig, in tegenstelling tot urine of afscheiding.
wat een verhaal zeg evelien, en steriel op de po enzo hihi Overigens is een ziekenhuis een plek is met juist veel bacterieen dus juist meer risico op infecties gek eigenlijk dat ze dan toch denken dat het helpt om je op te nemen in het ziekenhuis ipv strikte bedrust thuis bedoel je kunt zelf ook wel je temperatuur opnemen en om de dag op controle komen denk ik dan
ik zou het niet eens ruiken, want ik ben chronisch verkouden.. dus ik hoop maar dat wat ik zie dat dat genoeg is.. ik moet ook wel eens plassen dat ik denk, het lijkt wel water... doorzichtig enzo.. maar op een maandverbandje ruikt het voor mij nergens naar. maandag ga ik het ook eens vragen bij de vk...
Anastasia, ik heb het bij kim wel gedaan, zij was prematuur en kon niet uit mijn borst drinken, heb bij haar 3 maand gekolft , ik vond het wel erg zwaar, want je zit heel vaak te kolven, want volgens mij heb je een betere produktie als je kindje gewoon drinkt dan met de kolf, dus je moet regelmatig kolven en dan ook nog het flesje geven, ik had toen regelmatig het gevoel de hele dag met voeden bezig te zijn, ik zou het nu met nog 2 kinderen erbij niet weer doen.
Ik las laatst dat ze dat nu ook wat meer doen, ligt wel aan het aantal cm ontsluiting dat je al eventueel hebt, maar je moet ook dagelijks aan het ctg en de echo, daar komt dan een verpleegkundige voor thuis, dit kan bij sommige zh. Je hebt nl minder vruchtwater en het ukkie mag niet te lijden hebben!
Ik wil ook weeen... NU bijvoorbeeld... Wat kan je toch ongeduldig worden op den duur he? Ws omdat het nu zo dichtbij komt We waren vandaag met de lunch met nog 3 meiden, 1 was gisteren uitgerekend, 1 op 30 april en ik op 3 mei... en alle3 hadden we zoiets van kom nou maar bij papa en mama we hebben al zo lang gewacht.. !
ik heb zelf zoiets van als de baby nu 1 borst drinkt kan ik de andere borst kolven en heb je zo weer melk voor in de vriezer, etc en zo kun je dan hoop ik heel langzaam overgaan op flesjes. En bovendien kun je het flesje door iedereen laten geven toch? dus ben je alleen bezig met kolven, wat natuurlijk ook niet heel erg geweldig is.. maar toch.. Ik heb mijn vraag gelijk eens bij de lactatiekundige gesteld
Ja, ik ruik nu tegenwoordig elke dag even aan het inlegkruisje voor de zekerheid. Maar tot nog toe stonk het alleen maar @anastasia: als je alle voedingen met de fles wilt geven, dan weet ik het niet. Maar als je af en toe wilt kolven maar voor de rest echt aan de borst, dan wordt het geloof ik de eerste paar weken afgeraden, zodat de baby eerst goed aan de tepel kan wennen. Het zou te verwarrend kunnen zijn als de kleine tegelijk én aan de tepel moet wennen én aan de flessenspeen. Maar ik hoop wel dat die wenperiode maar kort is, want ik wil toch ook zo snel mogelijk wel gaan beginnen met wat afkolven, zodat papa ook wat voedingen kan doen! En ja, die weeën .. van mij mogen ze ook NU NU NU beginnen
Ja, ik heb dat deze keer ook meer, komt denk ik ook doordat je dmv gym en forum omringt met allemaal as. mama's en dan leeft het meer, ik had het nl bij de vorige 2 veel minder, daar overviel de bevalling me! HIHI Maar, gisteren bij dat kraambezoek had ik ook echt zoiets van, dan maar te vroeg, hihihi, ik wil ook. Maar hoop toch nog wel even de 37 weken te halen!
Ja JVtje zullen we gewoon NU weeen gaan krijgen met zn 2-en hihihi Pffff erg he, dat je het zo zat kan zijn!
evelien: nou ja, bij Kim met 35 weken was je waarschijnlijk sowieso nog niet zo met die bevalling bezig, of je dan wel of niet op een forum gezeten had
Ja dat is al bijna evelien! 37 weken is dan misschien ook wel goed... maar daarna mag de kleine bij jou ook wel eens komen kijken wie zijn ouers zijn hihihi Ik ben morgen 39 weken, klinkt nog zo onwerkelijk eigenlijk!
Ja die van jou is ook al zo eigenwijs.. Nou ik heb wel net een kwart verse annanas gegeten, wie weet helpt het stiekem toch ( al geloof ik er geen klap van )
Wat ik vooral nog wel onwerkelijk vind, is dat de jongst gemelde geboorte bij de april-mama's van samantha is, die maar een dag op mij voorloopt.... Natuurlijk is het logisch dat de mama's die in de ene maand heel laat uitgerekend zijn en de mama's van de volgende maand die heel vroeg uitgerekend maar hooguit een paar dagen verschillen, maar toch... het is toch voor je gevoel een heel andere maand, waardoor het tot je 'eigen' maand nog zo lang lijkt!
Ja, het is inderdaad rustig hier. Anastasia kolven is alleen echt niet leuk, ik voel me altijd net berta, bovendien maakt het apparaat ook nog eens een rotlawaai. En je hoort toch regelmatig dat de bv sneller terugloopt bij kolven. Ik zelf vind bv geven heerlijk, het is altijd voorradig en je hebt een heel intiem contact. Bovendien je kunt direct aanleggen, je hoeft geen flesje te verwarmen, en dan weer te wachten tot het op juiste temperatuur is, met ondertussen een driftig huilend kindje. Ik zou het dan eerder als jvtje zien, wel regelmatig eens wat kolven en een voorraadje aanleggen zodat je wel eens een flesje kunt pakken maar alleen maar het flesje zou ik niet doen? Is dit iets wat je serieus overweegt, zie je bv wel zitten? Kan natuurlijk ook niet iedereen wil bv geven, en dat is ook goed! Of denk je eigenlijk al een beetje vooruit aan de dagen dat je straks weer gaat werken?