Bedankt Danjo en Anna... Het doet me toch op een of andere manier, wel goed om dat te lezen. Met al die hormonen die nu door m'n lijf razen, word de situatie voor mijn gevoel ook niet makkelijker. Even volhouden nu dus maar....ik kan me niet voorstellen dat ze nog hetzelfde zullen reageren, als dat prachtige hummeltje er straks is! Nu ga ik weer proberen om wat vrolijker te doen/zijn!
Tjee, wat vervelend dat je omgeving zo reageert, zo jong ben je toch ook niet! Ik bedoel, je bent geen 16 ofzo, en het is helemaal je eigen keus. Sterkte hoor!
hallo, ik heb ook even mijn echo in mijn album geplaatst, ook al is 'ie al een week oud... Het was een inwendige echo en dat rondje waarvan ik eerst dacht dat het het hoofdje was, is het dooierzakje. Het wurmpje ernaast is dus ons kindje!
ja heb het hartje zien kloppen was echt heel fijn. mag over 2 weken weer een echo laten maken, leef ik daar weer naar uit. echt ontzettend leuk ! zo'n klein ding nog. ongelofelijk zeg dat daar een kindje van komt !
meiden ik ga me bedje in, kan onderhand, kom net van dansles af, en lekker even ruzie gemaakt me me mannetje. kon me echt nie meer in houden..!
Goeiemorgen meiden! @Jenna, hele vervelende situatie voor je zeg. Maar ik begreep dat je al een mooi kleintje hebt toch? Waarom bemoeit iedereen er zich dan mee en zeg je niet gewoon dat jullie hiervoor gekozen hebben en dat ze dat moeten respecteren!Sterkte ermee, en probeer er toch lekker van te genieten! @danjo.. sorry meid, was echt alles vergeten, sochtends gaat t beter hihi.. bijna je echo, spannend! Wel laten weten he..!Morgen toch! @Onsukkie, nog slanker? hahaha... dat is voor mij alleen een wens Nu ben ik weer alles kwijt.. sorry hahahahahah! Ik sta tegenwoordig misselijk op en ga misselijk slapen... zal blij zijn als volgende week dat hcg op zn top is en daarna minder word blehhhh... hahahah dat was ff mn klaagmomentje! Fijne dag allemaal! xxx
Hoi Gina, Het hcg op zijn top is, dat begrijp ik niet helemaal is dat altijd met 9,5 week ofzo? Ik heb geen idee eigenlijk!
Hoii, De Hcg is met 10 weken op zn top begreep ik, daarom worden de klachten ook steeds erger, en daarna wordt het minder... dus vandaar dat het voor mij op mag schieten hahahaah... Hoe voel jij je?
weer wat geleerd gina, ik had er geen idee van dat de hcg een top bereikte. dan mag het voor mij ook wel wat sneller gaan. danjo, jij schreef dat je de vorige keer misselijker was en nu veel meer moe. dat heb ik ook. was de vorige keer gelijk heel misselijk, borsten waren gelijk pijnlijk en vreselijk opgezet, net alsof ik ergens in het midden van de zwangerschap instapte en moe was ik helemaal niet. ik heb nu meer het idee dat de misselijkheid zich opbouwt (hoort hier nou een d of t achter, wat een raar woord-opbouwt-) ook ik moet bekennen dat ik heel erg onzeker ben. iedereen loopt me wel gerust te stellen maar toch zal ik blij zijn als ik de 12 weken voorbij ben. dan begint denk ik pas het genieten voor mij. Jenna wat vervelend allemaal zeg. wat moet je daar nu mee. ik kan alleen maar denken, het is toch jouw leven en dat van je vriend. en ook al studeer je nog is dat dan een reden waarom je geen gezinnetje zou mogen opbouwen. en ik maar klagen over mijn schoonmoeder, is ineens heel nietig. kom op meissie, geniet ervan de rest ben ik vergeten, ga zo maar eens naar school om verhaal te halen. de ouders van dat grietje hebben gisteravond de telefoon niet opgenomen, dus nu wil ik uitleg.
Ik ben gewoon zoooooooooooooo moe... ik trek het gewoon af en toe niet meer. Ik sta moe op en ga moe naar bed. En dan ook nog m'n nieuwe werk... het liefs zou ik er gelijk weer mee stoppen en de hele dag op de bank gaan liggen of zoiets. Ben helemaal kapot...
mogguh! zo, ben weer wakker! gisteravond rond 20.30u lag ik al weer te pitten op de bank (vriendlief en ik zouden ''gezellig'' samen een filmpje gaan kijken....) ben dus rond 22.15u wakker gemaakt door vriend en maar naar boven gegaan.....pfff. en dan te bedenken dat ik het vanaf morgen heeeeeeel druk ga krijgen met mijn werk! ik moet namelijk op cursus 2 maanden en moet daarvoor wisselend naar zoetermeer en A'dam en dan óók nog gewoon werken , terwijl die cursus al 4 dagen in de week is.....maarja, we azien het wel. hè, ik weet niet maar door al die verschillende echo's ga ik zooo twijfelen hè. ik weet dat je niet kan vergelijken, maar dan denk ik: hé dat rondje zag er bij mij niet zo uit bij mijn echo en bij mijn echo van 7w2d, is het hoofdje ook niet het vruchtzakje dan en is het vruchtje veel kleiner en dus achter op groei? (en heeft de gyn die al jaaaaren ze werk doet het dus niet goed opgemeten of goed gezien....) aaaaargggghhhhh! af en toe!.................je kan jezelfs zo gek maken als je wilt, maar het is af en toe zo moeilijk om dingen niet te denken, ze komen gewoon in je gedachten..... en dan denk ik gelijk weer: hcg-piek? bij mij zijn de meeste kwaaltjes al wel achter de rug, wel heel moe en af en toe een zweempje misselijk, maar ook niet elke dag, borsten doen niet echt pijn meer........en dan denk ik dus owwwww..........dus eigenlijk had het nu erger moeten zijn allemaal? maar dat is ook per lichaam verschillend toch, er ijn toch ook vrouwen die de 1e weken helemaal nergens last vanhebben, die hebben toch ook geen hcg- piek dan? en volgens mij went je lichaam aan het hcg- hormoon, past zich aan en bij de een gaat dat sneller dan bij de ander en daarom heeft de een langer last van kwaaltjes dan de ander toch? hè meiden, ben af en toe zooooo onzeker......volgende keer wil ik ook om de 2 weken een echo! moet nu veelste lang wachten vind ik! zo........moest ik effu kwijt, sorry hoor....(hormonen) Will: ben benieuwd wat de ouders te zeggen hebben ! ga zo lekker een filmpie kijken! doeiiiiiiiiiiiiiii Mutsie!
nou mutsie je haalt de woorden uit me mond hoor. T is bij iedereeen weer verschillend en anders maar ik kan daar ook heel onzeker van worden, vermoeiend maar volgens ook echt iets van de zwangere...
goedemorgen allemaal! heb het net weer bijgelezen, maar ik weet het eigenlijk niet meer.... (schaam, schaam) ik ben zelf nog steeds erg moe, en mn misselijkheid lijkt wel erger te worden, gisteren de hele dag misselijk geweest, nu ook weer misselijk... ik wil zo graag dat mn buik gaat groeien, het is nu ter hoogte van mn navel wel steeds heel erg opgezet, 's avonds krijg ik mn broek niet meer dicht, maar daaronder (waar ons kindje zit) wordt het niet dikker, misschien een beetje... en ik wil mn echo, maar dat duurt nog 2 weken... nou ja geduld is een schone zaak tenslotte. ik heb al 3 weken de afspraak staan, dus die laatste 2 weken kan ik ook nog wel wachten... veel plezier voor de mensen die vandaag een echo hebben! oja, ik werk 30 uur ongeveer en ik ga naar 20
Goeiemorgen meiden! Goh mutsie, je beschrijft precies hoe ik me soms ook voel! die onzekerheid die je dan kunt voelen.... Fijn om te lezen dat iemand zich ook zo kan voelen en ik niet alleen ben Hier is de bui weer overgewaaid haha en voel ik weer vanalles in mijn lijf. Steken ter hoogte van mijn navel en links daarvan, ook mijn borsten doen weer pijn! hoera... afgelopen paar dagen weinig gevoeld, waarschijnlijk daarom ook die bezorgdheid van mezelf. Nu is alles weer terug! Deze week ook maar 1 cm gegroeid overal, vorige week 4! Mannetje zei gelijk: je kunt in dat tempo echt niet doorgaan hoor! dan ontplof je! hahaha.....
Ja gina tuurlijk laat ik het weten Will dat heb je idd goed gelezen hahaha Ik heb nu ook wel pijnlijke tieten hoor maar gevoeldat het de vorige x 10 x zo erg was Hier ook nog lekker moe maar jah
o ja voor op het lijstje! ik ben Hellen en ben 28 jaar en kom uit Baarlo (een dorpje in de buurt van Venlo in Limburg!) En ik werk nu 28 uur en zou graag naar 24 of 20 willen gaan. Dit is nog afhankelijk van wat ik zou gaan verdienen! dus dat moet ik nog even bekijken....
Nou ik heb vandaag voor het eerst de wc aan de binnenkant bekeken Heb ik de vorige zwangerschappen niet gehad, nu dus wel. Ik was net de kinderen aan het aankleden, ze zaten dus met grote ogen mee te kijken, en op school vertelde Kim het aan iedereen Iedereen kwam zijn steun betuigen, was wel heel komisch. Ik ben toen Kim geboren is 11 uur per week gaan werken, ik werk als verzorgende op een PG-afdeling als vaste avonddienst en werk dus 2 avondjes perweek van 17.30 tot 23.00 uur. Erwin past op dus geen opvang nodig. Dit blijf ik ook zo doen. Ik herken het ook hoor die onzekerheid had er bij de zwangerschap van Kim heel veel last van, was ervan overtuigd dat er iets mis was, dit duurde de hele zwangerschap. Als ik daar nu op terugkijk herken ik mezelf gewoon niet meer terug. Zullen mijn hormonen wel geweest zijn in combinatie met een het onbekende wat zo'n eerste zwangerschap toch is. Ik heb nu wat meer vertrouwen in mijn eigen lijf, en ben wel eens onzeker maar kan het veel beter loslaten. Ik wist dat trouwens ook niet van die HCG, en die 10 weken is inderdaad een fijn vooruitzicht, maar sommige vrouwen zijn de hele zwangerschap ziek.... Hoe werkt dat dan? Ik moet naar mijn dochtertje, zit te huilen, wil nu ook wel aandacht. Oh ja Will wat een gedoe zeg met jou dochtertje, ik vertelde het mijn man en die zei: je moet aangifte doen bij de politie. Is natuurlijk wel een beetje extreem, maar ik vind zo'n reactie van dat meisje ook wel heel bizar. Groetjes Evelien
goedemorgen meiden ik lig heel zielig snotverkouden in me bedje met de laptop op me bed en 3 beschuitjes met kaas en een glas jus van me mannetje ik heb vanochtend me werk afgebeld voelde zo lullig is me 2de werkweek bij hun maar gisteren voelde ik me ook al hondsberoerd maar ging het wel nou nu ben ik echt verkouden en heb hoofdpijn gistermiddag kwam die vrouw van MvM het was heel leuk ik had een hele mooie test volgens haar ik was stomgenoeg toch bang dat er geen 2de streep zal komen te staan , maar die onzekerheid was normaal zei ze hij knalde van het scherm af ik zal ze vanavond in me album zetten ik moet tot december me plas afgeven en dan ben ik 16 weken en dan krijg ik een kado mocht het niet zelf uitkiezen het was een verrassing ze heeft me een heel mooie boek gegeven over de zwangerschap met hele mooie foto's en een 9 maanden reis dvd kreeg ik er ook bij met wat tijdschriften heel leuk al met al ik heb haar ook verteld dat ik bijna en week voor me nod posi heb getest dus mischien ben ik iets verder met me zwschap dat moest ik ook tegen de VK zeggen als ik op gesprek moet komen mischien krijg ik dan eerder een echo nou ik had gisteren veel last van me banden en ja die moeheid he vreselijk maar heb het er voor over alleen ben ik nu snotverkouden ik voelde me net toch een party misselijk toen ik wakker werd voor de 2de keer oo god ik moest al wat hoesten dus ik dacht ja hoor het komt maar nu lig ik lekker in me bedje met de beschuiten , heb volgens mij een hele pagina volgeluld maar dta krijg je als je er 1 hele dag niet op bent geweest! zo ik ga alles ff bijlezen heb toch tijd zat
zo, ben weer thuis. de ouders van dat meisje hadden de lerares beloofd ons gisteravond te bellen. hebben ze dus niet gedaan. zelf namen ze de telefoon niet op, voelen de bui natuurlijk hangen. gesprek met de juf wees uit dat dit dus niet de eerste keer was. 2 jaar geleden heeft ze een klasgenootje in haar buik gestoken. de school heeft dus aan de bel getrokken bij het bestuur. vandaag komt de schoolpsychologe langs voor een gesprek. ik heb tegen de juf gezegd dat ik eis dat het kind wordt onderzocht zodat iemand haar terug kan zetten op de rails zoniet dan doe ik volgende week alsnog aangifte bij de politie. school denkt dat het na gesprek met de schoolpsych niet meer zal gebeuren, vind dit om eerlijk te zijn nogal naief, het was nu immers de 2e x. of ben ik nou zo dom om zo te denken? verder gewoon lekker zwanger vandaag
evelien terwijl ik zat te typen plaatste jij je berichtje. ik voel me gelijk niet meer zo idioot dat ik over aangifte was begonnen. toen ik thuis was kreeg ik eigenlijk een beetje het gevoel dat mijn hormoontje hadden opgespeeld