Anastasia, hoe is het nu met Laura, en haar krampjes, en met jou, heb je nog wat kunnen rusten? Hoe zou het met daphne zijn? ben wel benieuwd. Hoop dat ze haar niet te lang laten tobben.
Even een teken van leven: Hier alles oke. Vanmiddag met zusje op het terras gezeten en door het dorp gebanjerd. Ik had er opeens zoveel zin in, maar was niet slim. Ik ben echt heel erg moe, maar kan niet slapen, en voel me niet zo lekker. Weer mega olifantenpoten. Ik leer het ook nooit. Nog steeds geen baby's geboren vandaag zag ik. Maar wel veel gerommel. Katsas, ik denk dat het toucheren toch wel iets heeft gedaan bij jou, nu alleen nog doorzetten. Dolphin, fijn dat de vk zondag langskomt, maar hopen dat ze al eerder mag komen. Daphne, hoe is het met je? Deentje, heb je nog iets van haar gehoord? Frostieke, spannend dat je ingeleid gaat worden. Waarom eigenlijk? Lafo, wat een prachtig kamertje en een hele mooie buik hoor! Ik ben echt jaloers. Evelien, weer een nieuwe kuur dus. Inderdaad gelijk innemen meid, des te eerder helpt het. Je blijft zo bezig. Jvtje, Anoesj en witte reus, helaas nu echt overtijd. Jullie zijn nu echt aan de beurt hoor! Ik ga even ontspannen in een lekker badje, hopelijk helpt het! X Neia
Och Neia toch, hoop dat je badje ontspannend werkt. Misschien toch even gaan liggen daarna, ook al slaap je niet, je rust toch wat.... Shit he die olifantspoten, begin er ook stevig van te bale, soms heb ik het gevoel dat als ik rechtop sta dat mijn huid op de overgang van voet naar enkel helemaal openscheurt, heb dan de neiging om mijn rug etc naar achteren te doen zodat ik niet zo rechtop sta. Nog even volhouden meid, het zijn echt de laatste loodjes! Frostieke, hoop dat je gauw je jongetje in handen mag houden!
nee ik heb nog niks van daphne gehoord... zal ik haar een smsje sturen? of nog maar even wachten.... ben ook wel nieuwscheirig.. misschien dat er toch nog een baby geboren word vandaag....
Ik zou nog even wachten, zag haar nog wel een paar keer ingelogd staan vanmiddag, dus misschien is er nog niks aan de hand, ik denk dat als ze ingeleid gaat worden ze het je wel smst
@ Deentje, Evelien69, klopt officieel is het protocol pas in januari ingegaan. Wij hebben in febr een bijscholing over de nieuwe protocollen gekregen en vandaag pas per post alles zwart op wit. Meimama's succes met jullie laatste loodjes! Funnyme sluipt nu weer stilletjes weg...
heb toch even gesmst om te vragen hoe het met haar is.. hoop toch niet dat ze weer te maken gaat krijgen met zwangerschapsvergiftiging.... lijkt me echt eng omdat te krijgen!
Even snel gekeken of er babynieuws was. Heb net weer alles netjes gemaakt hier en ga nu ijsje met verse aardbeien eten en gtst kijken. Bye!
meiden ik ga ook lekker op de bank hangen! als ik nog wat van daphne hoor laat ik het gelijk weten! prettige avond iedereen en weltrsuten alvast!
ik had eerst zoiets van; wat bedoelen ze met olifantenpootjes, maar sinds het warme weer van afgelopen weekend weet ik het ook! Vreemd gezicht hoor; zo'n "dikke ring" rondom je enkel. Waar is m'n botje gebleven dat je daar altijd ziet? Verder zo nu en dan steken rondom m'n schaambeen; Ukkie is verder aan het indalen?
Zo, bijna 30 bladzijdes om terug te lezen. Tsja, dat krijg je ervan als je een dag niet komt Eerst reageren t/m blz 1747 dan maar... @Katje: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb hier 2 tassen ingepakt: 1tje met alleen spullen voor de baby en 1tje met de spullen voor mezelf en voor m'n man @KatSas: wat een verhaal van je man zeg. Pfff, daar word je ook niet vrolijk van. Kan me voorstellen dat je niet naar bed wilde/kon voordat hij thuis was! En ja, als je gaat bedenken hoe het anders had kunnen aflopen... het is best normaal om dat te doen, maar dan weet je ook meteen weer dat je je daar beter zo min mogelijk mee bezig moet houden! @evelien: wat vervelend die jeuk Ik heb er de laatste weken wel last van als ik uit de douche kom, dan jeukt het echt ontzettend op m'n kont. Denk dat dat komt van het krukje waar ik op zit tijdens het douchen. Ik vind die jeuk al super irritant en dat is na een paar uurtjes tenminste weer weg! @witte reus: ik ben vanmorgen weer even op de weegschaal geweest en die gaf hetzelfde gewicht aan als vorige week (een paar gram minder misschien zelfs). Dus vooralsnog blijf ik daarmee steken op +8 kg. Hmm, als ik dan 2 weken na de bevalling 16 kilo zou zijn afgevallen, zit ik dus flink onder m'n begingewicht @dolphin: ik herken dat gevoel ja. Hoe langer het rommelen duurt, hoe meer ik een idee heb wat ik kan verwachten bij het echte werk straks. Ik vrees dat het flinke misselijkheid & rugweeën gaan worden hier... @Linda: dat vraag ik me dus ook wel eens af... wat als de harde buiken straks overgaan in echte weeën, zonder dat ik het echt in de gaten heb, omdat de pijn niet anders gaat voelen ofzo? @neia: dank je Helaas, het wordt dus toch overtijd lopen... hopelijk niet te lang! Van harte gefeliciteerd met Yenthe Sannie!! De eerste 'echte' mei-mama @daphne: de reeds bestaande strepen nog verder aan het scheuren. Heuh, dat wordt dus nog wat als zich hier ooit een 2e zou gaan aandienen. Ik geloof dat ik daar nog maar even niet aan ga denken (aan die strepen dus). Ah, wat balen zeg, dat je in het zh moet blijven! En dan nog geeneens weeën ook... @intimiteit: daar heb ik hier gelukkig niet zo'n last van, dat ik dat mis. Mannetje kan nog redelijk knuffelen, zonder dat de buik meteen al te erg in de weg gaat zitten Hij vindt het ook heerlijk om 's avonds voor het slapen gaan en 's morgens voor het opstaan even zijn hand onder mijn buik te leggen (ik lig meestal op m'n zij). Dan gaat de baby ook echt naar z'n hand toe @anastasia: de bevalling zelf is dus uiteindelijk nog behoorlijk vlot gegaan Fijn dat het zo goed gaat met jou en met Laura! Wat een mooie foto's van je kleine meid zeg! *zwijmel* @lafo: weer goedgekeurd dus Bij ons werken ze dus helemaal niet met die afkortingen. Ze gebruiken hier alleen symbooltjes... Op mijn kaart staat al weken een tekeningtje van een rondje met een soort staartje eraan op m'n kaart, waarbij door het rondje een streep getekend is (rondje is dus het hoofdje, wijst ook naar onder en het staartje dus daarboven en dat streepje is dan dus m'n bekken) Donkere haartjes op je buik .. ja, daar heb ik ook last van! Echt zo irritant! Normaal zou ik ze wel weghalen met een scheermesje ofzo (of ze er even uittrekken, maar omdat ze vooral onder m'n navel zitten zie ik ze zonder spiegel niet goed meer zitten en dat trekt niet zo makkelijk... bovendien zijn het er wel erg veel nu), maar door al die strepen -en omdat ukkie daar altijd flink ligt te duwen- is m'n huid daar toch al super-gevoelig, dus ik durf er ook niet echt meer met een mesje overheen te gaan... Nou ja, dat wordt dus wachten tot na de bevalling... @vluchttas: je nek erover breken... nee, daar hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn. Dan moet ik toch wel heeeel vreemde toeren uit gaan halen. De vluchttas staat hier namelijk in het ledikant van de kleine klaar Toilettas hebben we er wel al inzitten (heb gewoon een nieuwe tandenborstel gekocht ), maar ook hier moet het fototoestel er nog in en m'n sloffen en ochtendjas nog. Maar er ligt een briefje bij, waarop ik alles heb afgestreept wat er al in zit, dus mocht ik toch naar het zh moeten, dan is het een kwestie van die lijst nog een keertje nalopen en de niet-afgestreepte dingen bijeen rapen. @onsukkie: geloof dat ik al ruim over de 37 weken was voordat ik de tas eens daadwerkelijk in ging pakken Had daarvoor wel al het 1 en ander verzameld en een lijst gemaakt, maar inpakken was er nog niet eerder van gekomen. Grappig zeg, dat je die bewegende uk zo op video hebt! Ziet er heel herkenbaar uit (al heeft de mijne meestal niet de hik, als het zo'n golfslagbad is... wanneer ukkie hier de hik heeft, beperkt het bewegen zich vooral tot rechtsonderin meestal) @anna: ik hoop voor je dat die collega gelijk krijgt, maar dat riepen ze bij mij 2 weken geleden ook al, dus als je het mij vraagt is dat gewoon weer zo'n bakerpraatje Ik hoef hier niet eens op te staan of te lopen ofzo, om harde buiken te krijgen. Het gebeurt al als ik rustig op de bank zit niets te doen... Gefeliciteerd met de 39 weken! Ja, irritant is dat hè? Dat iedereen maar blijft zeggen "het kan ook nog zoveel weken duren", of zo'n andere dooddoener "ukkie komt, wanneer het ukkie's tijd is..." Ja, dat weet ik ook wel, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom m'n ukkie niet het liefst zo snel mogelijk in m'n armen wil kunnen houden! *zucht* Jij wordt dus ook al zo gek van dat voorwerk? Hier hetzelfde gevoel hoor... M'n lichaam heeft het echt duidelijk onderhand wel gehad met zwanger zijn. Heb inmiddels toch ook wel een 1,5 week in toenemende mate last van voorwerk, maar telkens blijft het maar steken bij dat stomme voorwerk En ja, het zal straks bij de bevalling vast ergens goed voor zijn, maar ik wil gewoon dat de bevalling nu begint, en niet straks pas! @deentje: gefeliciteerd met je 38 weken! én de nummers van de meiden die naar de Arnhem-meeting zouden komen Dus keus genoeg uit nummers inderdaad
nog geen baby nieuws? had verwacht dat er toch wel een mei kindje was geboren. hier gaat alles goed. zijn vandaag wel even met Lobke naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ze geel was. gelukkig was er niets (misschien alleen een bezorgde moeder), ze heeft gewoon een gezond kleurtje. nog even gewogen en lobke zit alweer op haar geboorte gewicht en mama? die zit ook alweer op het oude gewicht. dus met recht mama en kind maken het goed. maar goed kom op meiden want jullie wilden iedere dag een baby, zou toch leuk zijn als dat zou gaan lukken. ga nu weer lekker met m'n neus boven de wieg hangen, kan uren naar ons moppie kijken, voer dus de hele dag niets anders uit dan voeden en kijken, haha meisjes slaap lekker voor straks en tot morgen.
dat doen jullie netjes Will! Zowel moeder als dochter! Ik ga er nu vandoor...lekker op tijd m'n bed in, daar nog ff lezen of tv kijken... tot morgen!
heerlijk will dat het zo goed gaat en ik ben niet jarlours hoor! wil ook kijken naar mijn beep! moet nog ff geduld hebben dus oja lafo thanks meid ze is dus iets ingedaald maar kan nog meer dus nou meiden ga wat lekkers pakken en dan ga ik op de bank hangen
Jaaah ik heb ook eindelijk m'n vluchttas ingepakt. Ik heb 1 tas voor mezelf en 1 tas voor de beeb. Verder heb ik nog een lijstje voor m'n vriend gemaakt met wat verder mee moet, heb namelijk niet alle toiletspullen dubbel zoals lenzenvloeistof, borstel en deo. Verder moet zwangerschapskaart, portemonnee, gsm, fototoestel, slippers en maxicosi nog mee. Maar alles staat hier binnen handbereik. Dit weekend gaan we de box opzetten, even nog een lampje en plankje op babykamer ophangen. Een paar emmers, hydrofielluiers, handdoeken en een zaklamp op onze slaapkamer klaarzetten en de matras van zolder halen en dan ben ik echt helemaal (thuis)bevalklaar! @Will: fijn dat het bij jullie zo goed gaat en alweer op je oude gewicht terug WOW! Over haartjes op je buik gesproken: die vallen na de bevalling vanzelf uit! Ga niet zelf scheren, harsen of weet ik wat want dan komen ze steeds terug!
heb even een uurtje vanmiddag gelegen, en op zich rustik ook wel uit op de dag, want echt veel doe ik niet. Ik merk wel dat ik blij ben dat door de feestdagen we pas maandag de kaartjes kunnen bestellen en versturen want er is dus ook geen kraambezoek gepland de komende dagen! heerlijk rustig Kleine vanavond rechterop gevoed, en daarna is ze ipv in de wieg op mijn arm in slaap gevallen, maar goed de nacht komt nog he hoop echt dat het beter gaat vannacht! ze ligt nu bij mijn man op zijn borst.. Ben erg benieuwd hoe het vannacht zal gaan, .. ben verder erg benieuwd naar de nieuwe baby's en hoe het verder met iedereen gaat.