Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ohhh jvtje, spannend... jammer dat de ontsluiting niet zo wil vlotten...

hoop dat je jullie hummeltje snel genoeg hebben..

*duim duim*

2. witte reus dat helpt indd. zo positief blijven denken! :):):)

oehhh bah heb je die vogel nu van de kat afgepakt? ik probeer ook altijd die beesten te redden van de kat.. maar soms zijn die beestjes dan zo toegetakelt! zielig is dat! bah!

Daam bedankt voor t buddynieuws..
    Jvtje word dus ook niet de eerste mama die thuis bevalt! hopelijk bevalt ze nu wel snel! want zo'n langzame bevalling lijkt me behoorlijk slopend!

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    nee dat doe ik absoluut niet, dadelijk heb ik die vogel vast en krijg ik bloed aan mijn handen op een wondje en stelje eens voor, nee bedankt.

ik weet klinkt harteloos maar ja...

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wel opvallend, nog geen thuisbevalling, en er zijn er al 11 bevallen en de 12e bijna, had ik van te voren niet gedacht!

Zo ons autootje rijdt weer als een tierelier!

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ben weer terug...net in de tuin lekker gezeten met foto's plakken, maar daarvoor staat toch teveel wind. Dus binnen verder gegaan. Nu even het forum bijlezen :)

Hey Eerlijk Beertje; gefeliciteerd met jullie dochter Deborah. Hopelijk gaat het snel wat beter met haar. We horen later wel van je als je hoofd er naar staat...natuurlijk ben je nu met je gedachten bij je dochter!!

@evelien, fijn dat je auto weer terug is en je 'm gewoon voor de deur hebt staan weer. Is wel een lekker idee

@neia; heb je dan continue ongi-krampjes of af entoe?

Lekker dat het best goed gaat nu! Nog even volhouden, want voor jou duurt het geen 4 weken meer (als je al max. over tijd zou gaan) toch?

@witte reus; wat erg zeg! Had je kat gehoord dat je je verveelde ofzo? :( Snapte hij niet dat dit niet 'de juiste afleiding' is ?

@daam; bedankt voor het nieuws over Jvtje. Arme meid al zo'n tijd bezig en dan 4 cm... ik ga maar niet denken dat het bij mij anders zou zijn. Je leest altijd ook dat de ontsluitingsfase het langste duurt...

M'n mannetje heeft weer een aanval van clusterhoofdpijn. Echt een nadeel dit weer voor hem. Hij zei laatst al na zo'n aanval... ik hoop toch niet dat ik dit heb als jij bezig bent met bevallen... Ik hoop ook van niet, maar hij kan er niets aan doen helaas :(

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    pfff dat is erg veel al 11 mei mama's bevallen en het is pas 5 mei .. hihi

@katje, ja stom beest... ach ja kan wel kwaad blijven, maar het zijn roofdieren of jah hoe zeg je dat ... en het hoord erbij hoe vies het ook is...

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @evelien, wat fijn dat je je auto weer terug hebt :)...

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja de ontsluitingsfase duurt altijd heel lang, gemiddeld is het 1 cm per uur, er zijn er die het sneller doen, maar ook die er veel langer overdoen. Vooral bij een eerste ben je meestal langer bezig. Zelf heb ik bij mijn eerste er ook heel lang overgedaan, en bij de tweede ging het heel snel, maar als het snel gaat zijn de weeen wel veel pijnlijker, terwijl ik het bij de eerste vooral een uitputtingsslag vond, ik kon niet meer!

ook heb je bij een snellere bevalling altijd meer last van naweeen, dus hoe je het wend of keert, we komen allemaal wel aan onze trrekken helaas, maar je krijgt er iets heel moois voor terug en je merkt heel goed hoe sterk je bent als vrouw en moeder!

9. jaa binnen 4 weken heb ik zowieso de kleine in armen! maar hoop stiekem toch wel wat eerder!

witte reus.. dan maar hopen dat de kat hem snel doodmaakt zodat de vogel niet te lang hoeft te lijden.

10. ja na de bevalling heb je toch een hele prestatie geleverd! en daar mag je dan ook zeker trots op zijn!

11. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja daar hoop ik inderdaad op; een soort kracht/bewijs dat je sterk bent als vrouw en moeder :) Ik vertrouw er dan ook op dat mijn lichaam het aan kan en zo niet...de medische wetenschap is ook heel ver met hulp :)

12. achja vrouwen zijn er toch voor gemaakt om kinderen te baren ;)

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hmmm ik denk dat ik er gewoon niet te veel over na moet denken want als ik erbij stil ga staan begin ik steeds mee op te zien tegen de bevalling?

kan ik het wel ? kan ik dan wel tegen de pijn? dadelijk gebeurt er iets.... ach ja daar hebben we de vk dan voor he ! meiden we kunnen het hihi

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo is het maar net en je weet toch van tevoren niet hoe het loopt, dus het heeft weinig zin om je er heel druk over te maken, misschien ben je wel een van die bofkonten die een kindje er zo uitpoepen.

Deentje, het is inderdaad iets om trots op te zijn, merk het ook altijd aan Erwin, die is dan helemaal onder de indruk, heeft er veel bewondering voor!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Witte Reus, jij kan het ook, echt, trouwens je hebt geen keus, hihi. En als het je teveel word gewoon zeggen tegen vk, misschien kunnen ze je oppeppen en anders ga je ook voor de pijnmedicatie, is echt geen schande hoor!

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Maar ik zie er ook wel tegenop weer hoor, je weet niet hoe alles loopt etc. Maar ik denk er maar niet teveel overna en houd peppraatjes tegen mezelf, moedinpraten :) :)

17. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Zo, nu ff reageren per aantal bladzijden.

@lindatjuhhh: Jij hebt het gewoon te druk om te bevallen! (Nee, sorry beeb, geen tijd! :) ) Gefeliciteerd met Marc! Hoe was het bij de verloskundige?

@lafo: geen brand uitgebroken tijdens de BBQ? Nou hebben jullie zeker de smaak te pakken en willen jullie vanavond weer! Gefeliciteerd met je 38 weken!

@crafty: nog gecondoleerd met je opa.

@onsukkie: Gefeliciteerd met je 37 weken!

@Askim: Gefeliciteerd met je 38 weken!

@gina: Mijn bed moet van de verloskundige op 80 cm staan en mijn bed is maar 40 cm hoog dus we zijn nu op zoek naar van die limonadekratjes waar 1 1/2 liter flessen in kunnen. Komt wel goed geeft alleen iets meer werk (en ik ben er al zo laat mee :oops: )

@Daphne en Mark: Gefeliciteerd met jullie dochter Fay!

@evelien: Ik bedenk me ook steeds dat het de laatste keer is en dat ik dat getrappel dan nooit zal voelen. Gisteravond had ik zo'n helder moment en ik voelde me toen heel zielig en emotioneel (nou was ik ook erg moe) Als er iets zieligs op tv was kon ik wel janken!
    Dat is trouwens een hoop geld ja voor de auto, is ie het nog waard?

@deentje: Gatver maagzuur! Dat kan ook nog pijn gaan doen als het lang duurt!

@katsas en Erwin: Fijn dat alles goed gaat. Je maakt me wel nieuwsgierig om je bevallingsverhaal (ik hoop geen hele enge dingen) maar dan zal ik nog ff geduld moeten hebben. Lekker ventje hoor met zijn stoere pak!

@nazli: Gefeliciteerd met je 37 weken!

@hellepelle: Knapperd, dat je de crash met je laptop hebt opgelost met behulp van één telefoontje! Jouw man kan ws ook goed uitleggen over de telefoon. Getver: slijm! :) Het kán een begin zijn!

@hannah: leuk he, foto's maken en showen natuurlijk! Je mannetje komt al bijna weer thuis gelukkig!

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Daam, bedankt voor het buddynieuws.
    Pff Jvtje meid wat duurt het lang. Ongelofelijk, en de nacht ervoor ook al flinke weeen gehad. Dus je zult wel helemaal uitgeblust zijn. Ik hoop dat de medicatie je helpt! Zet hem op!

Evelien, super dat je je auto weer terug hebt! :D
    Ja moed inpraten is ook wel slim ja. Ik denk dat ik dat tijdens de bevalling ook ga proberen. Want ik heb natuurlijk geen idee hoe dat zal zijn.
    Prachtig vind ik dat dat mannen dan helemaal vol bewondering zijn.

Witte reus, verschrikkelijk zeg, heb jij weer! Laat die poes maar eens flink geschrokken zijn, misschien helpt dat.

Katje, ja ongiekrampjes had ik de hele tijd, maar nu niet meer, ik voel niks meer........ :rolleyes:
    Wat is clusterhoofdpijn? Net zoiets als migraine?

Net even heerlijk met de pootjes omhoog in het zonnetje gezeten.
    Nu even bijkomen van mijn niks doen dagje. ;)

X Neia

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jammer dat je mannetje morgen moet werken.
    Gaan jullie 's avonds nog wel iets leuks doen?

X Neia

20. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Eerlijkbeertje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat ontzettend vervelend dat het op het moment niet zo heel goed met haar gaat. Ik wens jullie heel veel sterkte...

@ Witte reus: ik leef met je mee! Onze Tabasco heeft het de laatste tijd tot 3x toe geflikt om een duif te vangen en mee naar huis te slepen... de hele woonkamer onder met meuk en veertjes.... Inderdaad de deur van de slaapkamer iig dicht houden! wat een mazzel dat je nr 2 net bijtijds zag!

@ Jvtje: heel veel succes! Ik duim voor je!

@ Nazli: alvast gefeliciteerd met jullie 2-jarig jubileum!

Deel Deze Pagina