Mei 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by mariska72, Aug 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Crafty, wat een leuke naam, tabasco! super!

2. Crafty

Crafty Actief lid

Apr 23, 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Dank je! :D Je hebt een rode kater of niet, he? ;)

3. ja ik probeer ook maar niet te veel na te denken over de bevalling.. ik laat t allemaal maar gebeuren! en we zien wel hoe het gaat! als ik er over na denk, maak ik mijzelf alleen maar gek.. van ooh en ik kan het niet enzo.... Laat maar komen die bevalling! dat klusje klaren we toch gewoon ff ;)

Evelien hier was mijn vriend ook heel trots op mij na de bevalling.. wel lief hoor! dan voel je je zelf nog troster haha!

4. Daam ja is ook echt geen pretje dat maagzuur! maar gelukkig helpen rennies er goed tegen :) vanavond neem ik er eentje voor ik ga slapen! want dit was echt te ranzig gewoon!

5. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    .......en weer door!

@witte reus: Had je nooit verwacht dat je ouders ooit nog eens een tattoo zouden willen. Ben jij straks dan ook over de streep ondanks dat je het zal voelen? Wat voor één heeft je moeder er? O. ik lees het al.

Gatver wat een smerig verhaal van die vogel!

Ieeeeeeeeeeeeew! Nog één!

@will: heerlijk he, kijken naar je kleintje! Ik ben ook wel nieuwsgierig, maar heb nog het één en ander te doen, dus als ze blijft zitten heb ik nog even tijd om de puntjes op de i te zetten.

@eerlijkbeertje: Gefeliciteerd met jullie dochter Deborah!
    Ik duim voor jullie dat Deborah snel opknapt en dat je echt kunt gaan genieten van haar!

@neia: hahahaha, begint je schoonmoeder nu al? Heb je al gevraagd of ze dat elke dag wil gaan doen omdat je dat zo fijn zou vinden? :rolleyes:
    Heej. krampjes klinken altijd goed! Als je het idee hebt dat ze wat regelmatiger komen, kun je ze een tijdje timen, weet je ook meteen hoe lang ze duren. Lachen hoor die poetswoede van jou! :)

@evelien: lekker dat de auto nu al weer klaar is zeg, das snel!

@nazli: misschien hoeft je mannetje wel niet te werken omdat jij hem hebt thuisgehouden ivm weeën! 8)

@deentje: Na de bevalling weet je niet eens meer hoe een paniekaanval voelt, want dan komt er geeneen meer door die muur van zelfvertrouwen van jou!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

mannetje is ff aan de gasfles een nieuwe slang aant maken dus duurt nog wel ff maar dadelijk gaat die bqq aan en ga ik eten! oooweee heb er zon zin in

vanmiddag bij opa geweest en het gaat harstikke goed hij mag morgen al weer naar huis toe! gelukkig maar
    nou meiden ga ff wachten op mannetje ff boodschappies die we vergeten waren erbij halen
    heb sinds kort een boodschappenlijstje en dan essen! toedelssss

7. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Daphne : gefeliciteerd met jullie dochter !

Eerlijk beertje gefeliciteerd met jullie dochter, ben erg benieuwd wat er gebeurd is dat ze in het UMCG ligt opgenomen. Hoop dat ze heel snel opknapt!

JVtje: al babynieuws?

Lieve meiden dan nog even een stukje ego bericht

vandaag een hoop bereikt met de kleine, borstvoeding was vannacht echt zo pijnlijk dat ik huilend zat te voeden. Toen de kraamverzorgster vanmorgen kwam gelijk gevraagd of kolven misschien een optie is, of tepelhoedjes.

Beide gelijk laten halen door mijn man, tepelhoedje helpt maar weinig omdat het wondje zo groot is dat het alsnog flink pijn doet ondanks het hoedje.
    Kolven ging super, we gaan kijken of ik dit meerdere voedingen kan doen, zo bouw ik ook wat voeding op dat een ander haar een fles kan geven en stimuleer ik ook nog de melkproductie, hoop dat het kolven goed blijft gaan maar het geeft ook veel verlichting zeker qua pijn.
    Zo kan ik haar toch borstvoeding blijven geven, al is het een gedeelte met een fles!

xxx

8. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Jemig, ik zie net onder mijn banner staan dat er nog 17 dagen te gaan zijn! Dat klinkt niet als veel moet ik zeggen! Vanavond gaan we met zijn tweeën zitten om alle adressen up to date te krijgen (dat word denk ik wel wat telefoontjes plegen!)
    Mijn vriend is nog nergens te bekennen en meestal is ie al wel thuis of heb ik iets gehoord van hem! aan de andere kant heeft hij misschien zijn tanden gezet in het halen van die grote kratten voor onder het bed en als hij zoiets heeft, vergeet ie de tijd net zo gemakkelijk! :)

9. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    BBQ ze! lekker hoor! :p

10. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaaaaaaaaah foto"s!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    hmmm

12. anastasia wat vervelend dat bv geven zo pijn doet... ik had het met arjen alleen bij het aanleggen.. en als hij er dan eenmaal aanlag dan ging het wel weer.
    heb je al bepanthem creme geprobeert? dat hielp bij mij heel erg goed... en vooral veel laten luchten je tepels.. dus als er ff niemand is gewoon ff een tijdje met de borsten bloot! of zonlicht erop.. wil ook goed helpen! wel fijn dat t kolven zo goed gaat!
    ga zo ff je foto's bekijken!

fiona wat fijn dat je opa alweer naar huis mag!
    dat is nog is goed nieuws!

en bbqse vanavond!

13. @ Daphne: Gefeliciteer met jullie dochter Fay

@ Katsas: fijn dat alles goed gaat bij jullie. Leuke fotot.

@Hannah: wat een leuke foto van je mannetje en dochter. Echt een trotse pappa :)

@iedereen: bedankt voor alle felicitaties voor mannetje en 37 weken.

@Nazli en Onsukkie: jullie ook gefeliciteerd, we mogen!

@Eerlijkbeertje: Gefeliciteerd met je dochter Deborah
    Wat erg dat het allemaal niet zo goed gegaan is. Heel veel sterkte en beterschapjes voor je meiske. :cry:

@Witte reus: Jakkes wat een vieze kat heb jij!

@Deentje: die paniekaanvallen lijken me echt vervelend. Hopelijk valt het dadelijk na de bevalling mee.

@Jvtje: jammer dat het thuis niet wilde lukken. Ik hoop dat je inmiddels wel bevallen bent.

@Deentje: Antagel helpt nog beter dan Rennies tegen maagzuur.

@Fiona: Fijn dat je opa weer naar huis mag.

Bij de VK was alles goed. Heb officieel groen licht om thuis te bevallen. Die controles zijn bijna saai te noemen omdat steeds alles goed gaat (gelukkig).
    Op de bekkenpijn na heb ik tot nu toe echt weer een zwangerschap volgens het boekje gehad. Nu nog een goede afronding :)
    Was wel megadruk bij de VK, heb een uur moeten wachten. Waren allemaal spoedgevallen tussen gekomen met vroegtijdig gebroken vliezen, bloedverlies enz.
    Daarna hele middag bij m'n zus onder een parasolletje gezeten. Kinderen hebben in het zwembadje gespeeld, vonden ze heerlijk.
    Heb wel een beetje hoofdpijn nu dus lekker rustige avond.

14. Ik heb Katsas een sms gestuurd of zij nog wat van Mamain gehoord heeft.

15. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Anastasia, oeh meid wat pijnlijk zeg! :( Wel erg fijn dat het kolven verlichting geeft.
    Hoe gaat het met Laura? Doet ze het goed?

Linda, fijn dat je weer door de apk heen bent. Inderdaad nu nog goed afronden, maar dat gaat zeker lukken.
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Mamain gaat. :rolleyes:

Fiona, bbqze, heerlijk geniet ervan!

daam, ik hoop voor je dat je mannetje snel thuis is, dan kunnen jullie beginnen. ;)
    Nou de poetswoede valt wel mee hoor.
    De krampjes zijn weer over, dus er is helaas niks meer om te timen. Jammer! :rolleyes:

Deentje, heerlijk die positiviteit van jou. Doe mij ook wat! ;)

Mijn mannetje belde net dus ik ga ook maar aan het eten beginnen.
    Iedereen eet smakelijk!

X Neia

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Daar was ik ook weer even......
    Ben nog even met mams op pad geweest, heb lekker wat nieuwe kleren gekregen voor de zomer van haar.

:idea: Eerlijkbeertje: gefeliciteerd met je dochter Deborah. Hopelijk knapt ze snel op.

:idea: Jvtje: zet hem op meid...Pff als ik dat lees herbeleef ik mn eigen bevalling..

:idea: Anastasia: jeetje balen zeg van dat wondje. Is dat gekomen door verkeerd aanleggen? Je zou kunnen proberen om er kamillosanspray er op te doen of lanoline(lansinoh heet het merk geloof ik) Hielp bij mij erg goed tegen wondje/blaar. Wat ook helpen wil is na de voeding er een druppel op laten zitten en dan laten drogen aan de lucht. Vanaf dag 1 ook meteen kolven toen Nieve nog niet wilde drinken en de productie kwam daardoor echt mega op gang. Ik heb zoveel voeding, als ik kolfde dan kolfde ik uit 1 borst zo 100cc voeding, dat is dus echt door het kolven gekomen. Nu zijn vraag en aanbod op elkaar afgestemd maar is er nog steeds genoeg voeding. Soms slokt Nieve zo dat ze dr hele mondje vol melk heeft en er naast. Hi hi.
    Ik voed aan 1 kant met een tepelhoedje omdat ze daar verkeerd aanhapt, in het begin had ik daardoor een blaar. Maar met dat hoedje gaat het super! Succes meid, hopelijk gaat het snel beter.
    Kolf je dan eerst en geef je meteen daarna de fles?

:idea: Wittereus: gadver wat goor. Hier ook een vanggrage kat, we hebben om die reden geen kattenluik, zo kan ze niet met gevangen dingen naar binnen komen. Ze staat dan wel te mauwen aan de deur.

:idea: Deentje: misschien gaviscon proberen.

:idea: Fiona: fijn van je opa! Eet smakelijk straks!

:idea: Lindatjuh: fijn dat alles weer goed was! Lekker toch!

:idea: Neia: heerlijk zo'n relax dagje! En daar zit je niet op te wachten al die telefoontjes of er al iets is... :rolleyes:

:idea: Daam: succes met de laatste dingen regelen, en 17 dagen is niet veel....

17. ********************Buddynieuws******************************
    Mamain is 4 mei bevallen van een dochter Helena Noa.
    Ze woog 4010 gram en is via een keizersnede geboren.

Met Katsas gaat ook alles oke, catheter en infuus zijn eraf. Borstvoeding gaat prima. Ze is nu lekker aan het bijkomen en genieten.

****************einde buddynieuws****************************

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Wow Mamain, gefeliciteerd met je dochter Helena! Wat een gewicht....

Fijn dat met Katsas ook alles goed gaat!

Meiden nu zowel Jvtje als Friendly bevallen zijn/ nog aan het bevallen zijn is er nu geen lijst meer die wordt bijgehouden....Misschien iemand anders die er handig mee is?
    Of misschien nu een geborenlijst bijhouden?

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    @mamain, gefeliciteerd! weer een meid tegek!
    hoop dat alles goed is.

hier ga ik ook ff de spanning erin brengen hihi.

ik heb nu regelmatig pijnlijke krampen in de onderbuik.. zelfs zo erg dak ff stil moet staan en op de adem haling moet letten.
    en toen in naar de wc ging had ik allemaal rood slijm :oops: :oops:
    dus wie weet.....

ik ga er nu wel van tussen ( gemeen he ) ..

tot snel weer

doeiii

20. Ja ik was net op Hyves naar de bevallingslijst aan het kijken en ben de tel kwijt met al die babies.
    Een nieuw overzicht zou idd. leuk zijn. Wie wil er en nieuwe lijst maken?

@ Witte Reus: klinkt alsof het bij jou ook gaat beginnen. Ik hoop het voor je meid ;)

Share This Page