Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. will

will Niet meer actief

evelien, mijn moeder is er nog niet en komt ook niet waarschijnlijk. leg ik wel een andere keer uit.
    zijn kim en tessa niet ongeduldig aan het worden?

jeetje heb nog geen eens aanstalten gemaakt om boodschappen te gaan doen. moet nu toch wat gaan doen want er komt echt niets van terrecht.

2. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Goedemorgen, ik ga even bijlezen vanaf 1828

Ben gister na het buddy-bericht-van-Askim geplaatst te hebben niet meer online geweest... wel een gezellige dag gehad en uit eten geweest met m'n ouders en mannetje op het strand

3. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik wil je buddy wel zijn hoor meid! Zit hier ook zonder ;) Ik stuur je een PB.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Voila!

Weer een nacht dat we overleefd hebben... Relatief weinig WC-stops gehad (3 maar!) en ik heb van 4 tot 6u30 kunnen doorslapen.

Dat was echt eeuwen geleden :oops: :)

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo ik had net een bericht getypt, druk net verkeerd en weg was het, grrr :evil:

Crafty en hellepelle, dat hebben jullie snel geregeld :)

Will, wat jammer dat je moeder niet komt, zal wel een terleurstelling zijn?
    Vooral Kim wordt steeds ongeduldiger, vraagt steeds of ik weet wanner de baby nou komt, gelooft eigenlijk niet zo dat ik dat niet weet op welk moment het gaat beginnen. Ook wil ze heel graag de naam weten, zal het aan niemand doorvertellen zegt ze dan, maar dat houden we toch maar even voor ons. Vind dat een veels te moeilijk geheim voor een kind om voor zich te houden!

Anna, het is wrs een voorbereiding op, maar las de kleine er is gaat het wel makkelijker. Je lijf is niet meer zo log, de pijntjes zijn min of meer weg en je kunt weer gewoon draaien etc. Dus dan slaap je gewoon weer veel makkelijker en sneller in als nu, ten minste dat heb ik wel, daardoor is het beter uittehouden. Bovendien kun je kolven en vragen of hubby het een keertje voor je doet!

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    JOehoe Neia, waar ben je? Aan het bevallen?

7. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Hey Fiona, Ukkie van ons werd daar ook op geschat. Zo'n 7 pond. Vind ik nog wel okay :) Hoop niet op een 8 of 9 ponder... het moet er ook allemaal uit :confused: VK had ook gezegd dat ik Ukkie zo'n 5 keer per dag wel moest voelen, zo niet bellen. Maar ik voel Ukkie soms wel 5 keer in een uur... dus ik hoop dat dit zo blijft, dat is wel okay ;)

Zit ondertussen de verloskundigepraktijk te kijken; wat een vlotte bevalling dit keer :) Moeder was redelijk rustig, ook al was het haar 1e, dat hoop ik straks ook te zijn. Heb werkelijk geen idee hoe ik zal reageren.

@witte reus; lieve foto's!

@deentje; fijn dat je tandarts bezoek weer achter de rug is. Je klinkt niet echt als een fan van de tandarts ;)

Ja zeker super leuk dat er zulke verschillen in zitten! Vind het ook erg leuk om te zien, het zelfde geldt voor de babykleertjes; ook zo'n verschillende smaak

@crafty; ik kwam er dus achter dat mn man de zonnebrand mee genomen had, dus daar heb ik nog maar een fles van gekocht. Hij werkt nu veel buiten (vorig jaar had hij een andere baan) en daarom ging hij vanochtend gewapend met een petje, zonnebrand en zonnebril op pad. Want gisteren was hij wel wat verbrand... 's middags nogmaals ingesmeerd voordat we op het strand wat gingen eten, maar goed ook, want de tafeltjes met parasol waren bezet. Dus nu is m'n rug/nek wat gekleurder, maar niet verbrand gelukkig :D

Net steken in de omgeving m'n schaambeen, had even zoiets van zitten werkt niet meer...even liggen. Maar tis alweer weg ;) Heb nu een superconstructie met wat spullen van m'n moeder. Namelijk een steuntje voor in de rug (ons matras kan niet schuinomhoog) en een minitafeltje (gebruikten wij vroeger voor ontbijt op bed op moederdag) en daar staat de laptop op. Zit dus nu een stuk handiger met de laptop. Had nog geen zin om naar beneden achter de computer te gaan, nu zijn mijn beentjes ook recht vooruit ipv naar beneden... en dat is weer beter om te voorkomen dat het vanmiddag al olifantenvoeten zijn.

[
    Blote voeten; daar loop ik ook het meeste op. Maar op hakken, daar zal ik ook als moeder niet op lopen denk ik. Ben meer het sportieve typen (volgens andere dan, niet mijn woorden) en loop altijd op sportschoenen, meestal van die hogere aerobicsschoenen. Heerlijk. Maar die zijn nu zo warm! Dus nu slippers/sandalen, ben niet echt een sandaleniemand, maar ja, het zit nu eenmaal wel om die dikke voeten ;)

Ben nu bij blz. 1835...
    ga weer verder lezen

8. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wo Mei 07, 2008 7:36 pm

Wie weet! :D

9. Goedemorgen!

Hier vannacht weer best goed geslapen! mag niet klagen! maak nog aardig lange nachten! met ong. 2 wc stops... drink dan savonds ook niet veel meer.

indd. wel makkelijk dat iedereen een buddy heeft die ook nog zwanger is... die zijn toch allemaal wat meer online...

ik ga eens even een ontbijtje maken!

pff volges mij word t superwarm vandaag zwete vanmorgen al mijn bed uit! pff lijkt me eerlijk gezegt ook niet erg lekker om nu te bevallen! dan liever snachts ;)

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemorgen!

Ik was iets beter gemutst vanmorgen maar daar kwam snel verandering in toen ik weer niet op het internet kon :x

Ik de helpdesk gebeld, weet ik hoeveel kabels en stekkers eruit moeten trekken, lampjes controleren, instellingen gewijzigd en ziehier het resultaat.
    Ik wordt nog eens een echte wizkid!

Ik ga snel even bijlezen.

11. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    @ Deentje

En ik heb de weersvoorspellingen gezien voor deze week + volgende week.

Tot en met donderdag zakt (hier) het kwik al niet onder de 26°C

Dat gaat nog zuchten en puffen worden met die dikke buik!
    Met dit weer in het ziekenhuis liggen moet ook niet fijn zijn hé. Is het dan niet superwarm op die kamers? Goh... Daar had ik zelfs nog niet over nagedacht :(

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Bevallingslijst

Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen)
    Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken)
    Abigaël, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen)
    Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen)
    Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram (39 weken en 2 dagen
    Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen)
    Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken)
    Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen)
    Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen)
    Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen)
    Fedde, zoon van Hupse, 3 mei ( ?? weken)
    Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken)
    Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen)
    Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram (40 weken en 4 dagen)
    Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen)
    Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen)
    Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag)

Tussenstand:
    Jongens: 7
    Meisjes: 10

En meiden die nog moeten bevallen:

1 mei: Lady Ice Shirr (Lydia) - thuis + bv - jongen

5 mei: Moedergans (Alexandra) - 31 jr – Ouderk. a/d IJ. - zh + bv - 2e kindje - meisje

7 mei: Dolphin - 22 jr – Gelderland - zh + bv - 1e kindje - jongetje

8 mei: Gina82 (Regina) - 25 jr - Vlaardingen, thuis + bv -1e kindje - jongetje

9 mei: Anna28 (Leonie) - 28 jr – Almelo - thuis + bv - 1e kindje – j/m

10 mei: Crafty (Suzanne) - 29 jr - Nieuwegein - zh + bv - 1e kindje - j/m

11 mei: Annrieke - 29 jr - Didam - zh + bv - 2e kindje - j/m

16 mei: Deentje (Dena) - 21 jr - Deventer - thuis + bv - 2e kindje - jongetje
    16 mei: Hellepelle (Hellen) - 28 jr – Baarlo - thuis + bv - 1e kindje - jongetje
    16 mei: Sassefras1980 (Saskia) - 27 jaar - Rotterdam – zh + fles - 1e kindje - j/m

17 mei: Frostieke (Kelly) - 18 jr - Sint-Niklaas (Bel) - zh + bv - 1e kindje – jongetje

19 mei: Lafo (Judith ) - 27 jr - Rhoon – thuis + bv - 1e kindje - meisje
    19 mei: Askim - 34 jr - Rotterdam - j/m

21 mei: Neia – 26 jr – zh + bv 1e kindje - j/m
    21 mei: Evelien (Evelien) - 38 jr – Veldhoven – thuis + bv - 3e kindje - meisje

22 mei: Sjaandiaan (Diana) - 25 jr - zh + fles - 1e kindje - meisje

23 mei: Daam (Damiët) - 36 jr - thuis + bv - 4e kindje - meisje
    23 mei: WishfullDreaming (Saar) - 23 jr - Antwerpen (BE) – zh + bv - 1e kindje - jongetje

25 mei: Katje81 - 26 jr - zh + bv -1e kindje - j/m

26 mei: Nazli21 – 22 jaar – 1e kindje – jongetje
    26 mei: Onsukkie (Hilde) - 23 jr - Monnickendam - thuis + bv - 1e kindje - meisje
    26 mei: Lindatjuhhh (Linda) - 27 jaar - Kerkrade - thuis + fles - 2e kindje - meisje

27 mei: SanGerdjan (Sandra) - 29 jr - Tilburg - thuis + bv - 3de kindje - j/m

30 mei: Fiona23 (Fiona)- 24 jr, Utrecht- zh +fles - 1e kindje - meisje

Jongens: 8
    Meisjes: 8
    Onbekend of verrassing: 8

Buddylijst:

Crafty & Hellepelle
    Fiona & Onsukkie & Lafo
    Deentje & Evelien69
    Daam & Jvtje
    Hannah & Ice & Anna28
    Neia & Gina82 & Lafo
    Anna28 & Neia
    Lindatjuhhh & Onsukkie
    Askim & Katje81
    Neia & Katje 81

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Heb de buddy's even naar wijsheid aangepast, check maar even of het klopt.
    Sommige mensen zijn erg in trek als buddy, toch Neia ;) :)

14. wishfulldreaming.. ik heb nog nooit in t ziekenhuis gelegen.. dus heb ook gee idee of het daar warm is.. misschien hebben ze daar wel gewoon airco.. en dat heb je thuis weer niet...
    heb wel t idee dat nu ik zwanger ben ik veel meer last van de warmte heb dan normaal.. normaal zou ik dit heerlijk vinden.. en lekker naar t zwembad gaan.. maar ga toch echt niet meer met deze pens in bikini haha.

wil jij trouwens geen buddy hebben?

haha neia is indd. een erg populaire buddy ;)

ik ga eens eventjes een paar boodschapjes doen!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lafo, lijkt me goed zo!, De buddy lijst!

Wishfull dreaming, qua warmte kun je beter in het zh bevallen, daar is airco!

Ik heb zelf nog niet veel last van de warmte, zoek het ook niet echt op, zit alleen maar op keole plekjes etc, vind het nog goed te doen, alleen al dat vocht in die pootjes van me.

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    @geslacht..wat je er van vindt als moeder.
    Vervelend als iemand zo wordt "afgeslacht" door mede-forummers. Ik kan me zo voorstellen dat iemand daar ontzettend mee zit en dan krijg je zo'n reactie als je het dan toch durft te posten...balen voor haar ook.
    Ik wissel ook telkens...denk ook dat ik meer een meisjesmoeder ben, maar heb ook niet zoveel ervaringen met jongens. Snap ze ook niet altijd, of ze nou 3, 10 of 30 zijn :)
    Las in de ouders van nu een artikel over een boek dat half mei verschijnt : "Help een dochter" een boek voor vaders... vond ik wel een grappige. Tenslotte heb je als vader wel ervaring met jongens (uit je eigen jeugd, hoe je toen was) en niet echt met meiden en omgekeerd ook.

@gina; fijn dat alles goed was bij VK
    Ik denk dat ik dat ook heb; gewoon na een tijdje weer alles kunnen doen normaal. Vind het soms heel storend dat ik nu niet alles kan vanwege de zwangerschap, ook al is het idd wel bijzonder!

@ijsjes; had er gister ook twee op! m'n moeder is aan het sonjabakkeren en had nog magnums. Wil jij er eentje? Nou vooruit dan maar ;) Maar ook als toetje op het strand een bolletje ijs... jummie...vandaag maar iets rustiger of alleen waterijs!

@daphne&hannah; ga later jullie verhaal lezen bij de bevallingen

Wel fijn om te lezen dat de kilo's er toch wel afvliegen bij de reeds bevallen dames. Ik weet dan zelf niet hoeveel kg ik aangekomen ben... maar toch het idee is goed :) Vind kg's niet zo belangrijk, als ik maar weer in bepaalde kleren kom :)

@neia; kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent en van slag. Zo'n beestje ken je toch al heel lang en je kunt je er enorm aan hechten, althans ik heb dat ook altijd met beestjes! Inmiddels al een mooie foto gevonden?

@anna; wat vonden de buren er van dat jij om 6 uur aan het schoonmaken en stofzuigen was ? Of heb je de stofzuiger wat later pas aangezet ? :)

@buddylijst, ik weet 'm niet van iedereen, maar kan zeggen dat die voor mij klopt ;)

zo eindelijk bijgelezen :)

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Crafty jij zal nog wel in je mandje liggen ;)
    Ik moet zeggen dat ik steeds later slaap en eerder wakker word, maar wel gewoon met een paar wc stops (gelukkig nooit meer dan 2) per nacht.

@ Gina hieperdepiep hoera, waar blijft je cadeau nou ;)

@ Will wat voor maat heeft Lobke nu ? Maat 44 zeker?

@ Evelien het topic is idd verwijderd en de gemoederen zijn nog steeds niet bedaard zo begrijp ik ;)

@ Anna dacht al zoiets je was ook niet meer online, heb gister niet eens geBBQd, was het helemaal zat, toen maar Chinees besteld.

@ Katje nog iets van Askim gehoord?

@ Deentje ik heb ook maar 2 wcstops per nacht, volgens mij mogen we niet klagen ;)

Nou het is hier beneden 22 graden 's ochtends, naar mate je meer naar boven gaat wordt het natuurlijk steeds warmer.
    Zolder heeft plat dak nou dat is niet fijn hoor en onze slaapkamer ligt aan de zonzijde, gelukkig die van onze uk niet.
    Ik kan heel slecht luchten omdat het hier stikt van de ongedierte, moet nog horren halen.

18. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    @ Evelien & Deentje

Ik heb nog geen buddy, ik weet het. Als er iemand mij als buddy wil, geen probleem hoor ;)
    Hier zaten nog twee Vlaamse meisjes dacht ik? Misschien dat zij mij wel willen :p

En die airco, zou die wel opstaan op kraamafdelingen? Want ik dacht dat zoiets niet goed was voor babies, al die tocht...
    Anders moet mijn vriend maar een ventilator meebrengen naar daar hoor! Stel je voor zeg... En dan al dat bezoek op je kamer. Dan is het in een mum van tijd een kleine sauna daar!

Ik zou ook supergraag gaan zwemmen, maar door al dat vocht in mijn lijf en die striemen op mijn buik, durf ik mijn bikini zelfs niet meer aan te trekken!
    Mensen zouden me toch maar aangapen denk ik :oops:

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Katje wat een leuk boek lijkt me dat!
    Mijn man is juist meer een meisjes man, hij leest ook m'n Viva's en kijkt alles waar een gemiddelde vrouw ook naar kijkt. (GTST etc)
    Maar hij is ook gek van voetbal.

Ik ben ook wel meisjes georienteerd alhoewel ik vroeger altijd vlotten aan het bouwen was en m'n beste vriendje een jongen was.
    En ik hou ook van voetbal!

Dus maakt eigenlijk allemaal niets uit!

20. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Nog niets van Askim gehoord, misschien vanmiddag, want ze moest 24 uur blijven.

Wc stops; ik hoop ook dat hier hier bij 2 per nacht blijft

Horren; ik ben er superdankbaar voor dat we ze hebben, kan daardoor de bovenverdieping 'tegen elkaar open zetten' voor we gaan slapen, want we hebben geen zonnescherm (wel luxaflex...maar dat houdt de warmte niet echt buiten)

ik kan niet op msn grrrrrr

Deel Deze Pagina