Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Goedemorgen allemaal! Vanacht weer als een roosje geslapen en voel me dan ook een stuk beter. Helaas nog steeds geen baby in aantocht...

@ Jvtje: van harte gefeleciteerd met de geboorte van je dochter! Balen van die heupweeen...

@ Evelien: wat ontzettend vervelend joh, ik hoop dat het spoedig beter met je gaat. In ieder geval fijn dat je voor het momenr weer lekker thuis bent.

@ LIS: wat een ontzettend snelle bevalling! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje!

@ Daam: inderdaad nu iets beter, dank je! :) Hoe is het met jou?

@ Deentje: begrijp je helemaal meid, ik had gisteren zelf zo'n dag door slechte nachtrust.... Je kan kijken of je van dat reflecterende folie bij de bouwmarkt kan vinden. Ziet e rniet zo denderend uit, maar als dat in de ochtend de temperatuur dragelijk houdt... Ik weet iig zeker dat er horrengaas bestaat met een reflecterende coating.

@ Neia: succes bij de gyn en veel plezier op het terras!

@ Katje: het klinkt of er iig flink wat voorbereidend werk gaande is....

OK dames, ik ga lekker even douchen en aankleden en daarna maar weer eens een stukje gaan lopen voor het te warm wordt. Spreek jullie later!

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo, net het zh gebeld, moet vanmiidag om 12.30 er weer zijn en weer door de mallemolen, ben benieuwd!

3. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Nee dat klinkt het in mijn oren ook niet. Blij dat ik niet de enige ben die dat vindt :) Alhoewel m'n mannetje het wel met mij eens is... hij zou dat ook niet pikken. Ik snap ook werkelijk niet waarom de buurman zo'n behandeling accepteert! Toch zijn ze al iets van 10 jaar samen, ik hoor wel vaker dingen heen en weer gaan (veel scheldwoorden, gemopper) maar blijkbaar houden ze toch van elkaar ofzo :rolleyes: Probeer me er maar niet teveel van aan te trekken en blij te zijn dat ik niet zo'n relatie heb. :D

@Lis, man en grote broer Jesse : gefeliciteerd met jullie zoon/broertje Marijn

Die van mij staat nog wat langer bevroren, in augustus kan ik weer beginnen. Had eerst juli staan, maar dat kon wat te vroeg zijn. Daarvoor gewoon wandelen met de kleine of het abbo eerder openen als dat kan...

@eveline; sterkte vandaag; doe rustig aan. Dat advies kun je denk ik maar het beste opvolgen... (hoe moeilijk het ook kan zijn). Veel succes vanmiddag in het ziekenhuis

Even een vraag; als de navelstreng losgeknipt is, dat de baby los is... hoe gaat dan het restant uit je lichaam? Laat dat los als de placenta los laat?

@lafo; ben uiteindelijk niet naar AH gegaan voor geboortezegels, maar gelijk naar het postkantoor geweest. Fijn dat Balou nu een 'schoon pootje'heeft.

Ja wie weet...

Ik heb geen idee, nu ik wakker ben nergens last van. Wel het idee dat m'n benen nog wat vermoeid zijn, maar geen krampen meer... we gaan het zien. Had eigenlijk het plan na15 mei pas te bevallen, want dan hebben we geen jarigen. Maar als Uk dan per se eerder wil komen dan graag tussen 10 en 14 mei (ook geen jarigen) :)
    Wat een veeleisende moeder ben ik nu al :oops:

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Katje, de navelstreng zit aan de placenta vast, en komt er dus uit met de placenta, ik weet niet of je de kraamafdeling hebt gezien vanmorgen maar daar lieten ze een placenta zien met navelstreng!

5. soow net ff de stad in geweest! lekker visje gegeten op de markt! nu moet ik eigenlijk wat in huis gaan doen.. maar heb geen sin! en t is zo warm! maar ik moet wel.. want als ik moet bevallen kan ik de kraamzorg deze rommel niet aan doen haha!

en wil de kinderwagenbak gaan opmaken zodat onze kleine man daar de eerste dagen in kan liggen.

wat ik me afvraag.. de kraamzorg zei tegen mij dat tegenwoordig de baby niet meer in de kinderwagenbak mag slapen.. maar eerlijk gezegt wil ik dat wel graag de eerste dagen want t ledikant past niet bij ons op de kamer.. en wil de kleine toch graag dichtbij mij hebben... mag ik dan gewoon de regels van de kraamzorg negeren en gewoon de kleine in de wagenbak doen?

6. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Dank je voor je reactie :) Had het niet gezien, wel de kraamafdeling, maar niet dat fragment blijkbaar :oops:

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, katten... Of eigenlijk grrrrrrrrrrrr onoplettendheid van manlief en mij. We hadden de deur van de kamer open laten staan, dus Jimmy (zwarte kat) was in de kinderwagen gekropen en lag daar prinsheerlijk. Hij wist dondersgoed dat het niet mocht want zodra hij mij zag, keek hij al benauwd en was hij bezig eruit te gaan. Dat proces heb ik even versneld door 'm op te jagen door het huis en met een douche van de plantensproeier als straf naar buiten gestuurd. :evil:

Al eerder wist Bo (oranje kat) aan onze aandacht te ontsnappen, maar die heeft nog geen minuut in het ledikantje kunnen liggen toen, want ik had het vrij snel door. Maar Jimmy lag dus helaas al wat langer. Gelijk het matrashoesje en lakentje eruit gehaald en in de wasmachine gestopt en alle haren verwijderd. Baal er wel van, dat ik gewoon niet even er aan gedacht heb de deuren te controleren. Nu dus een briefje opgehangen, dat ons hopelijk beter helpt herinneren...

7. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Evan slaapt hier ook in de kinderbakwagen op onze slaapkamer..kraamhulp kwam zelf met dat idee...

8. crafty ik ga indd. eens zoiets zoeken... thnxxx...

onsukkie dan heb ik pech gehad! helaas geen zonnescherm hier :(

9. ja vreemd.. arjen sliep ook gewoon in de kinderwagenbak.. vond het ideaal daarom wil ik dat nu ook weer. maar toen ik de intake van de kraamzorg had zei ze dat t niet meer mocht :( en vraag me dus af of ik het dan alsnog gewoon mag doen.. of meot ik mij aan hun rgeels houen

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Volgens mij mag het dan niet zolang zij in huis zijn, omdat als er wat gebeurd onder hun supervisie terwijl het bij hun verboden is zij de schuld kunnen krijgen of iets van dien aard.

11. hmmm das kut :( nahja dan leg ik hem daar wel in als de kraamhulp weer weg is :):) heb toch maar 4uurs zorg haha

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja volgens mij werkt het zo hoor!

13. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Hoi hoi!
    Kom weer es kyken, ben al sinds dinsdag niet geweest :oops:
    Weer veel visite, en weg geweest, en met zo'n kleine is dat een hele onderneming haha. Je gaat niet ff snel de deur uit ;)
    Hier nog steeds alles goed, Luna drinkt goed, heb haar gisteren wat vaker aangelegd ivm de warmte, en dat vond ze wel wat ;)
    Madam presteert t de laatste paar nachten om al door te slapen :confused: Vanaf de laatste voeding (10 uur of 11uur) tot een uur of 6! Goed hè :D
    Nou ik ga ff de laatste paar blz bylezen!

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Pfffff wat is het heet zeg,

mannetje was eigenlijk vrij vandaag en hebben ze gisteren tegen hem gezegd dat er weinig personeel was en dat hij toch moest gaan werken :rolleyes: , ben zo kwaaaaaaaad. Eindelijk een dagje vrij met mannetje en nu moet ie werken :x . Nou morgen weer een dagje en dan is ie vrij, hoop ik iig.

Sorry, dames moest het effe van me afschrijven

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemorgen,

Net pas wakker :oops:
    Dan zal ik het wel nodig gehad hebben denk ik dan.

ff bijlezen.

16. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Zo heb hier de hele ochtend al ruzie met het internet en kon aldoor niet op het forum komen....grrrrrrrrrrrrrrr Nu wel gelukkig hihi

@Gina: thanx voor de felicitaties. Vandaag idd 40 weken! Heb met uk afgesproken dat ie morgen komt ;) Doe je mee dan? Vind 10 mei een mooie dag om geboren te worden :)

@Neia: Succes bij de gyn en veelplezier in de stad

@Evelien: Jij heel veel succes dadelijk! Dr wordt hier voor je geduimd.

Hier samen mtmannetje alle boodschappen voor het lange weekend en evt voor de kraamtijd alvast in huis gehaald. Je kan het maar hebben hihi. Uiteraard ook goed de ijsjes ingeslagen en 4 dozen dubbellikkers gekocht. Hebben nu dus 48 in huis en hubby en ik mogen er max 6 per persoon per dag.... Dan redden we het dus precies tot dinsdag en dan kunnne we weer nieuwe halen ;)

17. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    slaapkop ;)

hier er voor 7 uur alweer uit maar verheug me straks alweer op een dutje hihi. Kan echt niet meer zonder en zeker nie met dit warme weer!

18. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    wel lachen: Mannetje werkt thuis vandaag en mijn moeder belt dus elke dag. Hij nam de telefoon op en ze kreeg zowat een rolberoerte omdat ze dacht dat ik lag te bevallen hahaha.... Net goed ;)

Ow Onsukkie: Idd mooi strak en rond buikkie!

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Lindatjhuhh volgens mij is LIS ook de eerste die thuis bevallen is, daar moet op gedronken worden ;)

@ Anastacia lijkt me zo moeilijk die onzekerheid de eerst komende weken... :(

Uhhh Regeldagen wat is dat meiden of ben ik nu een ontaarde moeder in spe die dat moet weten :oops:

@ Daam Baloe is al erg verwend met brokjes :D

@ Evelien, gelukkig weer thuis maar wat een gedoe weer allemaal.
    Je bent gestript, dat is wel spannend, hopelijk komt er beweging in.
    Ik hoop dat Erwin makkelijk zorgverlof kan nemen, ik vind dat altijd wel makkelijk van die mensen die dat opperen, soms wil je dingen maar het moet ook altijd maar kunnen.
    Heb je geen ouders / vrienden in de buurt die je kunnen helpen met de kids?
    Nog steeds geen schone urine, dat verbaast me niks.
    Dat idee heb ik nou ook maar hou wijselijk m'n mond maar.
    Gaan ze daar dan nog iets aan doen?
    Succes weer vandaag en we horen het wel.
    Hou je haaks!

@ Onsukkie lekker buikie hoor ;)

@ Gina zeker een druk dagje meid, maar misschien is het ook nog ergens goed voor geweest....hmmmm last van je darmen kan ook een teken aan de wand zijn hoor.......ik duim voor je :D

@ Deentje rolluiken maar dat is echt een dure grap en screens wat Anna heeft maar dat is ook niet goedkoop.
    Weet helaas alleen maar dure oplossingen, zit er zelf ook mee :(

@ Neia jij was al vroeg wakker!
    Veel plezier vandaag en gaat vast goed komen bij de gyn!
    Nee helaas met een eigen zaak gaat dat niet 24/7 moet je bereikbaar zijn en eerlijk gezegd vraag ik me ook af hoe dat straks allemaal moet met een kleintje.
    Gelukkig wonen we 7 autominuten van de zaak dus dat is wel prettig.

@ Anna gefeliciteerd met je 40 weekjes, jij mag vandaag weer :D
    :) dat zal ze leren die moeders ;)

@ Fiona jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal!

@ Katje ja raar he al die symptomen en je weet niet wat het is wat je zou moeten voelen.
    Ik heb nergens last van dus kan helaas niet met je meepraten.
    Morgen is mijn zwager jarig dus dat wil ik ook niet!

Pfff heb het nu wel heel erg warm al :confused:

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik weet nou nog steeds niet hoe je een foto in een bericht plaats, Onsukkie hoe moet dat?

Ik zie jou dat altijd doen, ik wil ook!

Deel Deze Pagina