Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Hi,

Zo, ben weer lekker thuis! 2.5 dag ziekenhuis is lang genoeg.....Bij de wekelijkse controle woensdag was mijn bloeddruk iets gestegen, toen urine getest en zaten wat eiwitten in. Voor de zekerheid wilde ze me opnemen en 24 uur urine sparen. O, ja, en ik had een blaasontsteking. Vanaf woensdagmiddag 17.00 uur urine gespaard t/m gistermiddag en gisteravond naar het lab. Verder meerder malen per dag bloeddruk meten, 1 x per dag CTG en bloedprikken. Bloeddruk daalde weer en was weer goed. Ook sinds woensdagavond aan de antibiotica voor de ontsteking. Uiteindelijk vanmiddag om half 3 de uitslag van het lab en ik mocht naar huis! Urine was toch goed. Het was spannend dagje want of ik mocht naar huis of ze zouden gaan inleiden.....
    Nu kan ik thuis rustig afwachten tot het gaat beginnen, en hoef pas volgende week vrijdag weer terug.

Ik heb niets bijgelezen, dus geen idee of er nog baby's zijn bijgekomen. Vast wel toch....?

2. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    @Deentje: In dat geval kan ikme voorstellen dat je je moeder in dit vrhaal best serieus kunt nemen! Spannend, ben erg benieuwd of ze gelijk krijgt! In dat geval heb je maandag je kindje! Super!

Hoop ook dat Arjen zn broertje leuk vind, maar geloof niet dat je van plan bent omde beeb evt in te ruilen denk ik ;) whahaha

Ow ja en ik hoopte elke xdat mensen gelijk zouden krijgen maar dan ging de dag weer zo voorbij.... wel teleurstellend, beetje naief van me ook ;)

3. ja dat kan ik me voorstellen! is ook iritand dan... want je gaat dan toch stiekem een beetje hopen op die datum.
    ikzelf heb altijd geroepen dat meneertje de 20e komt.. maar hoop stiekem toch op iets eerder :) al kan t ook nog later worden :(

haha nee ik zal hem niet inruilen :p hij meot t er maar mee doen ;) zal vast wel goed komen!

askim fijn dat je weer thuis bent meid!

4. ooh ik heb t zooooo warm!

ik ga maar is even eten maken! en hopen dat t zo een beetje afkoeld. het is hier in huis nu 27 graden :(

ga broodjes hamburger maken.. dus is niet zoveel werk gelukkig :)

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou ik sta weer met beide benen op de grond, de gyn belde. Er waren toch eiwitten gevonden in het uitgebreidere onderzoek en na overleg met vk sta ik nu dus toch onder begeleiding van de gyn en moet morgen al weer terug, als het beeld moregn verslechterd gaan ze misschien morgen al inleiden, helaas, pindakaas. Het is niet anders. Ben wel terleursgesteld!

6. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    @Askim: Welkom thuis meid! Nu heerlijk thuis ointspannen en hopen dat de natuur snel zn werk gaat doen! Had je niet siekem graag ingeleid willen worden? je bent per slot van rekening 38 +4

@Deentje : Smakelijk eten! Broodje hamburger klinkt ook erg lekker! Hier net de BBq aangezet en mannetjemaakt nu een salade met oa komkommer, tomaat en fetakaasen een rood uitje? en zal het nog wel ff lekker kruiden! Heerlijk zo'n man :)

Ow Evelien bah wat K** Niet het nieuws waar ej op zat te hopen! Toch wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden..... Hoop dat het morgen allemaal goed gaat en dat je uitslagen mee vallen! Mocht jeworden ingeleid is de kans wel erg grootdat jeopmoederdag gaat bevallen :) Miss nog een beetje positief?

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar veiligheid voor alles toch?

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja natuurlijk veilgheid voor alles, etc. Maar het ging deze keer zolang goed dat ik echt hoop had dat ik het ging halen, het lijkt me zo veel relaxter een bevalling thuis, zonder al die medische kanten. Maar goed ik kom er wel overheen. het zal wel moeten.....

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Kan het me helemaal voorstellen, hoop ook nog altijd op een thuisbevalling.

10. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Sterkte meid ! Je moet inderdaad wel, maar wil niet zeggen dat het makkelijk is

@askim; fijn te zien dat je er weer bent op het forum. Had je berichtjes al hier doorgegeven :D

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Even een Baloe update ;)

Ben weer naar de dierenarts gegaan en ze hebben het verband eraf gehaald, ik kreeg het er hier niet vanaf, hij kermde van de pijn en wilde echt niet dat ik aan z'n pootje zat.
    Eenmaal daar aangekomen kreeg zij het er ook niet vanaf dus hebben we met 3 mensen m'n hondje van 5 kilo, gemuilkorfd en al moeten vasthouden om dat verband erad te halen, wat bleek nou, het verband zat er te strak om :x
    Nu loopt en kwispelt hij weer als vanouds.
    Die assistent die mijn hond ook vast hield, begon helemaal tegen hem te schreeuwen, wat een kutwijf zeg, ik had haar wel wat willen aandoen, dat beest had gewoon pijn.
    Hij is best gevoelig en kan niet tegen geschreeuw, maar volgens haar moet je af en toe keihard schreeuwen naar een beest jaja lekker pedagogisch ;) :x

Ik moest trouwens ook nog betalen voor dat consult, belachelijk eigenlijk'.
    Het was maar 12 euro maar toch, het was hun fout.

Maar sinds ik zwanger ben probeer ik me niet te druk te maken ben bang dat als ik echt met dit weer uit m'n slof schiet tegen vreemden dat m'n bloeddruk mega hoog word en daar heb ik geen zin in.

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @evelien, jeetje is idd klote nieuws, en niet het nieuws wat je verwacht had. sterkte iig!

@ukkie, wat een mooie foto van je buik ....

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gaan jullie morgen nog wat leuks doen?

Ik ga morgen naar de pinkstermarkt met m'n beste vriendin, al heel vroeg om 08.30 want er zijn altijd leuke aanbiedingen.
    G-star broeken voor 10 euro omdat het oude collectie is nou who cares ;)
    Dus zal de hele dag wel weg zijn, zeker met dit weertje zal het wel heel gezellig worden.
    Overal terrasjes etc, heb er zin in.

Zondag viert m'n zwager z'n verjaardag met een Brunch, moet daar om 11.00 zijn en dan daarna even naar m'n moeder vanwege moederdag.

Heb er zin in, weekend zal wel snel voorbij vliegen!

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou ik heb net de eerste pil van mijn nieuwe kuur genomen, nitrfurantoine, lees ik op de bijsluiter dat dit eigenlijk alleen de eerste 6 maanden van de zwangerschap gegeven mag worden, en vooral niet vlak voor of tijdens een geboorte! Heb met de verloskamers gebeld, en daar is nu topoverleg!, duurt al wel 20 minuten, ze bellen me als het goed is zo terug! Lekker is dat, je mag toch verwachten dat een arts weet wat hij voorschrijft? Ik geloof dat het niet mijn dag is vandaag! :cry:

15. jeej lafo wat een klote dierenarts zeg! pff tegenwoordig denken dierenartsen alleen maar om het geld :( en t beest intereseert ze maar weinig.. kan me voorstellen dat je dan echt je best moet doen om je in te houden!

klinkt leuk je weekend! alvast heel veel plezier! leuk winkelen is dat g-star broeken voor een 10tje :) dat klinkt erg leuk :)

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lafo, klinkt leuk jou dag, veel plezier.
    Mijn dag zal er wel anders uitzien en zal in iedergeval een op zijn minst een 2-tal uurtjes in de verloskamers moeten vertoeven, en misschien houden ze me daar wel!

Groetjes Evelien

17. evelien dat is indd. geen leuke dag voor jou zo! :( wat een rare dokter dan dat ie dat voorschrijft terwijl t duidelijk in de bijsluiter staat! maargoed dat je t zelf even doorleest! hopelijk weet je snel meer....

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja, zielig voor baloe, en flauw dat ze je ook nog de rekening laten betalen!Knap dat je zo rustig blijft!

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja inderdaad fijn dat ik er achter kom, maar heb er al wel 1 op, helaas, hoop maar dat het niet veel kwaad kan!

20. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    ff weer bylezen....
    @Anastacia: euh ja, oeps, Laura bedoel ik ;)
    Ivm de warmte kun je ook afgekookt water op een lepeltje geven, heb ik nog niet gedaan, maar een vriendin zei dat (hadden ze van t bureau gezegd). By my leg ik haar gewoon iets vaker aan, maar als ik t idee heb dat ze nog meer dorst heeft, dan geef ik haar wel wat water...
    @wat trek ik de kleine nu aan als ik ga wandelen en t is zo warm: Oja, had net ff naar de Yunio gebeld, om te vragen hoe ik haar nou t beste kan kleden buiten, vind t zo moeilyk :( Hun zeiden katoenen mutsje sowiezo, en zonder jasje kan wel als ze lange mouwen heeft, en dan wel t lakentje en dekentje in de wandelwagen. En dan na de wandeling ff tempen of ze het niet te koud of te warm heeft...
    @foto's plaatsen: je moet eerst een acount aanmaken by byv www.photobucket.com, daar kun je dan je foto's uploaden, dan kryg je die url die onsukkie bedoeld, en dan kun je die hier plaatsen...
    @crafty: wie weet meid, wie weet ;) Kom maar op ukkie van Crafty!
    @deentje: hihi leuk die buikenfoto!
    @Onsukkie: whaha! Ik had ook es zoiets op een geboorte kaartje zien staan, vet leuk :D
    zo dit was PART 1 :)

Deel Deze Pagina